Bani pentru suplimentar?

Raspunsuri - Pagina 4

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns carolinah spune:

Citat:
citat din mesajul lui Gabrielama

Pun si eu o intrebare, asa... legata de sistemul romanesc de invatamant si cum se reflecta el asupra copiilor si parintilor.

Pentru voi ca parinti, ce este mai important: sa faca copilul (inca) trei fise suplimentare la matematica (n-am sa inteleg in viata mea obsesia din Romania asta pentru matematica...) sau sa faca in timpul liber ceva care il ajuta sa-si dezvolte personalitatea, sa-l ajute sa se descopere pe sine??

Gabi

There is no taste like the taste of being thin!


Cu intrebarea asta esti eliminata ca manipulezi participantii

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns happiness spune:

Accept,nu am scris ca am de gand sa o recompensez material pentru note sau suplimentar,daca ai fi citit tot ce am scris ai fi vazut la ce concluzie am ajuns,ajutata de insasi fiica-mea.Am spus ca ma gandesc la aceasta abordare,imi pun intrebari,vreau sa ma lamuresc cum e mai bine...O sa las recompensele pentru ocazii speciale,nu o sa abuzez de ele,dar nici nu pot spune ca nu voi apela niciodata la asa ceva.
Gabilama,da,e foarte important si sa faca ceva in plus,a mea face dans si ii ia destul timp si energie,pentru ca si acolo pretentiile sunt ridicate si fac la nivel de profesionisti,deci nu e usor.Dar ii place si nu vrea sa renunte nici in ruptul capului,ar renunta mai degraba la scoala decat la dans.Dar asta nu inseamna ca legam scoala de gard si facem doar dans,incercam sa le imbinam .
Filofteia,.Esti o dulce.O sa incerc sa nu ma mai stresez aiurea.
Da,Sorana,e obosita.Chiar azi mi-a zis invatatoarea ca ii pare trista,obosita,abatuta,ca nu mai participa la ore la fel de activ ca pana acum.Si asta exact de cateva saptamani,de cand ne confruntam cu refuzul de a face suplimentar.Si ea mi-a recomandat sa o las complet libera saptamana care vine,doar teme si atat,fara suplimentar,sa vedem daca e vreo diferenta.O sa vedem joi-vineri daca aceasta pauza are efect.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns bird70 spune:

Eu nu inteleg care este scopul muncitului suplimentar la copiii cu rezultate bune sau plasatul copilului intr-o clasa in care se face scoala la 'nivel ridicat'. Din pacate sunt lucruri pe care nu le putem educa oricat am vrea, inteligenta este unul din ele, la fel ca si talentul la muziica, desen, etc. Un copil care munceste enorm sa invete sa deseneze, cu profesori de vaza, etc nu va ajunge niciodata la nivelul unui copil care are talent si poate a invatat cateva notiuni la ora de desen la scoala. La fel si cu invatatul. Sotul meu a fost un copil foarte neglijat, parintii lui prea ocupati cu propriile probleme, habar n-aveau ce note are sau ce face la scoala, avea noroc daca isi aduceau aminte sa verifice daca e acasa inainte sa se culce. Nu a facut nimic suplimentar, de cele mai multe ori nu isi facea nici temele, nici gand sa mearga la meditatii. Si a fost olimpic, a luat premii la nationala. Si asta fara sa faca efort, fara sa stea cineva de capul lui. La facultate a avut numai note mari si stia materia pe bune, dar nu a pierdut nopti sa invete sau ceva de genul asta, pur si simplu stia materia. Eu a trebuit sa muncesc pentru notele mele. Parintii mei au avut grija sa imi fac lectiile si sa stiu materia, dar faceau cum fac eu cu copiii mei, ma verificau prin sondaj nu stateau zilnic de capul meu. Am luat si meditatii la matematica in clasa a 8-a dar nu cred ca a facut vreo diferenta, eu stiam materia oricum. Am fost la cel mai bun liceu din oras unde se lucra la 'nivel ridicat'. Nivelul la care am facut chimia de exemplu in liceu nu mi s-a cerut nici la facultate, poate doar daca faceam facultatea de chimie. Matematica la fel, nu am avut nevoie in viata de matematica peste nivelul clasei a 7-8-a. De analiza gramaticala nu mai vorbesc . In final m-am descurcat la fel de bine in facultate ca si colegii veniti de la licee mai modeste pentru ca nu am avut nevoie de materia 'avansata' care ni s-a bagat pe gat la liceu. Ce m-a ajutat a fost faptul ca am stiut sa invat singura, sa-mi programez materia, sa caut informatii, sa ma duc la invatat fara sa fiu trimisa de parinti sau recompensata in vreun fel. Fratele meu nu a fost asa, pe el parintii mei l-au impins de la spate sa-l 'faca om'. A luat meditatii de prin clasa a 5-6-a la matematica, au stat cu el sa-si faca lectiile, l-au trimis la meditatii tot liceul sa inttre la facultate. Primul an a picat, apoi a intrat la facultate. Impins de la spate, momit cu recompense a terminat facultatea, cu 2 ani repetati, cu o gramada de examene in toamna, cu o gramada de stres pentru el si parintii mei. Nu a muncit nici o zi in meseria lui. Acum face altceva, are o firma micuta si ofera servicii de care clientii sunt foarte multumiti, dar intr-o arie in care nu are nevoie de studii superioare, este ceva care l-a pasionat si a invatat singur. De castigat castiga mult mai bine decat daca ar lucra pe meseria lui. Putea sa ajunga tot aici dar fara stresul prin care a trecut in toti anii de scoala. Ar fi putut sa se bucure mai mult de copilarie/adolescenta daca parintii mei ar fi acceptat faptul ca nu toata lumea e facuta pentru studii superioare. Parerea mea este ca in viata mai bine esti un mecanic auto sau o coafeza cu talent si la care lumea face coada sa ajunga si te apreciaza decat sa fii un inginer care este lucreaza ca vanzator pentru ca nu stie sau nu vrea sa-si faca meseria sau unul care lucreaza pe meserie dar e de rasul colegilor.

