Rugaciune colectiva pentru a avea un copil (16)

Raspunsuri - Pagina 18

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns mihaele spune:

Buna fetelor va rog sa ma primiti si pe mine printre voi si sa ma treceti si pe mine pe listuta vostra numele meu de botez este Nicoleta Florina am facut doua Fiv-uri nereusite si acum sunt in drum spre fiv3 va multumesc din suflet si MAicuta Domnului sa ne ajute pe toate .



Niciodata sa nu ne pierdem speranta si sa credem in Bunul Dumnezeu

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ingeras70 spune:

mmc nd ,daca tu vii din Bucuresti cu masina poti sa treci pe la Minastirea Pasarea,apoi la Manastirea Tiganesti unde este o icoana facatoare de minuni a Maicii Domnului.Pe soseaua nationala Bucuresti-Ploisti la un moment dat apare un indicator in care scrie 7 km pina la Poienarii Burchii.Poti merge acolo unde este o minastire cu icoana facatoare de minuni a Maicii Domnului,care a plins in ultimii ani cu lacrimi de mir.Apoi in Ploiesti la biserica Maica Precista,daca vii miercuri sau vineri intre8.30-11.30 gasesti deschis si este icoana facatoare de minuni a Maicii Domnului,bineinteles ca gasesti deschis si duminica.Apoi pina in Busteni treci pe la Sinaia,la Minastirea Sinaia,apoi la Busteni.Mult succes!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns jasmine30 spune:

Fetele sotul meu este preot in zona, iar Manastirea de la Poienarii Burchi se numeste Pisiota si nu Tiganesti. Este o informatie sigura 100%.

Sa stiti ca prin credinta noastra orice icoana este facatoare de minuni. Practic rugaciunea noastra facuta in fata oricaror icoane cu credinta in Dumnezeu poate duce la implinire dorintele noastre si nu neaparat rugaciunea la o anume icoana in ideea ca aceea face minuni mai mult decat altele.

Sigur ca e bine sa mergem la Biserica, sa ne rugam cat mai mult dar va spun un sfat din partea unei preoteste: nu exagerati mergand la nenumarate manastiri, danad 40 de acatiste la 40 de Biserici, facanad rugaciuni doar lunea, miercurea si vinerea, dupa o reteta stabilita pentru a face copii, caci nu respectarea unei retete clare, exprimata in cifre este cheia catre Imparatia lui Dumnezeu, ci insasi credinta noastra curata, indiferent daca mergem doar la Biserica de care apartinem sau Biserica unde ne este duhovnicul sau la 100 de Manastiri.

Va sfatuiesc sa mergeti sa vedeti Manastiri, sa atingeti Sfinte Moaste dar in acelasi timp sa nu mergeti la acestea ca la niste "vraci" care implinesc dorintele, ci ca la simboluri ale lui Dumnezeu.

Va rog sa nu ma intelegeti gresit, dar neputinta noastra in lupta pentru a da nastere unei noi vieti ne poate impinge uneori la gesturi disperate care nu numai ca pot atrage mania lui Dumnezeu dar ne pot intrista si nelinisti mai mult decat suntem deja.

Cu drag

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ingeras70 spune:

Draga jasmine,eu am propus un traseu pornind din bucuresti catre busteni,care includea minastirea tiganesti virgula minastirea pissiota virgula,...Despre pissiota am scris mai multe intrucit pe forum nu am gasit(7 km din nationala).Sper ca nimeni nu alearga pur si simplu dupa sfinte moaste si sfinte icoane,asta a fost si subiectul forumului(poate gresesc).Totusi,in fiecare loc gasim o alinare si invatam ceva-fiecare are o istorie aparte,care ne poate imbogati spiritual,chiar si fara a fi insarcinate.Pur si simplu pentru propria noastra fiinta,pentru ajutorul si informarea altora.Pina acum pe forum asta s-a prezentat.Si s-au dat acatiste de la inceput.Referitor la zilele micruri,vineri,etc,,,acela este programul in biserica respectiva.putem sa ne rugam oriunde si oricind,dar sint niste "ferestre" spre Dumnezeu verificate si de ajutor.Altfel cred ca nu s-ar face pelerinaje prin biserici si am fi stat cu totii acasa cind a venit briul Maicii Domnului si alte odoare.
Poate gresesc,dar asta s-a prezentat pina acum pe forum,daca am citit bine -o informare-fiecare inasa alege unde merge,daca merge sau ce face.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns myrryssa spune:

