reducerea numarului de spitale
Raspunsuri - Pagina 6
bird70 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui XIO Parerea mea. daca oamenii din tarile care au adoptat sistemul nu mor pe capete , iar aia de la sate au la cine sa mearga , eu cred ca e ok. |
Problema e ca tu nu intelegi amploarea sistemului din alte parti si motivele pentru care nu poate fi implementat in Romania. Pai aici daca ai un pacient care trebuie sa mearga la spital pentru o admitere programata, pentru o investigatie, sau la control si nu se poate deplasa singur cu masina i se ofera transport (gratuit evident) cu o ambulanta de transport. Vezi tu, exista ambulante de interventie si de transport. Pe ambulantele de interventie sunt paramedici (3 ani facultate), pe cele de transport ai ofiteri de ambulanta (cu un curs de 6 luni) care stiu sa faca CPR si cateva chestii de urgenta in caz ca se intampla ceva cu oamenii transportati pe drum. Deci, daca pacientul sta la 150 km de spital este transportat gratuit la programari, la controale, nu este absolut nici o problema. Pe cand in Romania nu te poti astepta sa functioneze un sistem implementat doar partial. La fel si cu ingrijirea post-externare, aici exista asistente care merg acasa, clinici, etc. Toate acestea trebuie implementate odata cu spitalele mari si multi-disciplinare ca sa functioneze. Altfel vei avea ceva gen spital cu etaj care nu are un lift in care sa poti baga o targa si devine o adevarata aventura (cu potential fatal asupra pacientului) sa transporti pe cineva la etaj . Si acum hai sa fim seriosi, daca exista interes se putea pune un lift adecvat in locul ala, sunt sigura ca un inginer contructor le putea da o solutie sa rezolve cumva problema. Dar nu a existat interes .