Educatia acasa (homeschooling)
Raspunsuri - Pagina 14
cl spune:
quote:
Originally posted by inaioana
Claudia, ce parte din discutia asta nu intelegi..ca m-am saturat de acelasi lucru.
Tu nu vii niciodata cu nici un argument, tu doar spui : nu cred,nu pot, nu vreau, nu functioneaza, copii sunt de la natura niste lenesi care nu functioneaza decat controlati, fortati, indemnati, impinsi de la spate, recompensati, pedepsiti, pacaliti, mituiti..etc pentru a "invata".
Excelent, noi credem EXACT INVERS si nu putem continua discutia asta la nesfarsit, pe care tu o transformi intr-un "ba da, ba nu" fara sfarsit!
Toata lumea vine cu argumente, cu studii, cu descrieri, cu exemple si tu te rezumi la a spun continuu: "ba nu e asa".
Ok, foarte bine, minunat, crezi ce doresti. Dar hai sa nu ne mai epuizam fotele cu totii in acest dialog al surzilor.
Nu te intereseaza sistemul, nu vrei sa il aplici, nu iti pasa de el..ce cauti aici la acest subiect de atata timp???
Ioana cuSerghei (2 mai 2006) si
Katja (30 martie 2004)
http://educatielibera.blogspot.com/
IOI!!!!



Inaioana, TU ai citit postarile mele? Cum adica nu am argumnetat? LOL! Mai citeste-le odata!
Un ultim lucru: ce vrei tu, datorita faptului ca nu am aceeasi parere cu tine, sa nu mai postez? Iti readuc aminte ca acesta e un forum public, unde fiecare poate sa-si exprime CIVILIZAT parerile, da? Daca te deranjeaza faptul ca sunt persoane care nu gandesc ca tine, e problema ta. Acum astept sa-mi spui si mie ca am ochelari de nu stiu care
PS regret ca te dezamagesc, dar atata timp cat nu e forumul tau, voi posta cand voi avea eu chef, nu tu
cl spune:
quote:
Originally posted by inaioana
Andreina, adica doamna Claudia face misto! Asta e tot! Nu-ti bate capul...
Ioana cuSerghei (2 mai 2006) si
Katja (30 martie 2004)
http://educatielibera.blogspot.com/
Iti permiti cam multe, doamna! Te-as ruga sa faci afirmatii in numele tau, da? Eu nu fac afirmatii in numele tau si nu-ti pretind decat exact acelasi lucru! Am abordat cat se poate de serios subiectul, dar vad ca incepi sa ataci cand nu-ti convine ceva!
cl spune:
quote:
Originally posted by gazzella
adica?
cred ca este necesar ca mai intai sa numim stimulii (interni/externi)
Gazzela, am vrut sa spun ca ai dreptate. Copilul are nevoie de stimuli pentru a se dezvolta armonios. Nu e suficient sa-l lasi sa creasca...asa cum vrea natura.
anya spune:
Teoria e frumoasa. Dar ce face o mama care trebuie sa mearga la servici 9 ore (ca 1 e cica pauza) mai face 2 ore pe drum, inca vre-o ora cumparaturi si plati facturi...(ca la coafor nici gand)..ajunge acasa pe la 7-8 seara si trebuie sa faca putina curatenie, ceva de mancare pe a doua zi...Timpul s-a dus..rabdarea dusa si ea...ca sa nu mai spun ca la ora 8 seara nu prea te apuci de "lectii".
In ziua de azi problema se pune cum sa gasesti copilului pe cineva sa-l supravegheze si sa-l ajute la lectii pana ajunge vre-un parinte acasa, nicidecum de homeschooling!
filofteia spune:
quote:
Claudia, ce parte din discutia asta nu intelegi..ca m-am saturat de acelasi lucru.
Tu nu vii niciodata cu nici un argument, tu doar spui : nu cred,nu pot, nu vreau, nu functioneaza, copii sunt de la natura niste lenesi care nu functioneaza decat controlati, fortati, indemnati, impinsi de la spate, recompensati, pedepsiti, pacaliti, mituiti..etc pentru a "invata".
Excelent, noi credem EXACT INVERS si nu putem continua discutia asta la nesfarsit, pe care tu o transformi intr-un "ba da, ba nu" fara sfarsit!
Inaioana, eu nu am argumente decat experienta proprie. La 4 ani ai baiatului meu, puteam sa jur si eu ca HS este o posibilitate. Acum spun insa invers... eu nu pot face cu copilul meu HS...sau ma rog fac, dar numai pe anumite segmente.
