obligativitatea angajatorului
Revin la aceasta problema dupa o discutie aprinsa cu angajatorul pe tema contract suplim.
Parerea lui Liviu (si a mea) este ca angajatorul e obligat cf. art. III din OUG 23.
Dar angajatorul mi-a aruncat in ochi art. 133 in care nu este specificat acest caz. Dar eu cred ca ceva nespecificat nu este interzis, ci chiar din contra.
De altfel si contractele suplimentare au fost posibile pt ca in L 19 nu erau interzise, dar nici nu erau specificate clar undeva.
Ar fi fost ideal ca Casa de Pensii sa dea lamuriri suplimentare (scrise) in aceasta privinta.
Ce pareri mai sunt?
Raspunsuri
marius spune:
Cred ca vorbesti de art. 3 nu de art. III. Ar trebui sa arati angajatorului ca in calitate de platitor prin Ord. 23 art. 3 i se precizeaza foarte clar ca pe langa platile de asigurari derivate din contractele de munca trebuie sa aiba in vedere SI cele din contractele individuale. Deci SI inseamna cumul mie mi se pare destul de clara dispozitia legii.
Marius (www.desprecopii.com)
liviu`s spune:
Marius, OUG 23/2003 nu are decat articole romane. deci este vorba in speta de art.III.
genutz spune:
Eu nu-s prea lamurit cum se poate interpreta acel "dupa caz" din art III al OUG 23. Se poate interpreta ca angajatorul poate refuza aceasta cumulare? Sau inseamna doar cei care beneficiaza de acest contract suplimentar.
valy spune:
dupa caz" este simplu: se refera la ..... ori angajatorul, ori agentia care administreaza fondul de somaj ....
marius spune:
quote:
Originally posted by liviu`s
Marius, OUG 23/2003 nu are decat articole romane. deci este vorba in speta de art.III.
Asa zici?
ART. 2
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2003 pentru modificarea si completarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 167 din 17 martie 2003, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Litera b) a articolului II se abroga.
2. Articolul III va avea urmatorul cuprins:
"Art. III. - (1) Perioadele in care persoanele ale caror declaratii de asigurare sociala inceteaza de drept conform art. II, care au fost asigurate pe baza declaratiei de asigurare in baza legislatiei in vigoare pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, constituie stagiu de cotizare, in conditiile legii, daca se face dovada achitarii contributiei de asigurari sociale, iar perioadele in care s-a beneficiat de indemnizatii de asigurari sociale constituie perioade asimilate stagiului de cotizare.
(2) Veniturile asigurate pe baza carora s-a platit contributia de asigurari sociale si cuantumul indemnizatiilor de asigurari sociale de care au beneficiat persoanele prevazute la alin. (1) se iau in calcul la stabilirea drepturilor de asigurari sociale, in conditiile legii.
(3) Prevederile alin. (1) si (2) se aplica in mod corespunzator si persoanelor care au fost asigurate conform art. 5 alin. (1) pct. VI din Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(4) Prevederile prezentei ordonante de urgenta referitoare la stabilirea indemnizatiei pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, respectiv 3 ani, se aplica persoanelor care devin asigurate ale sistemului public de pensii incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(5) Pentru persoanele care anterior datei intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta au avut calitatea de asigurat in sistemul public de pensii, stabilirea indemnizatiei pentru cresterea copilului se face avandu-se in vedere stagiul de cotizare realizat pana la data nasterii copilului, astfel cum a fost reglementat pana la data prezentei ordonante de urgenta.
(6) Pentru situatiile prevazute la alin. (5) cuantumul brut lunar al indemnizatiei este de 85% din baza de calcul stabilita ca medie a veniturilor lunare corespunzatoare perioadei ce a constituit stagiu de cotizare conform alin. (5), cu respectarea celorlalte prevederi ale art. 99 din Legea nr. 19/2000, astfel cum a fost modificata si completata prin prezenta ordonanta de urgenta."
ART. 3
La stabilirea cuantumului indemnizatiilor de asigurari sociale prevazute la art. 98 alin. (1) lit. c), d) si e) din Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, platitorii de drepturi prevazuti la art. 133 alin. (2) lit. a) si b) din acelasi act normativ vor avea in vedere, dupa caz, si veniturile asigurate in baza contractului de asigurare sociala incheiat, conform legislatiei existente pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/2003, pentru completarea venitului asigurat.
ART. 4
Marius (www.desprecopii.com)