metode de disciplinat copii la scoala
Raspunsuri - Pagina 2
marius spune:
Betiana, cu tot respectul orice opinie va avea o doza de pertinitate. Insa ceea ce nu am inteles in ce consta pertinitatea de care spui? Mai mult decat atat din ceea ce ai scris rezulta in proportie covarsitoare ceea ce am precizat si eu ca si opinie. Citind ceea ce ai scris remarc in proportie mare accentul pe care il pui pe rolul extrem de redus al parintilor in relatia cu copiii lor.
Si ca sa fiu scrupulos revin la faptul ca acest topic a fost initiat pentru spectrul pubertatii. Este o mare diferenta intre perioada prescolara sau perioada 6-10-11 ani si perioada 11-15 ani. Extrem de mare. Educatia si efectele educatiei se vad din punctul meu de vedere de la o varsta frageda undeva de la 2.5-3 ani in sus. Insa in mod egal orice copil este educabil cizelabil permanent insa din ce in ce mai greu pe masura ce inainteaza in varsta.
Partea cea mai delicata insa si care nu a fost discutata aici dar este extrem de dureroasa de multe ori duce la disperare, tine de infractionalitatea juvenila pe de o parte si cazurile extreme din ce in ce mai acutizate reflectate de suicidul infantil si de imbolnavirile cu impact psihiatric aici deja sunt cazuri alarmant de multe. Populatia tanara este extrem de afectata de depresii, consum de alcool si substante interzise, fumat, violenta juvenila, putem discuta daca vreti. In 99.99% din cazuri izvoarele sunt din familiile de provenienta.
Marius Pernes
www.marius.rdsor.ro / Mai multe...
Pagina legislativa
denizel spune:
Eu sunt de parere ca, extrem de multe situatii neplacute din scoli au drept cauza profesorii si incapacitatea acestora de a-si impune sa respecte elevii, sa-si lase frustrarile si problemele la poarta scolii si sa-i trateze civilizat.
Asta cu non-respectul unuia la adresa celuilalt este o meteahna nationala si atinge proportii nebanuite in scoli.
Sunt rarutzi profesorii pentru care elevul este un om ca si el, care trebuie respectat si inteles.
Matricea in care clocoteste relatia profesor-elev este una in care profesorul se considera stapan absolut peste elevul care trebuie sa se supuna indiferent de situatie si, eventual, sa se teama.
In gradinite inca se mai pocnesc copilasii, in scoala primara de asemenea. De pe la a 7a, a 8a in sus, profesorii nu mai au curajul sa pocneasca elevii, dar recurg la umiliri, amenintari, jigniri si fel de fel de nedreptati.
Mi se pare normal ca, in aceste conditii, elevii sa se revolte si sa fie intr-un permanent conflict cu profesorii.
Orice om, oricat ar fi de needucat sau rau intentionat (mult spus), este foarte sensibil atunci cand i se arata ca el conteaza, ca ii sunt apreciate calitatile si ca cineva este dispus sa il ajute.
In conditiile in care multi dintre profesori nu dau doi bani pe copii, mi se pare normal ca in scoli sa fie nebunie si razvratire.
Eu inca sunt sub impresia unei uratenii de neinchipuit care i s-a intamplat miercuri baietelului meu, din clasa a 2a.
Era la ora de educatie fizica, a inceput sa se harjoneasca cc cu un coleg si profesoara i-a dat afara din sala.
Directoarea adjuncta (care este profesoara de ed. fizica), s-a nimerit prin apropiere si s-a repezit la ei: i-a ciupit de obraji, de sub barbie si de ceafa. Urmarea? Baietelul meu inca are o vanataie pe obraz si 2 zgarieturi sub barbie, de la ghearele madamei :-((((((
Merita 2 baietei de 8 ani, care se harjoneau in timpul orei de sport asemenea tratament?
Sau: merita vreun copilas asemenea tratament?
Aproape tot timpul meu il dedic fiului meu, care este un baietel educat, inteligent si cu bun simt.
Daca el are parte de asemenea tratament din partea directorului adjunct al unei scoli bune din Bucuresti, va dati seama cum sunt tratati elevii cu adevarat problema ai doamnei profesoare.
marius spune:
www.220.ro/Razbunare_la_scoala-40972.html" target="_blank">Despre violenta in scoli
Marius Pernes
www.marius.rdsor.ro / Mai multe...
