Vrem doar note bune!E gresit?
Raspunsuri - Pagina 28
adinag spune:
In principiu nu dau mare importanta notelor, insa ieri am aflat ceva ce m-a suparat.
Am aflat ca in clasa I si a II-a "caligrafia" face parte din nota la limba (aici germana, clar). Adica chiar am intalnit o fetita care a avut toate dictarile fara greseli, temele fara greseli, insa pentru ca nu scria chiar asa frumos a primit media B. Mi se pare foarte nedrept, pentru ca sunt descurajati copiii. Adica sunt copii care au mai multe greseli, dar pentru ca scriu foarte frumos, pot primi FB, iar unii fara greseli dar scris urat, B. Fiica-mea nu scrie frumos, nici urat ca nu poti citi, dar sigur nu frumos.
Mi-am varsat oful, tare nedrept mi se pare, si dupa cum vedeti, sistemul perfect nu exista nicaieri :(
filofteia spune:
| Citat: |
| Copialaria este ceva ce nu-ti mai da nimeni niciodata. Sunt numai 10 ani de inocenta din cei 85 (media europeana) pe care-i are omul de trait? Nu simti si tu ca e timp suficient pentru ORICE dar pentru copilarie nu? |
Superb.

| Citat: |
| Adica sunt copii care au mai multe greseli, dar pentru ca scriu foarte frumos, pot primi FB, iar unii fara greseli dar scris urat, B. Fiica-mea nu scrie frumos, nici urat ca nu poti citi, dar sigur nu frumos. |
Si cu ce te-ar afecta B? De ce ti se pare nedrept? Eu nu cred ca cei care fac greseli, dar scriu frumos vor lua FB.
adinag spune:
Filofteia, unde am scris ca m-ar afecta?
Insa nu mi se pare drept sa ti se scada media, cu toate ca scrii ok, dar nu foarte frumos. Eu am vazut caietele fetei cu pricina si nu avea scris frumos, dar ok, citet, fara mazgallituri. Si da, a avut B si nu FB. Greseli nu facea decat fff rar, sa zic din cand in cand o greseala la o dictare. Deci nu trebuie sa crezi tu, cu toate astea asa este...
edit: cand am scris copii cu mai multe greseli, m-am referit mai multe decat unii care nu scriu atat de frumos
Tisina spune:
La dictarea de ieri (din clasa), fiu-meu a luat -FB, pentru ca nu a scris prea frumos. Insa am apreciat comentariul doamnei din josul paginii:
"Bravo! Ai scris foarte corect! Insa daca ai incerca sa scrii si mai frumos, as fi si mai fericita!"
Nota 10 pentru doamna, din partea mea.
Lala_D spune:
Imi pare rau dar eu chiar m-as oftica sa i se scada nota pentru caligrafie ![]()
In primul rand scrisul caligrafic deci nu ordonat si citet ci cel cu litere "pictate" este o abilitate, un dar, un talent etc si nu ceva ce poate fi atins de oricine.
In al doilea rand de exemplu fi-miu este stangaci si never ever nu va fi in stare sa picteze litere. Are un scris citet si relativ ordonat dar nu este nici pe departe caligrafia doamnei invatatoare sau a unei colege de clasa ce intradevar picteaza atunci cand scrie.
Invatatoarea noastra nu a scazut niciodata nota pentru frumusetea sau uratenia scrisului ci doar pentru corectitudinea lui si modul de aranjare in pagina.
Eu am apreciat mult lucrul acesta.
In momentul de fata nici la olimpiade, admitere la limba romana nu se mai puncteaza caligrafia ci primesti un punct doar pentru aranjarea in pagina si lizibilitate.
adinag spune:
Offf Lala, si pe mine ma deranjeaza tocmai pentru ca fiica-mea isi da silinta, adica scrie ok, dar nu pictat, cum zici tu (am vazut caietul colegei ei de banca, sunt cele mai bune prietene, si eu nu as putea scrie asa frumos
). Aici se pare ca nu e alegerea doamnei invatatoare, ci asa ete sistemul. Insa ma gandesc ca pana la urma tot doamna hotaraste cata greutate acorda caligrafiei, dar ma rog...
