Poftiti in cancelarie (II)
Raspunsuri - Pagina 5
barbye spune:
Sant Institutor si am dreptul in cancelarie alaturi de colegi.Cred ca toata lumea e cu programa in mana ptr.;titularizare, definitivat; grade.
Angela T. spune:
Orchid:
Diferenta intre o clasa 'applied' si una 'academic' consta in faptul ca la 'academic' se pune accent in mod egal pe teorie si aplicatii, pe cand la 'applied' de baza sunt apllicatiile, datorita faptului ca studentii nu poseda critical thinking skills foarte dezvoltate. De asemenea, numarul si dificultatea 'curriculum expectations' (banuiesc ca s-ar traduce prin obiectivele de predare) sunt mai reduse la 'applied' courses. Ca sa-ti faci o idee, poti sa arunci o privire pe descrierea cursurilor de aici: http://www.curriculum.org/occ/profiles/gr10.shtml#public
La noi la scoala nu se ofera decat cursuri 'academic' (clasele 9-10)si 'colege/university preparation'(clasele 11-12). Deci nu avem cursuri 'applied' si nici 'workplace preparation'.
Eu, de exemplu, am un elev care cu chiu cu vai a luat 50 - 60% in clasele a 9-a si a 10-a. Intrucat la nivelul claselor 11 si 12 dificultatea cursurilor creste considerabil,li s-a sugerat parintilor sa il mute la o scoala publica unde se ofera si 'applied', respectiv 'workplace preparation' courses in care ar putea lua 70%. Acum ma vei intreba: si care e diferenta? Ei bine, cu un 50-60% un student nu va putea fi admis la nici o universitate sau colegiu, pe cand un 70% chiar si la un curs 'college/workplace preparation' i-ar garanta un loc intr-un colegiu, iar dupa vreo 2-3 ani s-ar putea transfera chiar la universitate.
In alta ordine de idei, eu nu am predat inca un curs applied, insa in ultima practica de predare intr-o scoala publica am avut probleme serioase de disciplina intr-o clasa pur academica. Clasa respectiva avea 33 de studenti, ori o asemenea cifra este mult peste class size aprobata de guvern.
Angela T. spune:
quote:
Originally posted by Chrysion
Ca eu ce am vazut in practica mi-a taiat cam taiat cheful de invatamant in Canada si m-a facut sa ma gandesc cu nostalgie la studentii buni din Romania.
Chrysion
Te inteleg perfect... Asta face ca 'burn-out rate' pt teacheri sa fie printre cele mai mari. Eu, una sper sa apuc anii de pensie...
Insa nu e musai sa lucrezi pt o scoala publica sau Catolica. Exista si scoli private, unde de obicei nu sunt atat de multe probleme de disciplina.
orchid spune:
Multumesc Angela T. Interesant ce spui tu despre sistemul canadian.
De cati ani predai in Canada?
mamamariana spune:
Dragele mele profisoare,
Predau la summer school vacanta asta si am copilasi mici (eu care sunt obisnuita la liceu...) si tare as avea nevoie de ajutorul vostru. Luni plecam in field trip si avem in program o ora de jocuri si sunt intr-o pana totala. Nu imi aduc aminte nici un joculet pentru astia mititei (au 5-6-7 ani). AJUTOOOOOR! si saru'mana anticipat.
A doua intrebare e de la clasa. Vrem sa facem covor de flori. Am pus floricele la uscat, insa nu stiu cu ce ar fi potrivit sa le lipesc si pe ce sa le lipesc?? Pe hartie e bine?
Voi ati mai predat la summer school? Mai aveti ceva idei noi?
Dupa o saptamana voi fi la cei si mai mici, de 4 ani si deja ma gandesc cu groaza ca nu prea stiu ce sa fac cu ei . E tare greu sa ii fericesti pe astia mititei, dar sunt atat de dulci de iti vine sa ii tii numai in brate si sa ii pupacesti intr-una.
Astept raspunsuri. Si va urez vacanta placuta celor care aveti...