Exemplu concret...eu stiu engleza destul de bine sa pot invata un copil pana pe la 14 ani. Toate bune si frumoase, am cumparat din comert cam tot ce am gasit si ma apuc pe la trei ani sa fac cu fiimiu engleza. A mers pana pe la 4 ani jumatate, cand nu mai reuseam sa-i atrag atentia. Asa ca l-am inscris la un curs la o firma, unde a mers foarte bine.
Alt exemplu, copilului ii place canto, eu nu ma pricep mai deloc, asa ca am apelat tot la profesor.
Este adevarat ca la matematica a avut curiozitatea de a rasfoi cartea, dar nu s-a intamplat acelasi lucru si la Abecedar...Acum ce sa fac...sa-l las in voia lui si sa nu invete sa scrie si sa citeasca? Sau sa-l las sa invete sa citeasca atunci cand o vrea el...cine stie cand?
Ma gandesc ca totusi un pic de disciplina trebuie sa mai fie si de undeva.
Apoi...oricat m-as stradui eu, nu am calitatile si resursele necesare.
Alt exemplu concret...copilul de 4 ani si cateva luni, in primul an de gradinita. Vine si-mi povesteste despre Eminescu, invatase la gradinita. Recunosc ca eu nu ma gandisem sa-l invat cand s-a nascut/murit. Ii citisem niste poezii, dar nimic mai mult.
Sa nu spuneti acum ca toti suntem talentati pedagogic si ca putem preda orice materie!?
grati.ela spune:
inca n-am citit toate postarile si poate ca e mai bine sa raspund acum: homeschooling este o alternativa pentru cei care au probleme majore de adaptare, a celor cu anumite dizabilitati. Pentru un copil absolut normal, nu este o alternativa ci poate un mod in care ii putem completa dezvoltarea. Sunt absolut convinsa ca in acest sistem extrem de putini copii vor fi lasati sa aprofundeze matematica. Pe de o parte parintii vor fi aceia care nu-i vor sustine, pe de alta parte efectiv nu vor avea capacitatea de a digera informatia. Cat de atractiv poate fi calculul integral pus fata in fata cu istoria civilizatiei crestine de exemplu?! Sa fim seriosi, acest sistem ascunde traumele celor care l-au initiat. Nu am de ce sa-i cultiv copilului aflat la inceputul cunoasterii fobii.
29+
gazzella spune:
quote:
Originally posted by cl
Vad ca s-a "inteles" ce am vrut sa spun cu matricile alea. V-ati cramponat de ele, fara sa incercati sa vedeti si mesajul, dar nu mai conteaza
.
Gazzella, sincer, pe mine ma intereseaza ca al meu copil sa fie in primul rand OM, restul de el depinde. Daca va dori sa faca o facultate, o va face, daca nu, nu. Dar eu, ca parinte, am obligatia de a-i asigura educatia. Atat!
am si io o pauza si iaca-ma
(zau ca as aprinde-o
)quote:
ci instruirea unui indivit, ce inseamna instruirea acestuia, pentru ce intentionam sa-l instruim si abia dupa ce am gasit raspuns la toate aceste intrebari putem sa ne gandim in ce context educational/institutional putem sa gasim o cea mai inalta expresie a instruirii asa cum fiecare o vede
cred ca inainte de a putea continua discutia e bine sa stabilim ce inseamna EDUCATIE si ce inseamna INSTRUCTIE si in ce masura aceste doua componente a (auto)constructiei unui individ se intrepatrund.
Cl, si eu ca si parinte ma simt obligata sa asigur o inalta educatie copiilor mei, atat doar ca o educatie in adevaratul sens al cuvantului nu poate sa se concentreze pe viitorul acestora ci doar pe prezentul lor.
Ori toata instructia cunoscuta in acceptiune generala are loc in conditiile in care individul (in cazul nostru copilul in (auto)formare) se proiecteaza in viitor.
Matricile, sau sa lasam matricile, sa luam orice alta informatie total inutila si impusa (contrar (vezi invatarea tablei inmultirii inchis in casa cand soseste primavara si afara e placut si soare)) vointei din prezent a unui copil si putin probabil utila viitorului acestuia pot sa constitue anumite blocaje in dezvoltarea armoniasa a unui copil.
