Scrisul la gradinita
Raspunsuri - Pagina 2
adita spune:
quote:
Originally posted by CORNELIAP33
Vai ce bine ca v-am gasit!!
Crisdima parca vorbesti despre Rares al meu!!!... care are 5 ani si jumatate.
Identic... Nu-i place sa scrie, sa deseneze, nici macar sa coloreze, inschimb are o memorie fenomenala, stie poezii in mai multe limbi, cantecele, literele si cifrele toate, citeste cuvinte de doua, trei litere, povesteste cursiv, este istet si are idei... DEja il laud, dar e al meu
exact la fel si al meu. numai ca are 6 ani si citeste cuvinte destul de lungi. in rest, parca il descrii pe el
Gabriela, ce bine ar fi sa fie si la noi asa, sa ii testeze si in functie de ce stiu deja sa lucreze individualizat cu ei. eu imi fac griji cu Antim, nu-i place sa deseneze si sa scrie (cu toate ca stie sa scrie toate literele, dar cam uratele), in schimb ii place mult sa faca adunari si scaderi ( de genul 135-67) si probabil la clasa I o sa se plictiseasca grozav cu 2+3
mamica de patru copilasi
: Stefan (18 ian. 2007)
, Nectarie Ioan (5 ian. 2005)
, Elena (21 mai 2003)
si Antim (27 sept. 2001)
Gabbriela spune:
adita pt exersarea scrisului frumos scoate pagini de la link-ul dat de mine... poti scrie ce doresti tu pe pagina... cifre, cuvinte, doar litere.. cursiv sau de tipar, mici sau mari... si iese o pagina cu 4 randuri cu ce ai sc tu.
Colorat, decupat, pictat nu e asa de important... toata miscarea din ce am observat eu e sa ti ocpuat copilul in clasa cu ce ii place si astfel va avea rezultate bune.
Sa sti ca nici la noi in USA nu toate scolile sunt la fel, eu pot sa spun ca am mare noroc de scoala asta.
Sanatate si numai bine 
Nicole mami lui www.babiesonline.com/babies/j/julianleonardo/" target="_blank">Julian
www.freewebs.com/gabbriela_nicole/" target="_blank">
Never discourage anyone...who continually makes progress, no matter how slow. - Plato
crisdima spune:
Multumesc pentru raspunsuri, am sa va raspund pe rand.
Cornelia, sunt de acord cu tine ca nu sunt inca pregatitit pentru multe din aceste activitati, dar vad ca ele se cer de pe acum si unii o fac fara probleme altii mai incet. Eu nu vreau sa ramanem mult in urma cu acest "mai incet" (ca nu vreau nici sa-l fortez) ca tot el ar avea de pierdut la final.
Filofteia, nu am pretins nici o clipa ca suntem singurii care nu auzim, cred ca mai toti sunt asa. Si crede-ma ca mereu ii spun de la scara "intram, te descalti si ne spalam pe maini primul lucru", i-am aratat si apa murdara care se scurge cand ne spalam, degeaba, tot trebuie sa stau dupa el un sfert de ora pana o face. De vorbit cu testoasele ninja (astea sunt preferatele lui acum) vorbeste nonstop, pe strada, prin casa, la culcare, chiar si cand incerc sa vorbesc cu el despre altceva. Dar stiu ca si asta o sa treaca cu timpul.Uneori insa obosesc si eu sa-i tot spun, sincer. Ca debordeaza de imaginatie asta nu ma deranjeaza, clar. Daca i-as vorbi tot timpul despre Raph, Leo, Mikey si Don, ar fi foarteeee interesat. Dar lumea lui nu se reduce (si nu trebuie sa se reduca) numai la asta.
Carmen, felicitari pentru Ericutz. E mare lucru ca stie atatea de la varsta asta. Am vazut ca si la Alex la gradi au lectii din astea cu unele cuvinte punctate si ei sa le uneasca literele. Acasa ii place sa isi scrie numele, si nu numai, scrie chiar toate literele cu carioci peste niste litere decupate de la Danonino (fetele din Ro poate stiu, acelea care au forme de animalute). Dar a trecut si de faza asta, deja s-a plictisit si de ele.
