Primul an de scoala :2009-2010(4)

Raspunsuri - Pagina 18

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns dinubebe spune:

Tisina, emotii de tipul celor pe care le resimti tu acum ma vor astepta cel mai probabil din toamna, cand va intra si baiatul meu la scoala. Si el e genul prea putin atras de partea de scris/citit, abecedar, etc., asa ca am o banuiala ca ne vor astepta multe scapari de genul celor prezentate de tine. Mai trag insa speranta ca, avand fetita deja in clasa I, ii va fi sprijin la deprinsul literelor.
Revenind la scoala, noi am trecut deja la grupul de litere "ce", iar la matematica, tot fac diverse operatii - chipurile cu cifra 2 - dar se regasesc toate cifrele de fapt, niste operatii cu trei elemente, de tipul ecuatiilor, destul de complexe dupa parerea mea, mai ales ca aveau si cate doua necunoscute. Noi nu avem culegere de matematica, se lucreaza pe manual, apoi operatiile se transcriu pe caietul de teme, si mai lucreaza pe caietul special, pe care scrie "caiet matematica - culegere - clasa I - partea I". Din semestrul doi trebuie achizitionata partea a doua, in jur de vreo 9 lei.
Data cu cifre romane o scriu de la inceput, dar nu cred ca a inteles prea bine cum sta treaba, as zice ca mai degraba o copiaza mecanic de pe tabla.
In alta ordne de idei - apropo si de subiectul cu notele bune - uitandu-ma prin caietul ei de teme la matematica, am descoperit un B luat recent, pentru ce credeti ? Scrisese cifrele cu o casuta mai departe si apoi s-a corectat, a sters cu picul si a scris ulterior peste, manevra in urma careia a rezultat in mod inevitabil un rand de operatii destul de ingrosate si inestetice, dar corecte - matematic. La acestea se adauga si observatia doamnei inv. cu rosu "Fa cifrele mai frumoase". Singurele comentarii pe care le-am avut vizavi de asta cu fii-mea au fost ca, iata, se poate intampla sa se depuncteze si greseli de scriere sau corecturi inestetice, indiferent de obiectul la care se intampla.
Ca sa fiu sincera, mie mi s-a parut cam mult depunctarea asta, dar am pastrat pentru mine aceasta observatie, gandindu-ma ca, poate intre timp, o sa fie o lectie pentru ea si vom avea parte de teme ceva mai "curate".
Oricum, petrecem in continuare ore in sir cu temele, mie mi se pare ca trudesc cam greu de la inceput, asa ca nu ma indeamna deloc inima sa mai incercam ceva suplimentar. Plus ca nici doamna nu mi-a recomandat nimic in plus, ba chiar mi-a parut un pic alertata de faptul ca noi, in dictarile de acasa, obisnuim sa folosim propozitii dezvoltate, cu destul de multe elemente, si mi-a semnalat ca si la scoala fetita mea construieste enunturi "bogate", cu multe cuvinte. Eu nu am priceput daca observatia doamnei era de rau sau de bine, si nici nu am intrebat, asa ca am preferat sa o iau ca pe o lauda. Pana la urma, de ce sa ne jucam doar cu enunturi micute, de 4-5 cuvinte, din care jumatate prepozitii scurte sau cuvinte mono/bisilabice, provocarea e mai mare atunci cand ne "distram' cu formulari mai complexe si constructii mai dificile. Daca nu le-ar face fata, eu chiar nu as insista, dar asa, e chiar distractiv cand compunem impreuna textele pentru dictare. (mereu personalizam si ne raportam la personaje dragi, plus animalute pe care le iubeste - in special cai - obligatoriu micuti si foarte iubiti si protejati de mama lor).
Oarecum off-topic: De ceva vreme, am un nod in gat si in suflet, de cand printesa mea mi-a spus ca la miezul noptii de anul nou - la anul, caci anul asta nu a stiut de aceasta practica - isi va pune dorinta ca nimeni dintre cei dragi ei sa nu moara...Nu ma intrebati de unde aceasta apasare, caci nici nu prea am avut decese in familie, si mai ales nu de persoane foarte apropiate. Nu i-am dus la cimitir, sau pe la vreo inmormantare, chiar si noi ca adulti incercam sa le evitam cat de mult putem, iar in casa acest subiect este oarecum tabu - caci sotul meu si-a pierdut de mai multa vreme ambii parinti si incercam sa evitam aduceri aminte dureroase. Ma asteptam sa-si doreasca ceva mai concret, mai "material", jucarii, sau mai stiu eu ce tinute de printese, asa cum face cand cere Mosului, dar in nici un caz nu ma asteptam la o asemenea abordare. Din fericire, a fost doar un episod, dar am sa observ daca mai revine cu acest subiect.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns happiness spune:

