As vrea sa invete sa inoate
Raspunsuri - Pagina 2
gabid spune:
Da,e inebunita dupa apa...plange sa -i fac baie in fiecare zi!Cand apar la Metro piscinutele ii iau si o pun in curte.Cum sa procedez?
Te pup,
Gabi.
micaela spune:
Ce stii la piscina olimpica de la noi din Bacau sunt primiti copii mici ca ai nostri?
Desi daca stau sa ma gandesc bine nu stiu cat de bine e sa faca baita in aceeiasi apa cu alte persoane. Pot aparea oare probleme de genul ciupercilor dermatologice sau altele?
quote:
Originally posted by gabid
Da,e inebunita dupa apa...plange sa -i fac baie in fiecare zi!Cand apar la Metro piscinutele ii iau si o pun in curte.Cum sa procedez?
Te pup,
Gabi.
gabid spune:
Mihaela,eu zic ca nu-i bine sa dai pe bb acolo.Apa se schimba cum se schimba si e un curent cumplit datorita geamurilor sparte.Eu stau la casa si anul trecut am vazut la metro niste cazi mari patrate(cred ca erau piscine sau bazinase).O sa-i iau una si vreau sa o invat sa inoate.
Gabi si Simonica.
nelia spune:
Da repet si Agata a avut probleme la inceput, a luat o ciuperca urita pe palme si apoi a vomitat si nu a mincat o saptamina din cauza unui virus luat, probabil, tot de la piscina. Si aici e curatenie luna peste tot, apa dezinfectata si totul igienizat, dar asta e, oamenii sint oamenii si microbii sint si mai si. In Romania e mai greu, pentru ca nu prea se respecta regulile de igiena, asa ca nu stiu ce sa spun. Cred ca pentru inceput e buna si cada si piscinuta cumparata.
Asa... pentru inceput trebuie sa va spun ca prima regula este sa nu-l fortati niciodata pe copil sa stea in apa. Conditia esentiala este sa-i placa, de aici porneste totul. chiar daca nu face ce ii arati, chiar daca se balaceste si atit, important este ca apa sa fie o jucarie si sa-i faca placere sa se joace cu ea. Daca nu vrea sa faca ceva, renuntati si arati-i altceva. Voi incerca sa va descriu pe lectii, asa cum a facut Agata.
Etapa I
Invatati copilul sa se ude cu apa, spunindu-i cu voce calda si jucausa, ajutindu-va de o jucarie sau de o bucata de burete sa se ude pe minute, pe picioruse, pe barbie, pe obrajori, pe nas, pe par. Toate aceste lucruri trebuie facute in joaca, la inceput ii faceti voi, apoi ii dai lui jucaria sau buretelui si iti iei si tu ceva... te va imita sigur. Apoi trebuie sa il balansati stinga-dreapta, tinindu-l de subsuori si cu fata spre voi. In piscina mare e mai usor, dar cred ca se poate si intr-o apa mai mica. Apoi miscari de sarituri, sus-jos, tot tinindu-l de subsouri (aici daca exista posibilitatea, adica o apa putin mai adinca, se poate baga cu capul in apa, ca la botez, scurt si doar o data). Totul nu trebuie sa dureze mai mult de jumatate de ora.
Aceasta lectie se repeta de mai multe ori, diversificind-o, adica nu-i bagati toate jucariile pe care le are in aceeasi seara, si nici nu faceti toate miscarile o data.