Ce vreau sa spun este sa invatati sa apreciati copiii nu numai prin prisma rezultatelor de la scoala. Intr-o clasa unul singur este cel mai bun, din pacate educatia romaneasca ii face pe restul sa se simta inadecvati. Eu cred cu tarie ca un copil impins de la spate nu are sanse mari sa ajunga departe si sa fie fericit. Cred ca parintii AU DATORIA sa iubeasca copiii pe care ii au si nu sa ii faca sa se simta inadecvati din cauza ca nu au rezultatele la invatatura a lui Ionel sau Georgel.

Health is a state of physical, mental and social wellbeing and not merely the absence of disease or infirmity . World Health Organisation

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ariel_7000 spune:

Citat:
citat din mesajul lui happiness
Da,Sorana,e obosita.Chiar azi mi-a zis invatatoarea ca ii pare trista,obosita,abatuta,ca nu mai participa la ore la fel de activ ca pana acum.Si asta exact de cateva saptamani,de cand ne confruntam cu refuzul de a face suplimentar.Si ea mi-a recomandat sa o las complet libera saptamana care vine,doar teme si atat,fara suplimentar,sa vedem daca e vreo diferenta.O sa vedem joi-vineri daca aceasta pauza are efect.


...ea cand se mai joaca? cand mai face doar ce vrea ea? ... e trista, abatuta, obosita...pai cred si eu.

de fapt, care sunt ambitiile tale in ceea ce o priveste?

mami de alexutza (10.04.2003)si Teodor Mihai (10.04.2008)
" SAVE THE EARTH, IT'S THE ONLY PLANET WITH CHOCOLATE!"


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns happiness spune:

