rugaminte/lamuriri calcul indemnizatie

rugaminte/lamuriri calcul indemnizatie | Autor: Oana Alexandra

Link direct la acest mesaj

rugaminte/lamuriri calculul indemnizatiei

Va rog din suflet sa ma ajutati sa-l lamuresc pe contabilul firmei unde lucrez in privinta calcularii indemnizatiei de maternitate. Datorita acestui site si discutiilor purtate pe el, eu cred ca am priceput cum se calculeaza, dar cind am comparat calculul facut de mine cu cel de la contabilitate, am avut surpriza sa constat maaaari diferente. Dar sa fiu mai specifica, in speranta ca ma puteti ajuta cu informatii atit de necesare mie:
In calculul indemnizatiei am luat in considerare suma salariilor brute pe care le-am avut in ultimele 6 luni de dinainte de data inscrisa in certificatul de concediu de maternitate (ex. 09.09.'02-09.03.'03) pe care am impartit-o la numarul de zile lucratoare din aceasta perioada. 85% din aceasta valoare am considerat-o a fi baza de calcul indemnizatie, pe care am inmultit-o cu numarul de zile lucratoare din luna in care mi se cuvine indemnizatia. Pina aici, cum, necum, cam greu, am reusit sa cad de acord cu contabilitatea (initial mi se calculase pe luni complete anterioare concediului de maternitate, fapt care ma dezavantaja). Din brutul rezultat, eu am inteles ca se retine 1% ajutorul de somaj si impozitul aferent sumei. Acum vine insa greul:
1) Contabilul sustine ca ajutorul de somaj care se retine de fiecare data, indiferent de valoarea rezultata a indemnizatiei, reprezinta 1% din salariul de baza brut trecut in cartea de munca (spunea ceva despre o Lege nr. 76 din ian 2002), nicidecum din indemnizatie. Singurul argument care-l convinge este prevederea legala care stabileste acest lucru. Ma puteti ajuta voi cumva?
2) Tot din discutiile de pe acest forum eu stiam ca firma nu suporta nici un fel de taxa pentru mine in perioada in care sint in concediu de maternitate, toate aceste taxe, impozite etc. fiind suportate de CNPAS, insa cei de la contabilitate sustin ca nu este asa si ca se plateste impozit pe salarii etc. De fapt din ce bani se platesc aceste sume? Si pentru ca discutia dintre noi a ajuns pina la patron, va rog frumos pe voi sa ma ajutati sa ii conving cu ajutorul legilor, ordonantelor etc. care prevad faptul ca firma nu mai plateste nimic. (dar in perioada de crestere a copilului firma suporta vreo taxa pt. mine?)
3) Daca imi puteti spune exact cum se procedeaza, in cazul in care firma nu acopera din CAS-ul lunar pe care trebuie sa-l achite la CNPAS valoarea indemnizatiei?

Sper ca am fost coerenta si ca ma puteti ajuta, pentru ca eu mi-am prins urechile in legile si ordonantele astea si, din pacate, nu pot sa le dau ca argumente doar informatiile de pe forum, iar miine cel mai tirziu trebuie sa port aceasta discutie...
Va multumesc din suflet.

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns nela spune:

Cel mai util ar fi sa ceri lamuriri de la Casa de pensii de care apartii. Cred ca ei ar putea sa te lamureasca deplin asupra problemei.
Si eu am patit ceva asemanator si dupa ce m-am lamurit la Casa de pensii i-am pus sa dea telefon ca sa fie si ei lamuriti.

