exista o scoala pt. asistent notar/avocat?

exista o scoala pt. asistent notar/avocat? | Autor: livia

Link direct la acest mesaj

Stiti unde m-as putea interesa de scoala pentru asistent notar sau asistent/secretar avocat in Bucuresti? Unde as putea cauta ceva informatii in acest sens?
Nu este vorba de mine ci despre o amica a mea care nu vrea sa devina avocat sau notar ci doar "mana dreapta" a avocatului sau notarului...Eu nu stiu nimic in sensul asta fiindca nu m-a interesat dar i-am promis ca am sa pun intrebarea pe forum ca aici sigur voi primi un raspuns competent!

multumesc mult!



Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns rory76 spune:

Am o prietena care e asistenta unui notar dar sa stii ca ea a facut Dreptul...acuma daca nu vrea sa fie niciodata avocat sau notar la randul ei poate vorbi cu un notar sa o accepte ca un fel de ucenica asa...stiu unul din Constanta care facea asta, numai ca avea pretentia sa fii macar licentiata, nici nu il interesa ce profil. Daca vrei cu adevarat, se poate, cu siguranta. Succes!!!

"sky is the limit!"

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gabriella1 spune:

Nu,nu exista o scoala.Ptr a fi stagiar trebuie sa fii licentiat in Drept.Daca ai norocul sa gasesti sa te ia cineva fara sa cotizezi...esti un om baftos.Oricum si ptr a fi stagiar dai examen

Gabriela

"Prietenia este confortul inexprimabil de a te simti in siguranta cu niste persoane, fara a trebui sa-ti cantaresti gandurile, nici sa-ti masori cuvintele.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mina spune:

Nu e foarte clar ce vrea prietena ta: stagiar (adica sa faca ce face si notarul) sau asistent (ceea ce la ei se numeste secretar, si eu fel de office manager, supravegheaza executia actelor in toate etapele premergatoare semnarii lor in fata notarului, coordoneaza echipa de tehnoredactori, in unele locuri se ocupa si de partea administrativa).
Daca e vorba de a doua varianta, pot sa iti spun ca nu sunt scoli speciale petnru asta, si sstiu ca notarii nu cauta un anumit profil al candidatului. Unii chiar accepta si fara studii superioare. Ca sa ma exprim succint: iti trebuie bun simt si chef de munca.

Stiu ca exista postul de secretar juridic (sau judiciar....) care defineste acelasi tip de post intr-o firma de avocatura.

O alta idee ar fi sa intrebe la Camera Notarilor si la Baroul de avocatura din Bucuresti. Probabil ca va gasi bunavointa unor explicatii si, de ce nu, poate chiar oferte de job, ca ei intre ei se stiu cel mai bine.

Mina si
Matei-Costin, sensu'lu'viata lu'mami si tati
din:09.09.2004

www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=57655" target="_blank">cronicile vizigotului

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns livia spune:

multumesc mult de raspunsuri!

Si da ea vrea sa fie doar persoana care supravegheaza executia actelor in toate etapele premergatoare semnarii lor in fata notarului, coordoneaza echipa de tehnoredactori,dŽastea...

pupicei!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns kariguld spune:

din cunostintele mele, sigure, notarii au pe langa ei oameni "de-ai lor", (ma intelegi) iar ca succesori ai lor, le urmeaza copii lor, asta in legatura cu meseria de notar.
despre asistent notar....cred ca tot asa, dar trebuie sa aiba facultatea de drept facuta.

iar asistent-avocat....doar sa mearga sa intrebe la cabinetele de avocatura, sau sa gaseasca pe cineva de incredere care sa nu o tina doar sa-i poarte geanta si sa-i aranjeze dosarele, ci sa o ajute sa urce mai sus.

cam asta e....poate ca totusi stie cineva mai mult si mai precis!



Kari

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Gabrielama spune:

Livia,

in Romania nu exista (inca) scoala pentru "paralegal", asa cum se numesc in US, de pilda, asistentii de notari si avocati.

In Romania, exista Facultatea de Drept, care, odata absolvita, iti da posibilitatea de a alege meseriile de avocat, notar, judecator, etc evident, in conditiile cerute pentru fiecare dintre acestea.

Persoanele care lucreaza in cabinetele de avocatura/ birourile notariale si care ajuta la redactarea actelor, organizarea acestora etc, nu trebuie sa fie absolventi de drept. In general sunt angajate persoane cu bune cunsotinte de lucrat in Word, pentru redactarea acetlor cat mai rapid si evident, corect cu putinta.

Cei care se ocupa de birou, primirea persoanelor, inregistrari, etc sunt in general, cum se spunea, persoane cunoscute de notarii respectivi, fara a avea anumite studii. Birourile de avocatura mai mari au pretentia ca persoana sa aiba studii - nu un anumit tip de studii in general - si sa aiba cunostinte decente de engleza.

Numai un notar verifica si apropa, in principiu, actele ce trebuiesc facute. La fel cum numai un avocat redacteaza opiniile, contractele, etc.

Prietena ta trebuie sa caute anunturi de job-uri date de birouri de avocatura sau notariale si sa vada ce cerinte au acestea.

Succes!

Gabi

There is no taste like the taste of being thin!

Mergi la inceput