ariel_7000,temele plus suplimentarul nu sunt o combinatie zilnica,face doar cand e cazul sa consolideze ceva si nu depaseste niciodata o ora-o ora jumatate.Temele lor de la scoala sunt foarte putine,uneori deloc,si nu o pot lasa sa faca doar asta in conditiile in care inca mai greseste la copiere/transcriere,prefera dictarile ca ii vine mai simplu,iar la mate inca nu stia sa afle restul a doua numere,succesorul sau predecesorul.Cei mai multi dintre fostii ei colegi de gradinita au o soarta mult mai trista,pentru ca dupa 4 ore de scoala au si 2 ore de teme obligatorii plus suplimentarul pentru a face fata la pretentiile clasei,deci programul ei nu este atat de incarcat.Are acum o perioada mai grea pentru ca se apropie un spectacol la dans,au repetitii dese,i se cere si acolo sa faca perfect,este stresata si la scoala cu exercitii destul de complexe si probabil ca a obosit.Asta este,toata lumea oboseste,o sa ia o saptamana de pauza totala de la suplimentar si o sa isi revina.O sa scrie in plus doar daca vrea,eu nu o sa o pun deloc,sa vad diferenta.Deja a consolidat ce nu stia si e ok,sunt foarte multumita de ea.Ce pretentii sau asteptari am de la ea?Ca eleva,sa stie,sa invete,sa nu se adune goluri,sa faca fata la pretentiile clasei pentru ca o iubeste pe doamna si ii place scoala si nu vrea in alta clasa.Nu am ambitii de niciun fel,nu e genul de copil care sa invete de 10 pe linie,e energica si uneori neatenta,ceea ce o sa o coste,dar in schimb e foarte isteata,empatica,sociabila,activa la ore si fara niciun fel de inhibitii.Raspunde,participa,intreaba,clarifica,ii place sa fie sefa in grup,are abilitati care o vor ajuta in viata.Nu am pretentia sa fie cea mai buna,dar nici nu o sa ma multumesc niciodata sa fie lenesa,pentru ca e un copil foarte bun care poate si vrea mult.Si apropo de meserii,am intrebat-o si nu vrea sa fie nici spalator de WC-uri ,nici maturator de strada,deci e clar ca trebuie sa invete.Daca ar vrea sa devina coafeza chiar nu mi-as bate capul.Nu as forta-o sa faca ceva care nu ii place,dar totusi scoala nu e optionala.Eu ca profesor stiu ca tot ce se face la scoala trebuie repetat acasa,altfel se uita,deci un pic de suplimentar trebuie facut,dar cu o limita si in functie si de programul copilului.Cand se mai joaca?Pai are scoala pana la 12,se odihneste pana pe la 14,scrie,lucreaza ,cu tot cu suplimentarul nu depaseste ora 16,si asta cu mici pauze de mers la baie,baut apa,apoi merge la dans si seara eventual mai citim un pic.Nu o pun sa faca nimic seara pentru ca e obosita si nu da randament.Dupa cum vezi,are timp de joaca...Majoritatea copiilor au parinti care lucreaza pana la 16-17 si incep temele atunci,deci termina mult mai tarziu.Eu cred ca a mea e norocoasa ca dupa 18 e complet libera.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

Citat:
Eu nu inteleg care este scopul muncitului suplimentar la copiii cu rezultate bune sau plasatul copilului intr-o clasa in care se face scoala la 'nivel ridicat'.

Sa incerc eu sa-ti explic.
In momentul de fata in invatamantul romanesc, la clasa se face foarte putin. Exista doua motive: unul programa aglomerata si al doilea atragerea copiilor la meditatii. Eu fac suplimentar cu al meu ceea ce observ ca nu merge. Adica ii dau o problema de un tip...vad ca merge perfect nu-i mai dau de acel tip, daca nu merge facem pana merge.
La romana la fel...atunci cand va sesiza toate substantivele dintr-un text vom face mai rar substantive. Un exemplu concret, ultimul tip de exercitii pe care il incurca... 4xa+15=55, a inteles de la scoala ca mai intai trebuie rezolvata inmultirea asa ca mai intai imparte pe 55 cu 4 ... am verificat si daca nu are necunoscuta cu inmultire /impartire totul este ok. Dupa cateva exercitii s-a prins care este ideea, dar nu suficient ca la exercitiile in care necunoscuta este in paranteza sa se descurce, deci mai avem de munca. La scoala trec peste exercitiile astea cu doua - trei exemple, cine prinde bine, cine nu iar bine. Paradoxal este ca poate avea rezultate bune la scoala, iar el de fapt sa aiba lacune mari, care ies in evidenta mai tarziu si te poti trezi ca nu are timp sa recupereze.

