Ce educatie au unele educatoare?

Raspunsuri - Pagina 4

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns gabitza2005 spune:

Anul trecut -primul an de gradi, gradinita noua , educatoare tinere incepatoare dupa vreo doua luni imi explica fimiu prin semne (ca nu stia ce este bataia) ca l-a tras de par, de urechi si la batut la fund.
A doua zi eram la directoare , i-am povestit ce s-a intamplat, i-am sugerat ca ea cu experienta ar trebui sa le invete pe educatoare cum sa se poarte copii si i-am atras atentia ca daca mai il aud pe fimiu ca a fost batut nici nu mai trec pe la ea si ma duc direct la politie.
Lucrurile s-au schimbat in bine.
Nu le-am reclamat tocmai gandindu-ma ca sunt f tinere si fara experienta , era primul lor an in invatamant si nu am vrut sa le distrug din start viata profesionala dar daca ar fi continuat nu cred ca as fi avut nici o retinere in a merge mai departe.

Apropo de numarul de copii -la noi sunt inscrisi 37 in grupa dar nu a fost nici o zi in care sa vina mai mult de 20 de copii - in medie la gradi sunt cam 14 copii zilnic. Aceeasi situatie este si la alte grupe, alte gradinite -ca am multi colegi cu copii de gradi si la fel au zis si ei ca sunt inscrisi multi dar vin putini.

Cred ca parintii care au probleme de orice natura cu gradinita ar trebui sa treaca peste dorinta asta de a avea sustinatori in randul celorlalti parinti si sa devina mai responsabili pentru ce zic si ce vor, sa ia masuri si sa nu mai astepte sa le rezolve altcineva problema.
Faptul ca te vaiti pe la coltul gradinitei la 10 mamici nu este o solutie.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Iasmin08 spune:

Citat:
citat din mesajul lui gabitza2005

Apropo de numarul de copii -la noi sunt inscrisi 37 in grupa dar nu a fost nici o zi in care sa vina mai mult de 20 de copii - in medie la gradi sunt cam 14 copii zilnic. Aceeasi situatie este si la alte grupe, alte gradinite -ca am multi colegi cu copii de gradi si la fel au zis si ei ca sunt inscrisi multi dar vin putini.


Foarte fain, dar nu peste tot e asa, depinde probabil de educatoare. Maica-mea de ruga sa fie mai putini si sub 30 nu a avut nici macar in plina iarna. Dar dupa cum ziceam probabil pentru ca nu au venit sa se inscrie de dragul de a inscrie copilul undeva, parintii chiar vroiau sa dea copilul la ea... Bine ca se pensioneaza, ma intreb ce va face dupa 38 de ani de harmalaie intre atatia copii, obisnuita sa se uite in toate partile...si sa fie extrem de activa.

Da, sunt de acord ca parintii trebuie sa ia atitudine (nu doar sa se planga la colturi) Daca la dna. directoare nu merge (nu exista nici un semn de imbunatatire a situatiei), urmatorul pas este de plangere la inspectoratul scolar.

Iasmin, mama de strengar de 8 anisori

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ramonapreda spune:

marius,ai spus cam tot ceea ce as fi spus si eu...
bic,nu stiu cum procedeaza educatoparele copiilor tai,dar din cate am vazut si eu prin filme,la cea mai mica abatere,iau atitudine si nu mai stau la discutii,ii exmatriculeaza direct.iar pedepsele sunt...in tara lor ,la americani.cum au gresit,izolati,fara filme,fara una ,fara alta...
Sunt ABSOLUT IMPOTRIVA,pedepselor fizice sau agresiunilor verbale,nu vreau sa ma gandesc la ce as simti daca cineva ar da in copilul meu...dar fara niciun fel de pedeapsa este imposibil.
ce povestesc fetele eu cred ca sunt cazuri izolate,cum spunea doamna ca educatoarea avea nu stiu ce probleme in familie.
iar daca,copilul meu ar fi pedepsit de mai multe ori si pe motive de disciplina,cu siguranta m-as gandi ca e ceva in neregula cu educatia lui, cea primita de la mine, n-as sari la gatul educatoarei.
sunt foarte multe de zis.....