Multumesc Magdita! Se spune ca in viata trebuie sa faci ce-ti place, sa iubesti pe cineva si sa ai la ce sa speri....Eu sper ca intr-o zi imi voi realiza visul... Momentan astept...In fiecare luna sper ca o sa vad doua liniute, dar nu se intampla asa....Ma rog ca minunea sa se intample!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns jasmine30 spune:

Draga mea, ai perfecta dreptate. Eu doar am incercat sa transmit acest mesaj ca un cuvant de ajutor pentru multe dintre noi care deznadajduite fiind pot ajunge sa incerce tot ceea ce e posibil, inclusiv sa mearga doar pe la anumite Manastiri sau Biserici ce detin icoane facatoare de minuni ca la niste "vraci" care le rezolva problemele sufletesti sau trupesti.

Eu m-am simtit datoare sa atrag atentia fetelor ca putem cadea si in acest pacat mai ales ca neputinta noastra omeneasca ne poate face foarte vulnerabile si mai expuse caderii in pacat. Nu de putine ori am intalnit oameni incercati de Dumnezeu care au incercat astfel de "retete" si care nu au reusit in ciuda eforturilor lor (o femeie alerga in fiecare Duminica la trei Biserici ca auzise ea ca daca da actiste la 3 Biserici in acelasi timp i se marita fata).

Asa ca va rog sa luati aminte cu intelegere la putinele sfaturi pe care vi le dau cu tot dragul.

Pe de alta parte astazi e Sarbatoarea Schimbarii la Fata. Va rog sa gasiti mai jos o predica a Parintelui Cleopa.

Sa va fie de folos !

"Parintilor, fratilor si iubiti credinciosi,

Biserica lui Hristos cea dreptmaritoare are un brau, cu care este incinsa de-a lungul anului. Pe acest brau se gasesc douasprezece margaritare preascumpe si preasfinte, adica cele douasprezece praznice imparatesti.

De aceea, la aceste dumnezeiesti praznice, predicile sunt mai grele si mai dogmatice, pentru ca in aceste praznice este aratata toata taina iconomiei in trup a lui Iisus Hristos si toata mantuirea neamului omenesc.

Astazi este dumnezeiasca Schimbare la Fata a Domnului, Dumnezeului si Mantuitorului nostru Iisus Hristos. Acest mare eveniment din viata Mantuitorului nostru, aceasta mare sarbatoare si prealuminat praznic s-a petrecut in anul treizeci si trei al vietii Domnului nostru Iisus Hristos si in ultimul an al propovaduirii Sale.

Mantuitorul era pe atunci in partea Cezareei lui Filip, unde marele Apostol Petru L-a marturisit ca fiind Fiul lui Dumnezeu cel adevarat. El i-a intrebat pe apostoli : Cine zic oamenii ca sunt Eu, Fiul Omului ? Iar apostolii ziceau : Doamne, unii zic ca Tu esti Ilie, altii zie ca esti Ieremia sau altii, ca Tu esti unul din prooroci ( Matei 16, 13-14 ).

Iar Mantuitorul, vrand sa scoata din mintea lor aceasta mare greseala, ca El ar fi unul din prooroci, care s-ar fi reintrupat, ( ca sa scoata din mintea lor si a tuturor popoarelor crestine de mai tarziu ), a binevoit sa-i ia pe cei trei apostoli, pe Petru, pe Ioan si pe Iacov, fratele sau, si sa-i suie pe varful Muntelui Tabor.

Acolo, cei trei apostoli, fiind obositi de calatoria muntelui - ca muntele este mare, lung si inalt -, cand au ajuns cu Mantultorul sus, de mare oboseala, au stat jos si s-au odihnit pana au adormit. Apoi, trezindu-se ei, prin iconomia lui Dumnezeu, Mantuitorul S-a schimbat la fata inaintea lor. Hainele Lui s-au facut ca lumina, fata Lui stralucea mai mult decat soarele, iar ei, vazand aceasta, s-au spaimantat foarte si au vazut ca statea in vazduh si vorbea cu doi mari prooroci, cu Moise si cu Ilie.

