Viata in Japonia (40)
Raspunsuri - Pagina 7
kawaichan spune:
Am uitat sa scriu despre job history,una dintre cele mai importante cerinte.
In general trebuie sa ai minim 6 luni de experienta,chiar daca asta inseamna mai multe part-time-uri cumulate.In functie de companie,cele 6 luni pot fi 1 an ,doi..depinde.Sunt unele anunturi care spun ca nu este nevoie de experienta..si in aceasta categorie intra toti nativii proaspat aterizati pe pamant japonez,care sunt cam jumatate cu capul in nori...datorita socului cultural.Ca sa fii non-nativ fara experienta si sa patrunzi in sistem poate fii extrem de greu dar nu imposibil iarasi..stiu un caz al unei prietene care le-a spus verde in fata ca n-a mai predat deloc deloc si ca daca le convine bine,daca nu basta...si le-a convenit se pare:)
In cazul meu job history-ul a fost construit de-a lungul a fix 6 luni,timp in care am predat cu taraita ba pe la un juku,ba pe la cateva scoli particulare pe unde mi-am facut mana si am mai invatat cate ceva din experienta altora.Mi-a prins super bine..
Un alt aspect pe care vroiam sa-l subliniez este intocmirea unui resume.Este de o importanta cruciala modul in care va prezentati,de la modul de exprimare pana la aranjarea in pagina si cum apareti in poza.Stiu pe cineva care era super super grabita sa se vada odata cu job si nu mai tinea cont de 'amanunte' de genul folosit capital letters,sau sa-si faca si ea o poza ca lumea,la costum/camasa.Japonezii au o manie cu tinuta la servici..nu va ganditi ca resume-ul vostru il vede un strain,va trece in mod sigur in primul rand prin mainile managerului japonez.Also..vorbind de spelling mistakes si alte chestii de genul..daca ele apar in resume acesta va merge direct la cos,trist dar adevarat.Deci,mare atentie la primii pasi,dupa ce vi se va raspunde la un application aveti grija cum va adresati,cum scrieti un e-mail in engleza formala etc,sunt lucruri de baza care trebuiesc un pic puse la punct de catre cei care nu au avut experiente similare.
Cam atat,o sa trec la punctul 4.
4.Jobul in sine
Veti avea doar o scoala sau mai multe,la care va trebui sa mergeti prin rotatie,o data pe saptamana/la 2-3 sapt etc.
Scoala poate fi sc elementara,chugako sau liceu,rare cazuri cand veti fi repartizati la gradinite,dar exista.Sau poate fi un mix din toate acestea,cum e la mine de ex.
Prima perioada,cea de acomodare e cea mai grea,trebuie sa raspunzi la multe cerinte-atat din partea companiei de dispatch cat si din partea BOE-ceea ce poate parea dificil,dar cu timpul intervine obisnuinta si odata cu aceasta si relax-ul.
Cateva activitati obisnuite la care un ALT participa in cadrul scolii(o sa scriu in paranteze ce se petrece in cazul meu)
-kyuushoku jikan-luatul pranzului impreuna cu copiii,moment de distractie maxima pt toata lumea,prilej de joaca-cu mancarea bineinteles-si sporovaiala la greu.(zilnic)
-cleaning time(cateodata)
-meetings cu profesorii(zilnic)
-joaca pe afara sau in sala de sport,dupa caz,in timpul pauzei de pranz(cateodata)
-pregatit materiale-dowanloadat,printat,scanat etc(zilnic)
-participat la festivitatea de deschidere/inchidere,undoukai si alte evenimente importante(totdeauna)
-school trips
Samd.
Cum se desfasoara o zi la scoala(elementara de ex).
