arta..educatiei :)
mi-a trecut acum prin cap un glonte: ati fi interesate de un subiect despre metode de educatie, de exemplu?..despre alegerea unei educatii clasice, cu materii obligatorii sau una moderna, relaxata, in care copilul alege?..v-ar placea sa vorbim despre astfel de lucruri.?..subliniez, sa vorbim despre cum vedem lucrurile, nu sa ne convingem una pe alta despre cum e mai bine
D.
Adela99
Da, fooarte ... cu aceeasi subliniere
alma
Raspund prezent si ca sa raspund la intrebarea pe care ai pus-o mai sus, spun ca prefer o metoda de educatie relaxata, nu impusa.
Asa sunt eu, mai toleranta, dar asta nu inseamna ca nu promovez consecventa, responsabilitatea, doar consider ca si copilul are dreptul sa aleaga, cu indrumarea potrivita.
D.
Raspunsuri
Adela99 spune:
Metode de educatie ... adevarul e ca daca stau bine sa ma gandesc nu prea am o metoda, sau mai bine zis e una imbinata... si clasica si moderna, nici prea-prea, nici foarte-foarte. De abia acum am vazut ca eu sunt depasita, adica fiul meu are 13 ani, dar oricum a avut si 4-12. La inceput pana pe la 3-4 ani a fost mai mult clasica decat moderna, ca apoi sa devina tot mai moderna.
Cand folosesc termenii educatie clasica si moderna e dupa "definitia" lui decintec (materii obligatorii respectiv relaxata).
dori spune:
E vorba despre metodele de educatie aplicate in scoala sau metodele de educatie aplicate de parinti?
descintec spune:
Dori, eu zic sa vorbim despre orice ne intereseaza in domeniul educatiei: scoala, ce ne place, ce nu, cum e prin tarile in care sunteti acum, daca ati dori sa fie ceva altfel si ce anume. Despre felul incare intelegem noi sa ii educam.
Ca sa incepem cu ceva: educatie clasica sau una moderna? Ce lipsete din cea clasica si are cea moderna? Sau viceversa.
D.
Adela99 spune:
Dupa parerea mea, educatia clasica e mai autoritara si implica supunere. Eu nu vreau ca, copilul meu sa-mi fie supus, dar n-am nimic impotriva disciplinei care se regaseste in ambele atat clasica cat si moderna. Disciplina e necesara, copilul trebuie sa stie ce comportare e acceptata. Pentru asta e necesar ca eu ca parinte sa fiu consecvent, si recunosc cu parere de rau ca nu sunt intotdeauna.
Tot dupa parerea mea, in educatia clasica se regaseste critica mai des decat lauda. In cea moderna critica e facuta altfel, fara comparatii cu altii, comparatii care sunt in defavoarea lui. In cea moderna hotararile care-l privesc se iau impreuna cu copilul.
P.s. Poate vad eu prea negativ educatia clasica (dupa definitia mea), stiu ca are si multe parti bune
descintec spune:
mah, io fac cu voi ca si cu barbatu-meu ..in loc sa ii spun ce am in cap, astept sa ghiceasca si ma supar daca e pe langa ce am io in scafarlie :)
sigur ca si eu sunt pentru metodele moderne de invatare..nici nu se pune problema sa imi placa tocitul lui Traznea, sau critica, sau disciplina in sensul de a asculta fara cracnire..mai degraba autodisciplina :)
cand vorbeam despre educatie clasica sau moderna ma refeream la faptul ca inainte vreme materiile erau impuse si cunostintele trebuiau sa fie solide ca sa promovezi..nu stiu daca ati avut ocazia sa ascultati pe cei din generatiile mai vechi despre ce invatau..literatura universala incepand cu cultura greaca..treceau prin cartile fundamentale..faceau filozofie..stiinte exacte..limbi straine la modul cel mai serios
azi tendinta e ca elevii sa isi aleaga materiile pe care sa le studieze..scoala e relativ relaxata..asta depinde desigur si de copil si de parinti, cred eu..probabil ca asa fac lucruri care le plac..dar eu cred ca pierd si lucruri fundamentale..cum am pierdut si noi, de altfel
cand ai o educatie solida, cladita pe cunoasterea cartilor valoroase si bazata pe o logica slefuita de matematici, intelegerea capata consistenta..
in invatamantul din Romania pot identifica punctele slabe..sunt curioasa cum se face scoala in strainatate..foarte curioasa..pana la cele mai mici detalii
D.
