Filme vechi
Raspunsuri - Pagina 3
beshter spune:
Dark Bendis, bine-ai venit!
Si mie imi place 'Va place Brahms', mai ales pentru ca ne ofera sansa de a avea o cu totul alta perspectiva asupra lui Anthony Perkins - in afara de 'criminalul nebun' din 'Psycho'.
White Pisana, nu lucrez in domeniu (desi mi-ar cam placea). Inainte sa nasc, mergeam de doua ori pe saptamana la cinema - de fapt, eram la cinema cand mi s-a rupt apa - si o data la teatru. Probabil ca am prins din zbor niste 'smecherii'. E adevarat ca fiind dependenta, am si citit mult despre teatru si film. A, si am un prieten regizor si unul fotograf de arta - de la care fur 'meserie' cat pot.
Comentariul tau cu jaluzelele mi-a amintit de o faza din Spellbound, in care eroul nu suporta sa vada ca Bergman se joaca cu o furculita care lasa dare pe fata de masa alba pentru ca -aflam noi mai tarziu - se intamplase ceva tragic pe cand schia si darele respective ii aminteau de urmele lasate de schiuri pe zapada.
Acum fug ca trebui sa-i fac baie lui Gabriel.
P.S. Hai si la clubul cititoarelor (multumesc de compliment!)
Marox spune:
Mie imi plac mai mult filmele anilor 50-60, in top sint filmele cu Audrey Hepburn- Vacanta la Roma, My Fair Lady (ce muzica superba!), Sabrina, Cum sa furi un milion.
Imi placeau si comediile muzicale: Lili, cu Leslie Caron si Mel Ferrer, West Side Story, 7 mirese pt 7 frati, Sunetul muzicii, Mary Poppins, Vrajitorul din Oz.
Din filmele lui Hitchcock am preferat "Pasarile"...atmosfera aceea angoasanta, fara muzica, doar cu filfiitul aripilor...brrr! Si Rebecca, of course! A, si "La nord prin nord vest" (woaw, faimoasa scena in care Cary Grant alearga printre lanurile cu porumb si un avion il urmareste!)
Din anii 40 - 2 filme romantice prin excelenta "Pe aripile vintului" si "Casablanca". Ca si comedii: Stan si Bran, Ninocika (cu Greta Garbo si Melwyn Douglas), To be or not to be (mi-a placut si varianta mai recenta).
Amestecate: filmele cu Burt Lancaster (imi placea tare mult de el, insa acuma imi aduc aminte doar de "Omul care aduce ploaia"), Noaptea iguanei, Jezebel (de care a adus aminte cineva inainte mea si care mi-a permis sa-mi amintesc titlul), Beau Geste (un film de aventuri cu Gary Cooper), Un taxi pentru Tobruk, Unora le place jazzul ("Nobody is perfect"!!!), Spendoare in iarba, Logodnica lui Bube (personajul interpreta de Claudia Cardinale avea prenumele meu si mi se parea epatant).
Daca-mi mai aduc aminte, revin! Da' nu astazi ca ma duc la !
aliclara spune:
Buna fetele!
Ma scuzati ca ma bag in discutie, desi nu sunt o mare cunoscatoare. Imi plac filmele alb-negru, desi nu prea apuc sa vad foarte multe (poate ma invatati si pe mine cum sa le gasesc). Caut in schimb un film pe care l-am vazut de cateva ori cand eram in Belgia in vacanta. Se numeste Passionada cu Sofia Milos. Trecand peste faptul ca muzica si acum imi produce furnicaturi,imi pare o poveste de dragoste rara si unica. Asa sunt eu .....romantica. Daca puteti sa ma ajutati cu ceva....
Fiecare sut....e un pas inainte!!!
DarkBendis spune:
Marox, tu ti-ai reamintit de "Jezebel", eu imi reamintesc de "Beau Geste"
Dark Bendis
& Hogmanay Baby (31.12.2008)
"Ye harm none, do what thou wilt shall be the whole of the Law"
giani spune:
Filmul clasic favorit e Doctor Jivago, l-am gasit fermecator, de alfel film tipic hollywoodian. Odata cu jivago m-am indragostit si eu de Lara, si uitea asa i-am inteles slabiciunea. Julie Christie, cit mai e de frumoasa in filmul asta!
beshter spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Marox Mie imi plac mai mult filmele anilor 50-60 |
Italienii si filmele lor din '60 iti plac? (Fellini si Antonioni)
Am revazut la TCM Blue Velvet. Spre deosebire de Mulholland Drive sau Inland Empire - filme 'tarzii' care sunt foarte criptice si greu de descifrat (adevarate brain teasers, ai dreptate, White Pisana) - Blue Velvet si Wild at Heart sunt mai digerabile. In orice caz, firul narativ e relativ usor de urmarit.
Mie imi place teribil obsesia lui Lynch pentru small town America, faptul ca cele mai multe nenorociri se intampla in seedy hotel rooms, faptul ca peste tot sunt draperii de catifea (albastra sau rosie) si becuri care palpaie.