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns makydenis spune:

Citat:
citat din mesajul lui Bic



Revenind off-topic la treaba cu copiii "neascultatori." Nu exista copii neascultatori, dupa cum nu exista nici copii ascultatori. Asta inseamna ca punem etichete pe cineva. Sa-l stigmatizezi in pofida unei prejudecati.



Smaranda Ioana, 3.11.2005
www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=75330" target="_blank">Povestea nasterii

Info utile despre cresterea copiilor

www.askdrsears.com/" target="_blank">Dr. Sears

www.positivediscipline.com/" target="_blank">Disciplina afirmativa



Eu as inlocui ce ai zis tu cu "a caracteriza comportamentul unui copil" si poate am ajuns sa folosim in mod banal acest "ascultator" sau/si "neascultator" din motive de a simplifica lucrurile si de a ne face intelesi fata de copii, transmitandu-le mesajul cum ca comportamentul lor a fost corespunzator sau nu.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ramonapreda spune:

si inca ceva,jozsaerika,fata de copilul tau ai luat atitudine?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ramonapreda spune:

bic,ti-am dat un exemplu concret.chiar astept sa-mi zici ce ai face tu in situatia data.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns makydenis spune:

Citat:
citat din mesajul lui Bic


Invatarea consecintelor nu inseamna aplicare de pedepse. Ce inveti un copil cind il pedepsesti? Nimic. Il umilesti si atit. Consecintele sint altceva. Si regulile la fel.
Intr-un mediu in care exista reguli, copiii invata imediat ca nu trebuie sa le inalce. Pina la virsta de 5 ani, singura metoda de invatare este prin repetare de o mie de ori. ... Dar daca exista reguli, inseamna ca NU EXISTA exceptii de la reguli.
Cred ca mai bine ar fi sa-mi dai exemple de situatii in care a "trebuit" sa aplici pedepse si iti pot sugera metode alternative.


In legatura cu citatul de mai sus as vrea mai intai sa te intreb ce numesti tu PEDEAPSA? Cand ii spun " nu mai fa asta si asta ca iti iau jucaria/mergi in camera ta/nu mai primesti desene animate, etc. e pedeapsa sau consecinta? Crezi ca un copil simte diferenta dintre consecinta sau pedeapsa? Ma indoiesc...
"REgulile trebuie stabilite in prealabil si prezentae copiilor cind vin prima oara la gradi sau de obicei in prima saptamina le invata ei." Adica un copil care vine din familie la gradinita la 3 ani sa zicem invata regulile intr-o saptamana?????? Oau!!!Ce filozofie spune asta? Si daca nu se intampla asta, atunci ce se intampla?
Si adaug doua ex.: fiu'miu (3 ani si 10 luni) se cearta cu un coleg pe o jucarie si trag amandoi de ea, ajung sa se si loveasca. Ce ar trebui sa faca educatoarea, dupa parerea ta in spiritul disciplinei afirmative? Sau: fiu'miu ii place mult sa se dea pe topogan, dar de multe ori se de ori pe burta cu picioarele inainte, ori cu capul inainte si pe burta. La fel te intreb, care ar trebui sa fie atitudinea educatoarei, avand in vedere posibilitatea unei accidentari?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Bic spune:

Ramona si makydeniseu nu detin toate raspunsurile pentru ca nu sint educatoare, dar am invatat enorm de multe de la educatoarele de aici si de celelalte mamici.

(He-he, daca e sa ne luam dupa filme, eu ar trebui sa pe un salariu minim pe economie sa pot sa-mi inchiriez un apartament in Manhattan cu geamuri mari si o camera de poti sa joci fotbal.)