Numai bine,
Mamamariana
Chrysion spune:
Hello,
AngelaT:
Pai se pare ca tu lucrezi la o scoala excelenta, daca nu exista cursuri de applied. Wow!
>insa in ultima practica de predare intr-o scoala publica am avut probleme serioase de disciplina intr-o clasa pur academica
Studentii uneia din cele doua clase a-12-a (university) pe care le-am avut in practica erau ca si cei cu care lucrasem in Romania; mi-au placut enorm orele cu ei. Studenti cuminti si muncitori. Profesorul asociat mi-a spus ca aceasta e o clasa atipica, mult prea buna fata de norma. Cealalta clasa era destul de galagioasa si erau in ea cativa baieti care aveau cu totul alte preocupari in ora. Mi s-a spus ca aceasta e o clasa buna de university. Pe mine m-a mirat. Ma asteptam ca toti studentii care se pregatesc pentru universitate sa fie mai orientati pe studiu (ca cei din prima clasa de care pomenesc). Cum ai patit si tu, profesorul asociat mi-a spus ca a avut probleme de disciplina serioase si la clasele de academic cu care lucrase inainte.
Apropos, vrei sa ne povestesti in ce au constat problemele cu care te-ai confruntat tu si cum le-ai rezolvat?
Cum sunt studentii de la scoala la care lucrezi acum? E o scoala publica sau privata?
> Asta face ca 'burn-out rate' pt teacheri sa fie printre cele mai mari
Da, acum inteleg de ce. Pacat, pentru ca e o meserie atat de frumoasa.
>Exista si scoli private, unde de obicei nu sunt atat de multe probleme de disciplina.
Pai eu vreau din suflet sa prind o scoala privata. Am trimis resumeul la toate scolile private din Toronto si inca nimic. E drept ca nu a fost trimis pe pozitii advertised, ci asa la nimereala. Stiu ca e foarte greu de intrat intr-o scoala privata, insa eu inca mai sper si urmaresc toate anunturile.
Pana acum am avut interviuri de board cu board-uri catolice si chiar un interviu pe o pozitie (tot intr-o scoala catolica), pe care l-am si luat, insa am refuzat postul. Ma dusesem de fapt mai mult pentru exersarea skill-urilor de interviu. Pozitia nu ma prea interesa (era vorba de predat limba franceza, ori eu vreau doar matematica - in engleza, franceza sau ambele), dar interviul a fost foarte util. Au tras de mine serios. Directorul parea foarte de treaba, la fel si celelalte trei profesoare care m-au intervievat. Am apreciat faptul ca mi-au spus de la inceput ca ar trebui sa lucrez cu clase de
applied, foarte greu de tinut in frau si care in plus urasc franceza. Ma intreb daca toti directorii iti spun de la inceput ce te asteapta. M-au invatat fosti colegi de la facultate (cu experienta in sistemul canadian de invatamant) ca e OK sa intrebi la interviu daca in scoala respectiva au fost probleme cu violenta sau drogurile - ai dreptul sa stii acest lucru, insa de fapt iti dai seama daca scoala e buna sau nu vazand daca are clase de applied, ceea din pacate nu prea poti sa intrebi direct la un interviu :)
orchid:
> Ce inseamna clasa applied - sa inteleg ca in Canada se face streaming?
> Intrebarile tale sunt pentru profesorii din Canada numai sau in general?
In special pentru cei din Canada, dar as vrea sa aflu si despre sistemele de invatamant din alte tari.
Nu stiu ce inseamna streaming.
La ceea ce a scris AngelaT despre diferenta intre applied si academic/university, adaug si eu cateva ceva. Clasele de applied studiaza la un nivel mult mai jos decat cele de academic/university. Copiii din aceste clase fie vor merge la colegii, fie vor intra direct in meserii. Au posibilitatea inca din timpul liceului sa inceapa niste stagii in meseriile dorite, si sa capete astfel experienta.
