Viata in Germania (11)

Raspunsuri - Pagina 11

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Camelia spune:

quote:
Originally posted by roxanak

Draga Camelia, daca tie ti s-a parut completatul formularelor treaba cea mai usoara, de tog spune-mi si mi ecare au fost celel mai grele treburi. Am inteles ca trebuie 4 poze tip pasaport, copie dupa pasaport (primele patru pagini + viza), copii dupa certificatul de nastere si cel de casatorie, caruta de bani si rabdare. Ce altceva ar mai trebui sa pregatesc, ce-mi mai trebuie in afara de rabdare? Ar fi bine sa fac termin inainte de a merge la München sau ajunge sa fiu diminata la consulat??? Stiu ca sunt intrebari prostesti, dar mai bine sa le pun acum, decat sa ma trezesc ca vitica in München la consulat si sa-mi lipseasca ceva. Trebuie sa fiu pregatita ptr. orice ca nu-mi permit sa fac drumul asta de doua ori (dus-intors cu trenul 100Euro se duc pe apa sambetei).

Roxana si Lucia Valentina (26.05.02)




Pentru mine cel mai greu a fost sa astept, ore in sir, cu copilul dupa mine.Si sa am rabdare cateva luni sa-mi soseasca noul pasaport.Intre timp n-am avut nici un act de identitate (toate actele mi-au fost furate).
Ca sa fii sigura ca nu vii degeaba, eu te sfatuiesc sa te informezi direct la Consulat prin telefon despre actele de care ai nevoie.Dupa cum vezi, experientele noastre sunt diferite.Asa ca cel mai bine e sa afli direct de la ei de ce anume ai nevoie.S-ar putea sa raspunda mai greu la telefon, dar raspund intr-un final.Cel putin la mine asa a fost.
Din cate stiu eu, nu se fac termine la Consulat.Vii dimineata si-ti iei numar de ordine.
Bafta!

Tinteste catre stele si poate ca vei atinge cerul.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns bombi spune:

quote:
Originally posted by roxanak
, tu cand scrii ca actele trebuie sa fie transcrise, inteleg ca te referi la faptul ca trebuie sa fie recunoscute si eliberate in Ro, deci si de tip nou (A4).


exact, dar daca te-ai casatorit in Ro, e ok.

hai ca mi-a mai venit o idee sa te sperii. Pe site-ul consulatului de la Bonn sint Recomandari pentru eliberarea unui pasaport de cetatean roman cu domiciliul in Germania si parca mi-amintesc ca am citit si eu ceva la consulat in care se facea diferenta daca ai domiciliul in Ro sau De ("domiciliu" nu inseamna unde locuiesti, ci adresa din pasaport (pag 3), eventual 4)
...
Tre' sa plec, continui miine dimineata

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns roxanak spune:

"bombi" draga, nu ma sperii chiar asa usor. Daca ar fi cum zici tu ca domiciliul il ia de pe pasaport, inseamna ca o sa fiu in continuare cet. rom cu domiciliu in Ro, deci nu mai trebuie sa predau buletinul. Iuhuuuuuu
Legat de taxa, pe situl consulatului de la Bonn scrie de 135 €, dar am auzit si eu doar de 95 de la München. Dubios.
Aum ma apuc sa sun, urati-mi bafta ca deja suna numai ocupat.
Pupici

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns bombi spune:

Partea cu speriatul era ca s-ar putea sa se elibereze pasapoarte noi numai persoanelor cu domiciliul in De (sper totusi sa nu fie asa).

Pe site-ul de la Bonn scrie ca tre' sa ai viza cel putin pe inca un an de la data depunerii actelor (sau sa aduci o adeverinta ca ai sa primesti viza in continuare)

Am observat ca ai umlauturi in numele in familie. Sa fii atenta cind completezi formularele sa scrii cu "ue", sa altfel nu se accepta.

Succes la telefon si daca ai posibilitatea, cere-le un fax cu actele necesare.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Camelia spune:

quote:
Originally posted by roxanak

Daca ar fi cum zici tu ca domiciliul il ia de pe pasaport, inseamna ca o sa fiu in continuare cet. rom cu domiciliu in Ro, deci nu mai trebuie sa predau buletinul. Iuhuuuuuu
Legat de taxa, pe situl consulatului de la Bonn scrie de 135 €, dar am auzit si eu doar de 95 de la München. Dubios.
Aum ma apuc sa sun, urati-mi bafta ca deja suna numai ocupat.
Pupici

Roxana si Lucia Valentina (26.05.02)




Daca ai domiciliul in Ro, Consulatul poate sa-ti refuze cererea de eliberare a pasaportului prin intremediul lor.Asta inseamna ca va trebui sa-ti faci noul pasaport in Ro.
E posibil ca taxele percepute de reprezentantele diplomatice sa difere.Fiecare reperezntanta diplomatica isi poate stabili propriile taxe.Asa ca bucura-te daca la München e mai ieftin.

