Afterschool - avantaje versus costuri
Raspunsuri - Pagina 2
sorana spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui Andries Cand aud de lucru suplimentar.. ma intreb si eu ce pot ei sa lucreze suplimentar la 7 ani? Andries |
Iti dau eu exemplu. Cand au facut chestii gen "6-a=2 calculati a" sau cand a facut chestii gen "completati sirul 0, 1, 3, 6, ..." nu a inteles nici in clasa nici din teme deci a trebuit sa lucrez suplimentar cu ea. E valabil si la romana la care am avut probleme cu punctuatia (de ex. nu punea virgula in propozitii gen "- Mama, ai mere?") a mai avut probleme la scris ca mai confunda "u" cu "o" (de ex. scria acoarela"), a mai avut probleme cu numarul de "i" (ex. faceti propozitii cu oi si oii, copii si copiii).
Deci trebuie identificat unde n-a inteles, unde sunt probleme si lucrat suplimentar pana intelege.
Ce as intreba eu nu este daca fac suplimentar ci cum identifica la ce are dificultati copilul si este nevoie de suplimentar si la ce nu are probleme, deci nu e nevoie de suplimentar.
Sorana si Monica (7 ani)
Andries spune:
Deci pana la urma "buba" pleaca de la programa, care pentru multi copii este prea stufoasa raportat la timpul de studiu alocat la clasa.
Ca eu ma astept sa li se explice in detaliu si de mai multe ori exercitii de gen 6-a=2, daca doar le mentioneaza 3 minute e clar ca majoritatea copiilor nici nu s-au dezmeticit.
Si pentru mine asta inseamna ca varianta "bona" pica din start. Nu cred ca-mi permit o bona in aceste conditii.
Andries
filofteia spune:
| Citat: |
| Ca eu ma astept sa li se explice in detaliu si de mai multe ori exercitii de gen 6-a=2, daca doar le mentioneaza 3 minute e clar ca majoritatea copiilor nici nu s-au dezmeticit. Si pentru mine asta inseamna ca varianta "bona" pica din start. Nu cred ca-mi permit o bona in aceste conditii. |
Acum im dau seama de un alt avantaj al bonei... copilul isi face singur temele, bona doar il impinge de la spate sa se apuce de ele.
loryi1974 spune:
Chiar daca am criticat unele conditii din after ,pentru mine bona nu reprezinta nicidecum o solutie.Sau poate daca a avut tangenta cu invatamantul ,dar nu ca bucatareasa sau ingrijitoare
.
Daca am punctat dezavantajele unora dintre after-schooluri,sunt si multe avantaje desigur :copilul este in interactiune cu colegi de scoala,de multe ori invata de la cei de clase mai mari,isi creaza o rutina in efectuarea temelor,participa la jocuri si la certuri ,cu alte cuvinte invata sa gestioneze diferite situatii conflictuale inevitabile.
La after,copilul isi face singur temele,invatatoarea actioneaza ca un parinte,corecteaza temele si indreapta greselile ,dar la ore adecvate,nu seara.
.De obicei,majoritatea copiilor de clasa intai isi termina temele si suplimentarul pana pe la trei si apoi se joaca sau citesc.
La after,desigur,trebuie sa inveti sa te descurci singur :trebuie sa te speli,sa te schimbi ,sa mananci corect,sa lasi curatenie la locul faptei etc
Eu as opta pentru un program pana la patru,as obtine informatii despre invatatoarea de acolo si m-as uita daca exista spatiu suficient si pentru invatat si pentru joaca si pentru mancare.
sorana spune:
Pana la urma bona sau after school ... cred ca cel mai important e omul (care sfinteste locul).
Cu alte cuvinte atentie la om, indiferent ce alegeti.
Invatatoarea de la after (dar si bona) trebuie (cum zice Filofteia) sa il puna sa-si faca lectiile, nu sa i le dicteze. Am auzit la o prietena chestii gen ii dicta invatatoarea ce sa scrie si copilul habar n-avea, s-a prins mama dupa vreo 2-3 luni si l-a retras de la after. Dar acelasi lucru l-am auzit si la o alta prietena al carei copil statea cu bunica (ii dicta bunica ce sa scrie) ....
Deci important e sa alegeti cu grija si macar in primele 4-5 luni sa verificati ca stie copilul ceea ce a facut. Cu alte cuvinte alocati macar 1 ora sambata testarii cunostintelor copilului.
Bona nu trebuie sa fie neaparat invatatoare. Dar nici agramata.
Pretul cred ca e cam acelasi.
Decizia este in functie de ce gasesti si de ce preferi.
In cazul nostru fi-mea invata mai bine singura. In grup este distrasa si retine mult mai putin.
Asta e si motivul pentru care engleza o face acasa cu meditator si nu la o scoala de limbi straine.
Dar pentru un alt tip de copil este de preferat scoala (grupul) in locul meditatorului.
Sorana si Monica (7 ani)
Melania 14 spune:
Subscriu si eu ideii ca "omul sfinteste locul"dar tot am cateva intrebari?
1.Un copil mediocru reuseste sa-si termine lectiile cu invatatoarea la afterschool sau mai ramane cate ceva si pt acasa?In conditiile astea practic toata ziua face lectii cu intervale de pauza.
2.Un copil de 7-8 ani,obisnuit cu gradinita pana la ora 13 sau 18(relativ putine activitati educative),cu sau fara somn de pranz sau chiar leneveala in fata TV-ului(acasa),va face fata acum unui program de scoala de 4 ore si apoi lectii inca 1-2 ore cu pauzele de rigoare?Mie mi se pare tot obositor pt ca, practic, e prea putin acasa,unde si noi ca adulti ne relaxam cel mai bine indiferent de conditiile de la servici.
