N-AM CURAJ SA CONDUC (9)

Raspunsuri - Pagina 3

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns b.nica spune:

Fetelor, sotul meu, ca un cobe, mi-a zis ceva, care acum imi dau seama ca este f. important:a zis ca atunci cand voi simti ca eu conduc masina si nu ea pe mine, atunci ma voi descurca.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lorenza spune:

quote:
Originally posted by b.nica

Fetelor, sotul meu, ca un cobe, mi-a zis ceva, care acum imi dau seama ca este f. important:a zis ca atunci cand voi simti ca eu conduc masina si nu ea pe mine, atunci ma voi descurca.


Asta nu vine decat prin exercitiu,in niciun caz de la sine!
Daca-ti doresti cu adevarat,vei reusi.Te urci la volan,iti pui cate semne de incepator,sunt unele mari cat o paine rotunda,altele tot mari pe care scrie femeie la volan,si pleci cu viteza mica.Incet,incet,n-are ce sa se intample,daca totusi nu ti-e o frica patologica si atunci mai bine o lasi balta.Se poate trai si fara sofat.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Aurelia spune:

Din pacate expresia sotului tau este foarte adevarata !
La noi este pusa in practica de catre instructorii cu care dam examenul de condus : examenul la noi dureaza 30 de minute de condus in continuu in oras si pe autostrada si atita timp cit examinatorul nu observa ca tu conduci masina si ca o stapinesti cu usurinta nu-ti dau permisul!!!
Ieri o prietena m-a sunat sa-mi spuna ca si-a luat permisul ,a inceput scoala acum 5 ani l-a luat abia a treia oara !!
Eu am doar trei ani de cind am luat permisul si desi facusem scoala si in romania mi-a trebuit un an si jumatate sa pot sa-l iau aici.

Sa nu credeti ca doar in romania sint "usacaturi" acestea cresc peste tot in lume doar procentajul lor difera de la o tara la alta !

La noi cind se acrosaeaza doua masini se coboara imediat din masina si se completeaza un "constat" care este o fisa ce o au toti conductorii in masina data de catre asigurari ,pe fisa asta exista desenele a doua masini pe care se poate marca traectoria impactului si descrierea lui .
Amindoi conductorii au interesul sa spuna adevarul caci altfel nu se poate completa constatul e clar!
Apoi il semneaza amindoi si unul il duce la asigurarea lui care face demersurile necesare pentru ambele reparatii.
Mi s-a intimplat si mie intr-un patking sa "zgirii" pe aripa o masina care era oprita "la taclale" cu alta in unghiul meu mort.
Totul s-a petrecut insa civilizat ,am completat costatul amindoua ,am semnat apoi eu l-am dus la asigurare.
Fara sa ne injuram s-au sa ne jignim desi eu puteam sa tip caci ea nu avea dreptul sa se opreasca si sa coboare din masina in dreptul masinilor garate deja ,ea trebuia sa caute un loc marcat si sa se gareze ca toti ceilati ..........

In rest ,injur si eucu zimbetul pe buze ca si toata lumea cind nu-mi convine ceva caci oameni sintem cu totii si vrem nu vrem se intimpla acest lucru uneori inainte sa ne dam seama ca am facut-o si ca nu trebuia!

mamica fericita de baiat mare !!!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns manumanu spune:

Dragelor, n-ati mai scris de mult... adevarul e ca pe vremea asta nu-ti prea vine sa iesi din casa, necum sa conduci! Eu sunt incepatoare, m-am urcat la volan cu adevarat abia din primavara, de cand am masinuta mea (un Chevrolet Aveo din ala mai mic)... acum vine iarna si sunt cam speriata! Cum e? la ce sa ma astept? Ma sperie poleiul, desi conduc doar prin oras deocamdata... Poate imi spuneti voi cum e sa conduci iarna! Va pup