Moise era icoana si inchipuirea Mantuitorului, care a condus poporul lui Israel prin pustie pana la primirea legii, mai inainte de venirea lui Hristos; si Ilie, cel mai slavit dintre prooroci, care va veni si la a doua venire sa predice Evanghelia trei ani si jumatate pe pamant, impreuna cu Enoh si Ioan, pe vremea lui Antihrist, ca sa intoarca poporul evreiesc la dreapta credinta.

Stand ei asa si privind la Mantuitorul, auzeau cum vorbea Mantuitorul cu Ilie si cu Moise in limba aramaica, limba lui Adam, pentru intrarea care avea s-o faca El in Ierusalim si pentru preaslavita Lui patima, pentru rastignire, pentru moarte si inviere.

Apostolii auzeau, dar erau imbatati de lumina, de frica si de cutremur, ca un nor deodata a cuprins varful Taborului. Dar norul acesta nu era intunecat, ci luminos ca soarele si se intindea de la cer pana la pamant si un glas din nor, de sus, s-a auzit : Acesta este Fiul Meu cel iubit, intru Care bine am voit. Pe Acesta sa-L ascultati ! ( Matei 17, 5 ).

Dar, stand ei, deodata au disparut cei doi prooroci . Ilie s-a dus in tara sa si Moise s-a ridicat la cer, iar ei au ramas uimiti, intelegand ca Hristos nu-l Ilie, ci este Dumnezeul lui Ilie; Hristos nu-i Ieremia, ci este Cel Care l-a sfintit pe Ieremia in pantecele maicii lui, si iarasi ca Hristos nu este Moise, ci este Cel care a dat lege lui Moise, pentru ca Dumnezeu anume a voit sa se arate acesti doi prooroci, ca El este Dumnezeul proorocilor si nu unul din prooroci.

O, minunile Tale, Doamne ! Ce era pe Tabor acum ? Taborul luase forma Bisericii. Acolo se vedeau cele doua Testamente : Testamentul Vechi era reprezentat prin Ilie si prin Moise, Iar Testamentul Nou, prin cei trel apostoli : Ioan Evanghelistul, Iacov si Petru.

" Acolo - zice dumnezeiescul parinte Efrem Sirul - au vazut apostolii pe prooroci si proorocii pe apostoli. A vazut iconomul Tatalui, adica Moise, pe epitropul lui Dumnezeu, pe marele Apostol Petru, caruia i s-au dat cheile imparatiei cerurilor. Acolo feciorelnicul Legii Vechi, Ilie, a vazut pe feciorelnicul Legii Noi, pe Ioan Evanghelistul, si s-a facut Muntele Taborului in chipul Bisericii ".

Acolo se aude si glasul Tatalui, dupa ce pleaca cel doi prooroci, Care zice : Acesta este Fiul Meu cel iubit, intru Care am binevoit; pe Acesta sa-L ascultati !

Petru Apostolul, care iubea mult pe Mantuitorul, ca si Ioan Evanghelistul, nestiind ce vorbeste - cum spune Evanghelia -, ar fi vrut ca bucuria, lumina si dulceata aceea pe care o vazuse acolo, sa ramana cu el totdeauna. De aceea, cand a vazut pe Tabor pe cei doi prooroci, ii spune Mantuitorului : Doamne, bine este sa stam noi aici ! Sa facem aici trei colibe ! Tie una, lui Moise una si una lui Ilie ! ( Matei 17, 4 ). Dar uitase ca-i trebuie si lui coliba si lui Ioan Evanghelistul si lui Iacov ! Dragostea lui era sa-i umbreasca pe cei trei pe care-i vazuse.

Iar Mantuitorul, parca-i zicea lui Petru :

" O, Petre, vrei sa-mi faci Mie coliba ? Iata indata vine coliba !"

Si inca stand ei de vorba, un nor luminos i-a acoperit pe dansii. Un nor plin de stralucire si de lumina ii umbrea, le tinea si umbra si lumina. Si-i zicea Mantuitorul lui Petru : " Iata, Petre, coliba ! Mai vrei sa faci coliba ? Eu ti-am adus nori din cer, ca sa te umbreasca si sa te lumineze. Adu-ti aminte, Petre, ca n-am nevoie aici de colibele tale ! Eu sunt care am acoperit poporul lui Israel, pe cei 638.000 robiti, care au iesit din robie sub nor. Ii duceam ziua si-i acopeream ca sub aripi de vultur si noaptea ii luminam cu stalp de foc.

