Clasa a II-a, 2009-2010 *6*

Raspunsuri - Pagina 7

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Anina_n spune:


AmethystRain, multumim frumos !
La multi ani cu sanatate si numai bucurii si tie !
Nefiind in Bucuresti, eu nu te pot ajuta, din pacate.
Ce fac, scolareii de cl. a II-a ? Pe unde au ajuns cu materia, cum se descurca ?
Cristina, la romana e la semnele de punctuatie, dinaintea lectiei "Craiasa Zapezii".
Au inceput sa compuna mici texte dupa imagini sau cateva intrebari, despre Craciun, iarna, animalul preferat, personajul preferat.
Ea se descurca foarte bine. Se vede ca i s-a citit si povestit, de mica.
La matematica, tot cu adunari si scaderi, pana la 100 cu trecere peste ordin, cu o necunoscuta, operatii cu 3, 4 termeni si probleme cu pana la 3 operatii de adunare sau scadere.
Temele nu sunt prea multe, acum. Ori unde se descurca bine, le termina repede.
Suplimentar nu lucram, ca vad ca se descurca bine la teme si fise, teste, evaluari.
La cunoasterea mediului, invata despre animalele domestice si salbatice. Au avut de desenat animalul domestic preferat cu denumirea partilor componente, iar ea a desenat un caine.
La sport au dat norma din . Atata a exersat acasa, ca facuse febra musculara la muschii intercostali. Si acum mai sare coarda prin casa, asa drag a prins de ea.
Va doresc o zi faina in continuare si va astept la povesti !




Nina, mami de www.babiesonline.com/babies/n/ninacristina" target="_blank"> Nina-Cristina (10.01.2002)
www.desprecopii.com/info.asp?id=1443" target="_blank">Cum ne-a schimbat diabetul viata

Copilasi din 2002
Minunatele Scorpiute

www.onetruemedia.com/otm_site/view_shared?p=88028d9eaeae0f93a00846" target="_blank">Fie-ti ingerii aproape, Emma, licurici scump !

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

La noi a aparut un mic nor pe cer: un -B la un test de matematica care mi-a aratat ca trebuie sa lucram mai mult. Greselile sunt in cele mai multe cazuri de neatentie, tipul "adunati cifrele 12 si 9, 17 si 5, etc." iar copil aduna 12+9 si apoi 17 cu 8. De unde-l scoate pe 8 nu stie nimeni.

Altele sunt de neintelegere a unei smecherii numite "Exercitiu Matematic (E.M.)". Nu stiu daca la voi se face dar arata cam asa:

Problema: Din suma numerelor 24 si 7 scadeti suma numerelor 14 si 9.
27 + 7 = 34
14 + 9 = 23
34 - 23 = 1

E.M. (27 + 7) - (14 + 9) = 1

Eu nu prea m-am agitat cu acest exercitiu matematic pentru ca m-am gandit ca parantezele sunt putin cam mult pentru clasa II-a. La voi se face asa ceva? Cum se descurca copiii?

Am descoperit ca Vlad a "cazut" in urmatoarea atitudine: se face la matematica ceva ce el nu prea pricepe, nu mai este atent (ca el nu pricepe) si toata ora ii intra pe o ureche si-i iese pe alta TOTUL multumindu-se numai sa copieze de la tabla ca sa aiba ceva in caiet. Cand am luat caietul de clasa si m-am uitat mai cu atentie am vazut ca avea multe lucruri copiate gresit de pe tabla iar cand l-am luat la bani marunti am vazut ca nu intelesese ba mai mult, ca avea o atitudine de frica legata de aceasta neintelegere.

Am fost nevoita sa fac "mea culpa" pentru ca mi-a scazut vigilenta, m-am culcat pe-o ureche si uite cum vine acum totul peste mine... Mi-e ciuda in primul rand ca din cauza neatentiei mele copilul s-a speriat (posibil sa fi suferit chiar ceva umilinte la scoala cand a fost intrebat) si o sa fie tare greu sa-i scot nesiguranta din cap.

Si apropos de nesiguranta, ca sa vedeti ce face din om convingerea proprie ca nu stie la acelasi test a avut o problema cu steluta despre care li s-a spus s-o faca numai cine vrea, ca e grea. Sigur ca Vlad nici macar nu a citit-o (convins fiind ca el nu poate). Problema suna cam asa:

"Intr-un sac sunt baloane rosii si baloane albe. Cate baloane sunt in sac daca stim ca 10 baloane nu sunt albe si 12 baloane nu sunt rosii?"

Scandalos, nu?



"Calea de mijloc este calea ZEN"

Alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ELIZA MIRON spune:

Si noi suntem clasa a doua si ne-ar prinde bine un schimb de impresii cu alte mamici si scolarei.

Eliza si Vlad Tudor, elev in clasa a doua A la scoala 13 in Galati(3 ianuarie 2001)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns teo1970 spune:

Buna,

am mai intrebat pe forum, dar nimeni nu raspunde.

Are cineva textul integral la "Mostenirea urmasilor" ?

multumesc

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

Habar n-am ce-i "Mostenirea Urmasilor".