-apari in cancelarie pe la 8:15,asisti la meeting-ul de dimineata
-ai un uchiawase scurt cu tannin-ul tau
-stai o ora pe bara eventual,timp in care iti pregatesti materialele sau rasfoiesti DC
-predai 45min dupa care urmeaza naka-yasumi de 20min
-urmeaza inca vreo 2-3 ore de predat cu ferestre intre sau nu..depinde de orarul din ziua resp
-after-school e de la 15:30la 17:00,pregatit materiale,facut cursuri de engleza cu profesorii(eventual)
-luat hanko de la kyoto sensei,plecat acasa
Nr de ore predate zilnic variaza f tare..de la BOE la BOE,insa maximul este de 6 ore din cate stiu.Plecatul acasa poate fi la 15.30 sau mai tarziu..depinde de cat de amai e scoala.La mine sunt mai toate:)
Cum se desfasoara o ora de curs(45min la elementara si 50min pe mai departe):
-la shogako de ex incep cu o incalzire de 5-7 min(joc,cantec,reviews)
-urmeaza o scurta introducere in lectia noua..de obicei inceputa cu o recapitulare mica la incalzire
-predat vreo 15 min(cu flashcards de obicei)
-ultimele 20min sunt pt games.imi ia destul de mult timp de obicei sa le explic regulile,mai ales la anul 1.Asa ca vreo 5-7 min sunt numai pt asta.
-games
-aisatsu.owari
La liceu e putin diferit,profesorul de engleza este un nihonjin iar za ALT este asistentul Asistentul trebuie sa urmeze cu strictete planul profesorului japonez si cand este solicitat(de obicei prin surprindere ) sa raspunda in mod impecabil.
Intrebarile sunt ff variate..de la pronuntie si spelling pana la gramatica...niciodata nu stii ce-ti pica..
De obicei ALT-ul se ocupa cu cititul lectiei noi si practicarea pronuntiei dupa care da ceva explicatii scurte la cuvintele noi.
Pe parcursul orei atat prof japonez cat si ALT-ul vbesc numai in engleza..spre disperarea elevilor.
La sc elementara ai voie sa mai scapi si ceva japoneza,dar cu masura.
La gradi-deloc.
Cam asta..sper ca aceste informatii sa fie de folos si altor persoane care isi doresc un job asemanator si care le asigur ca aduce satisfactii enorme,atat pe plan profesional si social cat si pe plan financiar.
Mult succes si daca aveti intrebari va stau la dispozitie
Samburel 10+
nshiro spune:
Sabina multumim pt comentariile de la pozele din concurs. Voi nu participati? Nu cred ca te-am felicitat pt cel cu miresicile. Bravo, merita sa castigi! Tipa care a iesit pe locul 2 sunt sigura ca a falsificat pozele pt ca ceva nu se leaga.
Yurika sanatate! Micuta se simte mai bine?
Eli daca faci acasa depinde si de cerintele parintilor. Eu cand am inceput cu primele mele eleve, erau in clasa a 6-a iar parintii voiau ca ele sa invete sa scrie inainte de a intra la chugakko si engleza a deveni materie obligatorie in programa. Asa ca am inceput manualul de chu, anul 1. Cu ceilalti mici (clasa 1) am inceput cu English Land, dadusem un link pe mai sus, e o serie de manuale 1-6 foarte fain editate, in colaborare cu Disney, fiecare Unit are o poveste Disney si mie una pe langa poze imi place si cum sunt structurate. Plus ca sunt si foarte usor de folosit. Pachetul include Sudent` s Book (pe care o folosesc doar elevii) Teacher` s Book (se gaseste si in engleza si in japoneza unde iti da efectiv mura-n gura ce sa spui si cum sa predai fiecare lectie), Activity Book (caiet de fise pt elevi) un pachet de CD-uri (unul pt Activity Book si doua pt Teacher` s Book - cantecele, chanturi, vocabular si exercitii pt fiecare lectie), Flash Cards (planse cu cuvintele noi de la fiecare lectie), Phonics Cards. Cam toate astea costa in jur de 20 de mii de yeni. Insa dupa parerea mea se merita din plin. Tu ai spus ca vrei sa incepi cu cei mici, mici. Nu stiu ce sa-ti spun, nu am experienta dar am vazut intr-un catalog ca se gasesc manuale si pt kindergarten. Cred ca din primavara am sa incep si eu cu Maria (implineste luna viitoare 3 ani) asa ca lunile astea o sa fac cercetari.
