Primul an de scoala :2009-2010(3)
Raspunsuri - Pagina 11
aliclara spune:
Buna ziua, doamnelor!
Si Clara vad ca reactioneaza. Eu i-am explicat ca asa cum se pregateste si asa cum are rabdare sa isi faca temele, asa v avea si notele.A luat la cifra 7 un FB (si mie mi-au placut cum le-a facut), si aseara a scris i mic de mana cu foarte mare atentie. In schimb, a facut o greseala la matematica si am vazut ca avea ochii in lacrimi de ciuda. Sper sa fie in continuare ambititoasa, si sa nu treca in extrema cealalta.
http://www.flickr.com/photos/aliclara/
dinubebe spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui faby57 Cred ca de-abia deacum incolo se incepe mai serios pentru ca nu stiu daca la voi se citesc acele imagini care apar in abecedar,ieri de exemplu baiatul meu a venit cu un 'S' pe abecedar ca nu a stiut sa citeasca "lectia",eu am presupus ca el nu a fost atent si de aceea nu a stiut dar nici nu am stiut ca ii pune sa "citeasca" asazisa lectie.Imaginea aceea poate fi interpretata in mai multe feluri deci nu o putem face inainte acasa,pentru ca mi-e ca eu i-o prezint intr-un fel si D-na le-o prezinta altfel. Eu va urez spor la invatat si la lectii,si sa luati doar FB |
Faby, povesteam ceva mai in urma ca la noi, de cand au ajuns la litere, doamna ii pune sa citeasca pagina.
Ai aici linkul in care descriam exact la ce se referea cu cititul asta. (e cel mai simplu sa urmaresti cu abecedarul in fata, caci asa vor avea sens toate explicatiile mele).
http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=142801&whichpage=18
Sorana, tocmai ce incercam sa ma impac cu stilul doamnei si acuma vii tu sa distrugi toata munca mea de autoconvingere...

Dar, da, ai mare dreptate... Insa parca nu prea as vrea sa recurg la o masura radicala, de genul de a o scoate de acolo... Mai ales ca alternativa e clasa cealalta, unde e o doamna care la o luna de cand a inceput scoala a tras de par pe o fosta colega de-a fetitei mele. Bietul copil se plangea acasa ca o doare tare capul si abia cu greu a reusit sa marturiseasca parintilor de ce. Asa ca parca m-as multumi cu un rau mai mic...
Treaba cu perfectionsmul o recunosc si eu. Mi se intampla chiar si mie.
Probabil ca fetitele sunt ceva mai afectate de acest "sindrom". Dar eu zic ca tortul nu e solutie potrivita. Consider ca daca ii faci tort cand ia un foarte bine, mai ales dupa "tragicul eveniment" cu acel Bine, nu faci decat sa ii arati ce minunat este atunci cand ia nota maxima, ca de fapt dai acelui calificativ o asa mare importanta incat merita premiat cu un tort. Sper sa nu intelegi ca judec sau fac pe experta, doar iti impartasesc cum procedam noi, poate iti da vreo idee, asa cum si experientele voastre de aici m-au inspirat pe mine in unele situatii. Noi nu comentam calificativele cu copilul, avem si B-FB (asta e asa, o nota intre cele doua, ceva cu zecimale, cred), si - FB (minus foarte bine) si FB curat-curatel. Dar am observat amandoua ca si doamna are uneori zile cand e mai indulgenta si nu ii mai subliniaza ingrosarile, sau micile ezitari. Noi comentam felul in care a scris, caci e una sa faci randuri intregi de litere impecabile si pe final sa incepi sa le stalcesti. Atunci povestim ce s-a intamplat acolo. Ii spun "da, este foarte bine, se vede ca te-ai straduit" si apoi continui "dar, stii ca ai cateva greseli". Si ea imi spune "stiu" si mi le si arata. De cele mai multe ori se intampla sa greseasca pentru ca nu se prea incadreaza in timp si la final le mai stalceste din graba de a dea caietul doamnei (cel special ramane de regula la doamna zilnic). Si atunci e un motiv pentru mine sa o impulsionez sa grabeasca ritmul, ca sa nu ramana in urma (asta cu grabitul e o necesitate la noi, caci la toate e cea mai lenta, inclusiv la imbracat si la schimbat la sport, sau la stransul ghiozdanului la plecare). Daca e vorba de o tema facuta acasa nu se mai pune problema de graba ci de alte motive, in general plictiseala, daca sunt litere pe care nu le agreeaza, sau oboseala, daca are o zi mai solicitanta si intarzie mai mult cu temele.