"Calea de mijloc este calea ZEN"

Alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

Eliza, bun venit in "clubul" nostru!

"Calea de mijloc este calea ZEN"

Alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns teo1970 spune:

Citat:
citat din mesajul lui simali

Habar n-am ce-i "Mostenirea Urmasilor".

"Calea de mijloc este calea ZEN"

Alice


Este un text (suplimentar) de Petru Dumitru Popescu, care se face la clasa a IIa (cel putin noi il facem; invatam dupa Carminis, parca, editura cu soriceii pe coperta la Abecedar ).

Nu stiu sigur daca e in manual sau in "Sa dezlegam tainele textelor literare", cred ca mai degraba in Taine - scuze, fi-miu se descurca singur la scoala, de-aia sunt confuza despre text.

In orice caz, in carte sunt date doar fragmente din textele suplimentare (au mai facut La sanius de Agarbiceanu, Craiasa zapezilor de Andersen, Creanga nu-stiu-ce, Arghezi din Jucarii, nu mai stiu acum, aia cu Mitzu si Barutzu), dar ei la scoala trebuie sa citeasca textul integral.

Oricum, am gasit textul.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Anina_n spune:


Eliza si Vlad Tudor, bine ati venit ! Poftiti la povesti !
Teo, Cristina invata dupa acelasi manual. Dar e la "Craiasa zapezii", deocamdata.
Daca va avea de citit integral acea povestire, nu stiu de unde o scoatem.
Matei a citit integral "Craiasa Zapezii" ?
Cristina a zis ca n-o mai citeste ca o stie din filmulet si din ce-i citeam noi, inainte, povestita mai pe scurt.
simali, acel exercitiu matematic, la Cristina se face ca o problema si fara paranteze, deocamdata.

Rezolvarea, arata asa:

27 + 7 = 34(suma)
14 + 9 = 23(suma)
34 - 23 = 11

R: 11 este nr.

In schimb, ieri a venit cu asa ceva:

x + (64 - 18) = 100
x + 46 = 100
x = 100 - 46
x = 54

Asa au inceput ei sa lucreze cu paranteze, de ieri. Sa vad azi, ce teme a primit !
Eu verific in fiecare zi ce a facut la scoala si daca a inteles ce face.
Se intampla sa ma sune, sa-mi spuna ca nu intelege ceva si ma asteapta pe mine, sa facem impreuna. Dar deja stiu ca nu e ceva greu, doar ca ii este ei, greu, sa stea jos si sa citeasca bine enuntul. Are doar "impresia" ca nu stie sa faca.

O zi faina, in continuare, tuturor !




Nina, mami de www.babiesonline.com/babies/n/ninacristina" target="_blank"> Nina-Cristina (10.01.2002)
www.desprecopii.com/info.asp?id=1443" target="_blank">Cum ne-a schimbat diabetul viata

Copilasi din 2002
Minunatele Scorpiute

www.onetruemedia.com/otm_site/view_shared?p=88028d9eaeae0f93a00846" target="_blank">Fie-ti ingerii aproape, Emma, licurici scump !

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

Anina sti cum am ajuns eu sa cred ca el se descurca? Vedeam ca se descurca la teme si ziceam ca stie si e totul OK si in clasa. De unde sa stiu eu de o noua "strategie" a doamnei in care se face in clasa ceea ce este greu si se da acasa usor ca sa-si faca copiii singuri temele? Äbia sptamana trecuta la sedinta doamna a trambitat victorioasa noua idee creata. Chiar sa nu-i treaca prin cap ca atunci cand explici o smecherie la 28 de copii este foarte posibil ca unii sa nu o priceapa si sa aiba nevoie de o explicatie 1 la 1? Ca daca la da si acasa un exemplu din ceea ce s-a facut nou in clasa atrage atentia si familiei ca nu a inteles copilul si da sansa unei reactii? Stiu ca sunt multi copii in clasa si ca nu se poate sa-l abordezi pe fiecare dupa modul lui de gandire. Dar tocmai de aceea este nevoie de familii in Romania. Aceasta este situatia si traim cu ea.

Ma rog ma supar degeaba. Am scris povestea de mai sus si pentru a va atrage atentia ca oricand va puteti trezi cu o "schimbare de strategie" si ca e bine sa nu faceti ca mine si sa va uitat si pe caietul de notite pentru a va convingeti ca a inteles copilul ceea ce s-a facut la clasa.

"Calea de mijloc este calea ZEN"

Alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

A.. iar exercitiul cu paranteze de la voi... este algebra.
Nu e mare lucru in fond. Copiii au capacitatea sa inteleaga notiunile de algebra pana la a VIII-a fara problema. Sunt doar metode si tehnici... nicio scofala. Poti lafel de bine sa predai fractiile sistemele de ecuatii, matricile, etc. Ei pot pricepe pentru ca nu este greu. Dar oare acesta sa fie scopul matematicii in gimnaziu? Formarea de robotei care apilca tehnici si scheme gata invatate? Macar matematica de I-IV putea sa ramana la dezvoltarea logicii si a imaginatiei.

"Calea de mijloc este calea ZEN"

Alice

Mergi la inceput