Doamna invatatoare -intre ideal si realitate
Raspunsuri - Pagina 9
happiness spune:
Pai e si normal,si a mea ar fi mai putin stresata...Dar doamna e de principiu ca trebuie sa scrie fara pic,ca ar pierde timpul stergand si refacand.
ligeea spune:
fetelor, m-ati speriat de tot. Mai ales Tisina si happines ,le ca scoli aveti copiii de fac in semestrul 2 asa probleme la matematica ?
Mie mi-a pastrat mama caietele de la clasa I si abia faceam 2 + 4 si altele cam la fel . Cred ca nici nu stiu sa rezolv problema cu numerele naturale , ab la clasa I
Spuneti-mi va rog la ce scoli ati inscris copiii ,mi-e groaza sa ma gandesc . Al meu nu sta pe scaun 30 de minute ca ,,se plictiseste " asa ca ...
ligeea spune:
da...copiii destepti . De genul,,mami te rog nu-mi mai spune tu ce sa fac ca daca gresesc e greseala mea si invat din ea .
sau ,, eu nu sunt mai sunt copil sunt un om mai mic si oamenii mici au drepturi egale cu oamenii mari , n-au drepturi mai mici "
Ce ma fac eu la scoala , ma apuca groaza
happiness spune:
Noi suntem undeva in provincie,si invatatoarea mi-a explicat ca sunt copiii foarte buni si se plictisesc cu 2+4.Adevarul e ca ei chiar pricep si prind repede,dar trebuie un pic de munca.
olympia spune:
Happiness, nu mi se pare deloc in regula sa faca mate si romana in ora de abilitati practice la clasa intai, sau in ora de desen, de sport, de muzica, asa cum se mai poarta prin unele locuri.
Eu as discuta separat cu doamna si as ruga-o sa respecte orarul si programa, daca are execes de zel, sa lucreze separat cu "olimpicii" DUPA ore. De fapt in esenta i-as transmite ca exista viata si DINCOLO DE MATE
...
Eu de pilda m-am extras senina din bombardamentul concursurilor (3-4 pe semestru!!!), le-am ignorat pur si simplu si nu mi-am inscris fata la niciunul. Nu le gasesc rostul in clasa intai, mi se pare doar o cotizatie mascata la firma cine stie carui inspector din minister, fara un beneficiu real pentru copil.
Pene colorate... cate putin din toate!
album
gradina
simali spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui happiness Noi suntem undeva in provincie,si invatatoarea mi-a explicat ca sunt copiii foarte buni si se plictisesc cu 2+4.Adevarul e ca ei chiar pricep si prind repede,dar trebuie un pic de munca. |
Daca ei chiar pricep si prind repede de ce mai trebuie putina munca?
Sa sti ca in realitate nici fractiile nu sunt cine stie ce, nici geometria elementara, nici matricile, etc. Copilului de a-I-a poti sa-i predai lejer cea mai mare parte din metematica pana la a VIII-a ca poate sa inteleaga. NU este mare lucru. Sunt procedee si metode DESCOPERITE DE ALTII pe care ei le invata mot-a-mot si le aplica apoi dupa schema, ca niste robotei, in diferite exercitii si probleme. Dar nu asta este ideea cu matematica. Ideea cu matematica este sa dezvolti in copii creativitatea si curiozitatea pentru ceea ce se afla in spatele teoremelor si eventula sa-i determini sa ajunga singuri, prin mijloace proprii la respectivele teoreme. Daca reusesti sa faci un copil, dupa mult lucru cu segmente si numere, sa ajunga singur la punerea in ecuatie este extraordinar. Dar sa-i dai ecuatia de-a gata "asta-i metoda, aplic-o" este limitare nu progres. O buna invatatoare ar trebui sa foloseasca timpul ramas pentru dezvoltarea inteligentei matematice nu sa arda etape si sa predea matematica pana la a-VIII-a.
"Calea de mijloc este calea ZEN"
Alice
simali spune:
Asta-i metoda care duce fix nicaieri. Daca iei absolventii de la un liceu bun din Romania si-i pui sa construiasca un hambar folosind notiunile de geometrie din scoala or sa dea din colt in colt pentru ca sistemul aici este perfect creat ca sa nu poti folosi nimic nicaieri. Copiii dintr-o scoala americana nu vor sti sa rezolve nu stiu ce integrale si limite dar vor reusi sa faca hambarul.
"Calea de mijloc este calea ZEN"
Alice
Tisina spune:
Noi suntem in Bucuresti, la o scoala de stat, de cartier (deci fara cine stie ce pretentii, as zice).
Povesteam vineri ca a venit baiatul meu cu fisa de test facuta varza. Am aflat motivul oboselii lui crunte (motiv pentru care sunt foarte suparata pe doamna noastra): vineri au facut 3 ore de matematica!!! Aveau in orar una si au mai facut doua in loc de abilitati practice
. O mamica a vorbit cu doamna de atunci, si aceasta a motivat ca sunt faorte in urma cu materia si trebuie sa recupereze. Mie nu mi se par deloc in urma, la nivelul la care fac, dar ma rog... Testul a fost, cica, sa vada ce au inteles ei in ziua aceea, doar ca ei erau deja obositi morti, asa ca nu au mai putut exprima ce au inteles. Sper sa nu se mai repete (sper sa fi invatat si doamna ceva din aceasta experienta).
Nici doamna noastra nu le da voie la scoala cu pic, din acelasi motiv: pierd timpul tot stergand si corectand. Aici sunt de acord cu ea, ca am vazut acasa cat timp pierde al meu cu corecturile. Mai nou, ii confisc picul la teme si ii cer sa se concentreze si sa scrie corect, daca totusi greseste ii sterg eu. Parca merge mai bine, ca e obligat sa fie mai atent.
sorana spune:
Asta e una din chestiile care mie imi plac la invatatoarea noastra. Face toate orele asa cum sunt in program (desen, muzica, etc). Daca lipseste unul dintre profesori (sport, limba, religie) le pune povesti sa asculte si comenteaza la final.
Sorana si Monica (7 ani)
happiness spune:
Si a noastra face de obicei toate orele,acum nu stiu ce a apucat-o...In aceeasi zi avusesera si fisa la romana,si la mate,si test la stiinte,si era vineri si doar stiintele erau in orar.In alta zi le pusese note la citit tot vineri,cand noi nu repetasem joi nimic,stiind ca vineri nu are romana.Sunt exceptii,in general fac si muzica,si abilitati.Cat despre dificultatea problemelor de matematica,eu stiu de la o colega de matematica faptul ca la clasa a V a programa e destul de complicata si e bine ca invatatoarea sa faca un pic peste programa,pentru a veni putin in intampinarea materiei respective.Nu stiu daca e adevarat,poate ne confirma grati.ela,am inteles ca ea e de mate.Spuneam ca pricep copiii,dar ca as si invete e nevoie de munca,si asta e valabil la orice disciplina.Daca citesti lectia la istorie si o pricepi nu e totuna cu a citi si a invata pentru a putea comenta/reproduce etc.