Kawaichan am uitat ce voiam sa-ti spun , a venit tati si m-a luat pe sus... Revin mai spre seara sper.
kawaichan spune:
Nshiro
Intru si eu putin pe fuga,tot vroiam sa-i scriu lui Eli si n-am avut timp..
Eli,copiii mici(de kindergarten) necesita enorm de multa munca si de asemenea ceva investitii financiare,dupa cum spunea Rocsana.
Daca la un elev de chugako o sa ai nevoie doar de un manual si un caiet de ex,la kidergarten o sa ai nevoie de carduri,jucarele ca sa-i stimulezi,cat mai multe chestii funny,colorate,story boooks etc.
In general,dupa cum vezi ca e si la AEON se investeste mult si metodele pot fi foarte variate,ceea ce va necesita un volum de munca aproape dublu zic eu...
Daca zici ca stii engleza ff bine sunt convinsa ca ai putea pregati elevi de la 12-13 ani in sus si crede-ma ca sunt si mult mai linistiti si vei fi si tu multumita de tine,vei simti ca nu se duce in van ceea ce investesti,cum de multe ori se mai intampla cu copiii neastamparati..nu toti sunt asa dar trebuie luat in calcul si astfel de situatii, si mai ales la inceput,ca sa nu apara frustrari,oboseala etc.Pt ca mai exista si momente in care mai clachezi..
Legat de cum ar fi bine sa incepi sa predai-eu iti sugerez sa dai neaparat macar TOEIC-ul si sa te gambarisezi sa iei punctaj aproape de maxim.Daca deja ai dat TOEIC,mergi un pas mai departe si da IELTS care e putin mai tough dar merita din plin efortul.
Daca eikaiwas particulare se extaziaza la un scor mare la TOEIC,o companie mai mare sigur stie cu ce se mananca un IELTS si iti vor aprecia valoarea.Si chiar si asa,daca intentionezi sa lucrezi doar de acasa,tot iti va prinde bine asa ceva cand vei fi intrebata de parintii copiilor unde ai invatat engleza si cu ce te deosebesti de un japonez care invata engleza in scoala timp de 12 ani bla bla bla..
Ok,cam asta e cred,multa bafta si sa iasa asa cum iti doresti
A,inca ceva,nu stiu daca te-am felicitat pana acum pentru micuta Florence,ai o dulceata de fetita
Sa-ti traiasca si sa va aduca numai bucurii !!
Pup la fete,mai revin si eu tot pe diseara.
Samburel 11+
hannen spune:
Eli,exact acelasi lucru vroiam sa ti-l zic si eu.Cu cei mici e mult mai multa munca,e mai greu decit cu cei mari.Pe cei mari imediat ii prinzi intr-un joc interesant ,o carte,un cintec...pe cind cei mici se plictisesc repede,trebuie sa fii pregatita cu multe activitati de rezerva.Eu am multe mingi mici,colorate(am si mari) am fructe ,legume si toate minunile de plastic.ABC-ul puzzle plus mai toate fructele,legumele ,winter vocabulary(santa,Christmas tree,sleigh,presents....) toate le-am facut puzzle special pt. cei mici.E foarte multa munca cu ei dar daca simti ca poti face fata eu zic sa incerci toate virstele.
Citeodata (dar f rar,cam o data pe luna) ca sa mai umplu timpul dar si ca sa ramana la "arhiva" ce-am lucrat le printez din Activity Book(picture dictionary -Longman) exact ceea ce am lucrat luna respectiva si le lipim intr-un sketch book,mai coloram in el,le printez tot felul de minuni ori din cartea pe care o folosesc (de care ti-am zis mai sus) ori din Disney World of English (mi-am luat tot pachetul)
Tot pt. picii astia mi-am rupt degetele sa colorez si sa decupez fructe,legume,forme...maimute... de toate.
Eu nu fac nicio lectie fara "actions" pt. ca astia mici se plictisesc ,asa ca trebuie sa alergam ,sarim,atingem ceva (o culoare,...)prin "sala" si negresit cintam un cintec care are si un dans.
