Lumea in gri

Raspunsuri - Pagina 20

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns conchita spune:

Citat:
citat din mesajul lui ladyJ
Intelegi ce vreau sa spun?


inteleg, ca aici gandim la fel, doar ca avem o disensiune cu termenii, de fapt cu perspectivele asupra garii. io la gari le zic adevaruri, convingeri, repere, tu le zici relativisme. cred ca ne uitam una la alta de pe peroane diferite, iar trenul e intre noi, pe shine. altfel nu se explica. :-)) ne vedem la prima, sper.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns qsar spune:

Eeei, eu o sa ma cam duc la culcare... Da' va mai las o farama de... absolut! Absolut superb, adica.






Honi soit qui mal y pense...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ladyJ spune:

Citat:
citat din mesajul lui conchita

Citat:
citat din mesajul lui ladyJ
Intelegi ce vreau sa spun?


cred ca ne uitam una la alta de pe peroane diferite, iar trenul e intre noi, pe shine. altfel nu se explica. :-)) ne vedem la prima, sper.



cred ca.
Sper ca e Vasile intr-un balon cu aer, deasupra si ne va spune si cum e din unghiul lui.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lilanda spune:

Citat:
citat din mesajul lui AB
Adica nu ii percepem si pe ceilalti prin prisma trecutului si experientelor lor.


AB, Warhol era doar un pretext pentru a face referire la o categorie estetica mai larga decit arta: "beauty is in the eye of the beholder" - un relativism dezbatut de Alain de Botton, un filosof modern (si comercial :)). Iar in una dintre cartile sale, "Essays in love", vorbeste despre relativitatea unui sentiment absolut (ca dragostea) in functie (si) de trecutul si experientele obiectului dragostei; a acelei persoane care tie ti se pare frumoasa fiindca esti indragostit de ea. Pe care o consideri ideala...doar tu!! :)

Citat:
Daca am face-o obiectele ar ramane sa se miste rectiliniu. Impresia ar fi aceeasi si adevarata in mod absolut.


Aici, ma tem ca nu inteleg. Poti reformula, te rog?!

Ma duc si io la culcare, insa revin miine :) Noapte buna!!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

Vaaaai, Abuliciu.

cum nu traim cu ea? cu opera de arta? opera de arta e cea care ne modifica cel mai profund.(cu o conditie: sa fie capodopera, nu warhol )
perceptia si receptia se fac prin a 4-a dimensiune.
Pai eu despre asta debitez de 6 ani incoace:)
totul e facut din timp! si de fapt, din spatiu timp:)
gandeste-te la formele lui cezanne....mult inaintea lui einstein a vazut curburile:))))

artistu e mereu cu un pas in fata! uita-te la Q, prin memorie traieste clipa de fericire a unicornului. Se recreaza pe sine folosind timpul!
Dar pentru asta iti trebuie sensibilitate.
Poate ai de fapt tu dreptate, majoritatea nu traieste prin....



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!


Sabina, Sofia Galagia si bb Gheo

Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

LIl, noi vedem ca se misca curbat, ne lipseste perecptia spatiu-timpului, unde traiectoriile sunt rectilinii in spatiu curbat, dezbatem noi relativitatea in particoler si se potrivi aici perfect



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!


Sabina, Sofia Galagia si bb Gheo

Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns conchita spune:

Sabina, corecteaza-ma, te rog:
eu am inteles de la AB ca nu putem percepe un obiect (de arta) in totalitate pentru ca noi avem reprezentare spatiala numai. si deci ne alegem cu impresii de moment. daca am avea si-a patra coordonata, a timpului, am reusi sa co-existam cu obiectul, pentru ca l-am absorbi pana la identificare cu tot ce tine de trecut, prezent, viitor. AB?
iar tu spui ca de fapt spatiul e timp, deci coordonatele simturilor noastre nu inregistreaza evenimente spatiale, ci momente de timp. clipa in care prefer sa zic noapte buna celor care merg sa viseze frumos, in timp ce eu iau o pauza sa visez cu ochii deschisi ca am un IQ mai relevant. :-))

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ingrid S spune:

Citat:
citat din mesajul lui conchita

Citat:
citat din mesajul lui Ingrid S
Adevarul e separat de etica, am observat ca le amesteci. Adevar este ca un om fura, dar nu este etic sa-i tai o mana pentru asta. Sau sa omori o femeie pentru adulter. Unde e Adevarul, unde e Binele, unde e Dreptatea? Poti sa tragi o linie clara? Sauditii considera ca procedeaza corect, conform unui adevar, este el si al tau? Daca nu, cum poti afirma ca nu te indoiesti?


nu pot afirma nimic, ca n-am ajuns pana acolo incat sa ne marturisim in ce adevaruri credem. personal, doar incercam sa ma mut pe cerc mai la dreapta, in locul unui iranian, de exemplu. ramanand in cercul lor, inteleg crima ca pedeapsa pentru adulter. am zis ca o inteleg in sensul ca pricep de ce 1+1 la ei da 0 (zero), nu ca absorb adevarul acestor convingeri sau ca le aprob. doamne fereste!