Dinubebe,exact ce spuneam ,se pune mare accent pe partea estetica.Daca e totul perfect ca si rezultat,dar copilul scrie foarte urat ,daca mai face si purcelusi,sigur este depunctat.Asta e situatia,pe de o parte mi se pare un chin,pe de alta parte ma gandesc ca nu e rau sa se invete cu rigoarea unor cerinte care chiar trebuie respectate.Si cum a reactionat ea la B?Adica am inteles ca tu ai luat-o ca pe o atentionare,dar ea ce a zis?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns livia72 spune:

Dinubebe, nu iti face griji pentru dorinta de anul nou, este pur si simplu o etapa de dezvoltare a copilului cand ii intereseaza& impresioneaza astfel de subiecte. Nu are legatura cu ceva din mediul tau, pur si simplu despre moarte pot auzi oriunde iar acum incearca sa inteleaga si sa faca fata in felul lor unor astfel de situatii. Deci nu inseamna nimic de rau.

Am reinceput si noi scoala cu Alex. In vacanta am facut in principiu cate o tema mica pe zi, au avut si de la Doamna 5 pagini de cuvinte si propozitii si 10 fise de matematica.
Stam un pic mai bine, parca a mai crescut viteza de lucru, dar... citim greu silabele de trei sunete (pe alea de doua merge acum mai bine), sesizam greu la dictare cand sunt doua vocale alaturate: gen miere....
Am ajuns la litera O la romana si la scaderea cu unu la matematica.

Livia, mami de Alex (10.11.2002) si Irina (19.01.2007)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns diana spune:

Happines, Alin citeste foarte greoi. Nu citeste pe silabe asa cum e corect ci pe litere. Citeste intai in gand apoi zice cuvantul. Asta inseamna pauze mari intre cuvinte. Pana termina propozitia nu mai stie cu ce a inceput iar sensul se pierde. Eu am obsevat mai demult acesta chestie...si chiar ma gandesc sa nu fie dislexic. Incerc sa am rabdare pana la sfarsitul clasei 1 si sa vad cum evolueaza...
Livia, silabele de 3 litere cu doua vocale ne mananca sufletul...Are tendinta sa inverseze literele dar de obicei "mananca" o vocala.
Si la noi conteaza partea estetica si Alin isi da silinta sa scrie frumos, sa nu faca stersaturi.
Azi are prima dictare. Sunt curioasa daca va reusi sa scrie corect si sa se incadreze in timp...Va tin la curent
Va pup


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

La noi inca nu s-a depunctat scrisul urat. Sper ca asa va fi si in continuare. Pe mine m-au chinuit destul si mama si invatatoarea sa scriu frumos si tot degeaba
Sabina - la sirul 0,1,3,6 urmatoarea cifra e 10. Se aduna 1, apoi 2, apoi 3 si (logic) urmeaza sa aduni 4.
Sa inteleg ca nu-i bai ca fi-mea nu pricepe, nu?
La scoala au un caiet special la mate, nu au nicio culegere. Noi acasa lucram dupa Angelica Calugarita. Mi se pare ok culegerea asta, are si probleme usoare si mai greute ... e chiar ok.Chestia e ca sunt destul de multe exercitii si probleme acolo. Am auzit si eu de "Mate 2000" dar ma gendesc ca ar fi deja prea mult sa mai lucram si din aia ....
Fi-mea ieri la romana a scris "cuama" in loc de "coama" cica asa a auzit .

Dinubebe - cum adica "ore in sir cu temele" ....? Chiar asa de mult va da? Noi ne facem temele in maximum 1 ora (de regula 30 min) si mai lucram suplimentar 30 min. In total pe zi nu depasim o ora jumate si asta cu tot cu minim o pauza ....

La romana au facut C, la mate vad ca inca recapitulam operatii pana in 10 ... ceea ce nu e rau, poate pana la urma izbutim sa le stim bine-bine.

Loredana - apropos de off-topic - am observat si eu (si la fi-mea, dar si la copilasi mai maricei) chestii de genul asta - frica de a se imbolnavi, de a muri, ei sau cei apropiati lor. Cred ca e o etapa ... sper sa trecem usor peste ea ... mai ales ca eu am mai trecut acum vreo 2 ani peste o faza de-asta de cateva luni in care Monicai ii era frica ca o sa mor eu - tocmai intelesese ca mama mea a murit si ca a murit destul de tanara si extinsese de genul "mama ta a murit si tu, mama mea, o sa mori si ma lasi singura". Pana la urma am promis ca o sa traiesc multa vreme si ca o sa-i cresc ei copii (nepotii mei) pana se fac mari si ca o sa mor abia dupa aia .

Sorana si Monica (7 ani)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

Am uitat sa ma laud cu fi-mea care a primit un joc de Scrabble de Craciun si a priceput repede cum se joaca si acum jucam Scrabble de la egal la egal . Chiar sunt incantata de ea ...

