Clubul cititorilor (11)

Raspunsuri - Pagina 6

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Adela99 spune:

Citat:
citat din mesajul lui Ingrid S

Mihaelka, ce sa am cu limba? Imi place modul in care e scrisa cartea, am citit multe din literatura victoriana, mi se pare nespus de interesant cum vorbeau.

ioi, pe mine ma amuza - cand nu ma ia cu dureri de cap :) - stilu' lor bombastic
ex:
"Va inselati, domnule Darcy, daca presupuneti ca modul in care v-ati facut declaratia m-a impresionat in vreun alt fel, decit ca m-a dispensat de mihnirea pe care as fi putut-o simti refuzindu-va, daca v-ati fi purtat ca un gentilom.
[...]
Nu mi-ati fi putut face cererea dumneavoastra in casatorie in nici un mod care m-ar fi putut tenta s-o accept.
[...]
Chiar de la inceput - as putea sa spun chiar din clipa cind v-am cunoscut - purtarea dumneavoastra convingindu-ma pe deplin de aroganta, infumurarea si dispretul egoist ce-l aveti pentru simtamintele celorlalti, a fost de natura sa formeze baza dezaprobarii pe care intimplarile ce au urmat au cladit o antipatie atit de neclintita; si nu trecuse nici o luna de cind va cunosteam cind am simtit ca sinteti ultimul om din lume cu care m-as fi hotarit vreodata sa ma casatoresc"

Jane Austen reuseste sa combine supunerea sociala cu exprimarea individuala. eroinele ei, cu toate ca traiesc in lumea aristrocratica rurala cu o ierarhie stricta au un anumit grad de "libertate", de flexibilitate.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ingrid S spune:

Adela nu e greu de urmarit limbajul. E nostim intradevar. Dar cum am tot citit romane de gen, m-am familiarizat cu stilul, a inceput sa-mi placa. M-am trezit ca gandesc asa inflorit , bine ca mi-am revenit. Putea fi mai rau.
Uite, un personaj care imi place este tatal ei. E ironic si m-au amuzat grozav raspunsurile lui, de fiecare data.

Ingrid S si Diana
www.dropshots.com/Ingrid28_photo" target="_blank"> FILME 1
www.dropshots.com/Ingrid28photo" target="_blank"> FILME 2
www.dropshots.com/Ingrid28photo1" target="_blank"> FILME 3

Cativa nebuni si-au spus la masa: "Numai noi formam aici lumea buna". Si lumea ii crede.
Vauvenargues

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns beshter spune:

Una dintre bucatile mele preferate (primele pagini din roman):

IT is a truth universally acknowledged, that a single man in
possession of a good fortune, must be in want of a wife.