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lorenza spune:

quote:
Originally posted by manumanu

Dragelor, n-ati mai scris de mult... adevarul e ca pe vremea asta nu-ti prea vine sa iesi din casa, necum sa conduci! Eu sunt incepatoare, m-am urcat la volan cu adevarat abia din primavara, de cand am masinuta mea (un Chevrolet Aveo din ala mai mic)... acum vine iarna si sunt cam speriata! Cum e? la ce sa ma astept? Ma sperie poleiul, desi conduc doar prin oras deocamdata... Poate imi spuneti voi cum e sa conduci iarna! Va pup


Daca e polei si n-ai ABS la masina,mai bine nu mai iesi cu ea.Si chiar si in cazul respectiv,ceilalti participanti la trafic,nu au toti si pot sa intre in tine.
Eu una cand o sa fie polei,renunt!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Aurelia spune:

Ei si daca ai ABS?
Acesta serveste doar la reducerea distantei de frinare si stapinirea masinii in caz de frinaj brusc.
De polei in nici un caz !
Doar ASR-ul ajuta la diminuarea efectului de patinaj:

"Le système antipatinage ASR est le résultat d'études de développement menées à partir du système antiblocage des roues ABS.
Il a pour but d'éviter le patinage des roues motrices en toutes circonstances, lors d'un démarrage en côte sur une route enneigée, par exemple"
Eu una nu am ASR doar ABS si pot sa spun ca iarna trecuta am facut o pirueta superba in momentul in care vroiam sa ma opresc la semafor dimineata dupa un ger strasnic!!!
a jucat poate si faptul ca masina are tractiune pe spate si ca nu mi se mai intimplase pina atunci sa fie polei pe jos,un prieten sofer profesionist mi-a spus ca atunci cind simti ca masina fuge intr-un sens nu trebuie sa tragi de volan in sensul opus ci doar sa apesi ambreiajul ,acum nu sint sigura ca am ascultat cu atentie sfaturile lui caci era intr-o discutie in gluma ,dar acum ca vine iarna ma gindesc chiar sa-l intreb serios caci in orasul unde trebuie sa merg eu la munca nu-i alt mijloc de transport decit masina personala si iarna e pe vine..........




mamica fericita de baiat mare !!!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lorenza spune:

Eu am citit intr-o carte mai veche de conducerea automobilului ca daca derapeaza intr-o parte,tot in partea aceea tragi usor de volan pana se indreapta masina.Cine stie mai bine sa spuna.Si pe cat posibil folosesti numai frana de motor.
Oricum mi se pare prea riscant,mai bine iau un taxi daca ma grabesc.
Intr-adevar nu am retinut bine initialele,am confundat abs cu asr-ul.Pentru lamuriri suplimentare pentru toate dotarile suplimentare ale masinilor:
ABS
Sistemul de antiblocare al rotilor – Cu ajutorul senzorilor inductivi, calculatorul ABS, înregistreaz#259; viteza de rota#355;ie al ro#355;ilor, dac#259; o roat#259; tinde s#259; se blocheze forta de frânare va fi scazuta pân#259; când alunecarea este anihilat#259;.

ASR
Sistemul de reglarea a fortei de tractiune – reduce momentul de rota#355;ie al motorului în cazul in care, la demaraj, ro#355;ile tind sa patineze, astfel asigurand o aderen#355;#259; mai bun#259; pe drumurile cu aderenta scazuta, nisip-zapada-gheata. Dac#259; o roata începe s#259; patineze, calculatorul motorului reduce sistematic cantitatea de combustibil injectat, lucru prin care puterea motorului, si cu aceasta for#355;a de tractiune care trebuie transmis#259;, se reduce.

EBD
Distribu#355;ia electronic#259; a for#355;ei de frânare. La autovehiculele cu tractiune fa#355;#259;, partea din fa#355;a este mai grea decât partea din spate, astfel încât în cazul ac#355;ion#259;rii frânelor, centrul de greutate al autovehiculului se deplaseaz#259; spre fa#355;#259;. Prin aceasta aderenta la rotile spate scade simtitor si rotile tind sa se blocheze. Prin distributia for#355;ei de frânare, franarea automobilului se realizeaza mai eficient, iar fenomenul de blocare al rotilor este inlaturat.