Pagina legislativa
Donia spune:
denizel, dar este de neinchipuit! Ai vorbit cu profesoara respectiva? Reclamatie, ceva?
Imi pare tare rau ca s-a intamplat asa. Asta n-ar trebui sa ramana fara consecinte.
Pai bine spune Principesa ca ar trebui discutate abordarile pozitive cu profesorii, ca la disciplinare se descurca si singuri :(( Ei probabil ca ar dori mana libera din partea parintilor sa poata sa-i bata pe copii...:(
Copiii se nasc perfecti - rolul parintelui e sa nu strice ceea ce Dumnezeu sau natura a creat.
marius spune:
Ahhh azi am mai invatat ceva. Cuvantul pertinent/pertinenta. Am facut o confuzie de sens. Motiv pentru care imi cer scuze. Ii multumesc in mod direct Doniei pentru atentionare. Am utilizat cuvantul in sensul in care o opinie are o doza de subiectivism fiind lovita de o particularitate de gandire si/sau experienta in raport cu cel care o emite. De aici notiunea de pertinenta. Cred ca am inteles gresit. Cu scuzele de rigoare am sa citesc mai des DEX-ul. Multumesc inca odata sincer!
Si ca sa nu uit, Betiana scuzele mele, am inteles gresit postarea ta. Greseala imi apartine 100%.
DEX:
PERTINENT, pertinenti, -te, adj. 1. (Livr.) Care se potriveste exact obiectului despre care este vorba, care este adecvat pentru ceea ce vrea sa argumenteze; potrivit, nimerit, convenabil; p. ext. care denota profunzime, competenta;
Greseala mea:
Opinie pertinenta: opinie subiectiva lovita de un spectru particular, de o experienta particulara, exceptie....
E clar ca am gresit nu? Donia inca o data multumesc pentru atentionare.
Marius Pernes
www.marius.rdsor.ro / Mai multe...
Pagina legislativa
simali spune:
quote:
a dau un exemplu privind regulile. Mai sus exista un Regulament. Voi toti inclusiv subsemnatul am subscris sa-l respectam. De ce? Nu putea sa fie fara? Raspunsul este NU. Pentru simplul motiv ca oricare dintre noi in mod natural am dori sa nu avem retrictii. Si in masura in care am fost educati sau in masura in care devenim educabili ajungem sa acceptam mai usor sau mai greu reguli. Adica ne adaptam socialului. Daca nu o facem avem de pierdut pentru ca suntem fiinte sociale, si ea societatea ne obliga.
quote:
Daca-as avea o scoala, as incepe cu intocmirea unui set de reguli si principii, ceva cam ca si constitutia unei tari. Rguli de genul:
- le este interzis profesorilor sa loveasca, sa umileasca sau sa jigneasca un elev; as descrie clar ce inseamna umilire, lovire, jignire;
- elevii vor trebui sa acorde profesorului respectul cuvenit in toate situatiile (as descrie clar ce inseamna);
- pentru abateri disciplinare (ale elevilor sau profesorilor) se acorda cartonase (cartonas galben de avertisment si apoi rosu echivalentul eliminarii din colectivitate)., etc. etc.
Principala probelma a poporului nostru este lipsa de consideratie fata de reguli pe de o parte si nepasarea celor pusi sa le aplice fata de incalcarea lor. Sa inchizi ochii cand elevul X vine fara uniforma la scoala desi ai un regulament care spune clar uniforma, sa-l lasi sa vorbeasca la telefon in ora ca sa devi in felul acesta mai popular, sa-i dai nota de trecere desi nu merita penatru ca vine ma-sa la scoala cu scandal, etc.
Apoi, vointa cuiva de a aplica strict legea (exmatricularea fara drept de apel al lui X sau repetentia lui Y) este considereata de societate drept inflexibilitate si lipsa de omenie. Cel ce respecta regulile cu sfintenie este considereat in Romania un fraier. Cel ce aplica regulile si taie in carne vie pentru respectarea lor este in cele din urma inlaturat chiar de colegii sai, pentru ca nu pricepe cum este sa faci "una mica".
Daca as avea o scoala as face toate cele de mai sus. Probabil ca nu ar veni nimeni in ea - nici elevi si nici profesori.
alice
cl spune:
Isadora, de curiozitate, esti cumva si cadru didactic?
