logopedie
Raspunsuri - Pagina 4
columbiana spune:
quote:
Originally posted by Flori78
Buna Betiana!
Sper sa ma ajuti cu un sfat in privinta copilului meu, daca se poate.
Andrei are 2 ani si 3 luni; pe la 8-9 luni spunea ta-ta, ma-ma, ba-ba. Dupa aceea nu a mai spus nimic.
La varsta de 1 an am fost cu el la psiholog si la neurolog (ne-a recomandat Encephabol si Tanakan - i-am administrat doar Encephabol - apoi am intrerupt tratamentul - ne-am gandit ca totusi nu e bine sa il indopam cu medicamente).
La 1 an si jumatate ne-am dus din nou la ORL-ist, logoped - ne-au spus ca trebuie sa mai asteptam. Am fost la un alt neurolog ne-a recomandat acelasi tratament (Encephabol si Tanakan + Vitamina B6) pe care i l-am administrat 3 saptamani fara nici un efect.
Zilele trecute am fost din nou la logoped- ne-a spus ca trebuie sa mai asteptam.
La medici am fost si la noi la Galati, dar si la Bucuresti la Spitalul Budimex (consult ORL, neurolog, logoped).
Acum scoate niste sunete: dei, ca, aca, ma-m, dam si cam atat.
Intelege tot ceea ce ii spunem, aduce lucruri cand vrea el, la aseaza acolo unde ii spunem cand vrea....
Nu mai stiu ce sa fac! Sunt disperata!
Poate fi copilul meu mut (Doamne fereste)?
Ce parere ai ? Te rog mult sa imi raspunzi aici sau pe adresa mea : liliflor78@yahoo.com .
Flori, nu te supara dar mi-e greu sa inteleg: din tratament i-ati administrat doar o parte si apoi dupa scurt timp l-ati oprit, apoi iar medicamente si iar l-ati oprit brusc;
eu nu sunt de specialitate dar din informatiile obtinute ( eu am ales sa nu-i dau copilului nici un medicament, si acum nu regret, dar am suplinit cu ABA si alte terapii nemedicamentoase) stiu ca medicamentele astea trebuie administrate pe perioada mai lunga pentru a se vedea efecte+ dozajul trebuie respectat cu strictete, etc, iar stoparea terapiei se face treptat reducind doza si nu brusc; deci odata administrat dar nu in doza si perioada corecta poate provoca efecte adverse, dar nu e in masura sa-si faca efectele curative.
stiu ca uneori din disperare am incerca orice, dar e bine sa evitam gesturi ce mai tirziu le-am regreta, luptindu-ne sa le facem bine, sa nu le facem uneori mai rau (si eu am trecut prin asta, si unele decizii ale mele au facut rau copilului in loc sa-l ajute )
sanatate la puiuti si parinti
http://www.floriinro.ro/
Loue à bon prix cet espace de signature, merci de me contacter en MP.
AdiS spune:
Buna,
"Mister" al meu are 2 ani si 2 luni si are probleme neurologice (scor apgar = 1, hemoragie cerebrala transformata in hidrocefalie). Nu prea vorbeshte. Spune: ia, da-te/du-te, pleaca, degete, fa-fa-za (farfurie), ma'sh (la catel), pui-pui,pisa (pisica), Be'ta (numele catelului), Azo', unu-doi-t'ei, nu, cateodata da (ca ii cade nasul daca ne aproba),si alte cuvinte din 2 silabe identice: papa, mama, tata, nene, tutuuu ..., uneori/f rar: lalala sau Ale (de la numele lui), ga-ga, si cam atat. Primele 3-4 cuvinte nu shtiu cum le-a prins si le foloseshte cum trebuie. Par sa ii placa aceste cuvinte mai ales ca ii rezolva mare parte din interactiunea cu oamenii.