S-auzim de bine!
Nela

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Oana Alexandra spune:

Multumesc pentru raspuns Nela. Problema e ca cei de la contabilitate sustin ca au toate aceste informatii tocmai de la CNPAS. Eu am incercat sa lamuresc aceasta problema prin telefon la Casa de Pensii, dar n-am reusit, asa incit va trebui sa merg acolo, desi medicul mi-a recomandat repausul total la pat. Dar... asta-i situatia si nu cred ca mai pot sa ma pling de ceva in Romania. Oricum, va multumesc tuturor care ma mai puteti ajuta cu cite o informatie.
Numai bine tuturor.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ttcrissy spune:

Buna Oana Alexandra

Eu NU am o parere avizata dar am participat la realizarea unui program de calcul salarii, asa ca iti spun din ce imi amintesc...
1. Somajul este intr-adevar 1% din Sal brut trecut in cartea de munca, numai ca ..unele firme il calculeaza integral(cum presupun ca face si firma la care lucrezi tu), ia altele il calculeaza proportional cu timpul lucrat in luna respectiva. Cum tu nu ai lucrat fiind in CM, somajul ar trebui sa fie 0. In concluzie: ambele tipuri de firme calculeaza "corect", depinde de ce cer cei de la forurile care ii controleaza. Am intalnit cazuri in care, pe aceeasi tema, Adm Fin din sectoare diferite, propun metode de calcul diferite, iar cum legea nu este de fel clara.....ma intelegi! Faci astfel incat sa nu iei amenda.
2. Privitor la taxe - daca esti in concediu de maternitate (sau orice alt concediu medical care se suporta de catre CNPAS), impozit si cass tot platesti. Ideea este, insa, ca suma suportata de CNPAS este valoarea bruta a indemnizatiei de CM.
Se face cam asa:
Indemnizatia de CM bruta(ICMBr) = 85%din Media veniturilor brute din ultimele 10 luni(sa zicem...cred ca nu e f corect, dar e suficient pt un exemplu)
Din ICMBr se scad cass(6,5%) si impozit ==> ICMNet - pe care o vei primi in mana.
Suma care se deduce de la CNPAS, din cate stiu, este ICMBrut. Deci chiar daca se calculeaza Impozit si cass, acestea sint suportate de CNPAS. La randul ei, firma nu plateste nici o taxa pentru aceasta suma.

Bafta, daca mai aflu ceva, mai scriu (si sper sa fie si corect ceea ce-mi amintesc).
Si apropos: daca medicul a spus sa stai in pat, eu iti recomand sa ii respecti sfatul. Poti sa te contrazici cu cei de la firma si dupa ce nasti. Ai grija de tine si de bebelica, apoi va descrucati voi...ca se pot fac si rectificari pentru luni din urma. Sanatatea conteaza mai mult in mom de fata.

Cu Dumnezeu inainte! - Cristina

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Oana Alexandra spune:

Cristina, iti multumesc foarte mult pentru raspuns si pentru sfaturi. O sa incerc sa nu ma mai agit atit. Din fericire, discutia pe care trebuia sa o am azi la firma s-a aminat, asa incit mai am timp sa mai citesc legile si sa incerc sa ma lamuresc. Numai ca intre timp am intrat si mai tare in ceata, pt. ca in Legea 76/16.01.2002, la art. 26 si 27 scrie cam asa:

Art. 26.
(1) Angajatorii au obligatia de a plati lunar o contributie la bugetul asigurarilor pentru somaj, in cota de 5%, aplicata asupra fondului total de salarii brute lunare realizate de asiguratii prevazuti la art. 19.

Art. 27.
Angajatorii au obligatia de a retine si de a vira lunar contributia individuala la bugetul asigurarilor pentru somaj, in cota de 1%, aplicata asupra salariului de baza lunar brut, pentru asiguratii prevazuti la art. 19 lit. a)-d) sau, dupa caz, pentru asiguratii prevazuti la art. 19 lit. e), asupra veniturilor brute lunare realizate.

Asta ar cam insemna ca si angajatorul ar trebui sa cotizeZe la fondul de somaj pt. mine cu 4,5% (am inteles ca asta e cota acum)?
Iar din art. 27 se pare ca, intr-adevar, cota de 1% se aplica salariului din cartea de munca, asa-i?