Mai fac si "yubi asobi" si pt asta folosesc o colectie de CD-uri cu carticele incluse (Children`s songs and Fingerplays de Pamela Conn Beal si Susan Hagen Nipp) si sunt pe mai multe categorii "we sing..."si altele.
Si la cei mari fac si activitati,jocuri si neaparat cintec si story time.Dar e mai relax decit la cei mici.
Hannen mamica de trei printzese Amira Israa Inas
I want to tell the world... a Story
Occupation 101: Voice of the Silenced Majority
The Future`s So Bright I Gotta Wear Shades
ocris spune:
Eu am o multime de copii de gradinita, pentru ca fetele mele sunt la gradinita si au venit o gramada de colegi de ai lor.
Ceea ce fac eu nu e deloc greu si vad ca parintii sunt multumiti.
La inceput citit poveste, apoi predat noul cantec, care sa aiba cam aceeasi tema cu povestea, cantat alte cantecele si la sfarsit colorat sau incercuit... De la grupa mare le introduc un manual in loc de colorat, Magic Time, de la Oxford University Press.
Eu am predat o multime de timp in invatamant in Romania si nu-mi place deloc sa-mi vad elevii alergand in timpul lectiei. De fapt scopul meu e sa-i calmez si sa ii fac sa stea jos. Mi se pare ca trece prea repede timpul cand incep sa alerge si nu se alege nimic din lectia ceea.
Le dau versurile de la cantece de fiecare data si au ca tema sa cante cu mama acasa si sa memoreze cuvintele importante ale cantecului.
Eli, daca ai nevoie de vreun sfat sau de vreo parere, trimite-mi un PM si poate vorbim la telefon.
Kawaichan, eu am inceput sa predau voluntar pentru fetele mele si prietenii lor, inainte ca ele sa mearga la gradinita. Am inceput sa predau pentru bani anul trecut in aprilie, cand fata cea mica a inceput gradinita. In august mi-am pus firma in fata casei. Au venit elevi noi, incet, incet, pana in decembrie. Din ianuarie, vin o gramada. Sambata am avut un Taiken Lesson pentru 7 elevi noi.
Eu folosesc povestile si cantecele de la Apricot si manualele de la Oxford University Press.
Cam atat imi vine in minte acum. Daca mai ai intrebari, intreaba si iti voi raspunde cu placere.
Hannen, la story time, ce carti de povesti folosesti? Au si varianta Big Book pentru profesori?
Amina_Marina spune:
Citat: |
De fapt scopul meu e sa-i calmez si sa ii fac sa stea jos. Mi se pare ca trece prea repede timpul cand incep sa alerge si nu se alege nimic din lectia ceea. |
Felicitari!Sunt putini profesori care-si dau interesul ca acei copii sa invete ceva.
Eu am lucrat ca pedagog necalificat in Roamnia imdeiat dupa liceu, si , pentru simplu fapt ca-mi faceam meseria cum trebuie( atat cit ma pricepeam eu) nu am fost apreciata. Ma refer la faptul ca, in loc sa stau in cancelarie cu tantele educatoare la cafele , tigari si rasfoind reviste de moda, preferam sa ma ocup de copii.
Am o mare rugaminte le fetele care au dat TOEIC-UL. E greu? In ce consta?
Multzam aniticipat.
.............................................
Doi Trandafiri Albi,
in Rasaritul Primaverii.
...........................
"The kingdom of God is inside you and all around you, not in buildings made of stone.... Break a piece of wood and I am there... lift a stone and you will find me."
hannen spune:
Mai fetelor,dar daca eu am zis ca ai mei si alearga asta nu inseamna ca alergam de nebuni prin casa.De fapt nici n-au unde sa alerge ,ca asa mare spatiu nu am.
Actions,toate astea au si ele un scop.Le dau comenzi ,de obicei ii ridic cu "stand up" si-i "incalzesc" putin stand,sit...si ii mai si pacalesc incurcind comenzile ca sa vad cit sunt de atenti si cit au retinut.Apoi "can you shake,can you hop...?" and so on.