However little known the feelings or views of such a man
nay be on his first entering a neighbourhood, this truth is so
ell fixed in the minds of the surrounding families, that he is
considered as the rightful property of some one or other of
heir daughters.
"My dear Mr. Bennet," said his lady to him one day, "have
you heard that Netherfield Park is let at last?"
Mr. Bennet replied that he had not.
"But it is," returned she; "for Mrs. Long has just been here,
and she told me all about it."
Mr. Bennet made no answer.
"Do not you want to know who has taken it?" cried his wife
impatiently.
" You want to tell me, and I have no objection to hearing it."
This was invitation enough.
"Why, my dear, you must know, Mrs. Long says that
Netherfield is taken by a young man of large fortune from
the north of England; that he came down on Monday in a
chaise and four to see the place, and was so much delighted
with it that he agreed with Mr. Morris immediately; that he
is to take possession before Michaelmas, and some of his
servants are to be in the house by the end of next week."
"What is his name?"
"Bingley."
"Is he married or single?"
"Oh! single, my dear, to be sure! A single man of large
fortune; four or five thousand a year. What a fine thing for
our girls!
"How so? how can it affect them?"
"My dear Mr. Bennet," replied his wife, "how can you be so
tiresome! You must know that I am thinking of his marrying
one of them."
"Is that his design in settling here?"
"Design! nonsense, how can you talk so! But it is very
likely that he may fall in love with one of them, and therefore
you must visit him as soon as he comes."
"I see no occasion for that. You and the girls may go, or
you may send them by themselves, which perhaps will be still
better, for as you are as handsome as any of them, Mr. Bingley
might like you the best of the party."
"My dear, you flatter me. I certainly have had my share of
beauty, but I do not pretend to be any thing extraordinary
now. When a woman has five grown up daughters, she ought
to give over thinking of her own beauty."
"In such cases, a woman has not often much beauty to
think of."
"But, my dear, you must indeed go and see Mr. Bingley
when he comes into the neighbourhood."
"It is more than I engage for, I assure you."
"But consider your daughters. Only think what an establish-
ment it would be for one of them. Sir William and Lady Lucas
are determined to go, merely on that account, for in general
you know they visit no new comers. Indeed you must go, for
it will be impossible for us to visit him, if you do not."
"You are over scrupulous surely. I dare say Mr. Bingley
will be very glad to see you; and I will send a few lines by
you to assure him of my hearty consent to his marrying which
ever he chuses of the girls; though I must throw in a good
word for my little Lizzy."
"I desire you will do no such thing. Lizzy is not a bit better
than the others; and I am sure she is not half so handsome as
Jane, nor half so good humoured as Lydia. But you are always
giving her the preference."
"They have none of them much to recommend them,"
replied he; "they are all silly and ignorant like other girls;
but Lizzy has something more of quickness than her sisters."
"Mr. Bennet, how can you abuse your own children in such
way? You take delight in vexing me. You have no com-
passion on my poor nerves."
"You mistake me, my dear. I have a high respect for your
nerves. They are my old friends. I have heard you mention
hem with consideration these twenty years at least."
"Ah! you do not know what I suffer."
"But I hope you will get over it, and live to see many young
men of four thousand a year come into the neighbourhood."
"It will be no use to us, if twenty such should come since
you will not visit them."
"Depend upon it, my dear, that when there are twenty I shall visit them"

Imi place la nebunie cum face Austen misto de instutia casatoriei si de sistemul de 'vizite' care sta la baza recunoasterii sociale victoriene.

You cannot both dance and not pay the piper.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ingrid S spune:

, eu la inceput am ras cu pofta, am considerat ca promite romanul...m-am dezumflat pe parcurs, ghinion. Chiar din bucata pe care ai citat-o i-am citit sotului, asa de tare m-a amuzat.

Ingrid S si Diana
www.dropshots.com/Ingrid28_photo" target="_blank"> FILME 1
www.dropshots.com/Ingrid28photo" target="_blank"> FILME 2
www.dropshots.com/Ingrid28photo1" target="_blank"> FILME 3

Cativa nebuni si-au spus la masa: "Numai noi formam aici lumea buna". Si lumea ii crede.
Vauvenargues

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Delyutz spune:

Eu citesc acum Villette de Charlotte bronte si mi se pare slabuta. Adica nu imi place ca personajul ei e de o modestie incredibila, nemaivazuta, nemaintalnita ma deranjeaza ca se subapreciaza exagerat...de fapt asta face in toata cartea...Fata de mandrie si prejutecata...nici nu se compara dupa parerea mea

Mergi la inceput

'neatza!

io vreau sa va supun atentiei :) un scriitor suedez, Stieg Larsson cu Trilogia Millennium: www.librarie.net/carti/99188/Barbati-care-urasc-femeile-Millenium-1-Stieg-Larsson" target="_blank"> Barbati care urasc femele
www.librarie.net/carti/122529/Fata-care-s-a-jucat-cu-focul-Stieg-Larsson" target="_blank"> Fata care s-a jucat cu focul si Castelul din nori s-a sfaramat

