Copil cl. I-a , am nevoie de sfaturi
Am o fetita care este in clasa I-a. Se descurca bine la scoala, a avut calificative numai FB dar de curand are si doua calificative de B si astea din cauza neatentiei. Nu ma ingrijoreaza calificativele de B desi mi-ar fi placut sa fie doar FB.
Problema este alta si anume faptul ca nu este atenta. Invatatoarea mi-a spus de cateva ori ca nu este atenta, ca vorbeste mult cu alte colege in timpul orei, ca se suceste, se invarteste, "ca intra uneori intr-o stare de visare" etc.Mai nou ii spune invatatoarei ca nu mai scrie in clasa si ca o sa-si termine acasa lectiile si cum d-na invatatoare nu este de acord fetita se supara foarte tare pe d-na invatatoare si ii arunca priviri urate. Am discutat si cu fetita despre faptul ca nu este atenta si mi-a spus ca se plictiseste enorm, ca tot timpul fac aceleasi lucruri pe care ea le stie din gradinita, etc. Eu cred ca este mai avansata decat multi colegi de varsta ei, a stiut sa citeasca si sa calculeze inca din gradinita, stie sa faca adunari si scaderi cu numere formate din sute, zeci si unitati, stie tabla inmultirii pe cand la scoala fac doar adunari de genul 12+3, 19-5, eu o cred ca se plictiseste dar asa cum spunea si invatatoarea trebuie sa parcurga si aceste etape.
Spuneam mai sus ca d-na invatatoare imi spune ca uneori intra intr-o stare de visare ca e dusa cu gandul departe. Astazi am mers cu ea la scoala, ca de obicei, si am vazut si eu pentru prima data ca a intrat in aceea stare de visare sa zic, cu gandul departe, o stare care acasa nu o are niciodata. Acum nu stiu ce sa zic sa ma ingrijorez sau nu dar desigur ma ingrijorez, am discutat si cu d-na invatatoare si am intrebat-o ce crede despre fetita, daca ar avea ceva probleme medicale daca e iesita din tipar , in concluzie daca are un comportament anormal pentru un copil de varsta ei si d-na invatatoare mi-a spus ca nu are probleme anormale doar ca nu este atenta, ca este un copil rasfatat si ca noi parintii santem prea toleranti, ca ar trebui sa fim mai stricti sa ii impunem un program. Poate ca are dreptate in ceea ce spune dumneaei. Ma gandesc ca fetita fiind stangace poate ii oboseste mana de la scris si de aceea spune ca o sa termine acasa dar d-na invatatoare spune ca nu acesta este este motivul.
Va rog daca aveti unele sfaturi despre cum sa o conving sau sa o determin sa fie atenta la scoala. As vrea sa mai spun despre ea ca are o personalitate foarte puternica, nu ii este frica de nimic, nu o pot speria cu nimic si isi gaseste tot timpul scuze. De ex. daca ii spun ca nu e bine sa primeasca calificative de B imi spune ca nu e chiar asa de rau ca daca ar fi fost S sai I ar fi fost si mai rau, ca alti colegi au calificative mai slabe si lista cu scuze poate continua la nesfarsit. Daca ii spun sa scrie mai frumos deasemenea imi spune ca colegul X scrie mult mai urat, ca d-na invatatoare nu i-a atras atentia despre scris si tot asa . Cand spun ca nu o pot speria cu nimic nu ma refer la cine stie ce grozavii dar cu orice o amenint nu o intereseaza. Ii spun ca nu ii mai cumpar cutare lucruri, ca o sa se faca de rusine la scoala cu calificative slabe, ca nu o mai primeste la scoala, ca o sa fie nevoie sa repeta clasa I, etc. dar pur si simplu nu o intereseaza.