1. Diferenta dintre consecinta si pedeapsa. Da, copiii simt diferenta, ca doar sint oameni, nu plante. Pedeapsa creeaza sentimente de vinovatie si umilinta care nu pot fi apoi sterse o viata. Consecintele creeaza responsabilitate si respect. Pedeapsa inseamna razbunare si duce la frustrare si angreneaza un ciclu vicios de razbunari. Un copil pedepsit este un copil care va face tot posibilul sa atraga din noua atentie negativa din partea adultului.
Pedeapsa nu urmeaza in mod natural unui act in sine, ci depinde de cel care o adminstreaza. Pentru a cunoaste consecintele e bine sa ii implicam pe copii in gasirea unei solutii. Pedeapsa se concentreaza pr problema, pe cind consecintele pe solutie.
In exemplul cu toboganul, daca copilul se da pe tobogan intr-un mod in care parintele/educatorul a estimat ca nu este sigur, exista mai multe moduri de interveni a in aceasta situatie, fara sa fie nevoie sa umilim copilul. Educatoare ar trebui sa-l ia pe copil de o parte si sa ii reaminteasca regula ca pe tobogan ne dam doar sezind in popou si cu picioarele inainte. Deci, educatoarea il ia la o parte, il intreaba: "Ionele, mai tii minte care e regula de dat pe tobogan?" Daca e destul de mare sa raspunda bine, daca nu, o sa taca din gura. Educatoare continua: "Ne dam doar sezind in popou. Stii de ce? Daca te dai cu capul in jos, pe burta, s-ar putea sa te lovesti foarte tare si sa faci o buba mare. Nu vrei sa faci o buba mare. Ai optiunea sa te dai pe tobogan respectind regulile sau ai optiunea de a sta pe bara. TU singur alegi."
Si daca alege sa nu respecte regulile, va trebui indepartat de tobogan, FARA TAGADA. Asta inseamna invatarea consecintelor.

Chestia asta cu prezentarea optiunilor le da copiilor o imensa responsabilitate si ii face sa se simta foarte puternici, practic sa aiba control asupra unei lumi pe care simt ca nu o pot de altfel controla deloc. Sentiment extrem de frustrant pentru cineva care abia invata sa descopere lumea. Desi in fapt nu sint optiuni pentru ca nu ii lasi sa aleaga decit intre optiuni care ne sint noua, adultilor, convenabile, copiilor le da impresia ca sint stapini pe situatie si asta ii face sa coopereze.

Nu spun ca Ionel va asculta neaparat de fiecare data. Probabil ca nu. DATORIA adultului care supravegheaza este sa repete, sa fie consecvent cu reactiile lui, pentru ca astfel ii va crea copilui astpetari. DATORIA copilului este sa incerce, sa teseze limitele. Daca observa consecventa in reactii, va invata care sint regulile.

Poate datorita celor spuse de mine mai sus, da, pot sa va spun ca copii nu de trei ani, ci de 2 ani invata foarte rapid care sint regulie la gradinita si la respecta. Nu le respecta, stiu ca exista consecinte.

In al doilea exemplu dat de makydens, cel cu doi copii care se bat pe jucarii.
ASta este ceea ce fac copiii; se bat pe jucarii. Nu stiu daca intrebare e legata de mediul casei sau de gradinita. Vorbeam de gradinita. Aici se pune foarte mult accent pe invatarea statului la rind pentru a te juca cu jucarii. In plus, la gradinite intotdeauan exista aceleasi jucarii in mai multe exemplare taman pentru situatii in care doi copii se bat pe ele.
Sa il obligi pe un copil sa lase jucaria din mina este de cele mai multe ori imposibil, dar un lucru este posibil: toleranta zero la violenta. Daca copii incep sa se bata, adultul ii va lua pe amindoi sau pe unul la o parte, se va cobori cu trupul la nivelul lor si le va spune ferm: "Miinile nu sint facute pentru a lovi. Cum crezi tu ca se simte X daca il lovesti?" sau "Cum te-ai simtit tu cind te-a lovit Y?"
La trei ani si zece luni, copilului ar fi trebuit sa i se fi spus de o suta de mii de ori pina acum ca nu este acceptabil sa loveasca si ar trebui deja sa stie ca exista consecinte daca o face (pleacam acasa, retragere de privilegii care sa aiba legatura cu incidentul, de exemplu nu mergem in parc miine.) La gradinita, copilul care lovese trebuie inlaturat din grup. Inlaturarea nu este echivalenta cu pedepasa, pentru ca este foarte important si tonul cu care este spusa aceasta consecinta si motivul. Daca ii spunem "Gigel, treci la colt pentru ca ai dat cu pumnul." e alta decit daca ii spui "Cred ca ai nevoie de un timp sa te linistesti, iar eu te voi ajuta sa te calmezi." Oferirea ajutorului si exprimarea ideii ca intelegi prin ce trece ("Vad ca esti foarte suparat. Inteleg ca esti suparat, dar sa lovesti nu este o metoda de rezolvare. Noi, aici la gradinita, nu lovim oamenii.
Cum crezi ca am putea sa rezolvam problema asta?")