Donia, o sa mai incerc putin si constant cu el, cred ca asta e o solutie ca sa "invete cum se invata" cum bine ai zis. Nu vreau performanta de la el, atat cat poate, problema e ca stiu ca potential are (mi-au zis si educatoarele) dar trebuie impins mai mult de la spate. Si crede-ma ca am incercat cu carioci, creioane colorate, creta cu tablita, nici unele nu il atrag in mod deosebit si nu l-am fortat sa coloreze, sa deseneze, probabil ca nu ii place si pace. Pensule inca nu i-am luat, stiu ca face la gradi, dar poate o sa il mai cooptez si cu asta.
Gabbriela, merci mult pentru site, o sa ii scot modele sa le facem impreuna sa invetam sa scriem frumos. Cu recompensele insa, am ajuns la concluzia ca e cu dus si intors, nu vreau sa ajunga sa faca orice doar stiind ca il asteapta ceva la final. Motivatia trebuie sa fie nu stiu, de ordin psihic ca sa zic asa, sa fie satisfactia lui ca a reusit/terminat, dar nu sa faca/termine ceva repede ca primeste o jucarie sau un ou Kinder sau mai stiu eu ce la sfarsit. Crede-ma ca am incercat si cu bulinele, dar nici nu se apuca de treaba ca se gandeste deja la buline
.
Adita, nu toti excelam in toate, chiar daca zici ca scrie urat, pare sa ii placa matematica, poate o sa devina un mare matematician. Eu vreau sa cred ca incet incet o sa renuntam si noi la a-i face pe copii sa faca performanta la toate materiile, si sa se axeze pe ce ii intereseaza cu adevarat. Dar nu stiu cand o sa permita asta sistemul nostru de invatamant.
Scuze daca m-am lungit prea mult, va multumesc inca o data pentru idei si pareri.
Pupici la toata lumea,
Cristinuk si Alexutzu
simali spune:
Am trecut si eu prin faza "nu vrea sa scrie". Si la inceput am crezut ca o sa se antreneze cu alti copii si o sa vrea. Dar a trecut un an si...nimic. Atunci mi-am dat seama ca nu pot lasa chiar totul la latitudinea copilului. Ca de fapt daca el nu scrie nimic, inseamna ca in timpul activitatii de scris el face altceva. M-am interesat la educatoare si chiar asa era. In timp ce colegii lui scriau, el se juca, deranja pe altii, umbla pe sub masa, etc.
Si atunci am avut, tot pe la 5 ani, o discutie foarte "serioasa".
I-am spus ca nu se poate ca la gradinta, in timpul activitatii de scris, el sa incerce sa faca altceva. Gradinita este facuta pentru ca toti copiii, cand este o activitate sa presteze activitatea. Nu se accepta sa faca fiecare ce vrea.
Deci, daca e ora de scris, vreau sa te vad cu mana pe creion, exersand scrisul. Eu nu critic daca ceea ce ai scris este frumos sau urat, dar ma dereanjeaza sa vad ca NU VREI SA INCERCI si ca tu vrei mereu sa faci altceva decat fac colegii tai. Iar daca vei continua sa nu vrei vei fi pedepsit.
Din ziua aceea a inceput sa vrea si nu am mai avut nici un fel de probleme. La inceput liniutele aratau ca batute de furtuna dar pentru ca a fost nevoit sa se conformeze si sa tot incerce, liniutele au inceput sa arate din ce in ce mai bine.
Nici acum nu-i place sa scrie si cred ca o sa scrie foarte urat la scoala, dar asta este ceva ce nu tine obligatoriu de el, deci nu ma deranjeaza. De el tine insa SA INCERCE si SA VREA.
alice
lulu_boches spune:
:)
nu numai eu patesc asa?Acu 3 zile fetita mea (5 ani), a avut de facut bastonase la gradi.Nu stiu ce a fost in capsoru ei, ca in loc de acele bastonase ea afacut niste puncte.S-a suparat educatoarea, pe ea.Problema e alta, fetita mea a facut bastonasele acasa saptamana trecuta, ptr ca acasa fiind singura(fara gasca de la gradi), ne-a pus sa o invatam literele, cifrele, sa scrie.Anul trecut la gradi era foarte atenta, anu asta e pusa numai pe soti cu baieti.Ieri a luat o bulina neagra.![]()
Dar ca si voi, ma gindesc, daca la gradinita invata sa scrie, sa socoteasca, la scoala nu o sa se plictiseasca?
