Ce metode sa folosesc ptr a invata-o cifrele?
Raspunsuri - Pagina 2

sorana spune:
Allinta - pana a intra la scoala eu cred ca ar trebui sa stie cifrele. Sigur ca nu-i asa graba si ca nici nu trebuie stresat copilul si nici presat foarte tare, dar incet, in joaca, eu cred ca trebuie totusi sa le invete ...
In cls I sunt o gramada de chestii pe care trebuie sa le faca si sa le inteleaga. I-ar fi mult mai usor daca ar sti cifrele si literele.
Sorana si Monica (7 ani)


happiness spune:
In clasa I e jale daca nu stie cifrele...Noi facem deja ecuatii si e abia finalul semestrului I.Nu e in regula sa invete cifrele la clasa I,aici invata sa adune,sa scada,sa compare,sa descompuna/compuna,sa afle necunoascuta etc.De fapt toate astea le stia fiica-mea din pregatitoare,mai putin faza cu ecuatiile,desigur.Exact asta spuneam si noi,ca prin joc trebuie sa invete ,nu cu stres si cearta.


Alizee spune:
Citat: |
citat din mesajul lui TOMALAVINIA Buna! Am nevoie de ajutorul vostru.....Maria a re 5 ani si 2 luni, invatam cifrele. La gradinita, din cauza netaentiei face ghiveci din ele.:) Am reusit sa invatam cifrele de la 1 la 4, si asta repetand in fiecare zi, in aceasta saptamana, facand mici cartonase cu aceste cifre,punand-o sa le repetemereu. Cu 5, 6 7 e tragedie... ![]() Imi sugerati vreo idee? Mamica MARIEI(4.11.2004)si CRISTINEI(14.12.2006) |
Sorana ai dreptate ca pana la scoala trebuie sa stie sa scrie. Dar eu am facut referire strict la mesajul userului TOMALAVINIA. Este prea multa suparare pe mama si prea multa presiune pe un copilas de 5,2 ani. Nici nu stiu ce as putea boldui din acel mesaj pt a fi cat mai explicita, fiindca tot postul este un strigat de disperare.
Luand in considerare contextul, reactiile sunt f exagerate si, mai ales, neproductive.
Sa fortezi un copilas sa lucreze zi de zi, acelasi si acelasi lucru, nu faci decat sa-i provoci un blocaj; pur si simplu sa nu fie in stare sa inteleaga sau retina nimic din ceea ce vrei sa invete.
Parerea mea e ca ar fi bine sa faca lectii cu fetita cel mult o jumatate de ora pe zi, iar cand da semne de oboseala sa o lase in pace.
Bietul copilas.
Edit : daca ritmul copilului este acesta, il poate da la 7 ani la scoala. Ar fi chiar mai bine pt copil, fiindca mai face un an de gradinita.
allinta


conchita spune:
Citat: |
citat din mesajul lui happiness In clasa I e jale daca nu stie cifrele...Noi facem deja ecuatii si e abia finalul semestrului I. |
tu glumesti, ecuatii de la clasa I? wow...eu imi amintesc doar de bastonase si de ana are mere. :-)) pe bune daca mai stiu ce sa cred despre presiunea asta enorma asupra copiiilor de la varste fragede. unde-i grabim, dom'le?
Lavinia, fetita mea are 3 ani si nu ma stresez cu cifre si litere, dar cand intreaba, eu recurg la analogii: 4 arata ca un scaun (daca-i mai punem un picior e litera A), 2 ca o lebada, B ca o camila cu doua cocoase, 5 ca o tigaie, S ca un sarpe, 9 ca un balon, etc. din pura joaca si curiozitate. cand da semne ca s-a saturat, opresc imediat. se simte diferenta in implicarea copilului atunci cand intelege ca joaca e de fapt scopul tau, nu placerea ei.



Andries spune:
Eh... scoala din Romania, sa nu mai comentam ca pe mine ma apuca nervii.
Fi-miu are 5 jumate, e in grupa mare si stie toate cifrele (inclusiv zero, stie ce inseamna), face adunari si scaderi (plus vecini, descompuneri si alte dracii) si stie sa treaca de la 9 la 10 si ... slava domnului inca nu stie de la 10 la 11 (adica de la operatii cu o unitate la operatii cu doua unitati INCA nu s-a invatat la gradi cica asta la pregatitoare... ma ia capul numai cand ma gandesc ce fac copii care nu apuca astea din gradi...deci e foarte bine sa o pui sa le invete). Al meu stie sa le scrie, le scrie extrem de urat pt ca nu are pic de manualitate, dar intotdeauna corect. Si nu am stat acasa sa fac cu el "teme" niciodata, dar imi spune ca are colegi de grupa care pleaca acasa cu caietul, din dorinta lor si a parintilor.
In fine, desi mi se pare cumplit de exagerat cat de mult invata, totusi exista o metoda practica sa o inveti: fa niste foi A4, cate o cifra pe cate o foaie, scrisa mare frumos cu carioca, pune langa ea si o exemplificare, de ex cifra 1 - un catel, cifra 2 2 mere, etc... lamineaza-le sau pune-le in chilotei de plastic din aia transparenti pentru documente si lipeste-le cu scoci pe perete in camera ei. Si in 2 luni o sa le stie.
Andries