A se intelege ca nu sunt nici pro,nici contra.Pur si simplu intreb din curiozitate ,de mult ma preocupa aceasta problema desi fetita mea nu va avea nevoie de afterschool(avem bunicii disponibili).Stiu ca acest sistem e imprumutat de afara,numai ca acolo programa scolara nu e atat de incarcata sau oricum nu cea din ciclul primar.
Inchei prin a va spune ca eu traiesc cu impresia(nepersonala ce-i drept) ca in acest sistem afterschool copilul merge direct de la gradinita la servici:are program bine stabilit,termene de respectat,ore fixe si nu stiu daca nu e prea obositor pt marea majoritate .Totodata ii inteleg si pe parintii care recurg la aceasta varianta din necesitate.
Carmen cu
Melania Ioana(14.01.2005) si
Serban Andrei(11.06 2008)
Gretchen spune:
Melania 14, nu cred ca exista raspunsuri general valabile la intrebarile tale. Depinde si de copil, depinde si de afterschool-ul propriuzis. Din cum ai pus problema mi se pare ca vezi in afterschool o institutie rece, gen scoala, in care copii stau in banca si isi petrec intreaga dupa-amiaza facand teme. Sunt convinsa ca unele afterschool-uri sunt asa, dar nu toate.
Intr-adevar, exista afterschooluri in in care se fac temele si se lucreaza mult si suplimentar, copiii fiind supusi la un efort intr-adevar mare in numele unei educatii desavarsite. Sunt parinti care asta cauta. Eu as fugi de astfel de afterschool mancand pamantul :) Trebuie sa ne gandim ca nu putem cere copiilor de ciclul primar sa petreaca 4 ore in banca, si apoi sa mai petreaca inca 4 ore la masa de la after school. Un asemenea program nu-i va face nici mai destepti, nici mai bine pregatiti. Ci doar mai obositi.
Ce am cautat eu la after school?
- sa ia copilul de la scoala la ora 12.
- pana la ora 13:30 se relaxeaza, se schimba in haine comode, se pregateste de pranz, povesteste cu colegii.
- 13:30 masa de pranz.
- 14:30 - 15:00 - relaxare.
- de la ora 15 teme si studiu, dupa care relaxare si joaca pana cand vin parintii.
Personal consider temele suplimentare la copiii de clasele 1-4 o tampenie. Oricum primesc o gramada de teme obligatorii. Sa nu ma intelegeti gresit, e vorba de teme suplimentare, nu de explicat copilului ce nu a inteles din clasa (cazul expus de Sorana). Ci strict de a-i da mai multe exercitii decat a primit ca tema, pe principiul ca daca lucreaza mai mult retine mai bine.
Dar asta e o parere personala, pe care nu incerc sa o impun nimanui, si pe care nimeni nu mi-o poate schimba. :) Am cerut si am obtinut de la after school sa nu primeasca teme suplimentare. Copilul meu se descurca bine la invatatura si fara ele.
Ce am mai observat la copilul meu - si asta e tot un caz particular, nu cred ca e de generalizat: cand copilul e acasa (bolnav) si trebuie sa isi faca singur temele, ii ia mult mai mult timp sa le faca. Nefiind supravegheat (desi bunica de 80 de ani e cu el acasa) pierde timpul cu tot felul de nimicuri si cand ajung acasa la ora 6, copilul a facut 10% din teme. Si ajungem sa facem teme seara, ceea ce nu e bine deloc.
madyrizi spune:
eu cunosc un afterschool la care programul e asa:
- ora 12 - 12.10 - vin copiii din clasele primare in sala de after:
- ora 12,30 - daca e frumos afara ies in curte la o relaxare sau daca e urat se joaca putin in sala de after care e amenajata in 2 parti distincte - o parte pentru joaca (cu canapele, fotolii, covorase, jucarii dar si TV + dvd - player) si o parte pt. studiu (o masa lunga la care stau toti copiii si bineinteles scaune).
- ora 12,30 se aduce si mancarea calda de la firma de catering.
- ora 13.00 (aproximativ) - copiii se spala pe maini si sunt condusi in sala in care mananca (dotata cu mese si scaune, chiuveta - la care nu se spala ei - si frigider). in frigider este pastrata mancarea copiilor care nu mananca un fel de mancare sau mai mult si este data parintilor acasa.
- 0ra 14.00 (aproximativ) - relaxare dupa masa, care consta in joaca sau odihna in spatiul amenajat cu canapele.
- ora 15.00 (aproximativ) - teme facute sub indrumarea unui cadru didactic
- dupa terminarea temelor program liber.
directoarea a propus parintilor organizarea unor lectii de dans sau limba straina, dar parintii nu au fost de acord sa plateasca in plus.
Mami
de
www.pregnancy-duedate.com/tickers/z7m2069icppvwhff.png" target="_blank">Mihai siwww.pregnancy-duedate.com/tickers/3n5z7sh3szzc8t5z.png" target="_blank">Alex
AlexsiMihai
AlexsiMihai
www.dianalaura.wblog.ro
ingridnen spune:
Fetelor, cat va costa after-school-ul ?
Noi avem bona ![]()
La Cristi la scoala ar exista varianta de a.s., costa 30 RON pe zi
Ingrid si Cristi 7 ani
nma spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui ingridnen Fetelor, cat va costa after-school-ul ? |
Depinde de locatie. In Rm Valcea e 600 RON. In bani sunt incluse si 2 ore de limba engleza/germana pe saptamana.
Porgramul e asemanator cu cel descris de madyrizi.
poze concurs I LOVE DC www.desprecopii.com/POZECONCURS/folderview.asp?folder=I Love DC&page=4" target="_blank"> nm-1, nm-2
Nico