Iata, Petre, coliba nefacuta de tine ! Iata nor care straluceste mai mult decat soarele, si-ti tine si umbra ! Deci sa stii, Petre, ca Eu n-am nevoie de colibele tale. Eu pot sa umbresc tot pamantul si tot cerul, ca Eu l-am facut ".

Si atunci, din acel nor preascump, aude Petru glasul Tatalui, al Parintelui, ca se dusesera proorocii. Vine Tatal din cer si marturiseste cine este Hristos. Ce le spune ? " Voi ati vazut ca Hristos nu-i nici Ilie, nici Moise, nici Ieremia. Hristos Dumnezeu, Care-i cu voi pe Tabor, este Fiul Meu cel iubit, intru Care bine am voit; pe Acesta sa-L ascultati !"

Dumnezeu Tatal stia ca Petru o sa-L marturiseasca pe Hristos pana la Roma si acolo avea sa moara rastignit cu capul in jos; si Ioan Evanghelistul avea sa fie ingropat de viu, si lui Iacov avea sa i se taie capul cu sabia de catre Irod. Stia ca pana la moarte vor marturisi pe Hristos.

" Dar sa stiti pe cine marturisiti ! Acesta Care pe Tabor S-a schimbat la fata si hainele Lui se vad acum ca lumina si fata Lui ca soarele, nu este Moise, nu-i Ilie, nici Ieremia, nu este unul din prooroci, este Fiul Meu cel iubit, intru Care bine am voit, Pe Care si la Iordan L-am marturisit, pe Acesta sa-L ascultati ! "

Si asa au luat incredintare mai mult marele Apostoi Petru, cu Ioan si Iacov, ca Iisus Hristos este Mesia, este Fiul lui Dumnezeu si nu este unul din prooroci, ci este Dumnezeul proorocilor, Care i-a zidit pe ei in pantecele maicilor lor.

Dar, o, minunile Tale, Mantuitorule ! Ce s-a aratat pe Tabor ? Oare fiinta lui Hristos ? Doamne, fereste ! Ar fi o hula sa gandesti aceasta, ca fiinta era aceea ce iradia din Hristos.

Prin secolul al XII-lea, a fost in Bulgaria o erezie ce se chema " bogomili ". De la aceia au ramas cartile care se numesc " Visul Maicii Domnului ", " Epistolia " si " Cele douasprezece vineri ", carti apocrife pe care Biserica le-a tolerat, dar nu le-a aprobat niciodata.

Acesti eretici aveau pretentia ca ei, atunci cand se roaga, vad fiinta lui Dumnezeu. O, ce mare hula si nebunie ! Fiinta lui Dumnezeu, care n-o vad heruvimii si serafimii si toate puterile cele ganditoare din ceruri, ei aveau pretentia ca, atunci cand se roaga, apare o lumina si vad fiinta lui Dumnezeu !

Era cea mai mare hula adusa lui Dumnezeu, ca cineva poate sa vada fiinta Lui ! Ce spune dumnezeiescul Evanghelist Ioan ? Pe Dumnezeu nimeni niciodata nu L-a vazut ! ( Ioan 1, 18 ). Aici nu face aluzie la Dumnezeu intrupat, ca pe Acela l-am vazut; sau la Dumnezeu, Care se arata lui Avraam, lui Isaia si lui Moise, cu pogoramant si cu inchipuire, ci la fiinta lui Dumnezeu, pe care nimeni n-a vazut-o niciodata.

Fiinta lui Dumnezeu este inaccesibila la toate taberele mintilor rationale din cer si de pe pamant si nimeni nu poate sa vada ce este El dupa fiinta. Iar acei eretici spuneau ca ei in vremea rugaciunii vad fiinta lui Dumnezeu.

Slava fiintei lui Dumnezeu reflecta raze si se lumina ca soarele, pentru ca El era Insusi Dumnezeu si din dumnezeirea Lui slobozea raze ca un soare intens dumnezeiesc. Ceea ce se vedea pe Tabor nu era lumina creata, ci necreata, lumina care izvora din dumnezeirea Lui si era slava fiintei lui Dumnezeu sau lumina slavei lui Dumnezeu.

