Incepem scoala-2009-2010(2)
Raspunsuri - Pagina 7
carmen spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui Sabina Carmen, ai dat-o la scoala de muzica de tot? ca Sofia face extern si inca n-au orar la teorie. Nici eu nu ma duc sa vb cu invatatoarea, dar nici nu am motive, adica Sofia pare ca s-a adaptat, doamna e amabila, poate alti copilasi au probleme de adaoptare si de aia insista parintii? zic si eu asa, ca sa fiu draguta cu lipitorile :)))) Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil! Sabina, Sofia Galagia si bb Gheo Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă. |
Da Sabina, Ana e la Liceul de Arta la pian si a avut TS chiar din a doua saptamana, are 2 ore pe saptamana si pian tot 2 ore pe saptamana.
carmen & ana (04.11.2002) & daria (22.12.2004)
Regretul zilei de ieri si grija zilei de maine ne fura bucuria zilei de azi.
sorana spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui happiness Sorana,in ce a constat testul la mate?Nu e cam devreme?Eu cred ca as prefera sa nu stiu ziua de testare,ca i-as transmite emotiile mele.Ati terminat deja primul capitol,sa inteleg? Noi la mate suntem la figuri geometrice,iar la romana la cuvinte din doua silabe.Desi le da fise zilnic,nu au note inca,si nici nu mi s-ar parea ok sa le puna nota de la un singur test direct in catalog.Doamna ne-a asigurat ca face media multor note de la fise,teste,teme....si abia apoi in catalog,undeva la mijlocul lui octombrie. |
Intr-adevar s-a terminat capitolul. Testarile sunt intotdeauna anuntate (cel putin la noi).
Evident era ceva foarte simplu de completat dupa model (O-uri, patrate, liniute), de taiat obiectul nepotrivit de format multimi si facut sub ele puncte cate elemente are multimea si de facut corespondenta intre elemente (fruct cu fruct de exemplu).
Acum am inceput cifrele la mate.
La romana - cuvinte din 3 silabe si liniute ondulate si bastonase.
Nu stiu cum va face cu restul notelor dar pentru testul asta i-a anuntat ca va fi prima lor nota in catalog.
Sorana si Monica (7 ani)
sorana spune:
Am uitat sa zic ca eu prefer sistemul de teste anuntate. Acum la liniute si bastonase nu-mi pasa ce si cum dar ma gandesc ca in clasele mai mari mai ingrasi porcul in ajun
. Plus ca daca se face asa cu test pe post de recapitulare ma gandesc ca la istori de ex. e mai bine sa stii ca sa citesti toate lectiile din urma decat sa te trezesti cu test din 10 lectii din care tu pe primele 5 le uitasesi deja .... nu de alta dar a patit o prietena (adica baiatul ei) sa faca engleza din septembrie si sa le dea test neanuntat in ianuarie cu ceva gen scrieti 15 fructe in engleza, ceea ce facusera la prima lectie .... copilul care altminteri stie engleza rezonabil pentru varsta lui (era intr-a II-a) a luat S pentru ca si-a adus aminte doar 8 fructe ...
Sorana si Monica (7 ani)
teo1970 spune:
Buna,
imi cer scuze, recunosc ccc ca nu am citit tot ce ati scris la subiect
, poate s-a mai scris despre problema pe care vreau sa v-o ridic.
As vrea sa-mi spuneti si mie cum reusiti sa lucrati acasa (daca lucrati - adica daca e nevoie, poate ai vostri copii sunt mai istetei si intelegdin prima in clasa) despartirea cuvintelor/silabelor in sunete (reprezentate apoi prin puncte);
Va confruntati cu problema aceasta ? copiii vostri stiau de la pregatitoare sa identifice corect sunetele dintr-un cuvint, sa-l desparta apoi in sunete si sa le reprezinte grafic ?
se descurca sa faca treaba asta si la fise/teste (lucrate individual) ? ca atunci cind se lucreaza cu invatatoarea sau acasa parca lucrurile par mai simple; dar cind e vorba de lucru individual ... lucrurile se mai incurca, iar treaba asta cu sunetele, cel putin pt copilul meu de clasa I, pare mai complicata
multumesc mult de ajutor !
anya spune:
Eu n-am lucrat asa ceva cu el acasa. L-am pazit sa-si faca bastonasele corect, i-am explicat ca face bastonas mic-2 spatii- bastonas mare- 2 spatii...si atat. Cu silabele stiu ca l-am testat anul trecut, cand a facut la pregatitoare si stia sa desparta. Recunosc ca i-am mai "suflat" la cuvintele dintr-o silaba pentru ca pozele din carte nu i-ar fi spus mare lucru. Nu ar fi stiut ca floarea rosie e "mac", nu cred ca stie cuvantul "spic" - ce sa facem daca n-avem neamuri la tara, si nici ca pasarea aia neagra ar putea fi "cuc" si nu "cioara". Cea mai tare faza a fost la poza cu "calul" la care convinsa ca stie copilul, l-am intrebat ce e. Mi-a raspuns: "horse" - ca face egleza de 2 ani si de fiecare data cand ii aratam un animal, un fruct - trebuia sa suna ce e in engleza
.