Din pacate copiii din clasele de applied sunt vazuti drept copii pe care nu prea ii duce capul. De aici si faptul ca self-esteem-ul e foarte scazut in aceste clase. Copiii chiar cred ca ei nu prea pot mare lucru. Putini aleg de la inceput clasele de applied, majoritatea ajung pentru ca nu fac fata la academic. Profesorii sunt indemnati sa incurajeze parintii sa isi dea copiii in clase de applied, dar parintii nu vor. Pe de o parte ideea ar fi buna, pentru ca e nevoie de oameni in trades, pe de alta parte am inteles de ce parintii si copiii evita aceste clase.
Ca idee - cu clasele de a 12-a (university) am lucrat pe Data Management - probabilitati, permutari, combinari, materia era chiar grea. Cei de clasa a 9-a applied aveau un fel de caiet/manual in care completau spatiile libere, iar materialul era de nivelul claselor 5-6 din Romania. Copiii aveau lacune serioase provenite din anii anteriori - de exemplu inca nu le era clar cum se fac operatiile cu intregi de semne diferite (daca (-2)x(3) = 6 sau -6), sau cum e cu parantezele in expresiile matematice. Faceam recapaitulari peste recapitulari cu ei, dar problemele serioase erau de disciplina. Copiii erau obisnuiti sa vorbeasca intre ei, sa ignore ce fac la tabla, sa se joace. Cel mai mult efort lua sa ii fac sa fie atenti si sa faca ceea ce le cer. Daca ii puneam sa lucreze pe exercitii, erau obisnuti sa le ignore total si sa discute intre ei. Asa procedasera in toti anii anteriori. Am avut si copii care au vazut ca odata ce sunt atenti, inteleg ce le explic, inteleg si ce nu era clar din anii anteriori, si ca urmare obtin rezultate bune. Atitudinea lor devenea ceva de genul "pai nu stiam ca pot asa ceva!". Din pacate anturajul continua sa ii traga in jos.
In clasele applied cu probleme serioase de disciplina, violenta nu era ceva neobinuit. Elevii ajungeau sa se injure sau sa bata ignorand total profesorul. Din pacate exista si scoli unde profesorii insisi sunt in pericol. La o prezentare din timpul facultatii, un director ne explica cum el fusese fugarit pe coridor de un student cu un cutit. Noi, in audienta, eram socati, el ne turuia vesel cuma fost mai rapid decat studentul si cum lui ii place teribil invatamantul. La facultate am avut ore in care ni se demonstra (lectii pe video) ce sa facem daca viata ne e in pericol in clasa. (Am asteptat cu sufletul la gura sa vedem unde suntem repartizati in practica. Eu am avut noroc. Scoala mea era ravnita de multi. Clasele pe care le-am avut au fost OK, cele applied tipice pe care le-am vazut m-au cam socat. La fel si relatarile unor colegi care nu au fost la fel de norocosi cu repartitia in practica.) Totusi, din ce am inteles, aceste cazuri extreme sunt rare. In majoritatea scolilor macar esti in siguranta ca profesor.
In clasa mea de applied am avut un singur caz serios - un elev care prefera sa doarma tot timpul. Daca incercai sa il pui la lucru sau macar sa il faci atent, devenea violent. Habar nu aveam ce se intampla cu el. Am convenit cu profesorul asociat sa il lasam in pace, asa ca dormea intreaga ora. Alti profesori care aveau ore cu el faceau exact acelasi lucru. Mama lui sa plangea ca l-a scapat de mult din mana. La sfarsitul modulului de practica profesorul asociat mi-a spus ca banuie ca studentul respectiv se drogheaza, de aici comportamentul sau. Nu era singurul student de acest fel din scoala. Culmea, era foarte bun la matematica, dar pur si simplu nu ii pasa ca nu va absolvi cursul.
Odata ce am inceput sa inteleg sistemul de invatamant canadian, aspectul discutat mai sus (elevii din clasele applied) a fost unul nou pentru mine. Daca vreti, am sa revin si cu alte amanunte - social promotion-ul in clasele mici, atitudinea parintilor si a elevilor, etc.
Vad ca m-am intains , sper ca nu am scris prea incalcit.