Sorana si Monica (7 ani)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Tisina spune:

dinubebe noi am avut un episod asemanator cu ce povestesti tu (cu moartea) pe cand baiatul avea vreo 5 ani. La noi a tinut destul de mult, insa nu de moarte era el marcat, ci de batranete. Totul a inceput de la intrebarea: "cand eu o sa fiu ca voi, voi o sa fiti batrani?" Apoi s-a lasat cu lacrimi, proteste (dar eu nu vreau ca voi sa imbatraniti...). I-am tot repetat ca treaba asta se va intampla dupa foaaaaarte multi ani, ca e normal sa se intample asa, ca si noi eram speriati ca el cand eram mici dar odata cu trecerea timpului am inteles ca asa trebuie sa fie, si mai ales oamenii mai in varsta sunt mai destepti, ca au avut timp sa invete mai multe lucruri. Asta l-a pus pe ganduri si l-a mai linistit.
La scoala inca nu au facut cifrele romane, insa fac operatii destul de complexe (adunari si scaderi in aceeasi "propozitie", operatii cu paranteze). Lucreza si din manual si din culegere (manualul lor mi se pare foarte simplist, la fiecare cifra se dau vreo doua pagini de operatii cu aceasta cifra, majoritatea cu imagini, si apoi se trece al cifra urmatoare)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anya spune:

Si la noi batranetea noastra reprezinta o problema. Pana la urma baietii mei au hotarat ca atunci cand vor fi mari vor fi oameni de stiinta si vor face o clona careia ii vor da batranetea noastra si noi vom fi iarasi tineri . Cat dati pentru o clona din-asta?

PS. Tocmai m-a sunat fericit nevoie mare ca a luat fb la dictare.

Cand va ziceam ca la el am senzatia ca fac prea multa romana....azi aveau 1 ora de sport care nu s-a tinut. Ce au facut in loc? Romana. Adica azi au vut 3 ore de romana si 1 de mate. Bietii copii...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns happiness spune:

Sorana,la fiica-mea nu a depunctat scrisul urat,mai are si ea cuvinte in care nu scrie tocmai minunat si nu ii subliniaza niciodata.Dar ii subliniaza daca e scris gresit si corectat pe deauspra,ca in celebrul Ana,scris intai cu a si apoi cu A.La fisele de pana acum a luat nota maxima(mai avem voie sa spunem notele?...),fiind cam grelute dupa parerea mea.Exercitii de genul "scrieti literele cuvintelor in ordine inversa ,completeaza propozitia cu un cuvant potrivit de pe o coloana,eu spun una,tu spui(scrii)multe,scrie cuvintele inlaturand prima litera a fiecarui cuvat".Astea pe langa cele clasice,scrierea literelor,transcriere de cuvinte,completarea silabelor lipsa...La una din fise a gresit ceva,a taiat si a scris alaturi,si nu a depunctat-o cu nimic.La dictare le-a dat vreo 5 cuvinte si 3-4 propozitii,nu a gresit nimic spre marea mea bucurie.La mate au lucrat tot adunari/scaderi 1-10.Nu au facut siruri de alea de care zice Sorana,doar cu numere din 2 in 2,din 3 in 3...Ce le mai da in fise/teste copiilor vostri?Sunt curioasa daca difera gradul de complexitate.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns aliclara spune:

Buna ziua, dragi mamici....
Cred ca am mai scris pe aici, dar pe la inceputuri. Acum cand am citit a inceput sa-mi pice fata:
1. Culegere de matematica, in momentul in care ei fac numai adunari si scaderi limitate? Mi-e rau! Ce exercitii suplimentare sa faca( inclusiv probleme)? Clara face adunari binisor pana la 20, cu degetele sau cu metoda de adunare doar a unitatilor. Deci, la capitolul asta noi avem un minus. Dar ea are FB la aceasta materie.
Iar siruri isi creeaza ea singura (cu adunari,cu sot, fara sot, din 3 in 3, din x in x, cum are chef).
2. Nu citesc copiii cursiv? Daca imi aduc eu bine aminte (si credeti-ma ca imi aduc...) eu in vacanta de vara, dupa ce am invatat toate literele si grupurile de litere, am avut "sansa" de a citi Scanteia, zilnic, cap-coada. Si atunci (tata sa traiasca) mi-am format cititul cursiv. Clara citeste bine, ea stie toate literele de tipar(mici si mari), dar se mai incurca cand are de citit litere de mana.
De scris, poate sa scrie frumos(cand vrea) si i-am explicat ca va lua note pe ceea ce va munci. Daca ea vrea sa munceasca in sictir si sa ia un "B", atunci e problema ei.
Hai ca m-am intins ca o mamaliga...ideea era ca pentru copilul meu scoala nu este un stres, este un loc de munca, in care ii face placere sa se duca, deoarece acum e domnisoara si are "servici".
Si daca tot am scris atat....ce activitati "dupa scoala" se gasesc, daca stiti, pe la scoli, in zona Militari (karate, dans, inot...)?

http://www.flickr.com/photos/aliclara/

Mergi la inceput