Il vad ca uneori isi concentreaza privirea la gura mea sa vada cum pronuntz, incearca si nu poate si se opreshte. Ma intreb daca sa ma ingrijorez si sa apelez la un logoped acum sau ... este pe drumul cel bun .. ca sa zic asha ... sau cand ar trebui sa incep sa iau masuri avand in vedere ca shtim ca ar putea fi probleme. Suntem atenti cu el dar desigur doresc un ajutor specializat.
Mersi frumos
betiana spune:
Draga Adis, problemele fiului tau sunt multiple, dar se pare ca centrii vorbirii nu sunt foarte afectati. Incearca cu el exercitii de dezvoltare a capacitatii respiratorii (exercitii de suflat in instrumente muzicale,baloane de sapun...) si gimnastica fonoarticulatorie(ne lingem pe buze - sus,jos,circular, umflam obrajorii,radem,rotunjim gura).Toate aceste exercitii ajuta la tonifierea musculaturii aparatului care ne ajuta la articularea sunetelor.Asociaza obiectul cu cuvantul, spus rar si clar.
ellaene spune:
buna sunt Luciana, si am si eu o problema....baietelul meu de 8 ani sufera de ADHD.....din pacate nu am stat prea bine cu banii si medicii de la Obreja m-au tot pasat de la unul la altul...de doi ani fara rezultat, cu toate tratamentele nu vad niciun rezultat multumitor....daca ma poate ajuta cineva cu vreun sfat, o recomandare ceva, v-as multumi mult.
betiana spune:
Exista foarte multe carti pentru parintii copiilor cu adhd si foarte multe articole despre acest sindrom.Copilului trebuie sa i se intareasca comportamentele pozitive.Sa fie laudat pentru cel mai mic efort de a fi mai atent si mai disciplinat.Trebuie foarte multa rabdare si intelepciune.Cand vine de la scoala si aflati lucruri rele nu-l sanctionati imediat.Lasati-l pe el sa va explice ce s-a intamplat.Incercati sa faceti din invatatoare partenerul dvs. in efortul comun de recuperare.Copilul trebuie sa stea intr-o banca din fata, mai aproape de ochii vigilenti ai invatatoarei.Descoperiti-i copilului dvs macar o calitate.Fiecare copil are in el ceva minunat.Chiar si cei cu adhd.Eu am un copil la cabinet cu acest sindrom.Este in clasa a II-a.A evoluat frumos.Il stiu de la 4,6 ani, cand era foarte greu sa-l conectezi la sarcini.Deci... se poate. In privinta tratamentului, in voga este medicamentul Straterra.
Mada spune:
buna betiana,
am o fetita de 3 ani si 2 luni. sanatoasa, voioasa.
a inceput sa vorb tarziu prin primavara, mie nici acum nu mi se pare ca e conforma varstei.
merge la gradi, stam mai mult pe acasa, de fapt, cu racelile de rigoare. din 2 luni mai exact a mers 3 saptamani la gradi. In astea 3 saptamani (care nici nu au fost legate) a invatat nesperat de mult, poezii, cantecele, cuv noi multe.
cu noi acasa nu prea are rabdare sa repete ce spun. sau pe moment nu spune si peste cateva zile sau ore repeta ce i-am spus.
in schimb sta la citit povesti si povestit dupa imagimi ff mult si ii face o deosebita placere.
intrebarea mea e alta cum sa fac sa-i dezvolt si mai mult limbajul si e sasaita mai degeaba limbuta cum se zice. cand spune casa baga limbuta intre dinti.
nu neaparat la cuvinte cu S, deci nu e numa sasaita
nu stiu daca ai inteles ceva. as vrea daca poti sa-mi spui ce exercitii sa fac cu ea sau daca trebuie sa o vada cineva.
multumesc mult de tot
Mada,un om. Cu frica lui Dumnezeu si Ilinca Teodora 22 sept 2004
Ilinca
betiana spune:
Draga Mada, ai o fetita deosebita.Faptul ca ii place sa asculte povesti si sa se uite in carticele este un lucru grozav.Aceste povestiri ii vor dezvolta vocabularul.Pentru sasaiala, incearca sa imitati sunetul sarpelui dar cu limba in gurita.Arata-i in oglinda ca desi imitam un serpisor limba nu iese amenintatoare.Dintii calca unul pe celalalt, iar gura imita zambetul.Cu acest sunet lung al sarpelui spuneti silabe cu s prelung, apoi cuvinte simple tot cu s prelungit (ex : sssac,sssuc,passsta...).Abia cand va stapani modalitatea corecta de a spune sunetul treceti la propozitii simple.