Trilogia a fost filmatizata - Mihaelka, am citit ca-ti plac filemele scandinave - Barbati care urasc femeile a avut premiera suedeza in februarie anu' asta, Fata care s-a jucat cu focul si Castelul din nori s-a sfaramat vor avea premiera in septembrie si noiembrie.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns vikinga spune:

Citat:
citat din mesajul lui Adela99
'neatza!io vreau sa va supun atentiei :) un scriitor suedez, Stieg Larsson cu Trilogia Millennium: www.librarie.net/carti/99188/Barbati-care-urasc-femeile-Millenium-1-Stieg-Larsson" target="_blank"> Barbati care urasc femele www.librarie.net/carti/122529/Fata-care-s-a-jucat-cu-focul-Stieg-Larsson" target="_blank"> Fata care s-a jucat cu focul si Castelul din nori s-a sfaramatTrilogia a fost filmatizata - Mihaelka, am citit ca-ti plac filemele scandinave - Barbati care urasc femeile a avut premiera suedeza in februarie anu' asta, Fata care s-a jucat cu focul si Castelul din nori s-a sfaramat vor avea premiera in septembrie si noiembrie.
Adela ai comandat pina acum de la Librarie.net? Ca pe Larsson imi e clar ca il citesti in limba lui:)Citesc acum "Te port in gind" a lui Ahdaf Soueif, povesti ce surprind personaje intre doua lumi si culturi. Ea e egipteanca si in povestile ei apar secvente din viata ei traita intre Cairo, Alexandria, Londra si pe undeva in USA. Dar intr-un stil mai feminin, mai gingas, mai fin. Cel putin asa se simte dupa un Rushdie in forta. Carmina o sa fie fetita si la noi, deocamdata cap de lista e Leticia, dar mai avem timp sa ne gindim si razgindim insa Leticia nu stiu de ce a fost primul meu impuls. Cautam un nume mai spaniol de data asta asa ca sa reunim originile, Aldo fiind foarte italian, Nadja rusesc-romanesc asa ca ultimul nou venit in familia noastra va avea un nume cu tema fixa.Vikinga 22+ cu cei mai frumosi vikingi: Nadja si Aldo

Mergi la inceput

nu, n-am comandat din .ro de nicaieri. pe Larsson il poti citi in germana, la fel si pe Mankell :)
nume spaniole de fetize imi plac Leonor si Ines. Leticia ii fain

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns loryi1974 spune:

Eu am citit-o in romana.Mie mi-a placut,poate poate sa fi fost un picut mai redusa ca volum.Doua personaje atipice imtr-o lume care,desi se vrea normala,e mai nebuna decat ei.
Cum este filmul?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns beshter spune:

Citat:
citat din mesajul lui Adela99
Mihaelka, am citit ca-ti plac filemele scandinave - Barbati care urasc femeile a avut premiera suedeza in februarie anu' asta, Fata care s-a jucat cu focul si Castelul din nori s-a sfaramat vor avea premiera in septembrie si noiembrie.

Adela, nu ca-mi plac, ma 'nebunesc si dau in vant dupa ele. Am un top personal de filme nordice, toate unu' si-unu'!

Si zici ca e bun Larsson asta? (vad ca si Loryi zice la fel); nush de ce ezact dar nu ma inspira foarte tare. Dar acum ati trezit fiara:)

Io am citit Gaudeamus-ul lui Eliade; stiu pe dinafara Romanul adolescentului miop dar asta imi scapase. Foarte incantata n-am fost. In primul rand, se ia foarte tare in serios (ceea ce Romanul adolescentului nu facea sau daca facea, ardoarea aia adolescentina si umorul nestavilit il salvau). In al doilea rand, sunt atatea pasaje despre inferioritatea femeii incat i s-ar cam apleca si unui misogin.
Dar, ma rog, e Eliade...

You cannot both dance and not pay the piper.

Mergi la inceput