In ce priveste clasa de elita... Tot in invatamantul romanesc, clasa de elita inseamna parinti care se preocupa de copii, profesori mai buni din clasa a V-a, astfel ca probabilitatea ca al tau copil sa asiste la scene celor vehiculate pe net zilele astea (cu eleva care batea profesoara de chimie) sunt minime. In plus in clasa de elita se face ceva mai mult la clasa decat in celelalte, pentru ca cer copii.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns conchita spune:

Citat:
citat din mesajul lui happiness
Da,Sorana,e obosita.Chiar azi mi-a zis invatatoarea ca ii pare trista,obosita,abatuta,ca nu mai participa la ore la fel de activ ca pana acum.Si asta exact de cateva saptamani,de cand ne confruntam cu refuzul de a face suplimentar.Si ea mi-a recomandat sa o las complet libera saptamana care vine,doar teme si atat,fara suplimentar,sa vedem daca e vreo diferenta.O sa vedem joi-vineri daca aceasta pauza are efect.


happiness, e mai importanta munca suplimentara decat sanatatea copilului tau? adica tu stii ca este extenuata si tot cauti metode s-o stimulezi sa continue? noi, oameni mari, si tot avem nevoie de pauze, ne ajunge cat stres si competitie si munca, ne mai vine sa le lasam naibii si sa ne luam lumea in cap de-atata munca, dar un copil??? noi am mai avut discutia asta de cateva ori: gandeste-te si raspunde-ti cat poti de sincer - ale cui sunt ambitiile astea? fetita ta este desteapta si muncitoare. poti s-o incurajezi sa se mai si odihneasca atunci cand nu mai poate? tu esti mama ei, nu antrenoarea pentru invatatura de performanta. nu e robot, nu poate sa exceleze continuu si la absolut orice. gandeste-te putin...presiunea asta exagerata din partea ta o va indeparta cu siguranta de invatatura. o sa i se ia. pentru ca este inteligenta si vede ca rezultatele ei sunt ambitiile tale mai mult. auzi, e abatuta micuta si tu te gandesti sa-i dai bani sa invete si mai mult. crezi ca ajunge la majorat si nu stie succesorul si predecesorul??? mai important este jocul liber pana pe la 9-10 ani! nu memorizarea seriilor de numere - la ce-i folosesc astea la varsta ei, cinstit vorbind??

ma doboara prejudecatile astea ca numai un copil manat de la spate prin orice mijloace o sa reuseasca in viata, cand e atat de simplu si de evident ca dimpotriva! motivatia nu vine niciodata din afara, e vremea ca parintii sa inteleaga asta. cum vei inceta cu motivatiile artificiale, cum va da sa fuga de carte!

nu m-a intrebat nimeni niciodata ce lectii am, daca stiu sa le fac, cand le fac, mi le-am facut, etc. nimeni, niciodata. si nici meditatii n-am avut. asta pe vremea lui ceusescu, atunci cand fara meditatii nu intrai la liceu, punct. cu toate astea, am fost si la olimpiade nationale, faceam si din culegeri suplimentar pentru ca imi placea pur si simplu. in lipsa unui ajutor, am citit enorm, tot cautand raspunsuri si explicatii si exact cu asta am ramas - curiozitatea naturala pentru invatatura si dragostea pentru carti. nici o mita si nici o meditatie din lume nu-ti da asa ceva. dar ma rog, fiecare parinte procedeaza cum doreste. poate ca experienta mea ajuta pe cineva, macar sa se calmeze ca nu e sfarsitul lumii daca nu au copiii numai si numai fb la scoala, la absolut toate materiile, intotdeauna. fara pauza. nu conteaza ca pica lati de oboseala, ei trebuie sa performeze, ca doar de-aia i-am facut, nu? sa fim seriosi.

abdominabila

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ariel_7000 spune:

conchita

da, nici eu nu am fost verificata la lectii, nu am primit bani sa le fac, nu am avut meditatori...si cu toate astea am fost olimpica toata generala, apoi in liceu iar si in facultate am avut toti anii bursa de merit.
am invatat mereu de drag (de materie, de profesor), de dragul competitiei, in facultate si pt bani , recunosc, ca bursa aia pica tocmai bine...
am citit muuuult si acum imi pastrez obiceiul de a citi 2-3 pagini seara la culcare, indiferent de ora. tin minte ca citeam pe ascuns, sub patura la lumina lanternei....si nu ma platea nimeni