Aceasta era deosebirea intre schimbarea la fata a lui Hristos si a sfintilor Lui, prooroci, patriarhi si cuviosi de mai tarziu.

Tocmai aceasta a fost lupta cea mare si inversunata a Sfantului Grigorie Sinaitul si Sfantului Grigorie Palama, preaindumnezeitul la minte, cu ereticii Varlaam si Achindin, balaurii cei din Calabria Italiei, care-i invinuiau pe sihastrii din Athos ca sunt bogomili, care spun ca vad o lumina in vremea rugaciunii si ca vad fiinta lui Dumnezeu.

Dumnezeiescul Grigorie Palama, ale carei sfinte moaste, cu toata nevrednicia, le-am sarutat acum cativa ani la Mitropolia din Tesalonic, a fost cel mai mare teolog grec din secolul XIV. El a intrecut pe toti cu teologia lui, fiind mai presus de apofatismul Sfantului Dionisie.

Daca Sfantul Dionisie Areopagitul are cea mai inalta teologie, teologia apofatica sau negativa, Sfantul Grigorie Palama a trecut si peste aceasta. El numai cu putin a intrecut pe dumnezeiescul Maxim Marturisitorul, prea indumnezeitul la minte, cel mai mare varf al teologiei grecesti. Sfantul Grigorie apara pe parintii din Sfantul Munte, pe isihasti, ca nu sunt bogomili, ca vad lumina mare in vremea rugaciunii celei ganditoare a inimii.

Ei nu vad fiinta lui Dumnezeu, ci altceva vad. Ce vad ? Slava fiintei lui Dumnezeu ! Cititi in Filocalia VII, care o aveti, si vedeti lupta cea mare, care a tinut sute de ani pe tema isihasmului ! Sa vedeti, lumina era care iradia din Hristos, dar nu era fiinta Lui. Auzi ce spune dumnezeiescul parinte Efrem Sirul : " Din tot trupul Sau izvora raza slavei lui Dumnezeu ".

Deci lumina de pe Tabor nu este fiinta lui Hristos, ci slava fiintei Lui. Sa stiti totdeauna, cei care sunteti teologi ! Ca o sa aveti discutii cu oameni paruti filosofi ai veacului de acum. Niciodata fiinta lui Dumnezeu nu s-a aratat cuiva, ci slava fiintei lui Dumnezeu. De aceea canta Biserica astazi : " ... aratand ucenicilor Tai slava Ta - cat ? nu toata, ci -, pe cat li se putea ".

Deci, slava fiintei lui Dumnezeu s-a aratat pe Tabor apostolilor. Si aceasta se poate arata si sfintilor in vremea rugaciunii celei ganditoare a inimii, celor ce stiu sa se roage cu inima lui Dumnezeu. Dar nu este aceasta fiinta Lui, ci slava fiintei Lui. Sa retineti !

Sa stiti un lucru. Slava fiintei lui Dumnezeu este nedespartita de fiinta Lui. Dupa cum la soare raza nu se desparte de ea, asa si slava lui Dumnezeu nu se desparte de fiinta Lui. Dar nu este insasi fiinta Lui, ci slava fiintei lui Dumnezeu.

Iata ce este, fratiIor, Schimbarea la fata a Mantuitorului. Cum v-am spus la inceput, nu s-a facut luminarea dinafara, ci dinauntru, adica Hristos nu Se lumineaza de altcineva, ca sa straluceasca ca luna, ci invers. La Hristos, lumina care se vedea in Tabor nu era ca la sfintii care se schimbau la fata.

Asa sa intelegeti lumina de pe Tabor, asa sa intelegeti lumina pe care o pot vedea sfintii intr-o mare si inalta rugaciune a inimii. Tot omul este dator sa se schimbe la fata. Dar cum se poate schimba la fata ? Daca ieri a fost desfranat si s-a marturisit, sa nu mai fie ! Daca a fost hot, sa lase hotia ! Daca a fost injurator sau betiv, sa lase betia si injuratul sau fumatul, sa lase rautatile, sa le marturiseasca, sa le planga toata viata, sa faca canonul; si asa se schimba omul, nu la fata cea din afara, ci la cea dinlauntru a sufletului.

