Limba Romana CLASA A VI A
Raspunsuri - Pagina 2
eve44 spune:
Vanessa ,cu multa placere.
O sa ma interesez daca au licenta cei de la Humanitas .
Si anul trecut au invatat dupa manualul lor ,ceva ma face sa am totusi incredere in alegerea editurii de catre profa de romana .
Am inteles ca sunt printre cele mai bune manuale .
crisseis spune:
Vanesa, ai dreptate, si eu am constatat ca scoala prea putin le impune copiilor sa citeasca. Ma uit la baietii din anturajul baiatului meu: niciunul nu citeste nimic.
Bucuroasa as vrea sa aflu si eu mijloace de a-l determina sa citeasca cu placere si literatura "consistenta" asa cum o numesti tu.
Cred totusi ca, desi noi ca parinti am putea sa le recomandam anumite titluri si anumiti autori(aceia pe care si noi i-am citit candva- si pe forum am gasit astfel de subiecte si liste cu lecturi cu adevarat frumoase pentru copii),literatura generatiei lor este din pacate alta. E noua si pentru noi, n-am citit-o sa putem spune daca are si un mesaj pentru cititori.
Din pacate reclama e sufletul comertului, sfatul parintilor e ignorat, anturajul e format din copii care nu citesc, iar scoala ajuta prea putin.
Sincer, nu prea stiu nici eu cum sa-l motivez sa citeasca si altceva.
Si-asa e greu sa-l determin sa citeasca ceva.
flower-power spune:
Tot dupa Humanitas lucram si noi. Si anul trecut la fel. Nu stiu care este ratiunea pt care cartile de la aceasta editura nu se gasesc in scoli, dar se pare ca profesorii le prefera. Si fiul meu tot la colegiu invata. Unul dintre prietenii sai care invata la alt liceu la fel ca si noi, a cumparat manualul la cererea profesorului.
Indiferent daca colegiul este de matematica, informatica, ei sunt inca in gimnaziu deci Lb romana este importanta si pt ei pentru a se sti exprima dar si pt admitere. Din pacate ne lovim de aceeasi situatie. Peste vara au avut o lista cu lecturi, la fel ca si crisseis si noi am programat pe zile in asa fel incat sa acopere cat mai mult(erau vreo 90 de titluri).Pur si simplu la descrierile lui Calistrat Hogas si Sadoveanu il apuca somnul...Cumva credinta mea e ca le-a citit pt a le bifa, nu ca i-au trezit vreun fior sau dorinta de a descoperi si altele. Ma gandesc ca o posibila cauza este si discrepanta clara dintre modul in care se traia atunci si ceea ce se intampla astazi la nivel social.
Este f greu ca parinte sa gasesti motivatia si sa contrabalansezi efectul de turma (adica ce fac restul colegilor,prietenilor).
"Parents need to fill a child's bucket of self-esteem so high that the rest of the world can't poke enough holes in it to drain it dry." --Alvin Price
filofteia spune:
Desi nu am mare legatura cu subiectul, ma bag si eu... sper nu ca musca in lapte.
Vanessa ce povestesti tu aici mi se pare nemaipomenit... sper sa aiba si fiimiu performantele baiatului tau.
| Citat: |
| Seria "Amurg" a citit-o anul trecut si a citit varianta in engleza. defapt, anul trecut a citit numai carti in engleza. eu ma plangeam de lipsa lecturii care aduce cu ea si o baza, o cultura generala. nu doar romane cu varcolaci, vampiri, vrajitoare. Harry Potter a citit-o demult, toata iar ultimul, sau ultimile doua, nu mai stiu exact tot in engleza Pe gustul meu i-am dat cismigiu @ comp si i-a placut elevul Dima... nu i-a mai placut. Iar alte romane mai pe gustul meu pe el il plictisesc. Crei trei muschetari l-a plictisit si a abandonat-o. Asta imi spune si el ca toate cartile "de pe vremea mea" au multe descrieri plictisitoare. Eu inteleg ca e alta generatie dar vroiam sa gasesc o cale de a-l face sa citeasca si ceva consistent nu doar vraji si vampiri. Si daca nici scoala nu ne ajuta nu reusim. |
In ce priveste tipurile de carti... eu am citit Harry Potter si m-a fascinat... sunt fan
, desi nu este din generatia mea. Foarte mult mi-a placut "Dracula" de Bram Stocker... puteti incerca...Din pacate este adevarat ca scoala nu se implica cu nimic si nici nu a evoluat in nici un fel, sa se adapteze la copiii din generatia de azi...
Mi se pare buna ideea lui Crisseis cu "la doua alese de tine, una de mine"... pana la urma nici eu nu-mi amintesc sa fi citit cu mare placere Calistrat Hogas in clasa a VI-a...dar trebuia de la scoala.
In ce priveste "Lecturile copilariei" eu nu prea sunt de acord cu ele, multe au doar fragmente/rezumate din diverse ... mi se pare ca invata copilul sa fie superficial... este parerea mea proprie.
Nu va suparati de off topic
...
Mediajust spune:
Manualele de Limba romana editate de Humanitas sunt in lista celor valabile, avizate de MECI, dar nu sunt achizitionate de catre minister in vederea distribuirii gratuite (probabil n-au trecut de celebrele licitatii, din motive economice si nu de continut).
Despre lista de lecturi, precum si despre majoritatea textelor propuse in manuale spre studiu consider ca au ramas "intepenite" undeva, demult. Daca te uiti pe titluri, ai impresia ca literatura s-a oprit undeva acum 30 de ani, de atunci nu s-a mai scris nimic.
Voi fi recunoscatoare oricui imi explica la ce bun se mai studiaza "Sobieski si romanii" - un text scris acum 200 de ani, in limba vremii. Sigur ca trebuie lecturat tocmai pentru a compara evolutia si dinamica limbii, dar a studia efectiv acest textul, cu dictionarul de arhaisme alaturi, mi se pare inutil. As putea spune acelasi lucru despre Creanga - "copilaria copilului universal" cred ca nu mai trezeste in imaginatia copiilor nostri emotia noastra de acum 30 de ani. Cred ca a propune asemenea lecturi nu apropie copilul de carte, ci din contra, il face sa creada ca cititul este o ocupatie care "trebuie", care nu-ti aduce bucurie.
Parerea mea este ca solutia trebuie sa vina atat din casa, cat si de la profesor. Fiecarui copil i se potriveste un anumit tip de lectura, iar aplecarea fiecaruia trebuie respectata tocmai pentru ca cititul vine si te poarta intr-o lume pe care ti-o poti imagina. Daca acea o carte nu te "cuprinde", daca nu te regasesti in personaj/subiect, daca nu traiesti ce se intampla acolo este ca si cum ai citi cartea de telefon. In fond si noi, adultii, ne alegem la fel lecturile, si avem titluri/autori favoriti tocmai pentru ca ni se potrivesc, ne regasim in texte.
Imi cer scuze ca m-am intins, dar eu, avand aceste convingeri si "aplicandu-le" in indrumarea lecturii am ajuns sa am un copil care citeste foarte mult si cu placere. Ca n-a citit Creanga din scoarta in scoarta este si va ramane neimportant pentru el atata vreme cat nu "simte" acel timp - in schimb poate "zbura" pe matura cu Potter sau o iubeste pe fata aia din Twilight. Si, spre bucuria mea, de o vreme umbla cu Eliade prin Indii - cu bucurie si fara efort, chiar daca n-a trecut prin obligatoriul Vlahuta.