Etapa a II-a
Se incepe dupa un timp, dupa ce a invatat sa faca exercitiile de la prima cam dupa o luna), timp in care ati facut sa zicem de trei ori pe saptamina cite o jumatate de ora sau cite putin la fiecare baita, combinate si diversificate, lectii cu exercitiile de la prima etapa. La inceput se face ca un fel de incalzire prima etapa, adica udatul cu buretele si balansul, numai ca acum se incearca o balansare si pe burta, tinindu-l cum puteti mai bine, o data spre stinga, o data spre dreapta, si asa de citeva ori, apoi pe spate, tinindu-l cum va vine mai bine, astfel incit sa nu-i intre totusi urechile in apa, apoi spre stinga pe burta, spre dreapta pe spate (puteti incepe cum va vine mai bine, important este sa fie si intr-un sens si in altul). Apoi se tine copilul cu o mina de burtica si il plimbati prin apa si cu cealalta aratati-i cum se da din picioare si din minute, important este sa le miste stil foarfece, cum poate mititelul si cit mai mult. Lectia nu trebuie sa depaseasca jumatate de ora si se repeta, cu diversificari pina copilul invata sa faca tot. Important este sa-i vorbiti, sa-i cintati cintecele cu apa (ale mele sint in franceza, poate ca Agata le intelege deja, eu mai putin, deci de cintat le cinta profesorii) chiar si inventate, in care rata face asa in apa si sa aveti o rata, vaporul aluneca asa pe apa si sa aveti un vaporas (puteti sa-l faceti si din hirtie, Agatei ii plac mai mult astea din hirtie pe care i le fac eu, decit cele de plastic cumparate). De asemenea, puteti sa va ajutati de o papusa-bebe din plastic, dezbracata pe care sa o puneti sa faca exercitiile respective (la piscina nu are asa ceva, dar vede alti bebelusi care fac bine unele exercitii si se ia dupa ei, asa ca acasa eu i-am bagat o papusa ca sa-i arat cum se face si a mers, o pune intii pe pufu sa faca, apoi face si ea, ca sa-i arate cum se face). Si tot ca la prima etapa, se fac lectii un timp in care combinati exercitii, fara sa fortati copilul, ca o joaca, pina cind a invatat sa le faca cu usurinta pe toate.
Etapa a III-a
Se incepe cu un fel de incalzire constind din exercitii de la primele doua etape, niciodata aceleasi: cu buretele care uda treptat partile corpului, balansul spre stinga pe burta, spre dreapta pe spate sau invers, sus-jos, apoi plutitul pe burtica pina la un capat al cazii sau al piscinutei, si inapoi pe spate si tot asa, vreun sfert de ora. Restul de un sfert de ora, consta in jocuri, de fiecare data altul, eu va spun citeva facute de Agata, dar puteti inventa si altele pe baza povestilor. De exemplu: povestea celor trei purcelusi, se ia o bucata de carton (sau poate gasiti bucati de cacuciuc, speciale pentru asa ceva) si se pun intr-o margine a piscinei, copilul trebuie sa o ia si sa o duca in cealalta ca sa construiasca casa. Se poate folosi orice, numai sa-i transmiteti ideea ca trebuie sa se duca sa le ia de unde sint si sa le duca in cealalta parte ca sa construiasca casa. Drumul dus-intors se face folosind exercitiile de la primele doua etape: adica dus pe burta, intors pe spate, dus sarind, intors balasind (bineinteles ca trebuie sa-l tineti ca nu poate singurel). Mai exista o modalitate cu ajutorul careia invata si culorile, dar trebuie sa fie si tata sau altcineva ca e mai frumos. Deci cel care asista ia trei trei sau patru jucarii de culori diferite si ii spune ca drumul trebuie facut asa: cind arata rosu, pe burtica, cind ridica galben, pe spate, verde sarind, albastru balansat stinga-dreapta sau oricum doriti. Apoi se continua povestea, chiar si la lectia urmatoare, adica vien lupul si sufla ca sa darime casele si cu cocazi asta ii aratati cum se sufla in apa, ii aratati intii voi, bagindu-va gura in apa si suflind si apoi il puneti si pe el sa faca. La inceput va inghiti putina apa, dar treptat va invata sa-si tina respiratia cind il bagati cu gurita in apa. Agata sufla si in mincare acum, din pacate, ca o imprastie peste tot. Apoi aratati-i cum fug purcelusii, punindu-l sa dea din minute si picioruse, repede-repede, ca vine lupul. Trebuie multa veselie si mult joc, numai asa reusiti sa-l invatati sa inoate. Baitele noastre s-au transfomat acum in jocuri de o ora, o bag in cada si o spal cu sapun si sampon, curat cada si ne jucam asa si o ora (e mai mare!). Povestile oribile Capra cu trei iezi si Scufita rosie aici se potrivesc foarte bine, pentru ca fiind in apa si joc isi mai pierd din cruzime. Astfel, capra pleaca, vine lupul (toate pot fi jucarii) si iezii se ascund, ocazie cu care puteti sa-l invatati cum sa se bage cu capul in apa, ca sa se ascunda, pentru putin timp si cu grija. De fapt, toate povestile pot fi adaptate dupa imaginatia voastra si placerea puiutului, scurtate si scos din ele doar elementele care va ajuta sa-l invatati sa respire in apa, sa se scufunde, sa sara (de pe marginea cazii, tinut de voi, in piscina e putin altfel, dar merita incercat si intr-o apa mai mica).