Saptamana asta nu cred ca fac prea multa scoala. Luni greva, azi excursie toata ziua, vineri au tot felul de abilitati si muzici - si in plus o sa mai si chiuleasca, ca plecam la munte.
dinubebe spune:
| Citat: |
| As vrea sa-mi spuneti si mie cum reusiti sa lucrati acasa (daca lucrati - adica daca e nevoie, poate ai vostri copii sunt mai istetei si intelegdin prima in clasa) despartirea cuvintelor/silabelor in sunete (reprezentate apoi prin puncte) |
Teo1970, si eu sunt cam nedumerita de separarea in sunete. Am descoperit si eu cand m-am uitat pe caietul special de lb romana - il luasera in w-endul trecut acasa sa faca din exercitiile de la inceput - sunt cateva imagini care au sub ele trasata o linie mai lunga - care reprezinta cuvantul intreg, dedesubt mai multe linii mai scurte - care reprezinta cate o silaba, si dedesubtul acestora cerculete , unele umplute, altele goale, corespunzatoare sunetelor care compun silaba respectiva.
Cu despartirea in silabe mi s-a parut ceva mai simplu de exersat si acasa, cu metoda clasica a mainii tinute sub barbie. La rostirea unui cuvant, barbia se misca de atatea ori cate silabe are cuvantul respectiv.
Ce nu am priceput eu, e drept ca nici nu am intrebat pe doamna inv, e cum facem mai departe, la sunete, care am vazut ca se marcheaza prin puncte. A mea nu reuseste sa identifice toate sunetele dintr-o silaba, plus ca nu am priceput prea bine de ce unele sunt pline si altele goale. Banuiesc ca e vorba de distinctia consoana/vocala, dar am sa intreb ca sa fiu sigura. Totusi, e mare bataie de cap cu identificarea tuturor sunetelor dintr-un cuvant, ne descurcam foarte greu si am o mare strangere de inima ca ne va fi mai dificil decat ne-am asteptat cu cititul si scrisul dupa dictare.
Noi nu avem note in carnet/respectiv catalog, abia ne-am primit carnetele, in schimb fiecare tema are nota pe caiete, am ajuns la matematica la tema cu figuri geometrice si la lb. romana la cele patru bastonase mici legate - ca un m de mana, dar cu un picior in plus - in sus sau in jos.
Vad ca lucrurile se complica, temele devin mai grele si cred ca nu e departe momentul treburilor serioase, cum spunea cineva pe aici, adica a scrisului/cititului de litere.
Va doresc o saptamana spornica.
Loredana
teo1970 spune:
Loredana,
cica lucrurile astea s-au facut la pregatitoare; nu mai intru in detalii, dar noi nu le-am facut la gradi.
La scoala avem manuale de la Aramis; si baiatul meu cel mare care e in clasa a 2 a a avut aceleasi manuale si a facut si el despartirea cuvintelor in sunete in primul semestru din clasa I. De fapt, astea-s recapitulari ale cunostintelor presupus dobindite la grupa pregatitoare de la gradi.
Fi-miu desparte corect in silabe; dar urmeaza faza a 2 a, cu despartirea fiecarei silabe in sunete si marcarea lor printr-un punct (vorbesc de cuvintele fara grupurile ce, ci etc - ccg care reprezinta 1 singur sunet etc.); concret: mac: 1 silaba (se face 1 liniuta sau 1 dreptunghi), sunetele sunt: m - a - c (si pt fiecare se face un punct pe/sub liniuta sau in dreptunghi)
Chiar trebuie sa stie sa spuna cu ce sunt incepe cuvintul, sau cu ce sunet se sfirseste cuvintul sau sa spuna un cuvint care contine sunetul "x"; in fine, cerculetele umplute sau nu reprezinta marcarea unui anumit sunet in cuvint (de ex. marcarea sunetului 'a" in cuvintul al-bi-na)
Fi-miu nu-i asa catastrofa, dar au avut de facut o fisa la Abecedar cu treaba asta (despartirea in silabe si sunete; cuvinte cu 1-2-3 silabe - si marcarea silabelor/sunetelor), fisa de lucru individual si a luat doar S; nu-i vb de calificativ, ca nu asta-i probelma mea, dar el nu identifica corect toate sunetele, mai ales unele consoane: r, l si ma intrebam daca alti copii o fac corect; cu vocalele nu avem probleme.