ramona cred ca ti-am raspuns si tie in legatura exemplul cu imbraincitul copiilor. Il inlaturi din rindul celolalti copii, te cobori la nivelul lui si ii spui ca nu e acceptabil sa loveasca si ii spui ca daca mai continua sa loveasa alti copii, va trebui sa plecati din parca. SI O FACI daca mai da, pentru ca altfel rid si curcile de tine. E greu, dureros, copilul se tavaleste pe jos, urla, da din picioare, tu te enervezi, simti ca te faci de ris in public, basca ai mai vrea sa stai la taclale in parc, dar crede-ma ca satisfactia pe care o vei avea in timp indelungat este imensa. Principiul meu este "atita vreme cit inca esti suficient de mica sa te pot cara, te iau in brate si te duc de aici."

Uite-te la linkuirle de la semnatura mea si o sa gasesti si mai multe solutii.

Sa nu credeti ca eu sint o sfinta. O zbircesc si eu de multe ori si am facut multe greseli cu fii-mea (inca le fac), dar nu am vazut educatoarea lu fii-mea sa o zbirceasca vreodata. Mi-e asa de drag de fii-mea cind vine ea cu solutii si imi zie "Am o idee. Ce-ar fi sa..." si fireste ca imi propune niste lucruri care sint numa in avantajul ei.

Smaranda Ioana, 3.11.2005
www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=75330" target="_blank">Povestea nasterii

Info utile despre cresterea copiilor

www.askdrsears.com/" target="_blank">Dr. Sears

www.positivediscipline.com/" target="_blank">Disciplina afirmativa

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gabitza2005 spune:

Citat:
ramonaprede: iar daca,copilul meu ar fi pedepsit de mai multe ori si pe motive de disciplina,cu siguranta m-as gandi ca e ceva in neregula cu educatia lui, cea primita de la mine, n-as sari la gatul educatoarei.
sunt foarte multe de zis.....


Ce se intampla daca regulile de la gradi sunt diferite de cele de acasa? Un ex : fimiu acasa doarme fara sosete la gradi sunt obligati sa-si tina sosetele in picioare (comoditatea doamnelor ca-si incurca copii sosetele) Pai de ce sa fie pedepsit fimiu pentru ceva care mie imi pare foarte normal.
Si exemplele pot continua: eu acasa il las sa faca lucruri care la gradinita nu sunt permise dar nu cred ca este vorba despre lipsa de educatie.
A invatat si fimiu un cuvant de la desene sau copii si cand se supara pe un copil ii zice "prostule" dar de ce sa fie pedepsit cand in limbajul educatoarelor auzi cuvinte de genul : frate, misto, super, esti surda, copil rau, duma, ......
Aaaaaa fimiu e needucat , dar domnisoarele sunt educate si culte prin functia pe care o ocupa.


Citat:
Daca ii spunem "Gigel, treci la colt pentru ca ai dat cu pumnul." e alta decit daca ii spui "Cred ca ai nevoie de un timp sa te linistesti, iar eu te voi ajuta sa te calmezi." Oferirea ajutorului si exprimarea ideii ca intelegi prin ce trece


Eu una nu inteleg nici metoda asta moderna de time out pentru copii , nu are nici un sens pentru viitorul copilului a deoarece atunci cand vor avea o varsta si un job nu cred ca le mai ofera nimeni time out cand gresesc cu ceva sau au o problema.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ramonapreda spune:

bic,e pura teorie ceea ce spui tu. realitatea e cu totul alta...crede-ma. iti dai seama ca i se explica si para explica unui copil tot ceea ce spui tu ca nu cred ca e cineva nebun sa nu o faca.eu in exemplul meu ma refeream la copiii de la gradi si nu la copilul meu.te cam contrazici,dar nu prea mai are sens sa discutam despre asta.cred ca s-a cam lamurit lumea.
gabitza,in siruatia ta nu e vb de proasta crestere si trebuie sa discuti cu educatoarele,dar de obicei atunci cand intri in colectivitate ,te supui regulilor de acolo,cam lasi naravul de acasa...

Mergi la inceput