Vine toamna in bostana cu PEPENASI de 2008 (196)
Raspunsuri - Pagina 9
mcoca spune:
Ana merci. M-am gandit si eu ca poate e faza cu cuvintele. Ca ea si-a dat drumul la romana in ro. De ce mi-e frica mie, sa nu fie o cauza emotionala, sa nu fii stat prea mult in ro ...
Cu jocul educativ, sunt de acord cu Anka. Maya cum nu merge inca la gradi (ca nu ne-au primit, cum nu avem 3 ani, si cum s-a scos grupa celor mici de tot), incerc sa fac cu ea ce ar fi facut acolo la varsta asta. Avem niste caiete de activitati f utile, ca eu habar nu as avea ce ar trebui sa stie la vartsa asta ...
cu sistemul de invatzatmant nu stiu eu exact ce fac la gradi, dar per ansamblu nu este un sistem competitiv si individualist dupa modelul celui din ro si SUA. Aici nu conteaza sa fii tu Gigel, primul de la scoala de ingineri, nu, conteaza ca scoala sa fie prima (ma rog, bine cotata). Eu am avut ore la universitate aici, si m-a socat sistemul de notare. Corectezi lucrarile si apoi faci curba lui GAuss. Ei daca nu iti iese OKei, te apuci si lisezi notele : mai ii tragi de motz pe aia cu note mici, mai le dai in cap la aia cu mari. Nu exista sa ai note de la 15 in sus, nuuuuu. Asta mi se pare o MARE porcarie.
In rest, ca si sistem universitar, nu se compara cu cel din ro. In ro facem cursuri pentru profesori, aici pentru studenti. In ro la master am facut niste tampenii mari cat casa, ca de fapt cursurile erau modelate dupa profesori, fiecare facea ce stia, nu dupa o programa clara.
Vicky si Printzesone
Gabriela82 spune:
| Citat: | ||
citat din mesajul lui ana_a
sincer, eu asta o vad ca pe o normalitate... din pacate la noi este invers.... streseaza copii inutil in scoala iar la colegiu vin taticii si mamicile cu bani de acasa sa-i faca ingineri, ceea ce mi se pare o mare magarie, in fond, nu e musai si normal ca toti oamenii sa fie ingineri, economisti sau avocati... blog proud "Mintile ilustre discuta idei, inteligentele medii discuta evenimente, iar mintile reduse ii discuta pe altii." |
aceeasi parere o am si eu.
edit: bafta la interviu ana
de printesa
bujo spune:
Roxy welcom bec.![]()
Vicky si eu zic ca se trage de la multitudinea de cuvinte. Si cum sunt ei repeziti si n-au rabdare. Si Filip se grabeste sa zica ceva si nu-i iese si repeta pana iese cum vrea el. Imi place de mor ca il vad asa perseverent. Daca zice ceva si incerc sa-i spun mai clar si mai rar sa prinda bine repeta, dar niciodata nu-l fortez ca sa nu se simta criticat. Si il felicit mereu ca incearca, chiar daca nu e 100% corect.
Cu gradinitele sunt perfect de acord cu Anka si Biri. Jocul trebuie ghidat si le place mult mai mult. Ei nu reusesc singurei sa isi ocupe tot timpul juncandu-se constructiv si se plictisesc. Acum eu cred ca avem oroare de sistemul nostru, Ana, unde sunt fortati sa faca aceeasi activitate ca ceilalti. Nu e atent copilu la activitate, e mustruluit. Plus ca la noi incep activitatile foarte devreme cand multi sunt inca adormiti si numai de atentie n-au ei chef. Mor de ciuda cand vad cum povesteste Biri. Super fain asa. Eu incerc sa-l stimulez acasa, dar n-am nici timpul nici pregatirea necesara. O sa stau totusi sa caut pe net si sa fac o lista de activitati ca acusi se strica timpul si nu mai outem iesi afara.
Cu poeziile si cantecelele... Nici mie nu-mi place sa-l fortez, insa ii place mult sa-i cant eu si mai completeaza el cateva cuvinte ca stie ce urmeaza. La culcare ii cant mereu si s-a invatat sa ceara cutare cantecel. Daca il culca tati, a pus-o ca el nu le stie pe toate
Si se trezeste ca el ii canta "Un elefant" si Filip vrea "10 negri mititei". Si atunci striga dupa mami sa-i cante ce solicita el.![]()
Are o atentie la detalii incredibila. Mergem pe strada si se uita la masini si zice: "seama tati", adik seamana cu masina lu tati. Desi eu nu recunosc intotdeauna masinile decat daca vad sigla. Si tati a inceput sa-l invete siglele ca l-a vazut foarte receptiv. Si acum stie ca masina aia seamana cu a lui tati care e "Fod" sau cealalta cu a lu nanu care e "Opel". E un dulce.
bujo mami de Filip
mcoca spune:
Marina, La Multi Ani si sa fii fericita!!!