Marius sau Liviu, voi nu ma puteti ajuta ? Va rog.

Numai bine tuturor.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns liviu`s spune:

ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr.147 din 31 octombrie 2002
pentru reglementarea unor probleme financiare și pentru modificarea unor acte normative
Textul actului publicat în M.Of. nr. 821/13 noi. 2002




În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituție,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență.

Art. I. - (1) Cota de 2% prevăzută la art. 53 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.102/1999 privind protecția specială și încadrarea în muncă a persoanelor cu handicap, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.310 din 30 iunie 1999, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 519/2002, nu se mai calculează și nu se mai datorează la bugetul de stat.

(2) Sumele restante datorate de contribuabili se varsă la bugetul de stat, iar regularizarea eventualelor sume virate necuvenit se efectuează cu bugetul de stat.

Art. II. - (1) Cota de 7% reprezentând contribuția pentru asigurările sociale de sănătate datorată de asigurați, prevăzută de Legea asigurărilor sociale de sănătate nr. 145/1997, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.178 din 31 iulie 1997, cu modificările și completările ulterioare, se reduce la 6,5%.

(2) Beneficiază de asigurarea de sănătate fără plata contribuției și următoarele categorii de persoane:

a) pensionarii din sistemul public de pensii;
b) pensionarii militari;
c) pensionarii I.O.V.R.;
d) persoanele care fac parte dintr-o familie care beneficiază de ajutor social.
(3) Sunt asigurate cu scutire de la plata contribuției pentru asigurările sociale de sănătate și persoanele care beneficiază de indemnizații de șomaj.

(4) Contribuția pentru asigurările sociale de sănătate în cota stabilită potrivit alin. (1), pentru persoanele prevăzute la alin. (3), se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj.

Art. III. - (1) Cota de 5% reprezentând contribuția la bugetul asigurărilor pentru șomaj, datorată de angajatori potrivit art. 26 alin. (1) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.103 din 6 februarie 2002, cu modificările și completările ulterioare, se reduce la 3,5%.

(2) Cota de 6% reprezentând contribuția la bugetul asigurărilor pentru șomaj, datorată de persoanele asigurate în baza contractului de asigurare pentru șomaj potrivit art. 28 din Legea nr. 76/2002, cu modificările și completările ulterioare, se reduce la 4,5%.

Art. IV. - (1) Cota de contribuție individuală de asigurări sociale, prevăzută la art. 21 alin. (2) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.140 din 1 aprilie 2000, cu modificările și completările ulterioare, este de 9,5%, indiferent de condițiile de muncă.

(2) Diferența dintre cotele de contribuții de asigurări sociale aprobate anual prin legea bugetului asigurărilor sociale de stat și cota de contribuție individuală de asigurări sociale prevăzută la alin. (1) se suportă de angajator.

(3) Începând cu luna ianuarie 2003 nu se mai include în cuantumul pensiilor din sistemul public de pensii și alte categorii de pensii contribuția pentru asigurările sociale de sănătate.

(4) La stabilirea plafonului maxim al bazei de calcul al contribuției de asigurări sociale prevăzut de art. 23 și 24 din Legea nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare, se are în vedere valoarea corespunzătoare a 5 salarii medii brute lunare pe economie.

(5) Punctajul asiguratului, stabilit conform art. 78 alin. (4) din Legea nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare, nu poate fi mai mare de 5 puncte într-un an calendaristic.

(6) Contravaloarea biletelor de odihnă prevăzute la art. 109 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare, se recuperează de la bugetul de stat după deducerea cotei de participare individuală, stabilită în condițiile prevăzute de lege.

Art. V. - Alineatul 2 al articolului 2 din Ordonanța Guvernului nr.29/1994 privind constituirea și utilizarea Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.208 din 10 august 1994, aprobată prin Legea nr. 136/1994, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins:

"Valoarea taxei de dezvoltare este de 9% din tarifele energiei electrice și de 2% din tarifele energiei termice livrate consumatorilor din economie, cu excepția consumatorilor casnici."

