"obligatiile" magazinelor virtuale

"obligatiile" magazinelor virtuale | Autor: sunnyday07

Link direct la acest mesaj

Au vreunele?

Am comandat de curand un parfum de pe un site. Peste vreo 3-4 zile primesc un mesaj pe messenger, intr-o limba romana aproximativa, ca nu mai au parfumul in stoc si nici de unde sa-l aduca.

Si voiau si sa-i adaug in lista mea de priteni - le-am zis nu si le-am spus sa-mi scrie daca au ceva de zis.
Nu mi-au scris. Au vreo obligatie sa-mi onoreze comanda care a fost confirmata?

Magazinul2
Comand un balon si un parfum pentru copii. Ma suna si imi spun ca n-au balonul pe care il vreau eu si pot sa-mi trimita unul mai mic.
Zic ok, primesc coletul, parfumul avea cutia rupta si era jerpelit.

Sun, scriu, spun ca verifica daca mai au in stoc parfum ca sa-mi trimita altul.
Nu mi-au mai raspuns. Ma uit azi pe site, balonul pe care il vreau eu inca exista (eu stiu ca nu-l au in stoc si nici nu-l mai pot aduce). La fel si parfumul.

Ce parere aveti?
E ok ca pe site-uri sa apara tot felul de produse pe care nu le au si nu le pot aduce?


de vanzare http://picasaweb.google.com/101768051715188015201/DeVanzare?authkey=Gv1sRgCKfyneHV7fSBIw#

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns ariel_7000 spune:

Iti raspund din prisma unui posesor de magazine on line. Nu este nicio lege care sa interzica sa ai pe site produse pe care nu le posezi sau nu le poti furniza. Insa este o lege a bunului simt. Eu am renuntat la TOATE colaborarile cu furnizorii din tara tocmai din acest motiv. In listele lor figurau produsele, in schimb, cand aveam comanda de la clienti, dadeau nonsalant din umeri si ziceau ca nu au. Atunci am hotarat sa-mi fac stocuri proprii si sa nu mai fiu la cheremul nimanui. Eu imi actualizez in fiecare seara stocurile pe siteuri. se mai intampla in cazuri rare, cand am expozitii sau sunt in vacanta sa se suprapuna niste comenzi si sa fie comandat acelas produs de mai multi clienti. Insa de fiecare data eu pun anunt mare pe site-uri, ca sunt plecata in perioada x-y si se primesc comenzi care sunt onorate obligatoriu in ordinea primirii si in limita stocului.
Cat despre parfumul jerpelit...asta denota iar o lipsa clara de bun simt. In mod normal, la un produs cu defect, aici intra si ambalajul, ca vanzator, poti propune clientului sa i-l schimbi, sa ii returnezi banii, sa inlocuiesti cu un produs asemanator sau ... daca si clientul vrea, sa-i faci un discount profitabil, astfel incat clientul sa nu se mai simta lezat de calitatea deteriorata a produsului.
Ce poti face tu, in calitate de client. Ai dreptul prin lege ca in 10 zile de la achizitionare sa schimbi produsul sau sa-l returnezi, sigilat, in ambalajul original, prin aceeasi metoda de livrare. Trebuie sa anunti inainte. Obligatia lor este ca in 30 de zile sa-ti returneze banii sau sa gaseasca o cale de intelegere cu tine.
Iti dau mai jos un copy paste la paragraful pe care il am eu pe siteuri, la Termeni si conditii:

"Marfa se returneaza in forma sa originala, cu eticheta atasata, fara a fi deteriorata, in ambalajul original.
OG nr.130/2000, art.7 alin.1 prevede: 'consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor"
“Consumatorul nu poate denunta unilateral contractele de furnizare a unor produse executate dupa specificatiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate”. Prin urmare comenzile speciale solicitate, vor intra in aceasta categorie.
Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, folosind acelasi serviciu de transport cu care s-a efectuat expedierea. Societatea va inapoia contravaloarea produselor in cel mult 30 de zile de la data primirii coletului returnat."

Ei nu au pe site sectiunea de "Termeni si conditii"?
Oricum, daca nu respecta acest aspect, ai posibilitatea sa faci plangere la Protectia Consumatorului.

" SALVEAZA-L PE SILUAN!!! TU IL POTI AJUTA!"

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sunnyday07 spune:

Ariel multumesc

Ai perfecta dreptate, este vorba doar despre bun simt.

Cei cu parfumul l-au scos imediat de pe site - doar ca mi se parea normal sa-mi scrie un mail sau sa ma sune sa-mi spuna ca nu-l pot aduce in conditiile in care eu primisem mesaj ca imi va fi livrata comanda.
Asta e.

Dar pe cei de la numarul 2 chiar i-am taiat de pe lista.
Da, au termeni si conditii, si eu stiu si ca pot trimite produsul inapoi dar nu mi se pare normal sa imi pierd eu timp si bani pentru a trimite un produs care a fost trimis deteriorat.
Nu-i vorba ca nu-mi place mie culoarea sau nu-mi vine marimea ci pur si simplu e un parfum pentru copii (cu Ariel, stiu ca tu ma intelegi) care a zacut mult timp pe vreun raft, cu ambalajul plin de praf, rupt, desfacut si parfum varsat).


Povestea e mai lunga dar pana la urma imi vor da banii inapoi, dar asta dupa ce le-am scris ca-i voi reclama la Protectia Consumatorilor.



de vanzare http://picasaweb.google.com/101768051715188015201/DeVanzare?authkey=Gv1sRgCKfyneHV7fSBIw#

Mergi la inceput