EDS
Blocarea electronic#259; a diferen#355;ialului. Dac#259; o roat#259; motoare pierde aderenta, in conditii grele de deplasare, inpiedicand deplasarea autovehiculului, printr-o forta de frânare definit#259;, roata fara aderenta este frânat#259;, astfel forta de tractiune asupra ro#355;ii se deviaz#259; catre roata cu aderen#355;#259; mai bun#259;, permitand deplasarea .

ESP
Program electronic de asigurare a stabilit#259;#355;ii. Cu ajutorul ESP-ului se poate cre#351;te capacitatea de control asupra autovehiculului în situa#355;iile limit#259; ale dinamicii de deplasare. De exemplu, în cazul curbelor luate prea rapid. ESP-ul extinde func#355;ia ABS si reduce pericolul de derapare, în orice condi#355;ii ale carosabilului. Prin interven#355;ia punctual#259; asupra managementului motorului #351;i asupra frânelor, ESP-ul împiedic#259; o posibil#259; derapare a autovehiculului. ESP-ul actioneaza în întreg domeniul de viteze #351;i se cupleaz#259; automat la fiecare pornire a motorului. Acest sistem poate fi cuplat #351;i decuplat în caz de necesitate, prin ap#259;sarea tastei ESP. Dac#259; ESP-ul este decuplat, lampa de control este aprins#259; în permanen#355;#259;. Acest lucru este îns#259; recomandat numai în cazul rularii cu lan#355;uri de z#259;pad#259; #351;i în cazul suprafe#355;elor de rulare afanate, necompacte de exemplu z#259;pad#259; , nisip, pietris.

MSR
Reglarea momentului de rotatie al motorului. Acesta func#355;ie este integrata în sistemul Traction Control (TCS). Dac#259; pe o suprafa#355;#259; carosabil#259; cu polei sau ghea#355;#259; se decelereaza brusc sau se trece într-o treapta de vitez#259; inferioar#259;, are loc o alunecare a ro#355;ilor motoare. MSR-ul înregistreaz#259; acest lucru prin senzorii sistemului antiblocare #351;i stabilizeaza, printr-o ridicare dirijat#259; a turatiei motorului, starea autovehiculului

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lorenza spune:

Vad ca a iesit cam prost copy-paste meu.Nu stiu sa-l repar.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Annie80 spune:

Cum adica sa nu conduci pe polei, mai ales daca nai ABS (care nu este prea folositor)

eu am condus Constanta-buc- iasi cu permis ridicat de la politie de 5 zile....cu viitorul sot in dreapta (fara permis dar stie teorie) si am ajuns intacta incetul cu incetul...mai cu frane de motor adica fara frane bruste...si poate fetele din iasi stiu ce curbe sunt la intrare in iasi..si noi eram intre 2 tiruri..si eu incepatoare, si cu frica, nici nu cunosteam drumul si fara mapa, ramasesem si fara faza scurta...bine ca franele au fost ok...cam inconstienti, as zice acuma

eu as vrea sai vad pe ametiti astia de aici conducand pe in Ro, sau sa fie polei aici, cred ca as sta la balcon sa-i vad cum patineaza...aici si daca ploua mai mult se insira accidente dupa accidente

------------------------
Someone's pleasure is another's pain!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Mara76 spune:

Eu am facut 2 ore de dimineata pana la munca, mai peste tot blocaje, mai peste tot isterizati... nimeni nu te lasa, toti claxonau... ca la nebuni!

Cat despre condus iarna, eu am de gand sa conduc, usor-usor, dar conduc. Ca n-am de gand sa ma plimb cu Ratb si masina sa stea in fata blocului.

Mergi la inceput