Tinteste catre stele si poate ca vei atinge cerul.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns roxanak spune:

Ei, fetelor, dragutelor, sunt cu nervii in varful degetelor. Nu raspunde NIMENI. Am sunat la Berlin la secretariat si mi-a spus sa sun in afara orelor de program. Daca sun si-mi spun ca sa sun in timpul orelor de program, cred ca o sa-si auda cateva vorbe de la mine. Momentan sunt de-a dreptul nervoasa si intrigata.
La faza cu domiciliu in strainatate, la mine e foarte simplu. Eu sunt casatorita cu un cetatean german, stau aici de cinci ani, am drept de sedere nelimitat, nu cred ca o sa am probleme. In alta ordine de idei, am pasaportul si buletinul actual pe numele nou. La faza cu Ü si UE mi se pare o idiotenie. Buletinul il am cu Ü ca tanti din Ro a fost mai atenta cand l-a scris, iar pasaportul cu U ca aia au dormit. Acum ramane sa dau de ei la telefon sau sa le scriu un mail. LA faza cu faxul e ca eu nu am fax, doar la firma si asta ar insemna sa-l pun pe sotul meu sa pazeasca faxul ca nu cumva sa se bage vreo secreatara sa arunce hartiile din greseala. Vad eu ce fac. Mai incerc acum la telefon, dupa aceea vad cu mailul si daca nu reusesc, direct la MAE sun. Sa-i vad atunci ce fac cu reclamatiile.
Va mai scriu mai tarziu sa va spun ce mancare de peste (deja imi miroase urat) am facut.
Pupici

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Camelia spune:

Roxana, tu locuiesti in D dar in pasaport scrie ca ai domiciliul in Ro,nu-i asa?In plus, inteleg ca ai si buletin.Deci nu ai statutul de cetatean roman cu domiciliul in strainatate.Nu uita sa mentionezi asta cand vorbesti la Consulat.S-ar putea sa te refuze sa-ti faci pasaportul prin intermediul lor cu exceptia faptului ca ceri acum si stabilirea domiciliului in strainatate, ceea ce ai dreptul din cate inteleg eu.
Si inca ceva:din experienta proprie pot sa-ti spun ca e inutil sa suni la Berlin daca vrei sa vii la Consulatul de la München.S-ar putea sa nu coincida ceea ce ti se spune la Berlin cu ceea ce ti se spune la München.

Tinteste catre stele si poate ca vei atinge cerul.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns roxanak spune:

Acuma chiar ca m-ai bagat in ceata. pai cand mi-am facut eu pasaportul nou nici nu exista chestia cu pasaport ptr. cet. roman cu domiciliu in strainatate. Am cautat pe internet si nicaieri nu scrie ca trebuie facut neaparat in Romania. Eu in Ro oricum nu ajung, asa ca sa-i ia .... O sa sun in continuare, sa vad. la Berlin am vorbit cu o tipa draguta (secretara ambasadorului) si mi-a zis ca daca nu reusesc sa vorbesc la Mü pana la 13:30 sa sun din nou la ea, intre timp se intereseaza si ea.
Camelia, de data asta ai reusit sa ma sperii.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns roxanak spune:

Camelia, m-ai speriat degeaba. Ce spui tu legat de pasaportul ptr. cet rom cu domiciliu in strainatate, uite ce am gasit pe situl:
http://www.mae.ro/index.php?unde=doc&id=5078&idlnk=3&cat=5

"III. Pașaportul simplu pentru cetățenii români care își stabilesc domiciliul în străinătate

1. Cetățenii români cu domiciliul permanent în străinătate, ale căror pașapoarte au expirat sau care solicită domiciliu permanent în srăinătate, pot obține pașapoarte noi prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare române, iar când se află temporar în țară, la serviciile județene de evidență informatizată a persoanei, (pe raza cărora au avut ultimul domiciliu), din cadrul Direcției Generale de Evidență Informatizată a Persoanei. Nu se admit pentru această categorie de persoane procedura împuternicirii pentru eliberarea pașaportului prin procură.