Si atunci, asezarea omului care a fost inainte de pacat, cu aceea care este cand intra in fericire si in treptele duhovnicesti ale desavarsirii, nu mai seamana.

Ieri era ca un drac, slujind pacatului, si astazi, daca s-a pocait, si-a indreptat viata si s-a sfintit, se face lumina si are lumina duhovniceasca intr-insul si merge din putere in putere, dintr-o desavarsire in alta, pe cele trei trepte ale urcusului duhovnicesc, care sunt :

- Nepatimirea rationala a sufletului sau faptuirea morala;

- Slobozenia duhovniceasca a sufletului rational care-si retrage mintea sa din simtire si o leaga cu Dumnezeu prin contemplatia naturala si duh, si

- Odihna duhovniceasca a sufletului rational, ( sambetele sambetelor ), care-si retrage mintea sa chiar de la toate contemplatiile naturale in duh, de la cugetarile cele mai inalte din zidiri si o leaga cu totul de Dumnezeu in extazul iubirii. Amin.








--------------------------------------------------------------------------------


Parintele Cleopa


Viata Parintelui Cleopa - de Arh. Ioanichie Balan

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cami_antonia spune:

buna feteleeeeee

nu am mai scris de ceva vreme ca am fost plecata putin la marea neagra de la bulgari.....si apoi am fost la doctor......l-am vazut pe bebelina.....miscand....e super senzatia...va doresc la toate sa traiti aceste senzatii unice ....care nu se pot compara cu nimic.....nu a stat bebelina locului deloc....s-a miscat intr-una....i-am vazut manutele....urechiusele....ochisorii....piciorusele....tot....in afara de sex si de vezica urinara....care le vom vedea peste o luna....

si mi-a zis doctorita ca daca nu se vede nimic poate e fetita.....asteptam sa avem o confirmare si va voi spune....

vreau sa le urez bun venit fetelor noi....sa-i spun lui bubu ca o inteleg perfect....si eu am trecut prin asta timp de 5 ani....dar cu multa credinta vei depasi aceste momente.....

si vreau sa le felicit si pe noile mamici...sa aveti multa rabdare....multa credinta.....si multa grija de voi....dar sa nu aveti ganduri negre...incercati sa tineti post sa va impartasiti si va va ajuta Dumnezeu sa va tineti bebeii 9 luni de zile....
anadomnica un concediu placut iti doresc si multa relaxare....

12+

Camelia

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns jasmine30 spune:

Cami, te pupic !

Si eu cred ca e fetita si sigur o sa semene cu tine, jucausa :)

Sa fiti sanatosi si sa va rugati in continuare pentru noi cele care inca ne luptam cu neputinta de a avea bebei !

Cu drag,

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns caciantoni spune:

Buna, fetelor!

Cami antonia ma bucur mult ca si tu si bebe sunteti bine... sa va dea Bunul Dumnezeu multa sanatate, iar Maicuta Domnului sa va acopere cu Sfantul Sau Acoperamant!

Astazi este praznuirea Sf. Cuvioase Teodora de la Sihla. Pt. cele care vreti sa cititi acatistul il gasiti la adresa de mai jos:

http://www.jurnale.ro/ACATISTUL_CUVIOASEI_TEODORA_DE_LA_SIHLA-e8050-41157.html

Bunul Dumnezeu si Maicuta Domnului sa ne ocroteasca pe toate si sa ne intareasca in credinta si dragoste...astfel ne vom vedea visul implinit!!!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns jasmine30 spune:

Dragele mele, Sfanta Cuvioasa Teodora de la Sihla a avut o viata foarte frumoasa.

In tinerete fost silita de parinti sa se marite dar pentru ca nu a putut avea copii a decis ca ea si sotul sau sa se indrepte catre treapta calugariei. Asa ca ea s-a dus in pustie la Sihla, iar sotul sau a luat numele de calugar Elefterie si a mers la o manastire de calugari.

