Baiat de 11 ani distrat si neatent la scoala

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns EllaX spune:

Fata mea nu a ajuns la scoala, ca sa imi dau foarte mult cu parerea ca mama, dar pot vorbi din experienta unui fost elev foarte bun. Eu am invatat in general singura - dar am avut noroc profesori exceptional de implicati, la V-VIII. Mama, insa, m-a invatat (in a IV-a, la istorie) sa invat - citesti o data lectia, sa stii despre ce e vorba. Citesti, apoi pe fragmente si te gandesti la ideile principale si le inveti. Recitesti tot. Incerci sa reproduci ca ai retinut. Mama e invatatoare. M-a ajutat-supravegheat in clasa I, la scris, apoi in a II-a ma asculta la tabla inmultirii. Ma mai ajuta cand chiar declaram ca nu pricep ceva - s-a intamplat de cateva ori.

Cred, insa, ca dupa ce invatam copilul sa invete si il ajutam o vreme (scurta), ar trebui lasat sa se descurce singur si exerseze singur invatatul - ajutat sa inteleaga notiuni, eventual, atunci cand o cere. Altfel, daca tot timpul este cineva care sa-i traseze drumul, mi-e teama (si va rog nu sariti pe mine, e parerea mea de acum, cu fetita inca n-am experimentat) ca ccc copilul va fi protezat, nu ajutat, si ii va scadea increderea in el, asteptand mereu proteza-fara-de-care-nu-se-poate-si-care-stie-mai-bine. Trebuie lasat sa se autoregleze. In definitiv, notele arata ca nu a fost bine ceva in ziua aceea, la materia aceea - nu ar trebui certat pentru nota, ea este doar o cuantificare a performantei lui la momentul respectiv, in raport cu idealul partial subiectiv al profesorului. Dupa mine, nota trebuie discutata acasa, nu insusita: el nu este nota aceea, el atata a aratat, in momentul in care a primit nota. Trebuie discutat de ce a aratat doar atat: ce n-a inteles, ce l-a stresat - (o vreme, in a V-a, a VI-a, apoi iar in a IX-a) eu tremuram ca varga, cand ma scotea la tabla la unele materii, si-mi trebuia perioada de adaptare; daca eram lasata, eram copil de 10, daca nu - cred ca meritam un 7. Stand in banca, eram alt om, mult mai increzator). Trebuie vazut de ce n-a inteles, trebuie insusit ce n-a inteles, trebuie rezolvate situatiile stresante (uneori, e nevoie sa se vorbeasca cu profesorul: un copil emotiv trebuie "semnalat", sunt profesori care nu-l inteleg spontan, ca oameni sunt si ei). DAR discutiile nu pot avea loc cu un copil stresat (si simtindu-se ingrozitor de vinovat) ca a nota mica a suparat parintele si cu un copil neobisnuit sa munceasca si sa gandeasca singur si sa se autoaprecieze. Si, in definitiv, nu trebuie uitat ca nu toti suntem de 10 la toate materiile, si asta face lumea sa mearga inainte si sa aiba toate categoriile de lucratori. Nu notele arata ca un om e bun la o materie. Mi-a placut chimia; cand am mers la liceu o stiam bine; profa de liceu era... incompetenta, ca sa zic asa, dar, desi vedeam asta, in clasa a 11-a ajunsesem sa cred ca eu sunt incompetenta; cand mi-a dat 6 pe o teza facuta perfect, motivand ceva, am crezut-o; cand mi-a dat 10 pe o teza imperfecta, am inteles: am schimbat profesoara si am avut 10 la chimie, la intrarea la facultate.

Ce imi aduc aminte, si de la mine, si de la sora-mea, e ca "functionam" mai bine la materiile la care ne placeau (noua) profesorii, dar si ajungeau sa nu ne placa profesorii, deci sa nu ne placa materia, daca se instalau goluri de intelegere sau de achizitie a notiunilor la respectivul obiect de studiu. Si mai stiu ca, de multe ori, copilul (mai ales cel inca mic) doar reactioneaza la atmosfera din clasa - adica daca materia e predata prost sau el nu rezoneaza cu profesorul, nu va avea rezultate bune. Cred ca parintele ar trebui sa acorde atentie la ce spune/povesteste copilul si, mai ales, sa acorde incredere si sa nu-l faca sa se simta vinovat de rezultatele mai proaste (se teme de reactia parintelui-se streseaza ineficient-ii scade randamentul scolar-obtine rezultate proaste-parintele reactioneaza negativ - si iata cercul vicios). Sa se simta responsabil de invatat - pentru ca nimeni nu poate invata, in locul lui; sa ceara ajutor, cand trebuie, dar nu sa-i faca altcineva temele. In plus, trebuie lucrat la motivatie: nota ofera o motivatie gresita; motivatia reala este: imi foloseste sa invat asta la:.... (si aici gasite motive generale si specifice, gen - geografia, istorie, matematica, fizica pt piloti; romana pentru vorbit frumos "vorba dulce mult aduce" etc).