Alizee spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Andries fa niste foi A4, cate o cifra pe cate o foaie, scrisa mare frumos cu carioca, pune langa ea si o exemplificare, de ex cifra 1 - un catel, cifra 2 2 mere, etc... lamineaza-le sau pune-le in chilotei de plastic din aia transparenti pentru documente si lipeste-le cu scoci pe perete in camera ei. Si in 2 luni o sa le stie. |
Exista carti foarte frumos desenate, colorate si exemplificate, nu este necesar sa faca parintele nimic in sensul asta.
allinta
A fi fericit nu inseamna ca totul este perfect.
Inseamna ca te-ai hotarat sa privesti dincolo de imperfectiuni.


happiness spune:
Da,Conchita si Cristina_C,ecuatii adevarate!La inceput faceau cu casuta libera...7+casuta =9 si afla necunoscuta ghicind cat ii mai trebuie lui 7 pana la 9.Nu le-a gresit niciodata tocmai pentru ca a facut descompuneri si compuneri 2 ani de gardinita.Dupa aceasta faaz blanda a urmat terminologia,din fericire predata prin poezie,deci destul de ok.Asa a invata ce e ala descazut,scazator,termen sau suma...In final,chiar in ultima saptamana de sem I,au facut ecuatii cu litera(a,i,m),aflata prin adunare sau scadere,plus proba.Dupa o ora de lucrat in clasa si cateva exercitii acasa a facut la test 6 din 8,nu pricepuse cu scazatorul,ea saraca intelesese ca daca e - se afla prin adunare si invers.Dupa inca o zi de exersare,a facut 8 corecte din 10,ar fi fost 9 dar pe una a uitat-o.Am mai exersat si in vacanta si acum stie foarte bine intreg mecanismul.Si mie mi se pare o aberatie sa le dea asa ceva la test in sem I clasa I,in conditiile in care ei nu dadusera teste pana atunci,decat fise cu note,si la asa ceva atat de greu.Probabil ca a vrut invatatoarea sa le testeze capacitatea de a absorbi informatii complicate,nu stiu...Ideea e ca a zis doamna ca toti copiii s-au descurcat excelent la ecuatii,maxim 4 greseli la cea mai slaba lucrare.Va dati seama daca nu ar fi stiut cifrele...Era teroare.Nu mai spun ce exercitii si probleme au in culegere...Deci invat-o cifrele,prin joc,putin cate putin,cand vrea ea si cat vrea ea,dar nu o lasa sa intre in clasa I fara sa stie bine :ordonare crescator/descrescator,vecini,compunere/descompunere,adunari/scaderi cu 1-2.Dar nu fac si la gradi?Eu le sunt foarte recunoscatoare doamnelor de la gradi ca au invatat-o atatea,altfel nu stiu cum ne-am fi descurcat la scoala.Eu acasa nu am facut lectii cu ea pana la scoala,am mai citit,am mai pus-o sa faca cate o litera de tipar,dar elementele pregatitoare pentru scoala la frupa pregatitoare au fost foarte bine consolidate.


Andries spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui allinta
Exista carti foarte frumos desenate, colorate si exemplificate, nu este necesar sa faca parintele nimic in sensul asta. allinta A fi fericit nu inseamna ca totul este perfect. Inseamna ca te-ai hotarat sa privesti dincolo de imperfectiuni. |

Toata ideea este sa ii pui in fata ochilor cifrele, se scoala cu ochii la ele pe pereti, se culca cu ochii la ele, asa le va invata, altfel raman doar niste carti frumoase.
Andries


buli spune:
eu as face "ziua cifrei 3", de ex
3 bucatele de morcov
3 culori are steagul romaniei
3 plusuri
3 mingiute
etc
asociat si cu imaginea cifrei (de covrig taiat).
dupa ce l-a invatat bine pe 3, as trece la 4
4 picioare are scaunul
4 picioare are catelul
mincam 4 felii de portocala
succes!
www.youtube.com/watch?v=YhWZ7bpfQag" target="_blank">@