Puteti gasi mai jos viata sa povestita pe indelete:

"S-a n#259;scut în satul Vân#259;tori, jud. Neam#355;, pe la anul 1650. Era una dintre cele dou#259; fiice ale lui #350;tefan Joldea, arma#351; la cetatea Neam#355;ului,(fiind deci un dreg#259;tor domnesc). Amândou#259; fiice ale sale cre#351;teau în p#259;zirea legii lui Dumnezeu, în cinstirea p#259;rin#355;ilor #351;i în cuviin#355;#259; fa#355;#259; de oameni, casa în care tr#259;iau fiind deschis#259; atât cuvio#351;ilor monahi cât #351;i pelerinilor afla#355;i în trecere; astfel, din fraged#259; pruncie fetele au înv#259;#355;at odat#259; cu rug#259;ciunea #351;i unele virtu#355;i ale nevoin#355;ei cre#351;tine#351;ti.

Înc#259; din tinere#355;e Teodora va cunoa#351;te o grea încercare a vie#355;ii, deoarece sora ei, Marghioli#355;a, va fi r#259;pus#259; de o moarte tragic#259;. Acest eveniment o va zgudui adânc pe Teodora, în care va încol#355;i înc#259; de pe acum gândul retragerii din lume. Dar p#259;rin#355;ii, îndurera#355;i de pierderea unei fiice, nu se împ#259;cau cu gândul s#259; o piard#259; #351;i pe cea de-a doua, astfel c#259; nu au l#259;sat-o pe Teodora s#259;-#351;i împlineasc#259; acest gând, ci au c#259;s#259;torit-o, la vremea cuvenit#259;, cu un tân#259;r de prin p#259;r#355;ile T#259;rii de Jos, astfel c#259; dup#259; legiuita cununie, Teodora va pleca la casa so#355;ului s#259;u.

N-a trecut mult#259; vreme #351;i p#259;rin#355;ii Teodorei s-au sfâr#351;it din via#355;#259;. Neputând s#259; nasc#259; copii, Teodora era din ce în ce mai puternic urm#259;rit#259; de gândul cel tainic al lep#259;d#259;rii de lume. De aceea, ea se va învoi cu so#355;ul ei ca s#259; mearg#259; la o mân#259;stire. În urma acestei învoieli, Teodora va intra la schitul V#259;rz#259;re#351;ti-Vrancea, iar so#355;ul ei se va c#259;lug#259;ri la schitul Poiana M#259;rului, sub numele de Elefterie, mai târziu învrednicindu-se #351;i de Taina Hirotoniei.

Când a intrat în mân#259;stire, Teodora era la vârsta de 30 de ani. Egumena mân#259;stirii, schimonahia Paisia, v#259;zând tinere#355;ea #351;i râvna ei pentru cele duhovnice#351;ti, a luat-o ca ucenic#259;, iar dup#259; un timp de încercare, a încuviin#355;at tunderea în monahism a Teodorei. Nu dup#259; mult timp îns#259;, n#259;v#259;lirea turcilor prin acele locuri a determinat pe egumen#259; s#259; ia cu sine câteva ucenice, printre care #351;i Teodora, #351;i s-a retras în locuri mai tainice #351;i mai sigure, la hotarul dintre mun#355;ii Buz#259;ului #351;i ai Vrancei. Aici, ele au ridicat un mic altar #351;i o locuin#355;#259; modest#259;, nevoindu-se în priveghere, post #351;i rug#259;ciune. Nu dup#259; mult#259; vreme îns#259;, schimonahia Paisia, înaintat#259; în vârst#259; #351;i istovit#259; de nevoin#355;#259; #351;i de boal#259;, va trece la cele ve#351;nice.

Dup#259; aproape 10 ani de nevoin#355;#259; în acest loc tainic, Teodora se va îndrepta spre mun#355;ii Neam#355;ului, #351;i va vie#355;ui pustnice#351;te în preajma schitului Sih#259;stria. Ca pov#259;#355;uitor a avut pe ieroschimonahul Varsanufie, egumenul Sih#259;striei, care îi va da #351;i binecuvântarea de a vie#355;ui pustnice#351;te, în jurul Sih#259;striei, într-o chilie nu departe de schit.

Astfel, de acum începe o nou#259; perioad#259; de vie#355;uire ca anahoret a Cuvioasei. A tr#259;it în izolare cvasitotal#259;, nefiind vizitat#259; decât de duhovnicul ei, ieroschimonahul Pavel din Sih#259;stria, care o spovedea #351;i o cumineca. Via#355;a ei era rug#259;ciune, veghe #351;i cugetare dumnezeiasc#259; adânc#259;, iar hrana era oferit#259; de p#259;dure: bure#355;i, urzici, mure, m#259;cri#351;, alune, zmeur#259;. Din când în când mai primea #351;i pesme#355;i #351;i poame uscate, de la schit.