Am luat de la aceeasi editura (Aramis) 2 Caiete de pregatitoare cu elemente de Abecedar (elemente grafice, dar si identificarea/invatarea sunetelor si literelor corespunzatoare), pt. 5-6 si 6-7 ani, o sa mai lucrez cu el acasa din ele.
buciurlerica spune:
Ma bag si eu in discutie intrebandu-va cum scriu copiii vostri? Noi avem probleme cu scrisul in sensul ca mai depasim spatiul care trebuie alocat, sau batul/liniuta nu sunt f.drepte.Scrisul alterneaza cu elemente facute f.bine cu altele facute mai putin bine-cu alte cuvinte concentrarea nu este egala. Trebuie sa precizez ca scriu cu stiloul si nu au voie cu pic.
Cantitativ este f.mult de scris cel putin asa mi se pare mie.as vrea sa-mi dati un sfat cum pot motiva copilul, sau mai degraba cum procedati cu copiii vostri, cum le-ati insuflat dorinta de a lua F.B.? Lectiile/scrisul nu sunt pentru noi o placere intrucat eu o mai cert pentru scrisul urat sau ii dau rand suplimentar.Se lasa cu nervi si mult timp pierdut si nu mai avem timp de altceva dupa-amiaza. As vrea sa fie mai placut facutul lectiilor, dar cum sa fac?
inca ceva:stati langa copil cand scrie, sau in aceeasi camera?
sorana spune:
Fi-mea stie din gradi astea cu sunete-silabe-propozitii. Stiam ca stie asa ca nu m-am preocupat deloc de chestia asta. Tin minte ca m-am socat cand era in grupa mijlocie si facea despartiri in silabe. Atunci nu le-a priceput ea pra bine dar deja din grupa mare nu a mai avut probleme cu silabele. In pregatitoare au facut foarte mult litere/sunete asa ca nici aici nu avem probleme.
La scoala a facut cum spuneti voi - o linie lunga si mai multe linii dedesubt (cuvinte-silabe, propozitii-cuvinte).
Cand isi face temele stau langa ea, adica in aceeasi camera.
Cand termina ma uit peste ce a facut si eventual corectam (cu pic) ce e total aiurea - depasiri sau in cazul zilei de azi niste cifre 2 care nu semanau nici pe departe a "2". Le-am sters si le-a facut din nou.
In concluzie probleme avem cu scrisul urat. Eu nu sunt un exemplu bun pentru ca am scris intotdeauna foarte urat.
Ma stradui sa-i explic ca trebuie sa fie citet. Adica daca face un "2" sa isi dea toata lumea seama ca ala e "2" si nu cine stie ce minune ...
Sorana si Monica (7 ani)
teo1970 spune:
Eu nu stau linga el sa scrie, isi face temele la after-school.
Nici el nu scrie grozav, nu stia nicio litera de la gradi (doar citeva mari de tipar) si nu mai tinuse stiloul in mana.
Dar se vede deja o evolutie (in bine) in felul in care scrie (tine si stiloul mai bine in mina, nu se mai murdareste de cerneala, nu mai pateaza caietul), chiar daca nu scrie super-caligrafic (am vazut caiete si mai frumoase decit ale lui).
Daca el este nemultumit de felul cum si-a facut tema (si doar in acest caz: daca SI el este nemultumit) mai scriem acasa citeva randuri (cam 5, cite vrea si el) in continuarea temei (eu nu rup niciodata foaia din caiet! si nici nu-l cert). Pe mine nu ma intereseaza atit calitatea betelor/buclelor si a altor chestii de genul asta - care se perfectioneaza in timp si prin exercitiu - cit faptul ca el trebuie sa fie motivat, sa-i placa sa mearga la scoala, sa doreasca sa-si faca temele, sa invete, sa asculte de invatatoare etc.
Cind mai facem lectii acasa, stau linga el, la aceeasi masa (eu fac de obicei altceva) si il laud de fiecare data cind e nevoie - cind mi-arata ce a mai scris (il laud pt fiecare liniuta, chiar daca e mai uratica; mai corectam cu picul, dar nu elemente esentiale, ci doar daca se intinde cerneala dintr-o liniuta, daca se mai picura vreun strop de cerneala pe foaie)
Apropo de parinti - si la noi sunt cativa pe care i-am observat in mod constant (in fiecare dimineata) gramada pe invatatoare, cu diverse "probleme"; probabil ca unii din ei sunt prezenti si la pranz, da' nu i-am mai vazut ca io ma duc de-abia pe la 17.00 sa iau cupilu'.
Eu merg 1 data/luna la o discutie privata cu invatatoarea (asa am facut si la cel din clasa a 2a) si, desigur, daca ma cheama ea sau sunt situatii speciale (cu adevarat
, da' pina acum nu mi s-a-ntimplat cu niciunul din copii).
