Cum conducem pe polei / zapada?
Raspunsuri - Pagina 3
maminuta spune:
psichoMom,ar fi culmea ca in secolul XXI SA CER CUIVA VOIE SA CER UN SFAT UNDE MA SIMT EU OK.
cU TOT RESPECTUL,PAREREA TA SUNA A MAXIMA EXAGERARE IN THIS CASE.
Desigur,ramine parerea ta.
Si ca sa revin la subiect,iata ce am mai gasit pe un fprum specializat:
Sfaturi de condus pe timp de iarna de la celebrul pilot de curse german Hans-Joachim Stuck
Soferul are nevoie de conditii de vizibilitate optime în automobil. Prin urmare, îndepartati gheata, zapada sau murdaria de pe toate geamurile, oglinzile exterioare si faruri înainte de a pleca. O încalzire si/sau ventilare activata la maxim ajuta rapid la prevenirea aburirii geamurilor si asigura astfel si o buna vizibilitate din interiorul vehiculului.
Soferul trebuie sa-si adapteze viteza la conditiile de iarna. Cine merge cu viteza prea mare ajunge repede în afara drumului. Daca pe asfaltul uscat, aderenta corespunde factorului 100, atunci pe un drum înzapezit anvelopele de automobil vor avea o aderenta de numai 30%.
O marja de siguranta corespunzatoare este o conditie de baza pentru a ajunge în siguranta la destinatie. Anvelopele de iarna o viteza adaptata si o maniera de conducere anticipativa sunt astfel recomandarile esentiale.
Dar daca automobilul devine instabil în ciuda tuturor precautiilor Acest lucru înseamna: tractiunea pe rotile din fata, deraparea partii din spate la accelerare sau la trecerea ferma la o viteza mai mica.Într-o astfel de situatie, se recomanda debreierea imediata.Astfel, rotile cu tractiune ruleaza liber, iar vehiculul se stabilizeaza mai rapid.
Apoi este necesara o reactie rapida la volan, respectiv, trebuie sa virati în directie opusa.Cu cât mai putin, cu atât mai bine. Cine se panicheaza si schimba directia prea puternic se duce prea departe: Rotile sunt îndreptate prea mult în directia opusa de mers astfel încât nu pot sa mai transfere puterea de directie. Profesionistul recomanda:Virati rapid în directie opusa,dar numai în oarecare masura.În general, o rotire pe sfert a volanului ar trebui sa fie suficienta!
În general, frânarea înainte de curba este mai sigura decât frânarea în curba. Cine reduce astfel viteza înainte de a vira trece de curba mai usor. Rotile scutite de cuplul motor pot transfera mai multa putere de directie si control directional.
În zilele noastre, majoritatea automobilelor moderne sunt dotate standard cu ABS. În caz de nevoie, trebuie sa apasati rapid si ferm pedala de frâna,pentru a se distruge cât mai multa energie cinetica.Totusi, vehiculul ramâne dirijabil, astfel încât puteti încerca înca sa evitati obstacolul atunci când observati ca distanta de frânare este insuficienta.În cazul vehiculelor fara ABS, frânarea la intervale scurte cu ambreiajul apasat este metoda cea mai eficienta pentru a frâna cât mai bine si pentru a avea înca posibilitatea de a vira automobilul în acelasi timp.
Bineînteles, trebuie sa va asigurati de asemenea ca în conditii meteorologice de iarna conduceti numai cu anvelope de iarna.