Bucuria vine din lucruri marunte...
Lena
simali spune:
quote:
Dar ca si voi, ma gindesc, daca la gradinita invata sa scrie, sa socoteasca, la scoala nu o sa se plictiseasca?
quote:
Programa de gradinita nu prevede nici cititul si nici socotitul. Se fac numai elemente de litere si litere de tipar (eventual) fara sa se lege literele de mana.
La scoala se vor face scrisul caligrafic si corect, apoi dictari, cititul cursiv si cu intonatie, etc.
alice
ela03 spune:
Nu am timp sa scriu mai mult; vreau doar sa va spun sa nu va bateti joc de copilaria copiilor vostri. Si-asa la scoala programa este incarcata.
Fania spune:
Si baiatul meu a scris la gradi, e adevarat in grupa pregatitoare deci nu la 5 ani. Chiar aveau teme de la o saptamana la alta ceea ce i-a creat obisnuinta si constiinta de a-si face temele asa incat acum in clasa 1 ne este foarte usor.
Programa de initiere (bastonase si liniute) dureaza intre 4-6 saptamani, dupa care se incep literele si cifrele, dar depinde de invatatoare si sigur si de nivelul copiilor.
Iar in clasa 1, NU, nu se plictisesc!!! Desi si Andrei stia sa scrie si sa citeasca inainte de scoala, exista noutatea manualelor, a caietelor, a discutiilor cu doamna, a initierii in lectura alaturi de parinti,scoala este frumoasa si nu pare grea.
Fiecare copil are ritmul lui, trebuie doar sa-l gasim si sa nu uitam ca lumea lor este totusi jocul!
[url="http://http://s218.photobucket.com/albums/cc189/Stefania1007"poze/url]
lulu_boches spune:
quote:?
Originally posted by ela03
Nu am timp sa scriu mai mult; vreau doar sa va spun sa nu va bateti joc de copilaria copiilor vostri. Si-asa la scoala programa este incarcata.
Bucuria vine din lucruri marunte...
Lena
ela03 spune:
quote:?
Originally posted by lulu_boches
Bucuria vine din lucruri marunte...
Lena
[/quote]
Am cunoscut multi parinti care au asteptari prea mari de la copiii lor: sa rezolve corect toate cerintele din caietele speciale de la gradi, sa invete nu stiu cate limbi straine - ii duc la multe cursuri: germana, engleza, italiana, pian, vioara etc.
Eu insami am fost un asemenea parinte, dar mi-am revenit la timp. Era nefericit, agitat, educatoarea se plangea de el ca nu-i deloc cuminte. L-am mutat urgent de la grupa germana la grupa romana (copilul si-asa e bilingv, a invatat romana si maghiara deodata). De cand l-am mutat e total schimbat. E alt copil: vesel, cu pofta de viata... imi povesteste cu drag despre tot ce a "lucrat" la gradi si abia asteapta sa mai mearga. Ma bucur pentru el... ma bucur ca mi-am dat seama la timp ca-i cerusem prea mult si era nefericit.
Vad in jurul meu multi copii obositi prea devreme. Mai rau e cand si doamnele au asteptari prea mari de la ei. La gradinita trebuie sa-i atragem spre anumite activitati, nu sa-i obligam sa le desfasoare. Mai cu drag scriu bastonase cand "Decoram cu ele fata de masa" decat daca urlam "Pune, ma, mana pe creion si scrie, puturosule!" (scuze daca am exagerat, doar am dat un exemplu)
"Puturos?!" Hmmm...
Sper ca acum ati inteles ce-am vrut sa spun.
Uitati-va la "Functiile de parinte" (la "Parintii intreaba, parintii raspund", parca...)si veti intelege mai bine ce vreau sa spun.