White Pisana spune:
Mie imi place teribil obsesia lui Lynch pentru small town America, faptul ca cele mai multe nenorociri se intampla in seedy hotel rooms, faptul ca peste tot sunt draperii de catifea (albastra sau rosie) si becuri care palpaie.
Uite Mihaelka, cu cateva randuri mi-ai explicat enorm de multe lucruri, mi-ai dat un fel de algoritm de descifrare! Vezi, chiar ar trebui sa lucrezi in domeniu!
Eu sunt putin cam trista, pentru ca al treilea coffret din colectia Bette Davis nu a ajuns. Probabil s-a pierdut pe undeva, va trebui sa iau legatura cu amazon pentru un refund si sa fac o noua comanda. Asta e destul de enervant pentru ca sunt atat de nerabdatoare sa vad respectivele filme!
Intre timp am mai facut o noua tura de comenzi (am comandat toate filmele lui Hitchcock recomandate de tine, Mihaelka!) si din ce am primit deja am vazut Hush, hush sweet Charlotte si Of human bondage.
Am fost atat de...atat de zguduita sa le vad pe Bette Davis si Olivia de Havilland in roluri atat de diferite de cele cu care eram obisnuita. Olivia de Havilland, de obicei atat de "mielut" este in acest film de o duritate ascunsa, care se descopera pe parcurs, si care este cu atat mai socanta cu cat contrastul cu aparenta actritei (blanda, zambitoare) este mai mare. Iar Bette Davis, asa pierduta, dezorientata, speriata...cu accente de tarie pe ici pe colo...scena in care de Havilland o palia o pauzaste in masina mi se pare fabuloasa...sunt cateva secunde in care totul se suspenda...si simti rautatea, ura care emana din fiinta aceea care pare neasemuit de blanda si buna! Magistral!!! Desi am auzit opinii conform carora contrastul intre aparenta fizica si rolul asumat era prea mare...mie tocmai acest contrast mi s-a parut fabulos!
Iar pentru Of human bondage...tot timpul am fost bantuita de comparatia lui Camil Petrescu în Patul lui Procust. Nu gasesc acum citatul exact, dar ideea generala era ca pentru un barbat, iubirea pentru o femeie josnica produce o suferinta asemanatoare cu cea produsa de un furuncul: e dureros, la limita gretoasa si suferinta e cumva rusinoasa...Totusi o prefer pe Bette Davis in rolurile ei de maturitate.
Dark Bendis bine ai venit! Sigur ca imi aduc aminte de conversatiile noastre la topicul despre Rodica Ojog-Brasoveanu. Felicitari pentru copilas...imi dau seama ca in jurul meu e o explozie de bebelusi! Asta da idei!
Aliclara vezi ca pe la inceputul topicului am postat o serie de linkuri catre filme clasice care se gasesc pe youtube. Sau poti pur si simplu sa intri tu pe youtube sa cauti dupa titlu anumite filme care te intereseaza.
Mihaelka, ma pregatesc sa vin si la Clubul cititoarelor: am o lista luuuungaaaa de carti despre care vreau sa vorbesc. Totul e sa gasesc timpul,
Edit: voiam sa spun "scena in care de Havilland o loveste cu palma peste fata" si voiam sa folosesc verbul corespunzator. Nu stiu de ce apare bazaconia aia...si nu vrea sa corecteze!!!
luxe spune:
Ce placere imi face sa citesc acest topic....imi inviati toata copilaria mea!! Cat de mult mi-au placut filmele vechi,actorii vechi...imi aduc aminte,eram cateva fete(vecine),care stateam si disecam toate filmele vazute la tv sau cinema !!! A fost frumos...
beshter spune:
Luxe, multumim!
White Pisana, imi pare rau ca s-au pierdut filmele
Mi-am amintit ca am vazut Of Human Bondage si bineinteles ca mi s-a parut nemaipomenit. Nu stiu cum de nu mi-a venit in minte pana acum. Ai dreptate, Camil Petrescu compara genul asta de suferinta din dragoste cu 'raul dintr-un abces' si cu un furuncul.
You cannot both dance and not pay the piper.
beshter spune:
Am vazut aseara Paris vu par..., Franta, 1965 - o suita de 6 scurt-metraje cu povesti reprezentative pentru un cartier sau altul al Parisului.
Daca va suna cunoscut inseamna ca ati vazut un fel de remake din 2006 - Paris je t'aime. Ma rog, ar fi mai degraba o preluare a ideii de baza.
Regizorii care au lucrat la filmul din 1965 sunt Chabrol, Douchet, Godard, Pollet, Rohmer si Rouch (spre deosebire de filmul din 2006 unde au lucrat si non-francezi mainstream precum Ethan si Joel Cohen Gus van Sant sau Wes Craven).
Mie personal mi-au placut cel mai mult segmentele 'Rue Saint-Denis' si 'Gare du Nord' regizate de Jean-Daniel Pollet si, respectiv, Jean Rouch.
You cannot both dance and not pay the piper.