Educatia acasa (homeschooling)

Raspunsuri - Pagina 30

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

quote:
desi am mai exemplificat de cateva ori o mai fac odata: inseamna jocul cu numere: care sunt vecinii lui 4? Care numar e mai mare 4 sau 5? Ordoneaza numerele 2.5.3.4 in ordine crescatoare...dar descrescatoare??? si astea sunt doar cateva exemple

Si daca nu vor sa participe la jocul de genul asta, care nu mi se pare chiar usor pentru un copil de gradinita ce faceti?

Inaioana

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

quote:


A stii numerele (pentru a fi pregatit pt a intelege adunarea) nu inseamna sa pui un copil sa numere o cantitate...(asta inseamna ca stie sa numere obiecte), ci inseamna mult mai mult...(desi am mai exemplificat de cateva ori o mai fac odata: inseamna jocul cu numere: care sunt vecinii lui 4? Care numar e mai mare 4 sau 5? Ordoneaza numerele 2.5.3.4 in ordine crescatoare...dar descrescatoare??? si astea sunt doar cateva exemple)
Copilul trebuie sa stapaneasca numerele foarte bine, sa "jongleze" frumos cu ele, sa fie sigur pe el in ceea ce priveste numerele...
quote:



Exact. Inseamna mult mai mult sa intelegi numerele. Este ceva ce nici eu nu am reusit pana acum sa conving pe nimeni. Daca spui cuiva in Romania ca se poate invata un copil de pana la 6 ani adunarea, scaderea, inmultirea, impartirea si fractiile si ca poti face toate acestea prin joc zice ca esti nebun de legat. Aveam un profesor la liceu care ne spunea mereu "matematica ca matematica, dar aritmetica ne omoara". Si avea dreptate.

Eu am citit o carte in limba engleza a Mariei Montessori cam prin '88. Nu banuiam pe atunci ca exista gradinite Montessori in lume si nici nu banuiam cat de mult sunt folosite metodele ei astazi in toata lumea.

Am facut toate exercitiile descrise de ea in carte si am inteles ca matematica se poate preda altfel. Dar si mai tragic a fost cand am realizat ce am pierdut. Eu am urat matematica la scoala. Apoi ma iubit-o. Dar numai dupa ce am reusit sa ma relaxez si, redevenind copil, am inceput sa ma joc.

alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

quote:


5. Invatarea este colaborativa. Invatam devenind discipoli ai unor oameni care practica ceea ce predau.
quote:



Mi-a placut mult tot postul, dar asta in mod deosebit. Mi-am imaginat o clipa cum ar fi si am vazut un film despre cum mi-as dori sa fie viitorul omenirii.

alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns inaioana spune:

Filofteia, Alice, ma bucur ca v-a placut. De aceea l-am pus si aici, pentru ca si mie mi-a placut mult.

Apropo de matematica, era cineva (Claudia parca?) care spunea ca nu-si poate da seama daca romanul ala de trigonometrie pe care il dadusem exemplu este bun sau nu, decat daca il citeste pe tot. E, acum are posibilitatea, e aici aproape tot.Si ca acuma m-am pornit, uite dau de la mine si niste integrale bonus! Spor la citit!

Ioana cu Serghei (2 mai 2006) si Katja (30 martie 2004)



http://educatielibera.blogspot.com/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sinzi_ana spune:

quote:
Originally posted by filofteia

quote:
desi am mai exemplificat de cateva ori o mai fac odata: inseamna jocul cu numere: care sunt vecinii lui 4? Care numar e mai mare 4 sau 5? Ordoneaza numerele 2.5.3.4 in ordine crescatoare...dar descrescatoare??? si astea sunt doar cateva exemple

Si daca nu vor sa participe la jocul de genul asta, care nu mi se pare chiar usor pentru un copil de gradinita ce faceti?

Inaioana



Daca stapaneste ciferele in sine, si nu doar le memoreaza, atunci va putea sa faca jocurile astea cu usurinta...

Daca nu vrea...inseamna ca nu e pregatit pentru adunare...si ca inca nu stapaneste numerele...



Inaioana, este foooarte greu pentru un parinte (nu vb de scoala, unde invatatul este intradevar industrializat) sa nu isi impinga copilul pe la spate, sa nu incerce sa il invete ceva ce il va face mandru de copilul lui (orgoliu nejustificat) dar nu ii va folosi practic la nimic...