Etapa a IV-a
Ca si cealalta se incepe cu incalzirea, trecind rapid prin etapele celelalte si combinate in asa fel incit sa nu semene intre ele incalzirile. Apoi se continua cu povesti, dar de aici incolo deja e nevoie de piscina, pentru ca dificultatea exercitiilor creste si o apa mica nu mai este suficienta: tobogn de pe care aluneca in apa unde e mami care o prinde, nu inainte de a o lasa sa se scufunde putin, colacei aruncati la intimplare si care se scufund si copilul trebuie sa-i caute cu ajutorul lui mami, bineinteles, sint bureti mari pe care copii se pun in fundulet si dau din picioare sau din minute ca sa-l faca sa se miste, de asemenea tot felul de vase, lighene mari in care copii se pun sa pluteasca fiind tot in lumea povestilor (v. Degetica). Aici deja se folosesc veste si colaci de salvare, mingi de care copilul trebuie sa se tina si mami care sta linga el, ii mai da din cind in cind drumul (cu vesta!) ca sa invete sa pluteasca si sa dea din picioare si sa nu dea drumul la minge ca e sprijinul lui, profesorii mai au un cordon de care se tine copilul la un capat si il trage dupa el (fara sa-l tina mami, dar care sta speriata in spate ca sa nu-si dea drumul), chiar si sarituri de la trambulina mica si in apa nu mai e mami, ci profesorul, inseamna curaj si incredere, ca e una sa fie mami jos si alta cineva strain. Cam atit pina acum, sper ca v-am ajutat cit ce cit cu inceputul, va desciu si etapele urmatoare pe parcurs ce le facem. Progresele sint uimitoare si de la inot am inceput sa o invat totul folosindu-ma de jocuri si de povesti, invata foarte repede si nici nu se plictiseste, iar daca o face trc rapid la altceva. Va pup si va doresc sanatate si Paste fericit!
P.S. Daca nu am fost clara undeva, intrebati-ma si daca pot, va lamuresc. E destul de greu sa descrii in cuvinte niste exercitii pe intelesul tuturor.
Cornelia, mamica Agatei
nelia spune:
Imi cer scuze, am scris foarte repede si dupa ce l-am trimis am vazut cite litere am mincat! Sper sa nu fie greu de citit.
Cornelia, mamica Agatei
nelia spune:
Tot eu sint. Am uitat sa va spun ca in loc de povesti se pot folosi si puzzle-uri, nu stiu daca se gasesc in Romania, sint dreptunghiuri sau patrate, divers colorate, din burete sau cauciuc, in care sint decupate tot felul de animale, obiecte, chiar si litere. Se pune dreptungiul intr-o parte si decuparile in alta si trebuie sa se deplaseze dintr-o parte in alta si sa duca obiectul respectiv si sa-l puna la locul potrivit, facind drumul in felurile descrise... cu aceasta ocazie invata si sa inoate si obiecte, animale, litere, cifre, culori si capata si indeminare in a le observa si imbina. E fantastic pentru ei, le dezvolta mintea cu usurinta si fara sa-l plictisiti cu explicatii, placerea de a se juca in apa, transforma totul intr-un joc si ii ajuta sa retina mult mai rapid informatii si lucruri noi. De asemenea, cuburile, aici exista (poate si pe acolo) cuburi care au pe fiecare fata desenat ceva diferit. Daca ii puneti cuburile intr-o parte si il ajutati sa se deplaseze de-a lungul cazii sau piscinutei in diverse moduri si acolo sa construiasca un zid cuburi cu fata pe care sint desenate animale, apoi unul unde sint desenate obiecte de imbracaminte pentru el, apoi masini, case etc., va invata si sa inoate, dar si sa recunoasca obiectele respective si sa le numeasca, pentru ca trebuie sa i le repetati de fiecare data ce sint, la ce se folosesc si ce culaore au pe cubul respectiv. Daca mai pui la socoteala ca jocul cu cuburile le dezvolta gindirea logica... cred ca este un joc nemaipomenit, mai ales in apa, dar se poate face oriunde in casa sau afara.
Cornelia, mamica Agatei