abia acum am vazut ca ieri a fost ziua ta ![]()
Vicky si Printzesone
ana_a spune:
Bujo, in mare parte, cam ce a zis Biri facem si noi la gradi, e drept, alternativa, dar e un inceput. Eu nu am rabdare sa povestesc toate cate a zis Biri dar si noi avem astfel de activitati la gradi.De exemplu, Stefi anul trecut a facut painica in sensul ca a macinat graul cu o masina de macinat rustica, a framantat aluatul din faina obijnuita + faina macinata de ei si au facut niste mici painici pe care le-au copt la bucatarie si ni le-au servit la ziua recoltei. Au zi de fructe in care copii de scoala (cei de 6 ani) sunt responsabili cu taiat fructe bucatele si servesc masa pentru toti copii - si pentru cei mici de 3-4 ani, au tot felul de activitati impartite pe anotimpuri si un fel de calendar, imi scapa acum numele, isi schimba decorul clasei in functie de anotimp, au un fel de "altar" unde aseaza tot felul de chestii - de exemplu spice de grau, nuci, si alte fructe pentru acest minunat sezon al recoltei...etc...
Ah, si la ora de modelaj au "plastelina" facuta din faina si sare pentru ca este mult mai calda si mai naturala...si etc...mai au multe alte chestii dastea de studiat frunzele. Este adevarat ca sistemul asta traditional este imputit - scuzati expresia - si inca pune bete in roate celor care vor sa faca ceva bun cu copii astia - dar asta e alta poveste acum nu mai am timp sa detaliez... ca trage stefi de mine
edit sa mai zic ceva: Deci la toate astea de le-am insirat sunt "responsabilizati" juniorii de 5 si 6 ani, ceilalti mai mititei de 3 si 4 ani sunt lasati in voia lor, sa se joace pe langa ceilalti dupa modelul "imitam ceea ce vedem" si sa stiti ca cei mici chiar se joaca in voia lor - joc in pielea goala - insa, imitand ceea ce fac cei mai mari care sunt usor responsabilizati si prinsi in activitati.
anka, mi se pare prea mult ca un copil de 4 ani sa stie sa-si scrie numele si sa-l citeasca. La ce ii foloseste chestia asta?
Stefi al meu are 6 ani si nu cunoaste literele, sa inteleg ca va fi vai de capul lui?
Si sincer, nici nu-s curioasa de literele astea!In schimb este foarte curios sa cunoasca, sa absoarba informatie...si banuiesc ca la un moment dat va fi nevoit sa citeasca ca sa poata invata in continuare ceea ce il intereseaza. Mizez pe chestia asta si merg mai departe cu gandul ca va citi si el pana la urma.
multumesc celor care se gandesc azi la mine 
La 15.30 am interviul...am inteles eu gresit ora.
Va doresc o zi buna tuturor!
sa auzim de bine!
blog
proud
iar mintile reduse ii discuta pe altii."
estrella80 spune:
Buna, fetelor!!
Incep prin a le multumi tuturor fetelor care mi-au facut urari de ziua mea!!

Imi cer scuze pentru absenta de pe forum insa perioada asta a fost destul de aglomerata din toate punctele de vedere pentru mine.
Urez si eu La multi ani tuturor pepenasilor dragi care si-au sarbatorit fie cei 2 anisori fie ziua de nume, urez de asemenea si mamicilor sarbatorite in aceasta perioada multa sanatate, fericire si tot ce va doriti voi sa vi se implineasca
!!!
Maya e bine. A ramas acasa la parintii mei, s-a adaptat noului stil de viata care implica si absenta mea insa de vineri pana luni dimineata suntem cu ea iar in cursul saptamanii mai dam o fuga pe marti sau miercuri.Si ramane un interval de vreo 2 zile in care nu ne vede.
Noi am hotarat sa nu o dam deocamdata la gradintita avand in vedere ca are cu cine sta acasa. Am fost in cumpana ceva timp dar... asta e concluzia la care am ajuns.
Ma bucur sa aud ca pepenasii nostri merg la gradinita si ca s-au adaptat cat de cat.
Imi dau seama in acest fel cat de repede trece timpul!!De parca nu as fi stiut inainte!!![]()
Imi pare rau sa aud ca unele dintre voi au avut sau au probleme in casnicie, imi dau seama ca problema e foarte complicata insa un singur sfat as avea de dat: sta in puterea noastra sa schimbam situatia, eu asa privesc lucrurile!! Daca nu se rezolva atunci eu as pune punct unui capitol din viata mea.
Dar... e doar parerea mea!!!
Va pup si va doresc un weekend placut!!
ankalaura spune:
BIRI - beton ideea cu barometrul, o sa construiesc si eu unul si il pun in camera la fete, sa lucram cu el! Excelent!
De poezii sa nu aud - le-am detestat de cand ma stiu (si am amintiri inca de la gradinita cu treaba asta...), deci nici pe ale mele nu le-am invatat vreo poezie si am ramas complet indiferenta daca au venit cu vreuna de la gradi.
Singurele poezii care mi-au placut si pe care le-am gasit utile au fost cele din Waldorf, cu care a venit Eliza acasa, poezii acompaniate de gesturi care descriau firul poeziei. Alea da, foarte dragalase si utile.
