Vrem doar note bune!E gresit?
Raspunsuri - Pagina 19
simali spune:
grati.ela. Fata e la scoala de muzica sectia canto?
Pentru ca daca nu e si ea are 10 pe linie la restul materiilor e chiar o mare magarie ca i-a stricat media la muzica atata timp cat fata se straduieste, e cuviincioasa, etc. Asa ceva un profesor de buna credinta nu face.
Sunt de parerea Sabinei ca cel mai bine este sa-i ceri explicatia asa, mai dupa piersic, punand pe primul loc interesul tau autentic si de necontestat pentru muzica si cantatul perfect al odraslei...
"Calea de mijloc este calea ZEN"
Alice
simali spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui Sabina da, ii prezinti problema la modul ca vrei sa stii unde sa o ajuti, avand in vedere ca la celelalte materii e de zece. Ca nu tii la nota, cat la perfectionarea fetii. |
Stiu povesti de groaza de la noi din oras in care profesoara i-a sugerat clar parintelui ca este nevoie de perfectionare, desigur, dar numai dansa poate sa-l ajute... la meditatiile particulare.
"Calea de mijloc este calea ZEN"
Alice
grati.ela spune:
maine ma inarmez cu curaj si merg sa discut cu profesoara...sotul meu a zis ca-l doare-n cot de nota asta dar daca i-a dat 9 fara explicatie maine ii da 5 in acelasi mod. ozi e un copil tare tare bun si constiincios...in plus la toate concursurile scolare a fost prima pe scoala, a luat locul 3 la romana municipiu, la mate e iar fbuna, la desen, concurs de creatie, de civica...ideea e ca merge cu placere la scoala, invata cu drag...
grati.ela spune:
daca-mi sugereaza varianta meditatiilor ma intereseaza numai daca poate preda pian (e un pitic al ozanei dar eu nu mai am putere sa o mai tarasc pe la palatul copiilor...inot, germana, engleza, franceza, kangoo jumps...)
teo1970 spune:
da, si mie mi se pare ca materiile astea - cum sa le zic: optionale, suplimentare ? ca nu-s nici de unele, nici de altele, dupa cite stiu - sunt mai nou "facute" sa creeze o presiune nu atit asupra copiilor, cit asupra parintilor;
mai ales la clasele gimnaziale, unde conteaza f mult mediile anuale, deci conteaza fiecare medie in parte, inclusiv la aceste materii, si unde copiii nu-s intotdeauna suficient de constienti sau de motivati pe termen lung (4 ani) ca trebuie sa ia numai medii f mari pentru ca, la un momentdat, ele vor conta pentru admiterea la liceu
mi se pare si ca, dintr-o data, profesorii de desen, muzica, sport, pe vremuri neglijati (de copii si parinti deopotriva) s-au trezit ca-s f importanti pt ca, nu-i asa?, notele de la materiile lor vor conta la fel de mult in final ca si cele de la mate, romana sau fizica ;
si-atunci, probabil, ca uneori vor sa induca ideea ca, la o adica, ar putea fi buturuga mica ccc care sa rastoarne caru' mare
grati.ela spune:
nu e vorba ca muzica nu are acelasi coeficient de importanta ca si mate/romana/lb straine...vreau sa stiu care e motivul pentru care a apreciat ca e de 9. e posibil sa-mi supraevaluez eu copilul...ozi iubeste ora de muzica si nu vreau ca din cauza asta sa o respinga. daca va sti de ce nu a primit nota maxima atunci daca va dori 10 va trebui sa satisfaca exigentele.
ca o paranteza, eu am fost revoltata ca profa de mate a ales 4 ore/sapt pt disciplina asta unde si o ora in plus conteaza (avea de ales intre 4,5 resp 6 ore de mate/sapt)...ozi mi-a zis ca nici nu vrea sa auda sa cedeze o ora de geogra sau una de istorie pt matematica...vrea mai mult lucreaza acasa dar doar la scoala ii poate asculta pe profesorii ei favoriti...
happiness spune:
Simali,mi se pare ok reactia ta la vederea notei de la test,si asa am facut si eu azi cand a venit fiica-mea cu semnatura si atat la romana,in loc de nota,si cu 2 ecuatii gresite din 8,la mate....Aveam toate pedepsele posibile in cap,dar pana la urma a scapat fara.E foarte greu sa faci totul corect ca si mama,pana la urma nu suntem nici noi perfecte.Toata saptamana a fost distrata si neatenta si recunosc ca ma supara foarte tare faptul ca greseste din neatentie.Dar evit sa ii dau impresia ca relatia noastra s-ar putea schimba din cauza vreunei note.
Grati.ela,avem si noi in scoala un personaj de muzica care strica mediile copiilor cu 10 pe linie,ca cica nu au talent la muzica si cultura muzicala.