Mintea lor este ca un burete si asta este si in avantajul lor, si in dezavantajul lor...
Daca sunt expusi la cat mai multa informatie si lasati sa o absoarba in propriul lor ritm , lasati sa puna ei intrebarile si nu sa le sugerezi tu ce concluzii ar trebui sa traga...atunci vei avea un copil inteligent...pentru ca va stii care ii este ritmul, va avea incredere in el ca poate invata singur ceea ce are nevoie sa invete, si va stii cum sa puna intrebari si ce e capabil sa invete...
Pe de alta parte, daca te folosesti de capacitatea lor enorma de a invata (cum din pacate am vazut multi parinti ca fac) si le dai spre memorare (caci altfel nu pot sa imi imaginez ca se numeste procesul de invatare in care el nu prea intelege despre ce vorbeste, si nici nu stie sa puna intrebari referitor la ceea ce invata ca sa il duca spre calea acumularii de mai multe informatii) informatia...atunci el nu va fi capabil sa invete ca poate sa traga concluzii singur...ca poate sa foloseasca informatia ca baza in alte informatii ce vor urma...





It is not giving children more that spoils them; it is giving them more to avoid confrontation

Sinzi, Radu si David psihologul
:
varsta, poze, 3000km prin Romania


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns inaioana spune:

quote:
Originally posted by sinzi_ana


Inaioana, este foooarte greu pentru un parinte (nu vb de scoala, unde invatatul este intradevar industrializat) sa nu isi impinga copilul pe la spate, sa nu incerce sa il invete ceva ce il va face mandru de copilul lui (orgoliu nejustificat) dar nu ii va folosi practic la nimic...




Sanziana, sunt absolut de acord dar...e treaba noastra, a celor care gandesc altfel sa popularizam aceste idei si sa schimbam usurel-copacel mentalitatile proaste si distructive.



Ioana cu Serghei (2 mai 2006) si Katja (30 martie 2004)



http://educatielibera.blogspot.com/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns amoga spune:

quote:
Originally posted by sinzi_ana
A stii numerele (pentru a fi pregatit pt a intelege adunarea) nu inseamna sa pui un copil sa numere o cantitate...(asta inseamna ca stie sa numere obiecte), ci inseamna mult mai mult...



Mmmm, eu unu' nu m-as avinta sa complic atita lucrurile.

In opinia mea, copilul isi va da seama la un moment dat ca unele "obiecte" (mere, pere, jucarii,...) sunt numarabile. (Si, probabil ceva mai tirziu, va realiza si ca exista lucruri nenumarabile: aer, apa, etc. Limba engleza chiar are reguli diferite pentru ceea ce se numesc "countable and uncountable nouns". Dar divaghez.) Deci, din momentul in care isi da seama ca obiectele din jurul sau au o cardinalitate (trei mere, doi ciini, sapte pitici, etc.), eu unu' cred ca e pregatit pentru adunare.

Pui doua mere pe un scaun; trei mere pe alt scaun. Numeri fiecare gramada separat, dup-aia le pui la un loc si le mai numeri o data. Si-i spui ca "pusului la un loc" ii mai spune "adunare". Si asta e!

Dupa ce repeti operatia asta de citeva ori (si cu diferite obiecte), cel mai probabil ca copilul va incepe sa perceapa care-i ideea cu adunarea. Si, daca-i place, s-ar putea chiar sa se joace cu impartit si pus impreuna de diverse gramajoare.


quote:
Originally posted by sinzi_ana
(desi am mai exemplificat de cateva ori o mai fac odata: inseamna jocul cu numere: care sunt vecinii lui 4? Care numar e mai mare 4 sau 5? Ordoneaza numerele 2.5.3.4 in ordine crescatoare...dar descrescatoare??? si astea sunt doar cateva exemple)
Copilul trebuie sa stapaneasca numerele foarte bine, sa "jongleze" frumos cu ele, sa fie sigur pe el in ceea ce priveste numerele...



As zice ca toate astea sunt "nice to have" (foarte bine daca le stie), nicidecum un "prerequisite" (o necesitate). Pentru a fi in stare sa faca adunari, cum ar veni.



quote:
Originally posted by sinzi_ana
Asta doar in cazul in care vrei sa ii oferi sansa copilului tau sa poata sa gandeasca pentru el, sa faca legaturi intre ceea ce invata si la ce ii foloseste...



Ohh, well, hai sa zicem ca nu toti copiii (nici macar nu toti adultii) invata la fel si in aceeasi ordine toate cite sunt pe planeta. Asa ca daca un copil invata sa adune inainte de a numara "de la coada la cap", eu unu' nu vad nici o problema in asta, si cu atit mai putin o dovada ca respectivul copil n-ar stii sa gindeasca "de capu' lui".

