probleme aparitie dinti definitivi
Rog urgent daca sunt medici stomatologi pe forum sau parinti cu probleme asmanatoare sa-mi dea un sfat. Fetitei mele 6.5 ani am observat ca ii creste incisivul central de jos pe langa cel de lapte care nu se misca sau f.putin. Am dus fata la stomatologul meu care uitandu-se in gura ei a spus ca ar fi vorba de o intarziere in aparitia danturii definitive-a aparut incisivul si un molar in partea de sus-ca procesul de cadere a dintilor de lapte incepe cam la 5.6 ani.Ne-a cerut sa facem o radigrafie panoramica. Am facut-o si uitandu-se pe ea a spus ca problema il depaseste, ca nu nici nu se vad macar niste muguri- nu am retinut care, si sa mergem la ortodont. Cautand pe internet informatii despre aparitia danturii definitive mi s-a parut ca ar fi in grafic, dar daca anumiti muguri lipsesc atunci acei dinti nu vor aparea niciodata. Sunt speriata si nu stiu incotro sa o apuc.Stie cineva un otodont f. bun? Este posibil ca sa nu se vada radiogarfic dar mugurii sa existe? Ma gandesc ca nu am avut nici o problema cu dantura temporara.Ma mai gandesc ca s-ar putea ca copilul sa se fi miscat in timpul radigrafiei.
Raspunsuri
Noa spune:
Pe str. Precupetii Vechi e un cabinet numai pentru copii si un medic ortodont foarte bun(preda si la facultate)Viviana Tesinschi.
Daca vrei amanunte le pot afla.
Lara spune:
Fetita mea are exact varsta fetitei tale si abia ieri i-a cazut primul dintisor de jos.
Fiicei tale cand i-au iesit dintisorii de lapte? La a mea i-au crescut destul de tarziu, si am pus intarzierea caderii lor pe seama asta. Nu stiu ce sa-ti spun de mugurii care spui ca nu se vad inca.. banuiesc ca esti prima din putinele mamici care au facut o eco panoramica la varsta asta, insa despre dintisorul care creste peste cel de lapte, ti-as recomanda sa mergi si la un alt dentist. Trebuie scos cel de lapte pentru a face loc celui nou. Am vazut cazuri in care dintele nou a crescut foarte rau din cauza asta.
Oricum, sper ca e doar o alarma falsa.