Rasfat dus la extrem...

Raspunsuri - Pagina 17

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns inaioana spune:

Si eu consider ca daca vrem ca educatia sa aiba rezultat pe termen mediu si lung, atunci copilul trebuie sa gaseasca sau sa fie ajutat sa gaseasca o motivatie IN SINE a lucrurilor pe care le face (strangi jucariile - le ai la indemana pentru data viitoare/nu calci pe ele si te intepi la talpa etc), nu o motivatie exterioara (strangi jucariile - primesti bomboana.bulina/whatever). La fel si in cazul lucrurilor care i se interzic, motivatia de a nu face trebuie sa fie in acel lucru sau in consecinta lui reala, care ii poate fi aratata la propriu (te cocoti acolo - cazi) sau explicata (alegi in strada - te loveste masina).
Consecintele faptelor bune sau rele trebuie sa fie cat mai reale si eventual chiar subliniate de parinti , pentru ca picii sa le vada/simta.
Este acelasi lucru cu invatarea in general. cand invatam ceva, orice din interes propriu, atunci ceea ce am invatat ne ramane in memorie in general toata viata. Cand invatam pentru ca asa trebuie (sa avem nota mare, sa luam bacul etc), atunci totul dispare rapid in lipsa fortei exterioare care ne motiva.

Ioana cu Katja (30 martie 2004),Serghei (2 mai 2006) si www.youtube.com/watch?v=jioYwuky3tk" target="_blank"> Gruia (DPN ian.2011).

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buli spune:

Citat:
citat din mesajul lui Sabina
Omul trebuie sa fie bun si sa se comporte civilizat din ratiuni superioare, cum ar fi:
Daca vb urat intr-un mediu elevat, aia imi intorc saptele, dau si eu un exemplu la intamplare.


pai, Sabina, si asta e tot o bulina.
as zice ca mai corect este "daca vb urit, in orice mediu, imi sade rau"
cam la mecanismul asta ma gindesc.

nu prea sint de acord cu bulinele pentru ca, asa cum s-a mai spus, conditioneaza.
eu vreau sa invete sa trebuie sa se poarte bine si frumos indiferent de mediu si de ce se intimpla.
alt ex:
Matei imi zice "tu ma faci sa tip".
si eu ma tot stradui sa ii explic ca eu il enervez cel mult, dar el alege sa-si manifeste nemultumirea prin tipat.
mie asta mi se pare tare greu, dar as fi bucuroasa sa reusesc.

"sahul e prea creieros, mai bine jucam table" - M

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

nul, nu e bulina, e consecinta fireasca a unei actiuni, adica e o concsecinta profund umana, izvorata din sentimente(omu care vb urat nu este simpatizat, adica e ceva sentimental, nu artificial)



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo

Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Adriana mica spune:

Sabina, ai mare dreptate in ceea ce spui. Dar poate totusi metoda despre care vorbeste Medeea poate fi imbunatatita, astfel inca sa se evite efectele pe termen lung pe care le mentionezi tu.

Noi nu folosim metoda asta in mod curent, dar sunt momente cand recompensam copilul; de regula este vorba despre laude cat cuprinde (si care ma astept tocmai sa ii creasca stima de sine si increderea in fortele proprii), evitand pe cat se poate componenta materiala. Apoi, nu ne limitam doar la acordarea recompensei, ci "speculam" momentul respectiv de glorie pt a discuta cu copilul pe marginea celor intamplate, a motivelor pt care comportamentul respectiv il va ajuta sa relationeze mai bine cu cei din jur.