Apropo, de ce peste tot in scoli se invata alfabetul incepind cu A, B, C? In definitiv, Q, U sau P sunt litere cu aceleasi drepturi ca A, B, C -- asa ca de ce nu s-ar incepe cu ele (sau cu altele; eventual, scoase dintr-o caciula la nimereala)? Eu unu' cred ca e mult mai important pentru un copil sa invete in prima instanta ca exista litere (cuvinte, s.a.m.d.), si abia apoi ca exista o conventie privind ordinea lor in alfabet.


A.M.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns amoga spune:

quote:
Originally posted by Amethyst
Cand spun ca nu ma simt pregatita nu ma gandesc la prejudecati ci la faptul ca mie nu mi-au placut toate materiile (e posibil sa-ti placa toate? ), de exemplu chimia (nu am putut-o suferi) din care nu am ramas decat cu niste notiuni vaaaagi.



Atita timp cit nu esti singura sursa de informatii pentru copil, nu vad de ce ti-ai face probleme. Daca-i va place chimia e suficient sa fie expus la ea (Discovery, Science & Vie, vecinu' de la parter, etc.) si apoi sa aiba acces la resurse suplimentare (Internet, biblioteca, matusa farmacista, etc.) pentru aprofundarea pina la nivelul la care-i convine. E irelevant faptul ca parintilor le-a placut sau nu un subiect sau altul.

Dupa cum pui problema, pari sa vezi parintele ca fiind un substitut pentru profesor. Nu cred ca asta e cea mai buna metafora. Relatia profesor-elev are dezavantajul ca pleaca de la premiza ca profesorul e detinatorul de cunostinte, iar elevul e receptorul acestora. Si ca transferul se intimpla intotdeauna intr-un singur sens.

Mie unu' imi place mai mult ideea de parinte pe post de ghid / consultant. Adica cineva care nu le stie pe toate, dar care stie cum si de unde poa' sa afle mai multe.

Bunaoara, daca copilul vine-ntr-o buna zi sa-mi spuna ca a vazut un interviu in care un oarecare Adrian Severin se arata ingrijorat de concentratia de 66% hidrogen din apa, si m-ar intreba daca e timpul sa-l cuprinda si pe el panica, i-as zice ca da, e de speriat citi idioti ajung politicieni in ziua de azi. Insa in ce priveste apa i-as recomanda sa o prefere pe cea in care hidrogenul e de doua ori mai mult decit oxigenul. Si cred ca i-as mai spune si ca --foarte probabil-- un oarecare Dmitri Mendeleev ar fi fost un politician mai de treaba decit altii. Cine-i Mendeleev? Ohhh, ia sa ne uitam pe Wikipedia, sau pe amazon.com, sau in catalogul bibliotecii din sat, ca nici eu nu-mi mai amintesc prea bine... Si bineinteles ca am face toate astea ascultind in surdina www.youtube.com/watch?v=H2gj457pwtY" target="_blank">Cintecu' Elementelor.

Si-nainte sa se faca doua noaptea (cind probabil as bate-n retragere) cre' c-as invata si eu cite ceva cot la cot cu copilu-mi curios...



A.M.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns amoga spune:

quote:
Originally posted by David Friedman
When our daughter was five, she was going to a local Montessori school. Her mother thought she was ready to learn to read; they didn't. [...]



Ceea ce nu inseamna deloc ca metoda Montessori ar fi nerecomandata; doar ca nu se potriveste la toata lumea.

Blogul lui David Friedman (fiul lui Milton Friedman) contine mai multe referinte la unschooling. Eu unu' le-am gasit interesante.

A.M.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sinzi_ana spune:

Amoga, ori nu stiu eu sa explic, ori nu vrei sa intelegi...

Tu vrei sa inveti copilul sa conduca si apoi daca vrea poate sa invete si regulile de circulatie, nu????
Ei bine...nu e chiar asa!!!!

Eu nu am auzit de nici o scoala sa invete alfabetul A,B,C...asta e doar cantecelul...
(in Ro se invata, A apoi M...ca sa poti citi M-A-M-A ...daca iti mai aduc aminte!!!)

Nu toate scolile care spun ca sunt montessori chiar sunt...in primul rand educatorii trebuie sa fie...
In fine...eu ma retrag...



It is not giving children more that spoils them; it is giving them more to avoid confrontation

Sinzi, Radu si David psihologul
:
varsta, poze, 3000km prin Romania


Mergi la inceput