Oricum, tot matematica ramane preferata noastra, o vad ca ii place mai mult, poate si pentru ca temele sunt ceva mai usurele si dureaza mai putin pregatirea pentru mate. La abecedar mai e si lectia de citit acasa de 5 ori, pe langa tema, asa ca ne ia ceva timp...Uneori, mai facem si cate un rand-doua de citare...
Ma incanta in schimb ca incepe sa lege cuvintele, pe unde gaseste cate un cuvant scris incepe sa-l citeasca, chiar si asa pe strada, si, chiar daca mai greseste, o incurajez foarte mult, caci e un progres mare pentru ea.
Va doresc un week-end odihnitor si linistit.
Loredana
sorana spune:
Loredana nu ma gandeam sa o iei de acolo. Dar comentam si eu ca omul. Nu e nicio tragedie doar ca nu suna prea placut.
Avem si noi carnet de note si numai FB-uri in el ![]()
Si mea culpa dar si eu am laudat-o si i-am zis ca mi-e mai usor acum sa-i cumpar jucaria aia pe care i-o luam oricum ![]()
In alta ordine de idei azi au facut ecuatii!!! Adica de genul:
a-3=2
a=3+2
a=5
si
6-a=4
a=6-4
a=2
Destul de greu mi se pare si recunosc ca fi-mea nu le-a priceput. Avem timp pana marti (ca luni n-are mate) sa le pricepem!
Voi ati facut ecuatii? Daca da le-au priceput? Cum le-ati explicat? Pana de idei - Help!
Sorana si Monica (7 ani)
dinubebe spune:
Nu, nu am auzit sa lucreze astfel. Dar am facut o proba cu fii-mea si i-am dat exact problema asta: a-3=2, cat este a?
Cand a auzit de "a" ul asta a fost total bulversata...cica "ce e asta "a", noi nu am facut asa.
Dar apoi am intrebat-o asa: "Cat minus trei egal doi?" si mi-a raspuns dupa o clipa de gandire 5. Am intrebat-o cum a facut sa afle si mi-a raspuns astfel: "stiam de la descompuneri"...
Asa ca la noi a iesit cu metoda asta, dar, repet, la ei nu au facut asa ceva.
Si, apropo, avem carnetul plin de FB-uri, l-am primit si noi azi. M-am bucurat, caci stiu cat s-a straduit, si am vazut-o si pe ea ca e fericita si mandra, dar,asa cum am mai spus, incerc sa nu dam prea mare importanta calificativelor. Sincer, vreau tare mult sa o feresc cat de mult se poate de vreo eventuala crunta dezamagire atunci cand va aparea cu un calificativ mai slab, sau cand s-ar trezi ca evaluarile nu sunt tocmai pe drept, ca uneori nu reflecta tocmai realitatea...
La noi azi au sosit si rolele pentru amandoi, le aveam in plan de asta-vara si acum le-a venit si lor timpul, plus echipamentele de protectie, asa ca stau cu ele in picioare de la pranz si exerseaza. Nu au mai avut role, asa ca abia acum invata sa se tina pe ele. Deja si-au numarat cate 8 cazaturi din care doua chiar "de top" , dar vad ca totusi nu le-au abandonat, maine iesim sa le probam pe asfalt, sper sa ne descurcam mai bine, ca avem un pic de experienta, na...
Sorana, hai sa ti-o prezint si pe madam de religie, care azi m-a scos din toate saritele cu gestul ei.