Pentru aceasta, vor completa și depune la misiunea diplomatică sau oficiul consular:

* cerere tip, în dublu exemplar; cererile se completează cu cerneală de culoare neagră și vor fi semnate de solicitanți în interiorul chenarului anume desemnat, fără să se depășească conturul;
* patru fotografii color 3,5x4,5cm, identice și de dată recentă, care trebuie aplicate numai în chenarul destinat acestora;
* copie a permisului de ședere sau a documentului care să ateste autorizarea șederii permanente, însoțită de o traducere în limba română, certificată de consul; în cazul persoanelor cu dublă cetățenie, se va anexa copie de pe pașaportul străin a paginii cuprinzând datele de identificare;
* copie xerox a pașaportului românesc, care a expirat (primele patru pagini). Dacă pașaportul anterior a fost pierdut sau furat, solicitantul trebuie să depună, în original, raportul eliberat de poliție, în baza declarației de pierdere sau furt; fără acest document cererea de obținere a unui nou pașaport nu poate fi înregistrată.
* copii xerox ale actelor de stare civilă românești, respectiv copii ale certificatelor de naștere sau de căsătorie străine, care au fost transcrise în prealabil în România;

Notă: Actele de stare civilă, întocmite în străinătate, au putere doveditoare în țară numai dacă sunt transcrise în registrele de stare civilă din România. In astfel de situații, pașapoartele noi se pot obține numai în baza actelor de stare civilă transcrise în România. Transcrierea se poate face direct, cu ocazia deplasării în țară, sau prin împuternicit cu procură specială, autentificată de misiunile diplomatice sau de oficiile consulare ale României în străinătate.

2. Cetățenii români cu pașapoarte simple emise în țară, care obțin din partea autorităților statului în care se află aprobarea/permisiunea de a-și stabili domiciliul, se pot adresa misiunii diplomatice sau oficiului consular, solicitând obținerea unui nou pașaport cu mențiunea stabilirii domiciliului in străinătate.
Pentru aceasta, vor completa și depune la misiunea diplomatică sau oficiul consular:

* cerere-tip, în dublu exemplar; cererile se completează cu cerneală de culoare neagră și vor fi semnate de solicitanți în interiorul chenarului anume desemnat, fără să se depășească conturul;
* patru fotografii color 3,5x4,5cm, identice și de dată recentă, care trebuie aplicate numai în chenarul destinat acestora;
* copie a permisului de ședere sau a documentului care să ateste autorizarea șederii permanente, însoțită de o traducere în limba română, certificată de consul;
* copie xerox a pașaportului românesc (primele patru pagini);
* copii xerox ale actelor de stare civilă românești, respectiv copii ale certificatelor de naștere sau de căsătorie străine (daca este cazul), care au fost transcrise în prealabil în România;
* buletinele sau cărțile de identitate românești în original;

3. În cazul în care cetățenii români stabiliți în străinătate solicită preschimbarea pașaportului ca urmare a schimbării numelui prin căsătorie ori dintr-un alt motiv, este obligatoriu să anexeze la cerere și actul de căsătorie transcris în România, tradus și legalizat, sau alte documente din care rezultă schimbarea numelui, care au urmat aceeași procedură (de exemplu: actul de naturalizare prin care și-a schimbat numele și/sau prenumele, recunoscut de către autoritățile române competente).
Actele administrative de schimbare a numelui trebuie transcrise la autoritățile române de stare civilă.
Hotărârile judecătorești străine de schimbare a numelui (adopție, divorț) trebuie recunoscute de tribunalele românesti competente."

La punctul 2 scie ca cererile ptr. astfel de pasaport se pot face la misiunile diplomatice sau consulare.

Acum am alta nelamurire, scie acolo ca trebuie traducere dupa dreptul de sedere, traducere certificata de consul.
Se fac traducerile astea la consulat, sau trebuie facute extra la un traducator autorizat??? BITTE sa-mi raspunda cineva.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns bombi spune:

In loc de umlaut se poate una din variantele U sau UE.

Cu faxul, cred ca faci din tantar armasar. Poti chiar sa ii spui secretarei ca astepti un fax pe numele tau si ea o sa ti-l aduca frumos la birou chiar daca nu pricepe ce scrie . Prietenii nostri au primit faxul tot la servici si pe coperta era specificat numele destinatarului.

La intrebarile tale:
1. Trebuie sa soliciti "domiciliu in strainate" ca se te incadrezi la pct 2. In acest caz ti se retine buletinul
2. Traducere se poate face si la consulat, dar la alt ghiseu decit cel cu pasaportul. Nu ti-e mai comod sa faci traducerea acasa?

Mergi la inceput