Îns#259; s-a întâmplat ca la o nou#259; n#259;v#259;lire a turcilor, Cuvioasa s#259; fie v#259;zut#259; de ace#351;tia, astfel c#259; au început s-o urm#259;reasc#259;. Fugind, Teodora s-a ad#259;postit în pe#351;tera care #351;i ast#259;zi îi poart#259; numele, tradi#355;ia men#355;ionând c#259; la rug#259;ciunea ei stânca s-a despicat. ad#259;postind-o pe Cuvioas#259;.

Înainte de trecerea ei la cele ve#351;nice, egumenul Sih#259;striei a observat c#259; p#259;s#259;rile aveau un comportament neobi#351;nuit, luând pâine #351;i zburând spre Sihla. Astfel, el a trimis pe doi dintre ucenicii s#259;i s#259; vad#259; ce se întâmpl#259; cu acele p#259;s#259;ri. Astfel, aceia au g#259;sit-o pe Cuvioasa Teodora în rug#259;ciune, în#259;l#355;at#259; de la p#259;mânt, asemenea Cuvioasei Maria Egipteanca. V#259;zându-i, acesta le-a povestit despre sine, despre apropiatul ei sfâr#351;it, rugându-i s#259; mearg#259; la m#259;n#259;stire pentru a-i aduce un preot #351;i un diacon ca s#259; se poat#259; împ#259;rt#259;#351;i cu Sfintele Taine. A doua zi diminea#355;#259;, ieromonahul Antonie #351;i ierodiaconul Lavrentie au venit la pe#351;tera Cuvioasei împ#259;rt#259;#351;ind-o cu Sfintele Taine. Imediat dup#259; aceasta, Cuvioasa #351;i-a dat sufletul în mâinile Domnului, rostind cuvintele: „Slav#259;, #354;ie, Doamne, pentru toate”. Moa#351;tele sale au fost a#351;ezate în pe#351;ter#259;, în scurt#259; vreme aceasta devenind loc de pelerinaj pentru mul#355;imi de credincio#351;i.

Auzind despre acestea Cuviosul Elefterie, care fusese oarecând so#355;ul Teodorei, a venit s#259;-#351;i petreac#259; cei din urm#259; ani ai vie#355;ii sale la Sih#259;stria, aproape de locul de odihn#259; al Cuvioasei. Dup#259; aproximativ 10 ani î#351;i va da #351;i el sufletul în mâinile Domnului.

Sporind evlavia credincio#351;ilor fa#355;#259; de Cuvioasa Teodora, în apropierea pe#351;terii s-a ridicat, între 1730-1763 schitul Sihla, cu cele dou#259; bisericu#355;e ale sale, „Schimbarea la fa#355;#259;” #351;i „Na#351;terea Sfântului Ioan Botez#259;torul”, care exist#259; #351;i pân#259; ast#259;zi.

În 1830, trupul f#259;c#259;tor de minuni al Cuvioasei a intrat în posesia familiei Sturza, a fost a#351;ezat într-o racl#259; de argint #351;i a fost dus la biserica din satul Micl#259;u#351;eni-Ia#351;i. De acolo, în 1856, moa#351;tele au ajuns la lavra Pecerska din Kiev, unde se afl#259; #351;i ast#259;zi. Pe racla ei se afl#259; inscrip#355;ionate, în limbile slavon#259; #351;i român#259;, cuvintele: „Sfânta Teodora din Carpa#355;i”.

Cu sfânta bucurie c#259; neamul nostru a mai odr#259;slit un m#259;rg#259;ritar duhovnicesc în gr#259;dina Raiului, în anul 1992, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a trecut pe Cuvioasa Teodora în rândul Sfin#355;ilor, având ca zi de pr#259;znuire data de 7 august.





--------------------------------------------------------------------------------

[1] Pr, Prof. Dr. Constantin Galeriu, Cuvioasa Teodora de la Sihla, în vol. „Sfin#355;i români #351;i ap#259;r#259;tori…”, ed. cit. , p. 432.

Mergi la inceput