A iesit din clasa alaturata si ne-a gasit pe hol pe noi parintii si a inceput sa ne explice ca ea nu a putut face cu ai nostri azi fiindca i s-a schimbat ei programul. ma rog, in timp ce vorbea, fiind ultima ora, toti copiii din clasa unde avusese ora au plecat si a mai ramas doar o fetita care se chinuia sa incuie usa. Imaginea e asa: ea statea in fata usii, fix langa fetita respectiva care tot icnea incercand sa incuie, si noi eram la 5 metri de ea. Cand fetita a cerut ajutor, pentru ca nu reusea sa incuie singura, madama asta a rugat pe unul din noi sa vina si sa o ajute, ea fiind in continuare exact langa ea. A sarit unul din parinti, eu personal ma umplusem de spume, pentru ca nu m-am gandit decat ca probabil scarba s-a ferit sa o atinga sa nu ia vreo gripa porcina ceva...altfel, nu inteleg de ce. Sincer. Am ramas toti parintii siderati. Ea, cuvioasa doamna de religie care ii invata pe ai nostri sa ii iubeasca pe toti si sa nu se certe si sa iubeasca toate fapturile pamantului. Bleah.
Una peste alta, am terminat si saptamana asta, vom profita din plin de week-end sa ne odihnim si sa trandavim cat putem.
Numai bine va doresc si voua si puilor vostri. Loredana
sorana spune:
Nu stiu cum dar daca o intreb "Cat minus 4 egal 2" zice repede "6". Daca ii pun a-4 =2 zice a = 6. Ce nu pricepe e pasul intermediar - adica a=4+2. Fiind cifre mici le vede din prima, nu calculeaza, nu trece dincolo cu semn schimbat. Asta e problema de fapt ![]()
Eu problema religie nu o am, Monica nu face religie. Macar de o materie am scapat ![]()
Sorana si Monica (7 ani)
happiness spune:
Dinubebe,nu mai tin minte ce am scris de acel B ,"tragicul eveniment",poate m-am exprimat asa,nu mai am timp sa caut in urma,ideea e ca era un calificativ exagerat de doamna intr-o zi nu foarte buna a ei,in care i-a pedepsit cu B pe copiii care au desenat dezordonat obiecte la fisa cu orientarea spatiala.Fetita mea desenase invers,a sters,s-a autocorectat deci,dar ma rog,a luat pe fisa respecvtiva acel B,ca si alti copii,pentru impresia artistica.A suferit foarte tare si recunosc ca si eu am certat-o,tot asa cum o si laud pentru FB,ca asa mi se pare mie normal.Sa certi copilul cand greseste si sa il lauzi cand face ceva bun.Daca raspund cu indiferenta si la bun si la rau,ce mai intelege?Ca imi este totuna ce nota ia?Acel B a fost una din zecile de note luate,toate celelalte au fost FB sau -FB,deci sarbatorirea cu tortul a fost pentru notele din carnet,toate de FB,ca medie a doua luni de alte zeci de FB luati pe munca multa si la scoala si acasa.Nu i-am facut tort pentru o singura nota,nici eu nu as fi de acord cu asa ceva.Am considerat ca merita asta,pentru munca ei de doua luni,si am vrut sa simta acest fapt ca pe ceva special.Nu am de gand sa fac asa la toate FB-urile,dar mi se pare normal sa ii arat ca apreciez munca ei.Tie nu iti place sa primesti din cand in cand o recompensa pentru truda ta?Orice copil se bucura cand primeste ceva,noi le luam oricum lucruri,asa ca eu prefer sa fie cu motiv.Oricum,fiecare are metoda lui si daca functioneaza ,este ok.
In alta ordine de idei,Maria a scris deja cuvantul mama,doamna le-a facut poze si vineri am primit poza cu copilutul si cuvantul mama scris pentru prima data,un gest foarte frumos din partea doamnei .La mate tot la 7.Referitor la ecuatii,da,au facut si ei,dar nu cu a sau x,ci cu casuta.Casuta +2=5.Stie de la descompuneri,de asta vad ca ii vine usor.Daca stiu sa descompuna vor intelege si acest tip de exercitiu.
In ceea ce priveste notele,chiar voiam sa intreb celelalte mamici cum reactioneaza la ele,daca sunteti perfectioniste sau mai tolerante,daca le aratati in vreun fel ca -FB nu e FB sau ca B nu e la fel de bine ca FB.Ma intereseaza cat mai multe opinii,poate gresesc eu si ma corectez,desi slabe sanse.