Exercitiile nu trebuie sa dureze mai muylt de cateva minute zilnic si se fac sub forma de joaca.Daca si dupa 4 ani are acelea;i probleme atunci va adresati unui logoped.
Mada spune:
Multumesc mult de tot ca mi-ai raspuns asteptam cu sufletul la gura. Multumesc pentru aprecieri, intr-adevar este o fetita deosebita.Chiar si educatoare imi spune ca este singura din clasa care sta cuminte la lectii si asculta ff atenta ce i se spune.
Chiar de astazi voi incepe exerctiile cu ea.
Multumesc mult din suflet inca o data.
Mada,un om. Cu frica lui Dumnezeu si Ilinca Teodora 22 sept 2004
Ilinca
bogalina spune:
buna betiana,ma bucur ca am dat peste tine aici,poate ma lamuresti si pe mine caci nu stiu incotro s-o iau.Eu am un baietel de 5,4 ani ,merge la gadinita acum iar in colectivitate de la 1,11 luni.A vorbit de mic ,nu e asta problema ci faptul ca pronunta gresit cuvintele,nu stie sa povesteasca (de ex daca il intreb ce au facut la gradi,imi zice "bine" sau "frumos "si atat...)iar la unele cuvinte le mai adauga consoane sau vocale la sfarsit rezultand cuvinte noi care nu se gasesc in dictionar.(de ex:zice "iesc afara " in loc de "ies afara".Am fost anul trecut la logoped si ni s-a spus ca nu are probleme decat cu "r" si sa nu ne facem griji.A mai trecut un an,parca ceva imbunatatiri se vad dar nu remarcabile.Asteptam nerabdatoare sa vina anul scolar crezand ca vor fi evaluati de un logoped dar nu a venit nimeni motivand ca nu sunt suficiente cereri.E interesat de litere,de carticele,jocuri dar mi-as dori sa-l aud ca vorbeste corect,tot timpul trebuie sa-l corectez.Daca il pun sa repete dupa mine,pronunta corect dar altfel nu.Sper ca m-am facut inteleasa.Ce zici,exista vreo solutie pt problema noastra?
betiana spune:
Da, exista solutii.La varsta asta, in mod normal copilul trebuie sa inceapa sa vorbeasca in propozitii.Limbajul ar trebui mai mult stimulat.De ex : ii arat un scaun si ma intreb "La ce pot sa folosesc scaunul ? poate stii sa-mi spui tu " el va spune " sa stai pe el" si atunci continui "Minunat raspuns ! Eu stau pe scaun" si te asezi pe scaun.Continui sa-l intrebi "Ce am facut ?" si el iti va raspunde "Te-ai asezat pe scaun"."Ia te uita ! Ai spus o propozitie" sau jocuri absurde "Nu-i asa ca ma spal pe dinti cu pieptanul?" si el ar trebui sa raspunda "Nu.Cu pieptenul iti aranjezi parul.Cu periuta te speli pe dinti".Raspuns "Aha! ai spus 2 propozitii" si asa va intelege ce inseamna o propozitie. Pentru consoanele in plus ar trebui totusi facuta o audiograma ca sa nu fie vreo problema (sa elimini orice suspiciune), dar poti face un joc cu marioneta care nu vorbeste bine si pe care el trebuie s-o corecteze ("Eu iesc afara" spune marioneta, iar el trebuie s-o corecteze).Acestea sunt jocuri pentru constientizare fonologica.