psichoMom spune:
Citat: |
citat din mesajul lui maminuta psichoMom,ar fi culmea ca in secolul XXI SA CER CUIVA VOIE SA CER UN SFAT UNDE MA SIMT EU OK. cU TOT RESPECTUL,PAREREA TA SUNA A MAXIMA EXAGERARE IN THIS CASE. Desigur,ramine parerea ta. Si ca sa revin la subiect,iata ce am mai gasit pe un fprum specializat: Sfaturi de condus pe timp de iarna de la celebrul pilot de curse german Hans-Joachim Stuck Soferul are nevoie de conditii de vizibilitate optime în automobil. Prin urmare, îndepartati gheata, zapada sau murdaria de pe toate geamurile, oglinzile exterioare si faruri înainte de a pleca. O încalzire si/sau ventilare activata la maxim ajuta rapid la prevenirea aburirii geamurilor si asigura astfel si o buna vizibilitate din interiorul vehiculului. Soferul trebuie sa-si adapteze viteza la conditiile de iarna. Cine merge cu viteza prea mare ajunge repede în afara drumului. Daca pe asfaltul uscat, aderenta corespunde factorului 100, atunci pe un drum înzapezit anvelopele de automobil vor avea o aderenta de numai 30%. O marja de siguranta corespunzatoare este o conditie de baza pentru a ajunge în siguranta la destinatie. Anvelopele de iarna o viteza adaptata si o maniera de conducere anticipativa sunt astfel recomandarile esentiale. Dar daca automobilul devine instabil în ciuda tuturor precautiilor Acest lucru înseamna: tractiunea pe rotile din fata, deraparea partii din spate la accelerare sau la trecerea ferma la o viteza mai mica.Într-o astfel de situatie, se recomanda debreierea imediata.Astfel, rotile cu tractiune ruleaza liber, iar vehiculul se stabilizeaza mai rapid. Apoi este necesara o reactie rapida la volan, respectiv, trebuie sa virati în directie opusa.Cu cât mai putin, cu atât mai bine. Cine se panicheaza si schimba directia prea puternic se duce prea departe: Rotile sunt îndreptate prea mult în directia opusa de mers astfel încât nu pot sa mai transfere puterea de directie. Profesionistul recomanda:Virati rapid în directie opusa,dar numai în oarecare masura.În general, o rotire pe sfert a volanului ar trebui sa fie suficienta! În general, frânarea înainte de curba este mai sigura decât frânarea în curba. Cine reduce astfel viteza înainte de a vira trece de curba mai usor. Rotile scutite de cuplul motor pot transfera mai multa putere de directie si control directional. În zilele noastre, majoritatea automobilelor moderne sunt dotate standard cu ABS. În caz de nevoie, trebuie sa apasati rapid si ferm pedala de frâna,pentru a se distruge cât mai multa energie cinetica.Totusi, vehiculul ramâne dirijabil, astfel încât puteti încerca înca sa evitati obstacolul atunci când observati ca distanta de frânare este insuficienta.În cazul vehiculelor fara ABS, frânarea la intervale scurte cu ambreiajul apasat este metoda cea mai eficienta pentru a frâna cât mai bine si pentru a avea înca posibilitatea de a vira automobilul în acelasi timp. Bineînteles, trebuie sa va asigurati de asemenea ca în conditii meteorologice de iarna conduceti numai cu anvelope de iarna. Nimeni nu te poate face sa te simti inferior fara permisiunea ta. - Eleanor Roosevelt |
Pai poate cu asta trebuia sa incepi... cu niste pareri competente...
Cat despre parerea ta despre parerea mea... OK, cere sfaturi cui vrei tu, numai ca data viitoare cand mai derapezi in curba pe gheata, sper sa te fi bazat pe unul avizat ca sa iesi din belea.
mianna spune:
Citat: |
citat din mesajul lui psichoMom Pai poate cu asta trebuia sa incepi... cu niste pareri competente... |
ca sa vad si eu o parere competenta, nu-mi arati, te rog, diferenta intre primele doua pagini si acest post "competent"? nu de alta, dar mie-mi suna la fel, dar cu alt vocabular, mai laic. ba chiar mai complete, din moment ce marele pilot nu pomeneste absolut nimic de frana de motor, de care auzisem cu muuuulti ani inainte de a-mi lua carnetul (practic, prima data cand am trecut, ca pasager, pe Valea Prahovei - si-am intrebat curioasa ce inseamna).
deci pana la urma, ce anume critici? si de ce n-avem voie sa repetam cu cuvintele noastre parerile competentilor? fiindca cu siguranta nu scrie nimeni ce-a visat azi noapte, ci ceea ce a invatat pana acum, tocmai cu scopul de a conduce in siguranta. daca nu crezi ca le putem reproduce corect, cum de nu propui ca iarna sa circule doar "competentii", iar toti cei care nu-s piloti de formula 1 sau macar instructor auto cu 20 de ani experienta sa astepte cuminti tramvaiul?