FIV si Biserica

Raspunsuri - Pagina 4

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns columbiana spune:

Macrina, mi se pare inadmisibil ca un preot sa exprime <opinie personala>; el este duhovhic, vorbele lui cintaresc extrem pentru credincios care ii urmeaza spusele; cred ca parerea personala are dreptul s-o expuna doar in cerc propriu, exclus biserica, sau in biserica in dezbateri intre clerici, nicicum unui om care este acolo in scop <profesional> si pentru care vorbele duhovnicului cintaresc totul.
e ca si cum un medic ar spune unui bolnav de cancer: eu te tratez, dar parerea mea personala e ca si asa mori si n-are rost.
cum am citit la celalalt topic despre un duhovnic care n-a recomandat adoptia pentru ca cunostea el un caz unde n-a mers, bla-bla; oribil! datorita unei experiente a unei cunostinte el taie din start sansele oricarui copil spre adoptare de catre credinciosul/credincioasa care a intrebat; nu au puterea sa se ridice peste propriul ego la nivelul de slujitor al lui Isus.

beren, in relatia ta cu Biserica, autoritatea este reprezentata de preotul tau duhovnhic, nu de pozitii oficiale; de obicei nu alegi ce sa crezi, alege duhovnicul pentru tine (cind esti un credincios asiduu, sa spunem, care respecta canoanele ad-literam in viata de toate zilele); nu ai tu, omul simplu cum aluneca spre protenstantism; ca esti impins de curentul de care tine duhovnicul tau, asta e alta poveste.

http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=137759

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns fdoina spune:

Ana Store, sunt oameni si oameni, preoti si preoti, cred ca stii ca sunt si preoti care au activitati sau opinii total neortodoxe.

Mie mi se pare de mult bun simt ce spune Beren, si as adauga ca mai exista si o a treia posibilitate: sa ai incredere in pozitia Bisericii, sa-i ramai credincios, dar sa-ti asumi un gest pe care-l faci din slabiciune, din greseala, din neputinta sau din o suta alte motive, la un moment dat. Daca eu fac un avort sau Fiv, dar cred ca fac un pacat, se cheama ca sunt ortodox, daca o fac si ma irit de intoleranta preotului sau a Bisericii, s-ar putea sa-mi fac pana la urma o biserica proprie.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Macrina spune:

Ana Stroe, de acord cu tine, nu justificam preotul.
Suntem slabi si ne trebuie o acoperire, cine stie ce plateste preotul respectiv pentru asemenea opinii..

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ioanadara spune:

Exista vreun act BOR in care sa fie comunicata o "pozitie oiciala" a bisericii fata de FIV? Am impesia ca nu.
Daca ar fi existat ar fi fost publicata undeva hotararea nu trimis un preot la TV pentru a vorbi despre asta.

Daca nu exista o pozitie oficiala(si eu inclin sa cred ca nu) atunci cred ca pana si "insusi" Beren va fi de acord ca fiecare isi poate spune parerea despre FIV din punct de vedere ortodox fara a se situa in afara bisericii.
Eu mi-as spune-o, dar e mult de scris si e tarziu asa ca renunt , nu renunt insa la a-mi exprima o nedumerire: daca tu Beren crezi ca intr adevar botezul e un "nimic" si nu are nici o valoare de ce crezi ca savarsindu-l ti-ai opri fata de la a decide singura cand va fi mare ce religie va urma? Din moment ce oricum nu o va influenta nicicum din punctul tau de vedere, nu are nici o valoare , atunci nu o legi in nici un fel, nu o obligi la nimic.Daca nu este botezata ortodox acum micuta fiind va putea la 18 ani sa fie hindusa dar daca este botezate acum atunci cand va avea 18 ani va avea o alta atitudine in a alege hinduismul poate? Sau altceva...? Nu, din punctul tau de vedere duhul sfant oricum nu lucreaza, atunci nici nu va fi influentata.
In schimb, daca va creste intr-un climat de "nearmonie " cu matusa, vecina, colegii de scoala , etc pentru ca este singurul copil nebotezat din grup sau asta oare nu crezi ca ii poate influenta decizia? Si increderea si autocunoasterea? Nu ar fi mai real folositor copilului si complet nedaunator lui (din punctul tau de vedere) sa o botezi pentru a putea alege in liniste? Daca tot nu inseamna nimic...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns beren spune:

Despre pozitia www.bioetica.ro/bioetica/ie2/info.jsp?item=9888&node=1275" target="_blank">BOR:

"Biserica Ortodoxa are o pozitie mai nuantata, fiind de acord cu tratamentul medical si chirurgical al infertilitatii, insa interzicand FIV sau alte tehnici de PAM (procreatie asistata medical, n.n.)."

Sursa citata in articolul de pe web: Stan G., Teologie si bioetica, Ed. Biserica Ortodoxa, Alexandria 2001.