Ceea ce HS poate sa ofere nu este o anulare a invatarii tablei inmultirii ci cel mult o amanare ca in timpul petrecut in parc daca parintele nu are rabdare sa numere bancile sa lase copilul sa asculte cum creste iarba, sa-l lase sa interiorizeze nuantele, aromele primaverii cele care mai tarziu foarte probabil le va expune pe sevalet, le va canta, le va putea exterioriza experimentandu-se artistic.
adevaratul maestru, celor care au in vedere asumerea profesorilor de specialitate, este cel care permite copilului sa aduca la suprafata ceva ce el anterior a interiorizat, deci este nevoie si de aceste stari de intime reculegeri de sine (Montessori), ori daca sosirea primaverii le favorizeaza atunci e binevenita o iesire in natura amanand cunoastrea tablei inmultirii pe cand fata catelusele bunicului de 2 ori cate 6 puisori
(eu cam asa am invatat tabla inmultirii, aveam probleme, iar bunicul gasea exemple din cotidian pentru a-mi exemplifica)sau chiar daca nu e vorba despre ceva atat de profund ci de o simpla dezmortire a oaselor, muschilor iarasi nu poate decat sa fie binevenita experienta aducandu-ne aminte ca noi cautam sa educam si o altfel de inteligenta (aceea a organismului, corpului)
acestea toate se intampla in HS unde parintele cunoaste ce plusuri, minusuri s-au adus printr-o astfel de iesire cautand sa se "lucreze" ulterior pe alte planuri pentru a reechilibra oferta de stimuli exteriori necesara unei cresteri naturale a individului in armonie cu el insusi
filofteia spune:
quote:
Originally posted by cl
2. Arata-mi tu cum poti sa-l inveti tabla inmultirii, in parc, pe un copil care alearga cu rolele sau bicicleta, impreuna cu alti copii sau joaca ascunsa sau fotbal. Chiar crezi ca-i arde de numarat role, roti, banci, copaci sau mai stiu eu ce? Daca tu reusesti asta, respectele mele, eu una ma declar depasita de situatie.
Am uitat sa raspund la asta.
Poti Claudia, dar numai atat. Eu l-am invatat pe Adi si despre forta de frecare si forta centrifuga, in timp ce-l dadeam in leagan, in roata aia care se invarte. La baie i-am spus despre forta lui Arhimede. Poti...dar dupa parerea mea astea nu sunt suficiente.
Si oricum...cam atat poti invata un copil tehnica in parc. Da sunt de acord ca-l poti invata despre copaci, natura, dar oare nu-i invatam...desi merg la scoala.
Grat.iela sa nu te mire ca-ti vei lua rosii...
gazzella spune:
quote:
Originally posted by anya
Teoria e frumoasa. Dar ce face o mama care trebuie sa mearga la servici 9 ore (ca 1 e cica pauza) mai face 2 ore pe drum, inca vre-o ora cumparaturi si plati facturi...(ca la coafor nici gand)..ajunge acasa pe la 7-8 seara si trebuie sa faca putina curatenie, ceva de mancare pe a doua zi...Timpul s-a dus..rabdarea dusa si ea...ca sa nu mai spun ca la ora 8 seara nu prea te apuci de "lectii".
In ziua de azi problema se pune cum sa gasesti copilului pe cineva sa-l supravegheze si sa-l ajute la lectii pana ajunge vre-un parinte acasa, nicidecum de homeschooling!
Anya
uite un punct foarte bine atins, mult realist as spune
suntem obligati sa vedem realitatea cotidianului nostru in general, asa cum ea este
marea majoritate a celor care ne intalnim pe forumuri suntem agrenati intr-o viata deja mult incadrata la care de cele mai multe ori, din pacate, nu se poate renunta pentru ca asta ar insemna implicit si renuntarea la mijloacele de subzistenta
doar in acest caz vad oarecum necesara impunerea invatarii tablei inmultirii indiferent de anotimpul care este in plina explozie dincolo de peretii casei pentru ca in acest caz parintele nu si-ar putea permite sa recupere un proces de invatare, asta in ipoteza putin probabila in care si-ar permite anterior sa-l intrerupa prin iesirea in parc.
in mod decisiv nu cred in viabilitatea HS sau US acolo unde nu exista o foarte mare disponibilitate (ca vorbim in termeni de resurse financiare sau care apartin interiorului parintelui), daca nu totala, a parintelui de a-si seconda copiii in functie de nevoile de crestere a acestora.
gazzella spune:
quote:
Originally posted by grati.ela
inca n-am citit toate postarile si poate ca e mai bine sa raspund acum: homeschooling este o alternativa pentru cei care au probleme majore de adaptare




perfect

asta da introducere intr-o discutie in respect fata de interlocutor
Graziela,



Serghei (2 mai 2006) si
Katja (30 martie 2004)
.