Somalc, eu nu i-as da Mentat. Medicamentele asa-zis pentru memorie - in afara de lecitina si ulei de peste - au ca efect secundar, mai ales la copii si la tineri, agitatie motorie si insomnii. Si efectele acestea apar in timp, la inceput ti se pare ca nu-i nimic in neregula. Daca chiar vrei sa-i dai ceva, poti sa-i dai o tura de vitamine simple, pt copii (mai ales ca este primavara si el trece si prin stres, cu clasa a V-a) si lecitina sau ulei de peste. Si ai putea sa mergi la un pediatru si sa-ti indice niste analize de sange - sunt boli sau deficiente ale anumitor substante care (si) asa se manifesta, cu scaderea performantelor intelectuale: parazitozele, anemii, diselectrolitemii si altele.

Scuze pentru postul lung cat o zi de vara, m-a luat valul.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Inaf78 spune:

nici eu nu sunt de acord cu medicamentele (chiar si din plante) ce activeaza circulatia cerebrala la copii (doar in cazuri bine stabilite). ii agita si pot da insomnii (sunt ca ciocolata si cafeaua). sunt f bune la adulti si varstnici in schimb! chiar cu Mentat am citit niste studii medicale pe memorie la adulti si varstnici. In fine, cred ca poti sa i dai 1 tb/zi, dimineata la trezire, dar sa-l urmaresti daca nu cumva devine mai agitat sau nervos ziua, si daca cumva nu-i dispare somnul seara (si vrea sa se culce mai tarziu decat era obisnuit inainte). Oricum, daca devine agitat ziua la scoala, tot nu rezolvi nimic, ca tot nu se poate concentra la ore.

Acizii grasi Omega-3 (ulei de peste) si Omega-6 (seminte de in, primula) din pacate nu i gasesti in legumele si fructele proaspete, oricat de multe ai manca!!! poti manca peste, destul de mult si zilnic, daca nu vrei sa apelezi la Capsulele cu Ulei de Peste, dar sa ai grija ca nu se recomanda zilnic toate tipurile de peste (din cauza continutului de mercur din peste).

Si mai e ceva important de retinut din studiile acelea cu Omega-3 ulei de peste: continutul de EPA si DHA din uleiul administrat (adica ce cantitate au administrat de a avut efectul de a imbunatati memoria si atentia). Asa ca orice produs ai cumpara, sa te uiti pe cutie cat EPA si DHA are pe tableta/capsula, sa compari cu cat au administrat ei in studii, ca sa obtii efectul dorit.
Eu zic: merita incercat!
Si oricum daca lucrezi cu el si il indrumi, eu cred ca poate trece si peste hopul acesta! Clasa a V-a este recunoscuta ca poate creea probleme: mai multe materii, mai multi profesori, fiecare cu ideile si cerintele lor, si copilul trebuie sa se adapteze!




----------------------------------------------
O mamica fericita!
(M.A. 21.06.2006)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Inaf78 spune:

am revenit ca sa mi spun oful: si stiti ce ma enerveaza cel mai mult la unii medici romani, daca ii intrebi de chestiunea asta (adica: "recomandati ceva, poate Ulei de Peste, la copil?"), raspund ca nu!!! nu recomanda! ii intreb eu: "dar de ce nu? nu are efect? nu e bun? e contraindicat?". nu recomanda ca nu cunosc problema. si am zis: pai daca nu sunteti in tema (de multe ori in gand, nu si verbal...) cum puteti spune ca nu recomandati?

si culmea eu nu sunt agent de vanzari la Uleiul de Peste! ati fi uimiti sa stiti ce meserie am...

eu am aflat de Uleiul de Peste si am inceput sa iau de cand alaptam. Mi-a spus si mi-a trimis niste linkuri ptr. a citi, un medic pediatru din Canada (Quebec, parca), la care apelasem in alta problema (legata de alaptat). Cand am inceput sa i diversific copilului alimentatia, am inceput sa i dau lui Ulei de Peste.




----------------------------------------------
O mamica fericita!
(M.A. 21.06.2006)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns somalc spune:

Sar'na mult pt raspunsurile voastre.... Vreau sa va zic ca eu il ajut si il invat pe Razvan la teme inca din clasa I..... In mare parte isi face emele singur dar la mate , de pilda are nevoies si de ajutor. E f grea matematica de cls a V a iar el a dat semne inca de la inceput ca nu ar fi atras de aceasta materie. Ii place mult de tot istoria - f mult ii place, are multe echiclopedii si carti de istori si citeste singur si cunoaste o gramada de chestii... ii mai place romana si engleza... deci tinde catre partea umana...
El este nascut in zodia Varsator si acestia se pare ca acestia sunt mai visatori si mai Poeti".... Voi vede....
Ma voi interesa si voi citi despre uleiul de peste de care ziceti voi.
Oricum va multumesc inca o data pentru mesajele voastre! Parca mai m-am linistit cand am citit ca sunt si alti copii in "situatia" asta...

Mergi la inceput