Citat:
Mai usor pentru mine este sa ma exprim in principii si sa ma feresc de cuvinte mari. Am un principiu, doua, trei, incerc sa le urmez, aparent sunt de neclintit..restul? Analizez constant.


tocmai ti-ai marturisit Crezul, care te scoate instant din grupa relativistilor. :-) ai un reper, principiile acela, putine cate or fi, dar ai la ce sa te raportezi intotdeauna, ca sa validezi, vorba Lilandei, ce mai apare pe parcurs.


Conchita, felicitari! Tocmai ai intrat in grupa relativistilor, a oamenilor in gri...omuletii aparent insignifianti, dar care misca adevarurile imuabile din loc!

Ingrid S si Diana
www.dropshots.com/Ingrid28_photo" target="_blank"> FILME 1
www.dropshots.com/Ingrid28photo" target="_blank"> FILME 2

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ingrid S spune:

Daca ne raportam la arta, tabloul care mi-a lasat cea mai adanca impresie a fost "Vanatoarea" lui Uccello. Il poti privi in adancime (tehnica perspectivei), din punct de vedere temporal aproape te situezi la momentul-cheie, siluetele sunt desenate superficial, dar ramai cu o imagine de neuitat.
Sentimentele sunt totalmente legate de arta, daca nu simti tristetea Nocturnelor, poti avea cel mai fin auz din lume. Nu cred ca ai nevoie de timp ca reper, cum sustine AB pentru a te identifica tabloului, cel care s-a identificat a fost insusi pictorul, mai departe de atat nu se poate merge, eventual sa intram intr-o bucla temporala si sa ajungem acolo..dar e doar o iluzie, nu o realitate.

Ingrid S si Diana
www.dropshots.com/Ingrid28_photo" target="_blank"> FILME 1
www.dropshots.com/Ingrid28photo" target="_blank"> FILME 2

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AB spune:

Citat:
citat din mesajul lui Sabina
artistu e mereu cu un pas in fata! uita-te la Q, prin memorie traieste clipa de fericire a unicornului. Se recreaza pe sine folosind timpul!
Dar pentru asta iti trebuie sensibilitate.
Poate ai de fapt tu dreptate, majoritatea nu traieste prin....



Pai da opera e in patru dimensiuni pentru creator... El ii da viata, nu ca o valoare finala ci printr-un proces si in asteptarea unei emotii viitoare. Dece e depedenta de timpul creatorului. La momentul expunerii ei ea are deja un trecut si va avea un viitor nu? Deci e un obiect care si-a inceput miscarea demult si care va avea o traiectorie diferita( nu neaparat independenta) de a autorului in viitor.

Dar in momentul in care o vedem/ascultam e o perceptie fixata in timp. Pe care o vedem functie de trecutul nostru si visele prezente. Daca X vedea opera inainte de a fi stiut ce e acela un cavaler o percepea diferit. Daca X ar fi pipait-o pentru ca era prea batran si nu mai vedea "snapshot"-ul ei era diferit in mintea lui X.

Adica cum zicea Lilanda frumusetea este in ochii nostri...( :) iti mai aducea aminte de Proventa le bonheur est dans les yeux de celui qui regarde :)

In lumea noastra finita exista totusi valoarea absoluta a operei. Cine o da: pai cumulul perceptiilor tuturor (creator inclusiv) celor care au vrut sa o vada si au avut o impresie la un anumit moment sau la momente diferite revazand-o/rescultand-o, al celor care au vrut sa o vada si n-au putut (asta le-a deviat putin viata), al celor care au vazut-o reprodusa... practic al tuturor acelor momente in care a deviat traiectoria cuiva ( cand au vazut-o ascultat-o in trei dimensiuni putem asimila cu o ascultare bidimensionala reproducerea/pipaitul, sau unidimensionala daca doar au auzit de ea)

Dar nu putem masura aceasta traiectorie valorica absoluta in lumea noastra.

Daca am putea sa o masuram am vedea ce si cine e direct influentat.

Aici Lilanda in spatiul bidimensional ia o foaie de hartie si traseaza o linie. Sa zicem ca linia e data de relatia:catora le-a gaghilat placut urechile o piesa a Sabinei in timp de la creatia ei pana acum.
Acus ca desenasi fracventa o iei si o pui pe o sfera adaugandu-i o alta dimensiune (na ca nu doar asta da valoarea operei ca altfel ascultam manele) Eh desi frecventa impresiilor positive era liniara o data cu trecerea pe sfera s-a curbat nu? In mai multe dimensiuni nu mai liniara.

Acum opera... in primul rand ne influenteaza traiectoria si apoi influenteaza mai mult sau mai putin traiectoria operei. (o putem cumpara doar pentru noi, o putem dona unui muzeu, distruge...).

Dar ce percepem noi din propria traiectorie a operei? Nu toata traiectoria ei valorica evident ci o parte. Acum la unii e proiectata mai mult sau mai putin si atunci isi pierde sensul (liniaritatea din bidimensional de vrei). (ai inchis radioul ca era muzica clasica, ai intrat in galerie ni nu ti-a placut si ai si uitat de ea)
Unii o pot vedea in toate dimensiunile dar tot e sectionat...pentru ca viata umana e finita.

Somn dulce cui are ...

Mergi la inceput