Adriana, mami de Tudor alias 'Dudu'(26sept2006)

Uite ce mare am crescut...
www.totsites.com/tot/duduburlacu" target="_blank">Povestea merge mai departe...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Luna1 spune:

Citat:
citat din mesajul lui inaioana

Si eu consider ca daca vrem ca educatia sa aiba rezultat pe termen mediu si lung, atunci copilul trebuie sa gaseasca sau sa fie ajutat sa gaseasca o motivatie IN SINE a lucrurilor pe care le face (strangi jucariile - le ai la indemana pentru data viitoare/nu calci pe ele si te intepi la talpa etc), nu o motivatie exterioara (strangi jucariile - primesti bomboana.bulina/whatever). La fel si in cazul lucrurilor care i se interzic, motivatia de a nu face trebuie sa fie in acel lucru sau in consecinta lui reala, care ii poate fi aratata la propriu (te cocoti acolo - cazi) sau explicata (alegi in strada - te loveste masina).
Consecintele faptelor bune sau rele trebuie sa fie cat mai reale si eventual chiar subliniate de parinti , pentru ca picii sa le vada/simta.
Este acelasi lucru cu invatarea in general. cand invatam ceva, orice din interes propriu, atunci ceea ce am invatat ne ramane in memorie in general toata viata. Cand invatam pentru ca asa trebuie (sa avem nota mare, sa luam bacul etc), atunci totul dispare rapid in lipsa fortei exterioare care ne motiva.

Ioana cu Katja (30 martie 2004),Serghei (2 mai 2006) si www.youtube.com/watch?v=jioYwuky3tk" target="_blank"> Gruia (DPN ian.2011).






Sunt exact de aceeasi parere. Un copil care primeste ca pedeapsa pentru ca a sarit in strada statul la colt (sau o bulina neagra), va intelege ca nu e bine sa sari in strada ca te pune mama la colt, nicidecum nu va intelege de fapt consecinta unui astfel de fapt (ma calca masina). In concluzie va asculta si se va supune doar de frica de autoritati in viata, nu din convingeri personale. Si asta e cam comunist asa, aduceti-va aminte, nimeni nu punea sub semnul intrebarii anumite legi/reguli in comunism ci ne supuneam fara cracnire.

Eu copiii mei as vrea sa fie mai greu de manipulat, iar daca apare o cerinta in viata pe care ei nu o inteleg sau nu sunt de acord cu ea (tinand cont de valorile morale pe care le vede in familie) sa fie in stare sa lupte impotriva curentului.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

Ariana, laua e cu totul altceva, dar atentie;)
lauda trebuie sa vina din admiratie sincera.
Aica, fimea face un desen traznet.
Nu ii spun: vaaaai, ce buna desenatiare esti, ii spun : desenul asta e absolut superb, felicitari! Uite ce frumos arata...etc etc etc.

Aica evit sa o categorisesc pe ea, si la bune, si la rele.





Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo

Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gabitza2005 spune:

[quote
Daca ai avea un catel, ai sti ca nu e bine sa primeasca zahar, nu ii aduce nici un fel de aport nutritional... Noi avem trei si nu le dam niciodata dulciuri.
Iar daca ai avea doi copii cu personalitati toatl diferite, sunt sigura ca ai aplica metode diferite, in functie de reactiile si comportamentul fiecaruia. Dintre cei doi copii ai mei, tocmai spuneam ca unul singur a reactionat la sistemul cu buline. Ar fi fost mai bine daca aplicam alt tip de corectie, eventual fizica? Ai fi reactionat cu mai mult bun simt?

Mamica de Tea (2006) si de Ana (2008), din nou 10+
[/quote]

Imi cer scuze pentru remarca mea -a fost prea acida - dar asta cam este adevarul, nu cred ca este normal sa "educi dresezi" copilul ci sa-l ajuti sa-si gaseasca motivatii interioare -asa cum te-au sfatuit si celelalte mamici. Chiar daca o metoda a dat rezutate asta nu inseamna ca este cea mai buna.

Si ai dreptate nu Super Nany a inventat premiile alea , comunistii le-au folosit ani de zile sa "educe" generatii intregi (panoul de onoare, cravata de soim, de pionier , trese, insigne...) dar iata ca strainii ti le-au prezentat sub alta forma , le-au ambalat frumos , ti-au laudat efectul lor si tu nu ai putut sa vezi mai departe de ambalaj - cred ca fiecare om a patit-o macar o data in viata.