Art. VI. - (1) Prevederile art. I, II, III, IV și V se aplică începând cu drepturile și obligațiile aferente lunii ianuarie 2003.

(2) Controlul pentru stabilirea, urmărirea și încasarea obligațiilor prevăzute la art. I, II, III, IV și V, aferente anului 2002 și anilor precedenți, se efectuează potrivit actelor normative în vigoare la data operațiunilor supuse controlului.

Art. VII. - (1) Disponibilitățile din anii precedenți, inclusiv cele din anul 2002, ale Fondului special al drumurilor publice și ale Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic, existente la data de 31 decembrie 2002, se utilizează pentru acoperirea deficitelor bugetului asigurărilor sociale de stat înregistrate în anii precedenți, în ordinea vechimii acestora, operațiune pe care ordonatorii principali de credite o vor efectua până la data de 25 ianuarie 2003.

(2) Eventualele cheltuieli angajate în condițiile legii pe seama fondurilor speciale prevăzute la alin. (1) se efectuează din bugetul de stat.

(3) Începând cu anul 2003 veniturile fondurilor speciale prevăzute la alin. (1) urmează regimul juridic al creanțelor bugetului de stat, iar controlul stabilirii, urmăririi și virării sumelor datorate se exercită de Ministerul Finanțelor Publice și unitățile sale teritoriale prin organele de control fiscal.

(4) Obligațiile restante la data de 31 decembrie 2002 la fondurile speciale prevăzute la alin. (1), inclusiv cele datorate pentru luna decembrie 2002, se virează la bugetul de stat, iar regularizarea eventualelor sume virate necuvenit către fondurile respective se efectuează cu bugetul de stat.

(5) Preluarea exercitării atribuțiilor privind stabilirea, constatarea, controlul, urmărirea și încasarea sumelor datorate bugetului de stat, inclusiv majorările de întârziere, penalitățile și amenzile, se efectuează prin protocol încheiat între Ministerul Finanțelor Publice și fiecare ordonator principal de credite care administrează fondurile speciale prevăzute la alin. (1), până la data de 31 decembrie 2002.

Art. VIII. - (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2003 fondul "Dezvoltarea agriculturii românești" se desființează.

(2) Veniturile încasate de Agenția Domeniilor Statului din activități de privatizare pe care le desfășoară conform competențelor stabilite prin lege au destinația stabilită de Ordonanța de urgență a Guvernului nr.38/2000 privind unele măsuri pentru diminuarea datoriei publice interne, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.178 din 25 aprilie 2000, aprobată prin Legea nr. 315/2001, cu modificările și completările ulterioare.

(3) Veniturile încasate de Agenția Domeniilor Statului din celelalte activități pe care le desfășoară conform atribuțiilor stabilite prin legi, rămase după deducerea cheltuielilor efectuate pentru realizarea activităților respective, se fac venituri la bugetul de stat.

(4) Cheltuielile ce se efectuau potrivit legii din fondul "Dezvoltarea agriculturii românești", exclusiv cele pentru activitatea de privatizare, se suportă din bugetul de stat.

(5) Sumele datorate potrivit legii la fondul "Dezvoltarea agriculturii românești" la data de 31 decembrie 2002, precum și cele neachitate la termenele legale de plată urmează, începând cu data de 1 ianuarie 2003, regimul veniturilor prevăzute la alin. (2) și (3), iar eventualele sume virate necuvenit către fondul "Dezvoltarea agriculturii românești" se regularizează cu bugetul de stat sau cu veniturile virate potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.38/2000.

(6) Disponibilitățile fondului "Dezvoltarea agriculturii românești" la data de 31 decembrie 2002 se virează până la data de 25 ianuarie 2003 pe destinațiile prevăzute la alin. (2) și (3), după caz.