Eu recunosc ca as vrea sa vad doar FB pe fise si caiete,ma supara si un - Fb pus pentru neatentie/scris dezordonat,pentru ca stiu ca poate foarte mult si daca greseste e doar din lipsa de concentrare sau atentie.Si totusi daca la clasa I nu invata sa fie atenta si sa se concentreze,ma gandesc ca la fel va fi si la teste/examene,mai tarziu.Bineinteles ca nu o cert pentru -FB,dar o laud foarte tare pentru FB.Poate e gresit,nu stiu,dar cred ca nu sunt singura mama care gandeste asa.
dinubebe spune:
Hapiness, 

,
Imi cer scuze daca am interpretat eu gresit. "Tragicul eveniment" l-am numit eu, judecand dupa reactia copilului, care s-a consumat destul de mult, sau cel putin asta e impresia pe care mi-a lasat-o mie. Eu nu am vrut decat sa exemplific cum facem noi, asa cum ne impartasim toate aici intamplari si conduite, fara sa judec sau sa desconsider alta atitudine. Imi pare rau daca s-a inteles altceva.
Eu prefer sa nu dau importanta calificativelor, ci modului in care s-a lucrat pentru tema/fisa respectiva, in primul rand pentru ca evaluarea poate fi destul de subiectiva si chiar inconsecventa uneori, mai ales cand e vorba de chestiuni precum scrierea literelor sau altor semne grafice. Si iata si un exemplu: Avem teme notate cu -FB unde sunt doar cateva ingrosari si teme cu Fb unde avem mai multe greseli decat dincolo. Evident, copilul a fost nedumerit si s-a intrebat de ce la una unde a lucrat aproape perfect a primit un calificativ cu minus si la cealalta unde a lucrat cu mai multe greseli a primit nota maxima. Ca sa nu mai zic ca s-a mai uitat si pe la temele altor colegi si, la fel, a sesizat diferente. Acum cateva zile, o mamica ne-a povestit ca, intrigata fiind de nota copilului ei la cunoasterea mediului, unde au avut ca teme sa memoreze o poezioara, a intrebat-o pe doamna si atunci a aflat ca de fapt doamna a trecut din greseala Bine in loc de Fb, caci in catalog este FB...Vorbim de evaluarea unui singur om, care poate avea si el zile mai proaste si zile mai bune, si vorbim de criterii de evaluare nu tocmai exacte. Asa ca iata de ce nu vreau sa fac mare caz pe problema calificativelor, cel putin in etapa aceasta. Dar, repet, asta e metoda noastra, care pana acum a dat rezultate, sunt convinsa ca pot fi altele si mai si.
Orice ar fi, eu va doresc sa aveti numai motive de bucurie langa puiuti.
Sabina spune:
fetele, fetele:
in urma confirmarii cazurilor de gripa A/H1N1 in colectivitati scolare in ultimele 24 de ore si in functie de investigatiile epidemiologice realizate s-a liat decizia suspendarii pentru sapte zile a orelor la clase din liceele Emil Racovita, Iulia Hasdeu, George Cosbuc, Henri Coanda, la Grupul Scolar Dimitrie Gusti si scolile generale nr. 56,118, 181 si 175 din Capitala.
asta scrie pe hotnews si la realitatea, noi ne incadram, suntem la munte, yupii:)
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Sabina's blog,
Sofia Galagia si
bb Gheo
Sabina spune:
la noi nu stiu daca s-au facut ecuatii, dar cum prietenul cel mai bun al ei e clasa a doua, ela curent cu ce inseamna, i-a dat safaca a -13 =2 si a facut imediat,in cap, insa mai departe n-am mers. Cu mate nu-mi fac deloc probleme, pt ca face in mite socoteli f grele: 87 plus 53:), i-a luat vreo 2 minute care mi s-au parut foaaarte luuuuuuuuuuuuuungi, da a facut perfect ![]()
In schimb la abecedar i-a dat bine pt o singura greseala, m-am cam mirat. Nu au inca note in canet.
Eu am mai zis, mi se pare gresit cadou pt FB, eu o laud si atat.O laud pt ca ma bucur sincer, dar nu vad de ce ar trebui cadou??
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Sabina's blog,
Sofia Galagia si
bb Gheo