Din alta sursa, un articol mai www.crestinortodox.ro/sanatate-stiinta/fertilizarea-artificiala-72673.html" target="_blank">recent (2008).

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ioanadara spune:

Pozitia oficiala a unei institutii este facuta cunoscuta in lumea asta mare de obicei printr-un comunicat sau un anunt sau stiu eu o enciclica semnata de cei ce sunt desemnati drept reprezentanti ai acelei institutii. Si stampilata eventual.
Nu sunt absolut sigura insa in acest caz ca domnul Stan G. din Alexandria detine acest loc si nici ca un site de pe net care intradevar este ortodox isi poate asuma acest rol.
Deci, nu m-ai convins pana acum.

Pot exista "recomandari " ale diferitilor preoti, poate fi chiar si o recomandare a bisericii ca institutie despre aceasta tema sau pot fi recomandari ale diferitelor persoane ce detin rol in BOR dar "pozitie oficiala" va fi data dor de Sfantul Sinod BOR si asta eu una nu am vazut pana acum.
Am vazut asa ceva in cazul avortului si a eutanasiei insa in cazul FIV, nu . Poate e, nu zic nu ca nu .Dar daca nu e, atunci fetele pot vorbi linistite "ramanand " in cadrul stiut.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Monnvas spune:

Citat:
citat din mesajul lui beren

Despre pozitia www.bioetica.ro/bioetica/ie2/info.jsp?item=9888&node=1275" target="_blank">BOR:

"Biserica Ortodoxa are o pozitie mai nuantata, fiind de acord cu tratamentul medical si chirurgical al infertilitatii, insa interzicand FIV sau alte tehnici de PAM (procreatie asistata medical, n.n.)."

Sursa citata in articolul de pe web: Stan G., Teologie si bioetica, Ed. Biserica Ortodoxa, Alexandria 2001.

Din alta sursa, un articol mai www.crestinortodox.ro/sanatate-stiinta/fertilizarea-artificiala-72673.html" target="_blank">recent (2008).


Ca sa fim siguri ca asta e pozitia oficiala a BOR, ar trebui sa ni se comunice sinodul in care s-a adoptat aceasta pozitie. Eventual sa fie trecuta pe site-ul Basilica macar, daca nu al BOR. Pentru catolici au fost in stare sa citeze un document oficial, pt BOR nu.
[cine a facut cursuri cu prof. Stan stie cam ce credibilitate trebuie sa-i acorde]

Pana la o decizie a Sf. Sinod, consemnata oficial, ramane doar sa te increzi in discernamantul duhovnicului.

Si revin pt Beren.

Monica mami de CRISTIAN - "domnu' injiner"
(7.03.2009)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Monnvas spune:

Despre democratia in biserica.

Au si laicii cuvantul lor! In Adunarea generala bisericeasca, 2/3 sunt laici. E adevarat ca se intruneste rar, dar este dreptul laicului sa ceara o pozitie oficiala si sa prezinte datele.

Eu cred ca tot ce am vazut pana acum - interventiile diversilor preoti pe aceasta tema - face parte din zbaterile pentru elaborarea unei pozitii oficiale.

Daca nu ar exista un anumit grad de democratie in Biserica,nu ar fi posibila dinamica dogmei. Exemplul cel mai clar e al iconoclasmului: a fost politica oficiala? S-a schimbat? Eu, credincios, asist la o dinamica a dogmei?
[mai putin pt BOR, mai vizibil la catolici: ce a facut Vatican II nu e si o schimbare a dogmei?]

Si numai asemenea dizidente, transmise de la laic la duhovnic, pe ierarhie in sus, pot produce acesta schimbare.

Pentru ca dogma nu este un adevar neschimbator, ci este incapsularea in cuvinte omenesti a adevarului divin [hal de definitie, da' intelegeti ideea] si uneori in procesul de incapsulare oamenii, fie ei si sfinti, pot gresi. De-asta e necesar ca dogma sa fie mereu cercetata.

Monica mami de CRISTIAN - "domnu' injiner"
(7.03.2009)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns beren spune:

Ei, mie mi se pare ca e o chestiune triviala pentru cine vrea sa o cerceteze.

Facand inca un efort in absurd, recapitulez datele problemei: BOR considera "uciderea" unui singur embrion drept crima (in comunicatul oficial despre avort al site-ului patriarhiei, sectiunea bioetica). Deci orice procedura FIV care nu garanteaza ca nici un embrion uman nu va fi eliminat in proces este condamnata de BOR din acest "punct de vedere".

Cat despre "democratie" in BOR ... asta chiar e amuzant.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ioanadara spune:

Asta asa e: uciderea unui embrion e crima.Intra la avort.Aici exista comunicat.
Este o situatie particulara insa si nu putem generaliza. Nu de aici iese pozitia fata de FIV ci pozitia bisericii fata de uciderea embrionilor.

Mergi la inceput