Art. IX. - Începând cu data de 1 ianuarie 2003 se abrogă art. 17 alin. (3) și art. 19-23 din Legea nr. 73/2002 privind organizarea și funcționarea piețelor produselor agricole și alimentare în România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.110 din 8 februarie 2002, cu modificările și completările ulterioare.

Art. X. - Litera d) a alineatului (2) al articolului 25 din Legea nr. 16/2000 privind înființarea, organizarea și funcționarea Consiliului Național al Persoanelor Vârstnice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.104 din 9 martie 2000, modificată și completată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr.184/2000, aprobată cu modificări prin Legea nr. 457/2001, va avea următorul cuprins:


"d) cheltuieli materiale și servicii."
Art. XI. - (1) Taxele de autorizare plătite de către furnizorii de formare profesională potrivit art. 26 din Ordonanța Guvernului nr.129/2000 privind formarea profesională a adulților, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.711 din 30 septembrie 2002, se constituie venituri la bugetul de stat.

(2) Cheltuielile care se efectuau din taxele de autorizare instituite prin Ordonanța Guvernului nr.129/2000, republicată, se efectuează din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii și Solidarității Sociale de către direcțiile generale de muncă și solidaritate socială județene și a municipiului București.

(3) Nivelul indemnizațiilor prevăzute la art. 20 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr.129/2000, republicată, este stabilit de Consiliul Național de Formare Profesională a Adulților și este avizat de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale.

Art. XII. - Ordonanța de urgență a Guvernului nr.40/2002 pentru recuperarea arieratelor bugetare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.233 din 8 aprilie 2002, aprobată cu modificări prin Legea nr. 491/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.522 din 18 iulie 2002, se completează, după articolul 28, cu articolul 281 cu următorul cuprins:

"Art. 281. - (1) Debitorii care au în derulare înlesniri la plata obligațiilor bugetare restante, acordate în baza actelor normative anterioare, reprezentând eșalonarea la plată a impozitelor, taxelor, contribuțiilor și altor venituri bugetare, inclusiv majorări de întârziere și penalități de întârziere, și care au achitat minimum 30% din suma eșalonată la plată pot beneficia de prevederile art. 12 din prezenta ordonanță de urgență. Diferențele de impozite, taxe, contribuții și alte venituri bugetare, cu excepția majorărilor de întârziere și a penalităților de întârziere, se eșalonează la plată până la concurența numărului de rate aprobat în înlesnirea inițială. Majorările de întârziere și penalitățile de întârziere rămase neachitate din înlesnire se scutesc la plată.

(2) Pentru diferența de impozite, taxe, contribuții și alte venituri bugetare, eșalonate la plată conform alin. (1), se datorează majorări în conformitate cu prevederile art. 83 din Ordonanța Guvernului nr.11/1996 privind executarea creanțelor bugetare, aprobată și modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările și completările ulterioare.

(3) Majorările datorate pentru suma achitată din înlesnirile în derulare și neachitate nu se mai datorează.

(4) Debitorii, beneficiari de înlesniri la plata obligațiilor bugetare restante, acordate în baza actelor normative anterioare, reprezentând eșalonarea la plată a impozitelor, taxelor, contribuțiilor și altor venituri bugetare, inclusiv majorări de întârziere și penalități de întârziere, care achită sau au achitat integral sumele ce fac obiectul acestor înlesniri la plată beneficiază de amânarea la plată pe 5 ani a majorărilor datorate și neachitate."