Chrysion
Angela T. spune:
quote:
Originally posted by Chrysion
Hello,
AngelaT:
Pai se pare ca tu lucrezi la o scoala excelenta, daca nu exista cursuri de applied. Wow!
E o scoala privata si avantajul scolilor private e ca-si pot alege 'clientela', in sensul ca decid ce cursuri si servicii doresc ei sa ofere. Scoala mea, dupa cum spuneam, nu are applied si workplace prep. courses si nici nu ofera servicii de special education. Pe termen scurt e ok, fiindca nu ai batai de cap, iar class size e rezonabil, in jur de 18-20 studenti. Din pacate scoala mea e atipica pt invatamantul public canadian, deci daca as dori sa ma mut la o scoala publica, toate chestiile astea ar atarna in defavoarea mea, fiindca mi se va da peste nas ca nu stiu sa 'deal' cu probleme de disciplina si nici nu stiu sa aplic accommodations/modifications pt studentii cu nevoi speciale.
quote:
Originally posted by Chrysion
Apropos, vrei sa ne povestesti in ce au constat problemele cu care te-ai confruntat tu si cum le-ai rezolvat?
Pai pt mine a fost un adevarat soc , fiindca chestia asta mi se intampla in ultimul teaching block cand trebuie sa performezi la maximum abilitatilor tale de profesor. Ori eu una tocmai descopeream ce deserviciu imi facusera practicile anterioare din scoalile private, fiindca practic nu-mi permisesera sa-mi dezvolt "classroom management strategies".
Ca sa-ti faci o idee despre situatie, clasa avea 33 de studenti (din care doar 3 fete). Cu vreo 2 exceptii, toti studentii din clasa erau minorities (background pakistanez, indian, afro-american), asta in conditiile in care se pare ca tot ei percep un alb ca un dusman (apropo, la un momentdat auzisem doi studenti facand un comentariu intre ei in timpul clasei de genul "don't you she she's f..king white ?!" . Desi comentariul a fost facut pe un ton scazut, l-am auzit si banuiesc ca mi se adresa. Ce strategii am aplicat? Ei bine, ce n-am incercat? Ca la un momentdat luasem manualele si notitele la purecat rand cu rand de nu mai ramasese strategie neincercata. Ce mi-am dat seama pe parcurs e ca e foarte important ca pregatirea lectiei sa fie facuta foarte bine, in sensul ca in orice moment profesorul sa stie ce turnura ia lectia in secunda urmatoare. De obicei clasa scapa de sub control cand profesorul bajbaie intre notite, handout-uri si incearca sa figure out what's next. Deci in clasa mea eu impun ritmul.
Apoi e foarte important felul in care explici un concept mai dificil fiindca atunci i-ai pierdut cu totul pe studentii care nu inteleg si care, in secunda urmatoare isi vor cauta alte preocupari si-ti vor disturba clasa. De asemenea e foarte important felul in care dai tonul la disciplina in prima zi in care pasesti in clasa. Eu una nu mai accept nici un 'crap', la inceput in primele lectii ma concentrez mai mult pe disciplina decat pe materie, fiindca mai bine pierzi 3-4-5 ore la inceputul anului si pe urma nu mai ai probleme majore, decat sa le ingadui tot felul de prostioare care cu timpul devin adevarate nightmares.