Astept sfaturile voastre
Raspunsuri
matahut spune:
Adria, draga, citind mesajul tau parca m-am vazut pe mine. Fetita mea se aseamana f bine cu ceea ce povestesti tu despre fetita ta, doar ca a mea va merge abia la toamna la scoala. Educatoarele nu se plang de ea, ba din contra, doar ca la gradi au posibilitatea sa ii dea fiecaruia dupa nivelul sau. Cu toate acestea exista momente in care se plictiseste crunt. De ex, anul trecut la o lectie deschisa, unde nivelul a fost f scazut - cel putin pt cativa copii, dintre care si ea - ea parca era picata de pe alta planeta, incepuse sa se strambe cu colegul de banca, sa isi bage degetele in nas (chestii pe care in mod normal nu le face), sa isi faca semen peste banci cu prietnii, mai aveau un pic si adormeau (cei mai avansati). Nici vorba sa stea cu mainile pe sus. E clar ca nu ii stimula deloc ceea ce se facea acolo.
Iar de amenintari...idem. Nu exista NIMIC cu care sa o pot ameninta. Si a mea e stangace si incerc sa o invat cat de cat sa tina creionul corect, sa faca literele cum trebuie, in fine, nu mare lucru. Daca vrea, le face excelent, daca nu...cu nimic nu o urnesti. I-am spus in disperare ca o sa aiba cel mai urat caiet...ce crezi, mi-a spus ca o sa le rupa paginile tuturor copiilor si o sa ii bata pe toti
In fine, si multe altele.
In ceea ce o priveste pe fetita ta, mie mi se pare clar ca se plictiseste, ceea ce e cam nasol. Invatatoarea ar trebui sa incerce sa o stimuleze, sa ii dea ceva in plus, o intrebare mai grea, un exercitiu mai complex - dar, sigur, nu e platita sa faca asta. SI in plus, e muuult mai simplu sa i se spuna parintelui ca fetita e alintata. Un copil cu personalitate nu poate fi altfel educat decat cum ati facut-o voi, neingradindu-i libertatea de miscare si de exprimare, incercand sa ii canalizezi energia constructiv. In fine, asa cred eu, asa ma amagesc eu...avand un asemenea copil acasa.
Acum ca am citit toate astea, cred ca o voi lasa pe a mea pana la toamana fara litere si socoteli. Ei la gradi fac pt nivelul mediu, dar le mai dau cate ceva acasa celor care urmeaza sa plece la scoala (a mea sta doar pana la 13 la gradi si deci tb sa faca acasa ce fac ceilalti copii in programul de dupa masa).
Probabil ca fetita ta va "reinvia" cand vor aparea informatii noi, lucruri itneresante pe care ea inca nu le stie. Totul e sa nu se sictiriseasca de scoala pana atunci. Asa ca...lasa-o mai libera, nu te mai necaji ca nu e atenta intotdeauna, ca mai vorbeste in dreapta si in stanga sau ca "viseaza". E cat se poate de normal, atata timp cat se plictiseste, iar dna nu e capabila sa ii dea ceva interesant de facut.
Poate mamicile cu copii de scoala iti vor da sfaturi mai bune. Eu cam atat m-am priceput sa iti spun.
filofteia spune:
Incep prin a te indruma spre subiectul special de clasa I:
http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=132034&whichpage=18
Baietelul meu este in clasa a II-a si este un visator si filozof din nastere. ![]()
Parerea mea sincera este ca invatatoarele din Romania exagereaza un pic, vor sa aiba numai copii smirna in banci. Si ... toti copiii sunt considerati rasfatati. ![]()

ellanik spune:
Buna.Sunt invatatoare si poate reusesc sa va ajut.