fetita mea incepe scoala din septembrie. stie literele mari de tipar, stie sa faca socoteli simple, ba chiar si unele ecuatii cu o necunoscuta...a invatat NUMAI in joaca, NUMAI cand a vrut ea. nu am constrans-o cu nimic, nu am speriat-o cu BAU BAU sau cu "lasa ca vine scoala si nu stii nimic!"...zau, daca imi pasa! va invata sa scrie la clasa, sa socoteasca tot acolo. asta e rolul invatatoarei: sa-i puna creionul in mana si sa o invete sa-l foloseasca si sa-l pretuiasca.
eu astfel de invatatoare am avut! o femeie exceptionala, care m-a facut sa indragesc scoala si cititul.
acesta e si motivul pt care am ales ca gradi Waldorf, caci este atipica, caci nu se practica "spalarea mintii" inca de la varste fragede...mai urat e acum, ca intra in sistemul "clasic"...unde sper sa nu fie probleme ca ea e venita de acolo...

mami de alexutza (10.04.2003)si Teodor Mihai (10.04.2008)
" SAVE THE EARTH, IT'S THE ONLY PLANET WITH CHOCOLATE!"


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

Happines, dar de cate ori face dans acum, inainte de spectacol? Oboseala poate veni si de aici. Eu am patit-o cu al meu in clasa a II-a, cand profesorul de canto a inceput sa-l pregateasca pentru concurs, devenise foarte obosit, desi esti tentat sa spui ce mare lucru...ca-i place sa cante. Am vorbit cu profesorul si am renuntat la concursuri, iar ora de electronica am mutat-o in aceeasi zi cu cea de canto, a fost muuult mai bine.

Si ca tot suntem la exemple personale, am si eu unul...sora-mea, care nu a fost un elev exemplu, nu a reusit sa termine nici liceul, acum sta acasa ca nu-si gaseste de lucru si ii este foarte greu. Ai mei nu au stiut sa o impinga de la spate, eu cred ca alta i-ar fi fost soarta. Nici pe mine nu m-au impins, dar eu am avut norocul sa fiu acel elev care invata de placere. Ei am spus ca asa va face si fiimiu... m-am trezit abia in semestrul II al clasei I, cand a luat S la romana in carnet... apropo mai stiti pe cineva? Eu mai lejera, nu s-a daramat cerul peste mine, dar a fost un semnal de alarma. Am inceput sa lucram mai mult, mai eficient si el evolueaza foarte bine. Nimeni nu ma va convinge ca este spre binele lui sa nu faca suplimentar, iar in clasa a V-a sa ma trezesc ca nu are bazele necesare sa obtina o medie buna. Nu cred ca reusita in viata sta in rezultatele scolare, dar sigur un copil cu rezultate bune are reusite mai multe decat unul cu rezultate proaste.
Asa cum nu sunt de acord ca cei care au facut o scoala intr-un domeniu si lucreaza in alt domeniu au facut acea scoala degeaba. Nimic din ce inveti nu este degeaba.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

Lucrulsuplimentar nu are nimic de-a face cu inteligenta copilului. Mai degraba cu stilul lui as zice. Parerea mea este ca cu cat esti mai inteligent cu atat esti mai inclinat spre lene . Si asta pentru ca ti-e usor sa "te descurci". Un iq mare si o memorie buna te vor ajuta sa iei note bune fara efort mare dar .... Aici e problema "dar". Vei uita repede (pentru ca folosesti doar memoria de scurta durata), cunostintele nu vor fi fixate, anumite chestii nu le vei sti deloc.
Ca si Filofteia noi lucram suplimentar doar la nevoie.
Si nu cred ca in invatamantul actual a trecut cineva prin generala cu brio si a intrat la liceu bun fara sa lucreze suplimentar. Nu cred pur si simplu, din motivele expuse de Filofteia. Daca e cineva cu copil a VII-a sau a IX-a va rog sa ma contraziceti. Adica mi-as dori sa fie altfel dar, din pacate, nu este.
Si sunt copii care lucreaza multe ore pe zi asa ca si mie mi se pare ca fetita lui Hapiness e ok, ca si a mea de altfel, avand un program rezonabil.

Sorana si Monica (7 ani)

Mergi la inceput