VICKY - si aici mi se pare aiurea, cel putin in Mtl, copiii nu prea primesc A la scoala, ma refer inca de la cei mici. Cam cu B se incepe. Si asta e anapoda complet. Ma enerveaza!
Insa evaluarile la cei mari sunt super super bazate. Fiecare chitita are un procent, fiecare lucrare, fiecare greseala de ortografie e contorizata la un anumit nr de cuvinte, si astfel nota devine un ansamblu corect (sau ma rog, ar trebui sa fie de-a dreptul perfect, in realitate probabil e doar "pe acolo"). Insa niciodata nu se trage vreunul in sus si altul in jos numai ca sa dea Gauss bine...
Asta la aia mari. La aia mici, e mai discutabil, dar ma enerveaza asta cu A-ul care nu se da decat extrem de rar...
ANA - problema e complexa.
A-ti recunoaste numele (sau anumite litere de exemplu) este un inceput in construirea unei gandiri procedurale.
Cam asa:
azi inveti despre alb, rosu si albastru. Si ca exista triunghiul si patratul (ti le reprezinti, recunosti reprezentarea).
maine inveti ca alb si rosu fac roz, rosu si albastru fac mov. Si ca daca tragi de un patrat, obtii un dreptunghi, dar daca tragi de un triunghi, mereu vei obtine doar un triunghi mai mare.
In mintea copilului informatiile se ramifica, si gandirea lui se dezvolta procedural de mic.
In opozitie, in sistemele "traditionale" (si implicit sistemul romanesc), informatia vine liniar. ceea ce e gresit.
Azi il fac pe A. maine pe B, poimaine invat triunghiul si aflu despre el ca are trei laturi, ca e o forma geometrica inchisa, plana, si ca are trei unghiuri.... Eu profesorul vorbesc taca taca taca si pac tema se face acasa. Dar ce fac eu, profesorul, sa ma asigur ca elevul ramane cu ceva? Pai eu imi predau lectia va veni raspunsul. Hmm, nu e chiar suficient.
Stefan al tau e in Waldorf, e altceva. El nu a lucrat cu recunoasterea literelor ci cu alte notiuni.
Mai departe, depinde de foarte multe lucruri. Nu inseamna ca va fi vai de capul lui ca nu stie acum literele, insa daca va avea o invatatoare pretentioasa, s-ar putea sa cam ai de lucru cu el acasa.
Daca va continua tot in waldorf (dar cred ca la voi nu este si scoala Waldorf, ma insel?), nu va avea nici un fel de problema, de nici un fel.
In traditional insa va avea colegi care deja vor sti sa scrie si sa citeasca, si s-ar putea ca invatatoarea sa nu dea doi bani pe lucrul selectiv cu copiii. Si atunci tu o sa ai de lucru cu el acasa (nu ca n-ai avea oricum de lucru acasa, si tu si orice alt parinte...)
ana_a spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui ankalaura ANA - problema e complexa. A-ti recunoaste numele (sau anumite litere de exemplu) este un inceput in construirea unei gandiri procedurale. Cam asa: azi inveti despre alb, rosu si albastru. Si ca exista triunghiul si patratul (ti le reprezinti, recunosti reprezentarea). maine inveti ca alb si rosu fac roz, rosu si albastru fac mov. Si ca daca tragi de un patrat, obtii un dreptunghi, dar daca tragi de un triunghi, mereu vei obtine doar un triunghi mai mare. In mintea copilului informatiile se ramifica, si gandirea lui se dezvolta procedural de mic. |
bun, pana aici am inteles, DAR, ce treaba are cu literele care se invata la 4 ani? adica sa recunoasca el literele: S T E F A N ? asta nu inteleg. La ce il ajuta? De ce e musai sa stie ca S e S de la Stefan sau ca A vine de la Avios? sau cum? nu inteleg...
Oricum, spre exemplu, fara nici un waldorf stefan pe la 3 ani imi arata poarta ca un dreptunghi si figurile geometrice de pe o mocheta in forma de triunghiuri. Habar nu am de unde le invatase, cu siguranta din jurul lui, din vreo carte, dar tot din jocurile alea - in pielea goala - cum zici tu, sau, alea fara rost din familie cu parintii.
Tot el azi, mi-a zis ca 100 de ani este un secol si 400 de ani is 4 secole si cand l-am intrebat de unde stie a zis ca stie el ca am numarat odata cu el portile cand am venit de la gradi
si ca atunci a invatat sa numere pana la 100 ... habar nu am cand si nu-mi amintesc sa fi numarat cu el pana la 100...undeva a invatat dar nici el nu mai stie unde... ( si ca o paranteza, chiar mi-a numarat azi pana la 100 in masina de ne-a bufnit rasul pe mine si pe tati)in fine, ma retrag
blog
proud
iar mintile reduse ii discuta pe altii."
moni_or spune:
ANA, cum a fost la interviu? Ti=am tinut pumnii, chiar daca n-am apucat sa fac urari inainte.
Monica, mami de
Luca Andrei (17.07.2008) si
Alexandru Matei (19.05.2010)
Doamne, ai grija de minunile mele!

Stef's blog