Tema care vi s-a trasat mi se pare a fi o pasare de pisica moarta in curtea vecinului. Ca sunt si copii care au probleme, nu contest, dar cred ca numarul lor nu e chiar asa de mare. Multe cadre profesorale lasa de dorit nu numai din punct de vedere profesional, dar si uman. Intra in clasa cu un sictir total si isi tin orele intr-o pliciseala continua, fara a cauta sa transmita cu adevarat ceva. Evident ca elevii simt asta si nu sunt atrasi de orele respective, incep sa se plictiseasca si orele se transforma in ce se transforma... Nu mai vorbesc de materia stufoasa si inutila si temele mult prea multe. Copiii mai trebuie sa se si joace, sa isi consume energia. Daca tot weekendul si-l petrec facandu-si temele, cand mai au ei timp si pentru ei?
Copiii sunt copii, nu exista doi la fel, fiecare are personalitatea lui si e normal sa fie acceptat asa cum este, iar atunci cand greseste sa fie indrumat, ghidat si nu exmatriculat! Ce rezolvi cu exmatricularea si trimiterea lui in instanta? Frangi aripile unui suflet aflat la inceput de drum. E usor, nu? E liniste in clasa si gata. Dar cu copilul acela ce se va intampla? Practic ii dai un sut in fund, il ajuti sa apuce calea infractionalitatii, nu? De ce sa cauti sa-l indrumi, sa discuti cu parintii lui? Iar daca nu se poate discuta cu familia lui, de ce sa nu-l ghidezi cu ajutorul psihologului scolii? E mult mai usor sa dai un sut!
Parerea mea e ca invatamantul trebuie restructurat bine de tot si trebuie sa se umble si la calitatea cadrelor pedagogice (atat profesionala cat si umana). Un profesor care tipa, injura, pocneste, umileste copiii (da, inca se mai practica asta si, si mai rau, se incurajeaza marginalizarea vreunui copil (care nu e pe placul profesorului) de catre ceilalti copii!) nu are ce cauta la catedra! Ce pretentie poti avea de la copii, daca ei isi aud profesorul: "mey dobitocule, tampitule, misca-te mai repede!"???? Sunt profesori care se simt depasiti de situatie, care au anumite complexe si isi varsa nervii pe copii. Si care in loc sa ajute, mai mult distrug.
Solutia? Eliminarea cadrelor didactice incompetente si infiintarea cabinetelor psihologice in scoli. Rarerificarea materiei si a temelor. Si sunt convinsa ca daca se mai cauta se mai gasesc si altele.
denizel spune:
Donia, este foarte dificil sa rezolvi favorabil o situatie de genul asta (adica, favorabil pt. copil).
Daca as fi mers direct la Inspectorat sau la politie sau la Protectia copilului, ar fi iesit un scandal urias (sau, si mai rau, nu ar fi iesit nimic....) care ar fi insemnat presiune mare pe umerii copilului. Dupa o actiune de o asemenea amploare, ar fi trebuit sa mutam copilul in alta scoala.
Bine, l-am fi mutat. Dar parca ce? La noua scoala nu exista profesori batausi? Ba da, exista! In fiecare scoala exista specimene din astea .
In afara de asta, daca am fi mutat copilul la alta scoala, cine stie daca am mai fi gasit o invatatoare asa buna ca cea de acum? Of!
Asa ca, i-am scos copilului certificat medico-legal, am vorbit cu invatatoarea lui (ca sa stie si ea ce s-a intamplat la ora de ed. fizica) si, daca se mai repeta, mergem direct la politie.
In afara de asta, am (re)inceput sa fac 'meditatii' cu bietul copil. Eu, in rolul profesorului agresiv iar el, in rolul agresatului.
E o situatie atat de anormala si atat de imbecila, ca-ti vine sa-ti iei campii .
Iar daca profesorii care pocnesc, umilesc, jignesc sau desconsidera elevii, plus cei care habar n-au cu ce se mananca materia pe care o predau, ar fi dati afara din invatatamant, ar fi jale. Ar ramane scolile aproape pustii.