Luna 1 pana sa trimit mesajul mi-ai luat-o inainte cu comunismul

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Adriana mica spune:

Exact asa procedez si eu, adica evit sa il categorisesc pe Dudu.

Am scris postarea precedenta in ideea in care mamicile care considera aceasta metoda buna, sa nu se limiteze la a da recompensa in sine, ci sa se gandeasca si cum ar putea sa aduca in "ecuatie" acea interactiune / discutie cu copilul care sa il ajute pe acesta sa identifice o motivatie interioara pt a se comporta intr-un anume fel.

Adriana, mami de Tudor alias 'Dudu'(26sept2006)

Uite ce mare am crescut...
www.totsites.com/tot/duduburlacu" target="_blank">Povestea merge mai departe...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns medeea76nou spune:

Sincera sa fiu, nu tineam sa intram in polemici la subiectul asta...
Insa nu inteleg de unde reiese ca in cazul meu, daca piticul sare in fata masinii, va primi o pedeapsa, iar nu o explicatie.
Ca sa nu mai spun ca sunt convinsa ca orice mama prezenta pe acest forum s-ar simti la fel de ofensata ca si mine de acuza de dresaj aplicat copiilor (repet, am trei caini si stiu ce inseamna cu adevarat a dresa un animal fara putere de imaginatie sau rationament logic).
Despre faptul ca nu mi-am certat NICIODATA copilul cand a gresit, atata vreme cat mi-a spus adevarul, ce parere aveti? Nici macar o data!!! In mod cert exista mame care cel putin o data au certat copilul dupa ce a facut o prostie, chiar daca acesta a recunoscut! Cum ar fi sa-i sar eu in cap pentru un astfel de tip de reactie? La fel cum niciodata nu am atins vreunul dintre copii peste pampers si am reusit intotdeauna sa rezolv situatiile tensionate prin explicatii, iar nu prin dresaj.
In nici un caz nu am sa intru in amanunte privind sistemul propriu de pedagogie, educatie si afectiune aplicate copiilor mei (intamplator am lucrat si in invatamant cativa ani, iar fostii elevi ma imbratiseaza si ma saruta cu mare drag si acum cand ma intalnesc, desi sunt oameni in toata firea, amintindu-mide fiecare data ce am reprezentat pentru ei).
Pe bune ca in lumea noastra mica nu exista numai buline!!! Se pare insa ca degeaba am scris mesajele de mai sus, caci tot trunchiate au ajuns in perceptia unora.
Ma rog, pana la urma de-asta exista forumuri, ne dam cu totii cu parerea si, evident, suntem cei mai grozavi parinti din lume prin comparatie cu restul...

Mamica de Tea (2006) si de Ana (2008), din nou 10+

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Luna1 spune:

Medeea ai luat totul prea personal. Eu cred ca se discuta frumos de ambele parti de ce folosim/nu folisim sistemul cu buline, bile etc.

La explicatia cu saritul in fata masinii era doar un exemplu. Parerea mea despre pedepse e ca, dacva tot le dai, trebuie sa fie legate strict de fapta. Adica fapta=consecinta.

De ex: nu vrei sa iti iei geaca pe tine, explic de ce eu cred ca e bine sa o iei, nu vrei, f bine, plecam afara, in 10 min e frig, revenim in casa. Deci faptul ca ne intoarcem acasa nu e o pedeapsa ci efectiv o consecinta a faptei. Astfel data viitoare cand ii recomand sa-si ia geaca probabil o va face (amintindu-si consecinta).

Daca de ex, ma supar ca nu isi ia geaca si zic "gata, m-ai suparat azi, primesti o bulina neagra!" ce rezolv? Concret, nimic, el invata doar supunerea in fata autoritatii si atat.

Gabitza nici o problema, imi place ca gandim la fel.

Mergi la inceput