De asemenea, in cazul in care te afli pe picior de conflict cu unul din studenti, incearca sa eviti o confruntare directa, fiindca nu se stie care va fi finalul si vei pierde credibilitatea in fata intregii clase. Mai bine il inviti pe elev afara din clasa si discuti cu el pe hol, timp in care le dai celorlalti studenti ceva de facut. Sau poti folosi "the empty envelope trick", in sensul ca il rogi pe elev sa duca un plic la office, doar pt a-l scoate din clasa si a evita escaladarea conflictului. De obicei strategia asta se poate aplica proactiv cand anticipezi ca vei intampina greutati. Acum, in prealabil trebuie sa vorbesti si cu secretarele de la office, ca altfel te vor cataloga ca nebun daca tot le trimiti plicuri goale :)
La anumite momente de tranzitie intre activitati, e posibil ca zgomotul sa creasca considerabil. Aici sunt alte momente dificile, fiindca trebuie sa te faci auzit cand tu esti unul iar ceilalti sunt 30. Imi vine sa rad fiindca imi amintesc ce solutie a gasit o colega de-a mea la situatie: a luat o sticla de plastic pe care a acoperit-o in staniol (deci nu se putea vedea ce-i inauntru) si a bagat in ea mancare uscata de pisici. Ei bine, ne povestea cat de fantastic lucra chestia asta cand clasa iesea de sub control. Era de ajuns sa o scuture de cateva ori, ca facea un zgomot de-i amutea pe toti :)
In final, teoretic as putea sa-ti indrug la nesfarsit despre classroom management. din pacate practica ne omoara. Eu am invatat in ultimele 4 saptamani petrecute cu ultimul meu associate teacher cat n-am invatat in 9 luni de practica si teorie cumulate.
quote:
Originally posted by Chrysion
Pai eu vreau din suflet sa prind o scoala privata. Am trimis resumeul la toate scolile private din Toronto si inca nimic. E drept ca nu a fost trimis pe pozitii advertised, ci asa la nimereala. Stiu ca e foarte greu de intrat intr-o scoala privata, insa eu inca mai sper si urmaresc toate anunturile.
Exact asa am procedat si eu, am printat o lista cu toate scolile private din Toronto si am trimis resumee la plesneala. Cred ca mi-a luat vreo saptamana sa tot faxez resumee si cover-letters. Se pare ca hidden market a lucrat mai bine pt mine.
Inchei aici ca m-am lungit cat o zi de post si am o groaza de treaba de terminat. Apropo, spuneai ceva de Math... nu ai aplicat sa predai summer-school? Ca vad ca principalii si asta seara dadeau telefoane cautand profesori de MAte, in conditiile in care summer school incepe luni. Asta da organizare :)
Angela T. spune:
quote:
Originally posted by orchid
Multumesc Angela T. Interesant ce spui tu despre sistemul canadian.
De cati ani predai in Canada?
Tocmai am incheiat cu success primul an te profesorie in Canada :)
lizi spune:
Imi pare rau ca nu am mai postat de ceva vrema aici, dar.. gata cu invatamantul. De cand am plecat din tara ,,, aici lucrez in alt domeniu si... imi place, dar tot o sa mai trec din cand in cand pe la voi prin cancelarie la.. cate o cafea
Mik spune:
quote:
Originally posted by mamamariana
Dragele mele profisoare,
Predau la summer school vacanta asta si am copilasi mici (eu care sunt obisnuita la liceu...) si tare as avea nevoie de ajutorul vostru. Luni plecam in field trip si avem in program o ora de jocuri si sunt intr-o pana totala. Nu imi aduc aminte nici un joculet pentru astia mititei (au 5-6-7 ani). AJUTOOOOOR! si saru'mana anticipat.
A doua intrebare e de la clasa. Vrem sa facem covor de flori. Am pus floricele la uscat, insa nu stiu cu ce ar fi potrivit sa le lipesc si pe ce sa le lipesc?? Pe hartie e bine?
Voi ati mai predat la summer school? Mai aveti ceva idei noi?
Dupa o saptamana voi fi la cei si mai mici, de 4 ani si deja ma gandesc cu groaza ca nu prea stiu ce sa fac cu ei . E tare greu sa ii fericesti pe astia mititei, dar sunt atat de dulci de iti vine sa ii tii numai in brate si sa ii pupacesti intr-una.
Astept raspunsuri. Si va urez vacanta placuta celor care aveti...
Numai bine,
Mamamariana
http://community.webshots.com/user/mamamariana4
Pentru floricele : lipeste-le pe carton suplu, hirtia me se pare prea subtire.
Jocuri : ce fel de jocuri ? de stat cuminti ? de sarit-agitat ?
Jocuri de stat pe scaunele : "pasarica zboara", "portocalele". Aratat flori si spus numele si culoarea, la fel cu animale.
Daca vrei ma uit si in cartea mea de jocuri (tocmai miercuri insa) !