Adria, stai linistita si nu mai teroriza copilul.Copilul tau este perfect.Insa, ai facut o greseala :ai invatat-o inainte de vreme diverse lucruri care se invata in scoala adica adunari dificile, sa citeasca sau sa scrie.Parintii gresesc de multe ori cu acest lucru din dorinta de a avea copii bine pregatiti la scoala.Tineti minte dragele mele: totul se invata la scoala .Putini parinti-si nu intentionez sa jignesc pe nimeni- stiu cum sa ii invete pe copii anumite lucruri.De cate ori nu ati auzit de cazuri de probleme la matematica cu grad sporit de dificultate pe care parintii le-au rezolvat algebric cand ele se rezolva aritmetic?Lasati copilul sa urmeze scoala si sa invete totul acolo.Voi puteti sa ii supravegheati din umbra la teme(aveti grija ...se poate ajunge la momentul in care copilul nu va mai face teme fara voi fiindca nu aveti timp sa stati langa ei). Cine ar mai putea avea vreo vina in aceasta problema?cadrul didactic.Intr-o clasa sunt copii diferiti.Si exercitiile, munca individuala ar trebui oferita spre rezolvare diferentiat .Unii pot rezolva mai usor altii mai greu.Eu ma bucur cand un copil poate lucra ceva mai dificil insa asta nu inseamna ca dau tuturor .Tendinta este de a se lucra diferentiat.Pana si testele se pot aplica diferentiat.Eu sunt de parere ca ati putea sugera invatatoarei sa ii dea o responsabilitate fetitei: sa stranga caietele de tema, sa ajute cu explicatii un coleg care nu a inteles, etc.Un copil nu are voie sa stea degeaba in clasa.Trebuie sa i se gaseasca ceva de facut.Pericolul care paste este ca elevul, fiind obisnuit ca se predau lucruri pe care el deja le stie, nu mai este atent si poate pierde informatii pe care el nu le stie.Asa se achizitioneaza asa numitele "goluri" care sunt de evitat.Va salut si va urez succes!
Oare voi fi si eu vreodata mamica?Siiiiigur ca da!
Alina spune:
Ellanik,ai explicat frumos,si aici elevii fac diferentiat.E f bine si ii si ambitioneaza pe cei care ramin mai in urma sa-i ajunge pe cei dintii
.
Adria,citi ani are fetita ta?In Ro e moda sa mearga copilul de aproape 8 ani la scoala si cu multe deja stiute de aceea e riscul mare de plictiseala si neatentie.
Asta cu vorbitul in timpul ore,cred ca ar putea proba cite ceva si sigur s-ar remedia.Si aici elevii au dienst,nu au timp sa vorbeasca intre ei sau sa plictiseasca,doamna ba ii pune pe cei care-s inainte sa-i explice unui coleg,ba sa faca nu stiu ce lista cu florile care urmeaza sa le planteze
,e mereu cu cite o idee salvatoare.
Daca ai chef,poti sa ni te alaturi subiectului despre bobocei de clasa 1.
Succes!
_
Alina,mami de printesa si baby 
adria240 spune:
Fetelor va multumesc pentru sfaturi.
Ma bucur sa aud ca fetita mea nu e singura care se plictiseste la scoala fiindca incepusem sa ma ingrijorez ca ar fi ceva in neregula cu ea.
ellanik, e adevarat ca am invatat-o multe lucruri dar foarte multe le-a invatat ea singura, ma intreba mereu cum se srie litera a,m, sau ce litera este aceasta, ce cifra este aceasta si tot intrebandu-ma intr-o zi am avut surpriza sa vad ca isi scrie singura numele. Intotdeauna i-a placut sa scrie, sa citeasca,de cate ori mergeam prin supermarketuri intotdeauna se oprea la raionul de carti pentru copii si intotdeauna cumparam carti cu activitati matematice pe varste incepand de la 3 pana la 7 ani, carti cu litere, etc., ea singura si le alegea, uneori mai cumpara inca o data aceeasi carte motivand ca prima i-a placut foarte mult si doreste sa mai rezolve inca o data exercitiile. Si oricum invatatoarea se plange ca, copiii au venit foarte nepregatiti de la gradinita, ca alte generatii stiau literele inca din gradinita,ca acum s-a simplificat foarte mult programa scolara fata de alti ani si nu este bine, etc. Imi place ideea de a se lucra diferentiat insa la clasa ei nu am observat sa se lucreze diferentiat ba mai nou am observat ca sant zile in care cei care se descurca mai bine nu au teme, nici nu trec la alte lectii pe motiv ca ii asteapta pe cei din urma, deci stau pe loc asteptandu-i pe ceilalti. Imi pare rau ca invatatoarea noastra nu vede lucrurile ca si tine ca nu vede ea insasi ca fetita se plictiseste si sa ii ofere altceva de facut sa ii capteze atentia. Eu i-am spus invatatoarei ca fetita se plange ca este plictisitor la scoala dar ea imi spune ca este prea rasfatata, ca prea ii facem poftele, ca prea mult o iubim, ca sa-i mai taiem din placeri, sa-i facem un program mai strict, etc. Si culmea ca este o invatatoare cu o reputatie foarte buna.