Art. XIII. - Articolul 52 din Legea nr. 521/2002 privind regimul de supraveghere și autorizare a producției, importului și circulației unor produse supuse accizelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.571 din 2 august 2002, se completează astfel:

1. La alineatul (1) se introduce litera z1) cu următorul cuprins:

"z1) nerespectarea prevederilor art. 4 alin. (5)."
2. La alineatul (2) se introduce litera n) cu următorul cuprins:

"n) cu amendă de la 200 milioane lei la 500 milioane lei și suspendarea activității pe o perioadă de 3-6 luni, pentru cea prevăzută la lit. z1)."
Art. XIV. - (1) Contribuțiile de asigurări pentru accidentele de muncă și boli profesionale prevăzute de Legea nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă și boli profesionale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.454 din 27 iunie 2002, în anul 2003 se datorează numai de angajatori și de persoanele fizice care încheie, în condițiile legii, contracte de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale și care sunt asigurate în sistemul public de pensii, conform Legii nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare.

(2) Cota de 0,5% datorată de angajatori și de persoanele fizice care încheie contracte de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale se adaugă la cotele de contribuție de asigurări sociale datorate de angajatori și asigurații prevăzuți la alin. (4) al art. 21 din Legea nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare, iar contribuția aferentă noii cote se virează la bugetul asigurărilor sociale de stat în condițiile și la termenele stabilite de Legea nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare.

(3) Contribuțiile de asigurări pentru accidente de muncă și boli profesionale, în cotă de 0,5%, aferente șomerilor pe durata practicii profesionale în cadrul cursurilor organizate potrivit legii, se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj și se adaugă la contribuțiile pentru asigurări sociale de stat pentru șomeri.

(4) În primele 5 zile lucrătoare ale lunii, pentru luna expirată, sau, după caz, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii următoare celei în care a expirat termenul prevăzut de lege pentru plata contribuției de asigurări sociale casele județene de pensii și Casa de Pensii a Municipiului București calculează contribuția aferentă cotei de 0,5% și o virează la trezoreria statului într-un cont distinct deschis pe seama Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, pentru constituirea Fondului inițial pentru funcționarea sistemului de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale.

(5) Pentru disponibilitățile din contul special trezoreria statului plătește dobândă, a cărei rată este stabilită prin convenție încheiată între Ministerul Finanțelor Publice și Ministerul Muncii și Solidarității Sociale.

(6) Până la data de 31 decembrie 2002 Ministerul Muncii și Solidarității Sociale și Ministerul Finanțelor Publice vor elabora norme metodologice privind constituirea în anul 2003 a Fondului inițial pentru funcționarea sistemului de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale.

Art. XV. - (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2004 stabilirea, constatarea, controlul, urmărirea și încasarea contribuției de asigurări sociale, contribuției pentru șomaj, contribuției pentru asigurări sociale de sănătate și contribuției de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale se vor realiza sub coordonarea Agenției de colectare a contribuțiilor, instituție publică cu personalitate juridică ce se va înființa prin hotărâre a Guvernului, în subordinea Ministerului Finanțelor Publice.

(2) Până la data de 31 august 2003 Ministerul Finanțelor Publice împreună cu Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, Ministerul Sănătății și Familiei, Casa Națională de Pensii și Alte Drepturi de Asigurări Sociale, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă și Casa Națională de Asigurări de Sănătate vor aproba metodologiile de stabilire, evidență, plată, control și raportare a datelor, precum și lista bunurilor și persoanelor care urmează să fie preluate de către Ministerul Finanțelor Publice pe bază de protocol de predare-primire, respectiv prin transfer.

(3) Drepturile de natură salarială care decurg din activitățile de control și colectare a contribuțiilor potrivit alin. (1) vor fi acordate, cu respectarea dispozițiilor legale în vigoare, atât personalului Agenției de colectare a contribuțiilor, cât și personalului din instituțiile care gestionează bugetele pentru care se face colectarea.

(4) Prin ordin comun al ministrului finanțelor publice, ministrului muncii și solidarității sociale și ministrului sănătății și familiei vor fi aprobate norme de aplicare a prevederilor alin. (3).


PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemnează:

Ministrul finanțelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu

București, 31 octombrie 2002.
Nr. 147.


Mergi la inceput