Plus ca are un comportament inadecvat unui cadru didactic.Sa il fereasca Dumnezeu sa mai fie pe aici cand intra fiica-mea intr-a cincea...
simali spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui grati.ela nu e vorba ca muzica nu are acelasi coeficient de importanta ca si mate/romana/lb straine...vreau sa stiu care e motivul pentru care a apreciat ca e de 9. e posibil sa-mi supraevaluez eu copilul...ozi iubeste ora de muzica si nu vreau ca din cauza asta sa o respinga. daca va sti de ce nu a primit nota maxima atunci daca va dori 10 va trebui sa satisfaca exigentele. ca o paranteza, eu am fost revoltata ca profa de mate a ales 4 ore/sapt pt disciplina asta unde si o ora in plus conteaza (avea de ales intre 4,5 resp 6 ore de mate/sapt)...ozi mi-a zis ca nici nu vrea sa auda sa cedeze o ora de geogra sau una de istorie pt matematica...vrea mai mult lucreaza acasa dar doar la scoala ii poate asculta pe profesorii ei favoriti... |
Eu sunt printre cei ce pana acum, cand auzeau ca la muzica un copil de 10 pe limie ia 9 ma gandeam automat ca "profu" vrea sa-si dea importanta, ca o face special, etc. desi TEORETIC, daca ma intrebai raspundeam ca toate materiile sunt importante. Dar abordarea ta, abordare spre care te-a condus Ozi de fapt, este grozava si mi-a deschis ochii.
Sigur ca asa este normal sa fie! Sigur ca daca nu e de 10 la muzica profesorul trebuie sa-i dea 9 dar tot atat de sigur este si ca trebuie sa aiba si o motivatie serioasa. De ce sa fie profesorul de muzica silit sa dea 10 numai pentru ca are copilul 10 si la restul pentru ca materia lui e considerata de unii asa... marginala. M-am pus in locul unui profesor de muzica dedicat si mi-am dat seama ca m-ar deranja teribil ca lumea sa nu dea atentia cuvenita materiei predate de mine. Si da, copilul trebuie incurajat sa iubeasca toate materiile pentru ca, in realitate toate sunt frumoase si-si au rostul lor in dezvoltarea individului.
pentru Ozi."Calea de mijloc este calea ZEN"
Alice
corap spune:
ups, iar ma bag - sunt la pg 17 cu cititul dar scriu sa nu uit.
nu e normal sa te iei de un om pt ca nu scrie frumos. sau ca scrie acasa frumos si la scoala urat. scrisul e un fel de amprenta pt om, si m-as ingrijora teribil daca un copil ar avea doua feluri de scris - ar fi clar ca unul din ele e fortat, sub presiune, sau sub un factor stresant pentru acestia sunt factorii care determina schimbarea in scrisul unui om (am invatat eu la criminalistica
).
in al doilea rand, faptul ca incurca stanga cu dreapta - hm, si eu le incurc, ma rog, de cand cu verigheta pe deget mai putin. Nu e nestiinta, e neputinta creierului meu de a le deosebi in mod automat. e o limitare "fara voie", eu eram terorizata in scoala de faptul ca nu le pot deosebi, incercam tot felul de trucuri, dar nu-mi sunt "naturale" - stanga sau dreapta nu au niciun fel de diferentiere pt mine. (scriu cu dreapta si sunt dreptace, dar daca ma pui sa ridic repede mana cu care scriu nu as fi capabila sa o fac).
si edit, ca am terminat de citit: eu nu mi-am dat decat foarte tarziu (terminasem liceul) seama cat de importante sunt "materiile secundare" - muzica (la care nu ma pricep si nu am habar - cant ca un magar - , dar mi-ar fi placut sa stiu, macar ceva istorie muzicala si teorie basic), sport, desen - sunt fundamentale in educatie si mult mai importante pentru dezvoltarea individului dacat o multime de balarii care sunt considerate "educative".
in plus, eu am un mare of ca nu se face logica cu copii. adica e oarecum tangenta pe la matematica, dar de sine statator nu e luata in consideratie.
c & andrei-ardei
14.11.2005 & cireshik anais
07.05.07
margele, margelute si chestiute
MARGELUTE NOI_NOUTE DE TOAMNA
grati.ela spune:
happy end!!! la muzica i-a dat pana la urma media 10 fara sa mai vorbesc eu. se pare ca a necajit-o spunand ca a luat 9 nota a doua dar in fapt a trecut 10. I-a dat tot media 10 si colegului Ozanei care la fel avea 10 pe linie si 9 la muzica. ...morala: ce sa ne mai codim, notele ne afecteaza atat pe noi, parintii (cel putin pe mine, da!) dar si pe copii. cred ca e important ca ei sa inteleaga de ce sunt notati cu nota x sau cu nota y.