Mai facem un joc "everybody do this...just like you"(si copilul ales se uita pe un card care reprezinta o miscare/actiune.De exemplu "rub your tummy" Daca folosesc carduri cu diferite actions si diferite parti ale corpului iese ceva haios,adica "rub your nose,shake your ears..."
Idei sunt multe,ceea ce vroiam sa zic este ca nu-i pun sa alerge ca sa treaca timpul mai repede.Eu oricum fac mai mult decit o ora(60min. am in program) dar trec cu brio si fac citeodata si cite 20 de min. extra.
Ocris,eu nu folosesc inca big books.Am luat carticele de povesti asa dupa tema lectiei ,dupa gradul de dificultate,sa fie cit mai simplu pt. incepatori.(de ex. Brown Bear,Brown Bear what do you see,Polar bear...what do you hear? from head to toe..)Iar pe cei mari nu-i pun nici eu sa coloreze la ore.Le dau acasa pagini din lectia pe ziua respectiva ,dar la ora nu.
Citeodata facem bingo game ,asta e singura activitate cu creionul deocamdata.
Hannen mamica de trei printzese Amira Israa Inas
I want to tell the world... a Story
Occupation 101: Voice of the Silenced Majority
The Future`s So Bright I Gotta Wear Shades
hannen spune:
Amina,uite aici despre TOEIC,au si pagina in japoneza cu mai multe informatii
http://www.toeic.or.jp/toeic_en/
http://www.toeic.or.jp/sw/swin/pdf/swcase_study_en_08.pdf
http://www.ets.org/Media/Tests/TOEIC/pdf/TOEIC_LR_examinee_handbook.pdf
Aici citeva teste ca sa-ti faci o idee si daca dai o cautare gasesti mai multe.
http://vu.flare.hiroshima-u.ac.jp/english/TOEIC_project/index2.cgi
Hannen mamica de trei printzese Amira Israa Inas
I want to tell the world... a Story
Occupation 101: Voice of the Silenced Majority
The Future`s So Bright I Gotta Wear Shades
Amina_Marina spune:
Hannen, cam asa preda si un amic de al meu aforamerican, in joaca si e cel mai iubit dintre profesori. cinta cu ei ca sa invete sa prounute, stii ca ei stau prost la pronutarea lui V, R L si F. Dupa ce au invata asta incepe sa imite o actiune, animal etc. Iar ei, sa sa defineasca activitatea/animalul/lucrul respectiv/a.
A, acu` invat gramatica.
Multzam frumos.
.............................................
Doi Trandafiri Albi,
in Rasaritul Primaverii.
...........................
"The kingdom of God is inside you and all around you, not in buildings made of stone.... Break a piece of wood and I am there... lift a stone and you will find me."
hannen spune:
Amina,cu placere.
Stii,daca copilul sta tintuit pe podea 50-60 de minute ,asta nu inseamna neaparat ca el si invata ceva .Tu turui continuu,copilul incepe sa se plictiseasca ,mai ales ca nu intelege mare lucru ,cel putin la inceput.Plus ca fiecare copil/adult(in general ,fiecare persoana) detine o altfel de memorie,unul viziuala,altul auditiva...de aceea unii vor memora prin imagini(flash card-uri),altii vor memora prin cintec,cei creativi vor memora prin jocuri...si tot asa.
De aceea incerc sa acopar o arie cit mai larga de activitati ,copii sa fie captivati,sa faca cu placere.
Mie chiar parintii mi-au cerut la inceput sa nu-i pun sa stea ca la scoala cu ochii atintiti la mine ,asta fiind singura lor activitate.
Eu chiar ii vad,cind ii simt plictisiti de prea multa vorbarie trecem la jocuri,actions...le captez atentia altcumva,bineinteles tema raminind aceasi.
Bafta la gramatica.
Hannen mamica de trei printzese Amira Israa Inas
I want to tell the world... a Story
Occupation 101: Voice of the Silenced Majority
The Future`s So Bright I Gotta Wear Shades