Isadora spune:
cl, eliminarea profesorilor incompetenti nu e tocmai o solutie, nu vrem sa ramanem fara profesori in general, nu? (buni rai cum sunt), ah, la toata lumea le place metoda excluderii, pana si mie, nu-mi convine respectivul - sa fie eliminat! (iti dai seama ca metoda in cauza a facut ravagii de milioane de victime in regimurile comuniste)... deci ideea ca nu prea putem exlude oameni, trebuie sa ne descurcam cu ce aveam - exludem profesori nimeni nu le mai preia locul (si asa unele materii nu se prea fac si suntem fericiti ca alte materii se fac de bine de rau), de ex. noua parintilor nu ne convine proful de desen, la lectiile acestuia e o debandada generala, copiii se plimba prin banci, nu aduc plansele, raman corigenti la desen!!! (pana si eu am motive de indignare , copilul meu a luat a prezentat o plansa si i-a dat un 8 pe motiv ca nu e lucrarea ei (ci a unui alt copil)- cand noi am muncit 2 zile la ea (am ajutat-o putin, dandu-i indicatiile principale, dar asta ar fi tebuit sa faca chiar profesorul in cauza)...
scoala nu e una grozava, zic eu si multi sunt de aceeasi parere, anul trecut din 35 de copii 10 au ramas repetenti si vreo 5 corigenti, anul acesta vreo 7-8 copii au coringente la 4-5-6-7 materii. Anul tecut fetita mea era colega cu o eleva rroma, care la 13 ani avea planuri de nunta...
Diriga subliniaza frecvent ca multi dintre absolventii acestei scoli ajung delicventi...
M-am interesat de ce nu se mai practica segregarea copiilor in "buni" si "rai" si argumentele ei nu m/au convins, chiar de ce? (in clasele de copii buni pentru 2-3 greseli copilul lua un 8 si in clasele de copii "prosti" una care abia gangaie lua tot un 8, deoarece scotea totusi 2-3 cuvinte spre deosebire de restul si astfel ajungeau sa fie discriminati copiii "buni", ma indoiesc ca era chiar asa, cel putin copii buni aveau mai multe sanse chiar si provenind din niste medii mai obscure)
Isadora spune:
problema cea mai mare, pe langa cea a performentelor scolare dpmdv este lipsa de spatiu, acestor copii chiar le lipseste spatiul, nu au unde sa-si consume energiile, din motive de securitate externa usa de la intrare in scoala e uncuiata cu cheia pe toata durata orelor din momentul intrarii la ore pana la finalul acestora, poarta de la intrare in scoala a fost de asemenea tinuta incuiata, pentru ca golanii din imprejurimi care nu au teren de sport sau parc sau macar o curte normala veneau sa joace fotbal pe terenul scolii, dar oricum se strecurau ei, sarind gardul de 3 m intaltime... copii nu pot face normal nici lectiile de sport in curtea scolii din cauza acelorasi golaoni, directorul a incerat sa faca una alta si nu a rezolvat nimic, era amenintat cu rafuiala, agresiunea, ii zgaraiau masina... au fost si cazuri cand profii insoteau copii de la scoala pe motiv ca acestia erau amenintati cu bataia... copii nu au spatiu, nu mai joaca sotron sau "de/a prinselea", cel mult de-a cafteala - o fata mai cu buricul gol, mai cu pletele in vant, mai cu ruj e prinsa de 5-6 baieti, trantita in zapada si frecata bine cu zapada... eu una ca parinte, ma vad neputincioasa, singura solutie pe care o vad e sa-mi mut copilul in alta scoala, dar nu am siguranta ca in alta scoala nu e cumva la fel sau chiar mai rau, fugi de niste probleme si dai peste altele (avantajul acestei scoli e ca e la 3 min. de casa) si mai am o temere - mutand-o la o scoala "buna" nu cred ca va mai avea notele de 8-9-10 de aici, nivelul apreciat de noi (parintii ei care pentru a tine pasul cu programa scoalara facem zilnic lectii cu ea aproape la toate materiile) fiind de 6-7. Diriga a fost de alta parere, ca daca o dam la alta scoala "mai buna" va trebui sa "cotizam" gras pentru notele pe care le are aici (cadouri, meditatii, atentii). Ah, imi amintesc de anii de scoala de pe timpul meu - diverse cercuri pe interes, jocuri ale copilariei, excursii, olimpiade (la cate 2-3 pe an), concursuri de gimnastica, sah, lectii foarte interesante la franceza (meritul exclusiv al profei, am dat si o lectie deschisa, eram de pupat si de imbratisat cu totii), si cireasa de pe tort - cercul de turism - ciclism, orientare pe teren, diverse noduri marinaresti, canotaj, alipinism prin rapi, hartoape, stancarii, focuri de tabara, escaladari de dealuri abrupte cu bicicleta in spate, ah si iarasi ah...cum as putea sa-i ofer copilului meu cel putin aceleasi lucruri (specific se intamplau intr-un satuc micut de la tara)