Cunoaste cineva f bine Codul Fiscal?

Cunoaste cineva f bine Codul Fiscal? | Autor: mandyksch

Link direct la acest mesaj

Am o nelamurire legata de livrarile intracomunitare.
Livram intracomunitar marfa in conditie de livrare Ex Works. Intocmim factura (codurile de inregistrare unice ale clientului si vanzatorului), plus CMR (scrisoarea de transport) furnizat de transportator.

Finantele ne solicita sa le dam CMR-ul stampilat si semnat la descarcare ca si dovada ca marfa a fost livrata la client. Cand ne cer acest lucru nu ne spun in temeiul carei legi/articol solicita acest lucru.

Clientii pe care i-am rugat sa ne transmita CMR-ul stampilat la descarcare ne intreaba de ce avem nevoie de el, caci legislatia europeana nu o impune. Si ca CMR-ul ii intereseaza mai mult pe ei pt ca ei angajeaza transportul si trebuie sa achite factura de transport.

Factura de livrare, Declararea in Intrastat, plus CMR-ul stampilat, semnat de vanzator nu sunt suficiente sa dovedesti o livrare intracomunitara? Este nevoie si de CMR stampilat de client?

Mandy si Krisztián (23.10.2005)

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Doua intrebari:
1. De ce nu va adresati serviciului metodologie asistenta contribuabili din cadrul Administratiei Financiare ei avand obligatia sa va furnizeze un raspuns legal?
2. De ce ar fi complicat un fax cu CMR stampilat, costurile nu cred ca sunt asa de mari fata de valorile tranzactionate?

Marius Pernes
www.marius.rdsor.ro
Decembrie 2006
Anul 2007

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mandyksch spune:

Bune intrebari, Marius.Aceeasi prima intrebare am adresat-o si noi celor de la Finante de doua zile dar nu am primit raspuns nici pana acum.Au zis doar ca asa prevede lege si nu ne-au spus care lege, ce articol. De asta as fi vrut sa intreb pe cineva mai cunoscator al CF. Eu personal nu lucrez pe partea de Financiar/Conta.

CMR-ul le trebuie in original, deci unul din exemplarele originale, nu pe fax. Ori noi avem in jur de 100-120 livrari (camioane) intracomunitare pe luna.

Mandy si Krisztián (23.10.2005)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Buuun conform legii aveti dreptul sa adresati aceasta intrebare (solicitare) serviciului asistenta mai sus mentionat sub forma unei adrese oficiale in scris, ei avand obligatia legala de a da un raspuns in scris cu precizarea obligatorie a textului legii daca raspunsul dat presupune o astfel de justificare (in 99.9% din cazuri este necesara precizarea cu exactitate a prevederilor legale atat ca si forma cat si ca si continut sau referinta, deci ceva de genul.... in conformitate cu prevederile art. alin nr din OG lege etc etc..)Asa incat nu va sfiiti si depuneti solicitarea la Registratura.

Marius Pernes
www.marius.rdsor.ro
Decembrie 2006
Anul 2007

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Roxana_G spune:

Cer CMR pentru ca vor sa vada exact destinatia produsului si sa verifice incadrarea ca si livrare intracomunitara. Este un ordin cu aplicarea scutirilor in trafic international si acolo parca cer justificarea scutirii pentru livrari intracomunitare cu documentul de transport. Nu imi amintesc sa scrie ca au nevoie de confirmare de la destinatie.

Nu stiu daca legislatia europeana impune sau nu acest document, insa de principiu legislatia europeana stabileste numai liniile directoare nu si modalitatea de implementare.

O sa mai caut luni de la serviciu sa vad unde ar putea scrie despre CMR, posibil sa fie si in ceva reglementari vamale.

Rox 24+
si Alexandra Maria (10.02.2004)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mandyksch spune:

Marius, multumesc de ideea. Am sa vorbesc cu fetele de la Financiar sa faca o solicitare in acest sens.Sa vedem ce nu se va raspunde, pt ca in momentul in care au venit in conrol ne-au spus ca mai sunt si altii in situatia noastra.
Roxana, destinatia marfii exista si pe factura, incadrarea tarifara nu, aceea e declarata ulterior in Intrastat. Io stiam ca cel care angajeaza transportatorul si il plateste are nevoie in special de CMR, pt a fi scutit de TVA la plata facturii de transport. Noi lucram in Ex Works. Daca gasesti eventual ceva azi la job, da-mi de stire. Multumesc.

Mandy si Krisztián (23.10.2005)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mandyksch spune:

Uite care este raspunsul de la Finante Cluj (verbal): solicitarea lor este prevazuta in CF Art.128, alin 9: "Livrarea intracomunitara reprezinta o livrare de bunuri, in intelesul alin.1, care sunt expediate sau transportate dintr-un stat membru in lat stat membru de catre furnizor sau de persoana catre care se efctueaza livrarea ori de alta persoana in contul acesteia."
Alin 1 : Este considerata livrare de bunuri transferul dreptului de a dispune de bunuri ca si un proprietar"

Ori aici nu stipuleaza negru pe alb ca acest CMR, trebuie confirmat de catre client. Tot la telefon ni s-a spus ca cei de la Finante vor sa ia masuri, pt ca f multe firme italiene ar fi achizituonat marfa din Romania, si ar fi revandut-o tot in Romania, nu in UE, desi facturile erau intocmite pe firme din UE. Si atunci, e musai obligatoriu sa avem CMR confirmat de client, chiar daca nu este scris negru pe alb.

Deci ce putem face? Avem Finantele in control si vor sa ne puna sa platim TVA pe facturile de livrari intracomunitare de pe anul asta.

Mandy si Krisztián (23.10.2005)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns dienuzatm spune:

buna,
eu am urmatoarea situatie:
am un contract de vz-cumparare cu o firma din italia de parti componentte de incaltaminte, pe care din dispozitia acestuia le livrez in romania pe baza de aviz de insotire a marfii la o firma care presteaza servicii catre acest client italian. aceasta din urma de incorporeaza in pantofi si face transportul in italia.
pe factura lor ne mentioneaza pe noi ca si furnizori, primim copii dupa cmr. problema este ca finantele sustin ca facturarea produselor catre clientul din italia ar trebui sa o facem doar in momentul in care firma unde le livram noi le trimite in italia????
tinand cont de ciclul de fabricatie al pantofilor nu este unul scurt, pot trece si 2 luni din momentul in care eu livrez partile si firma sa efectueze transportul in italia....eu facturez dupa 2 luni? Codul fiscal spune ca factura se face cel tarziu pana in data de 15 ale lunii urmataore in care a avut loc livrarea.
in ordinul 2221/2006 ne incadram in primul caz....dar nu inteleg ce nu e ok...are cineva vreo parere?
multumesc
in m

Mergi la inceput