adria240 spune:
ellanik, daca ai timp mai da-mi te rog niste sfaturi despre cum ar trebui sa procedez, sa conving fetita sa fie atenta la scoala, ca degeaba ii fac eu regulament acasa ca la scoala tot neatenta este si d-na invatatoare mi se tot plange dar eu ce sa fac fiindca nu sant in clasa cu ea si cred ca ar fi de datoria d-nei invatatoare sa gaseasca metode sa-i atraga atentia. Si imi este si mie frica de exact acelasi lucru care il spuneai si tu, ca fetita fiind convinsa ca stie toate lucrurile nu o sa mai fie atenta si atunci o sa piarda multe informatii pe care nu le stie. Si sa-i sugerez eu d-nei invatatoare anumite lucruri nu cred ca ar accepta fiindca de cate ori incercam sa ii spun sa-i dea fetitei sarcini mai dificile , ea intotdeauna imi spunea aceeasi poveste ca e rasfatata, ca nu are regulament si ca nu o intereseaza ce stie fetita in plus, ca acuma preda altceva, etc.
simali spune:
In clasa la fiul meu 3/4 stiau sa scrie si sa sciteasca (CURSIV) la inscrierea in clasa I-a. El nu era printre ei. Stia sa citeasca dar nu cursiv si scria dar numai cu litere de tipar.
Vreau sa spun este ca exista si clase unde toata lumea stie ceea ce stie copilul tau si se invata de acolo in sus. Poate ca daca ai cauta pentru fetita ta o clasa mai de nivelul ei ai rezolva o parte din "problema".
Dar chiar si asa nu cred ca ai o problema reala. In clasa I-a sunt luati TOTI copiii de 7-8 ani si pusi la start fara sa se tina seama ca ei sunt foarte diferiti, au ritmuri diferite, capacitate de concentrare diferita, interese diferite, etc. Sunt daca vrei cam ca florile de diferite soiuri intr-o mare gradina. Si invatatoarea e gradinarul. Fertilizeaza, uda, sapa, etc. Un gradinar nepregatit se poate atepta ca toate florile sa infloreasca fix in acelasi timp; si daca nu se intampla asa incearca sa-si bage degetele butucanoase in bobocii inca nedeschisi ca sa-i faca sa infloreasca la program. Va obtine flori din start vestejite iar pe unele le va rupe.
Gradinarul inteligent ASTEAPTA. Fertilizeaza, sapa, incurajeaza, dirijeaza cu dragoste si rabdare. El stie ca astfel nicio floare nu va ramane boboc. Insa fiecare va inflori splendid atunci cand ii este dat sa infloreasca.
Trebuie multa rabdare in clasa I-a. Dar mai ales multa dragoste, intelegere si toleranta. Nu critici, nu certuri, nu umilinte.
"Calea de mijloc este calea ZEN"
Alice
adi_dalma spune:
Eu as lua in calcul si faptul ca este obosita.
Cate activitati extra aveti? Cat doarme pe noapte? La ce ora se scoala?? Cat sta afara, la aer?