Stiu ca Jasmina va fi tare deceptionata daca i-ar scadea nota pentru asta (daca greseste, o doare-n cot :-) ca stie de ce). Si eu care-i ziceam ca important e sa fie corect nu asa frumos ![]()
Nicoleta spune:
Si Stefan a primit steluta (B) pe multe lucrari (si la matematica!) scrise nu caligrafic, dar corecte dpvd matematic sau al germanei. Nu pare incurajator, ce-i drept...
-----------------------------------------------------------
Sa aveti (mai repede, daca se poate!!) o primavara minunata!
happiness spune:
Da,Simali,ai dreptate,copilaria trece prea repede.Si cred ca da,trebuie sa se bucure de ea cat mai profund.Totusi,la mate de exemplu are tema o data la 4-5 ore,la romana zilnic.Tema la romana o termina in 10 minute.La mate lucreaza de multe ori independent si gasesc greselute din neatentie pe culegere,deci acasa nu ii pot lasa rezultatele gresite,nu?Daca nu a inteles din clasa ce e ala predecesor,de fapt care e predecesor si care succesor,eu nu ii puteam spune lasa,joaca-te,ca afli tu mai incolo,cand in fise /teste ii da asa ceva.Ea singurica a zis ca vrea sa faca,oricum la mate lucreaza cu mare drag si la romana la fel,mai ales de cand reuseste sa transcrie fara greseli.Am zis ca nu ii mai impun eu acest suplimentar,ca astept sa vad daca reincepe sa ceara singurica.Nu vreau sa faca in sila,asa incat o sa ii las mai multa libertate de alegere.Oricum in ultimele zile a mers foarte foarte bine,deci nu cred ca ar avea mare nevoie sa lucreze zilnic.In zilele cu dans oricum inafara de teme nu apuca decat sa citeasca,mai raman 3 zile de lucrat suplimentar.
pepene spune:
buna happi,
ma bucur sa aud ca esti mai destinsa in ceea ce o priveste pe fetita ta si ca si ea se simte bine la scoala 
permite-mi sa iti scriu inca un lucru, pe baza experientei mele de fosta eleva ![]()
e foarte bine ca te-ai mai relaxat. eu nu cred ca gresesti neaparat ca o incurajezi pe fetita ta sa lucreze suplimentar, cel putin in ceea ce priveste cantitatea. cred insa ca este o problema in "calitatea" presiunii. din mesajele tale transpare o preocupare constanta asupra fiecarui detaliu cat de mic al activitatilor scolare ale fetitei tale.
se simte presiunea, focusarea, indraznesc eu sa spun poate putin excesiva, pt. fiecare bastonas, litera, 2+4.
fiica ta cred ca resimte mereu in spate, nu cantitatea suplimentarului, ci mai degraba aceasta presiune (probabil de care tu nu esti constienta, dar care se simte ), de control.
eu am fost o eleva foarte buna, am luat burse, am plecat la facultate in alta tara, etc.
dar de la inceput,nu am simtit presiune din partea parintilor. din clasa I, mi-au raspuns daca ii intrebam ceva, dar niciodata nu au stat langa mine sa ma corecteze, verifice.
de cand eram mica mi-au deschis apetitul pt. cunoastere, m-au incurajat in toate actiunile scolare pe care le-am intreprins, dar niciodata nu m-au impins de la spate, certat ca am gresit, sau presat in alt fel.
cand greseam, nu ma certau, ci imi erau prieteni, ma consolau. cred ca asta e foarte important.
colegi de ai mei care au fost presati de parinti, au facut foarte bine in clasele I-IV, dar apoi, cand au scapat de supravegherea stricta a parintilor, au evadat si au inceput sa aiba rezultate proaste. pt. ca ei erau obisnuiti sa lucreze NUMAI daca sta mama langa ei, NUMAI daca afla mama de nota.
asta in timp, ce eu, datorita stilului foarte laissez-faire al alor mei, invatasem sa invat singura, sa ma autodisciplinez, si sa fiu independenta.
in plus, sa nu ma tem de reactiile alor mei cand am luat primul meu 6 la fizica ![]()
pe termen lung, atitudinea alor mei m-a ajutat sa reusesc infinit mai mult decat o precoupare excesiva pentru amanuntele clasei I.
sper sa te ajute experienta mea 
pepene spune:
apropo, mama mea chiar era de parere ca trebuia sa mai iau cate o nota mica din cand in cand, ca sa invat cum sa fac fata esecului. si ca asta o lectie mult mai importanta de viata decat nota in sine. 