Adela99 spune:
…. Si se facu lumina!
Nu sunt la curent cu metodele de invatamant in Romania, ceea ce aud (rar, pentru ca nu prea am contact cu Romania, decat prin cei recent veniti in Suedia) e STRES atat pentru parinti cat si pentru copii. Si pe vremea mea (a se citi a lui Pazvante Chioru, sau un pic dupa) erau materiile impuse, samd.
Dar, sa ne intoarcem la oile noastre … am sa incerc sa scriu despre metodele suedeze, mai bine zis despre a mea interpretare despre ele.
Aici de la varste fragede li se spune copiilor ca tot ce invata, invata pentru ei, pentru viata. In scolile de stat sunt in continuare materii impuse, dar fiecare invata si trece mai departe in ritm propriu, ceea ce necesita clase cu numar mic de elevi (in ultimul timp sunt cam prea multi intr-o clasa pentru ca metoda sa functioneze) Scoala generala are trei nivele (9 ani) Nu primesc nici note, nici calificative pana in clasa a 8:a ?!? In functie de media calificativele pot sa-si aleaga liceul, si cu media din liceu concureaza la facultate. Asta pe scurt. In prima treapta din scoala generala (3 ani) nu au lectii, la stupefactia mea mi s-a raspuns ca timpul liber e timp liber. Poate s-au mai schimbat lucrurile de atunci, si pe aici se fac schimbari destul de dese in invatamant. Scoala e muuult mai relaxata decat in Romania, asta cred ca e in continuare valabil, chiar si cu schimbarile de acolo. George merge in clasa a 7:a acum, inca nu au aprofundat nici o materie, au “zgariat” toate materiile doar la suprafata. Parerile mele sunt impartite: cred ca sunt lucruri bune si intr-o metoda si alta, dar mi-as dori un amestec al celor doua scoli. Simt ca ma invart in jurul cozii, daca sunteti interesate, intrebati-ma, e mai usor pentru mine.
"Un om nehotarat ajunge la fiecare pas pe pragul unei alternative, adica in situatia de a vedea ca este intr-adevar o fiinta libera. Un om hotarat este lipsit de acest neajuns."
Lucian Blaga
descintec spune:
Prima mea nedumerire in legatura cu sistemul de educatie e de ce in perioada asta de mari acumulari in care sunt copiii, li se cere asa de putin. Sa zicem ca pana pe la 10 ani e ok sa fie mai lejer, dar apoi la ce ii ajuta sa nu puna osul? Mie mi se pare ca pot sa faca mult mai mult decat li se cere. Si sa le ramana timp si pentru altceva decat scoala.
O alta nedumerire, dar asta se refera numai la invatamantul romanesc, se refera la ceea ce studiaza. Maria, in clasa a cincea, a studiat jumate de semestru pastelurile lui Alecsandri. Ma gandesc ca au stat atata pe ele doar ca sa priceapa saltul calitativ pe care l-a facut Eminescu :) Au trecut in zbor peste Amintiri din copilarie. Niculaita minciuna, doar ca lectura suplimentara. La fel si literatura universala.
La germana, ca Maria e la materna germana, au lecturi mai consistente. Si carti ca lumea. Munchhausen, Till Eulenspiegel, basmele Fratilor Grimm.
In tari mai calde ce, cat, cum se face scoala?
D.
lu.more spune:
Ai dreptate, descintec, copiii au capacitati pe care nu le banuim! Acum, de ce programele de invatamant sunt asa cum sunt, nu mai stiu!
Pentru ca invatatorul sau profesorul e obligat sa o respecte, si uneori programele sunt asa de incarcate cu lucruri inutile, ca nu le mai ramane timp pentru lucrurile cu adevarat importante.
Cum spui si tu, Pastelurile lui Alecsandri or fi bune la ceva, dar nu sa ramai pe ele o jumatate de semestru...
Anca n-a apucat sa faca scoala in Romania, doar gradinita, dar verisorul ei din Romania are aceeasi varsta si fratele meu si cu mine vorbim foarte des despre ce fac copiii nostri la scoala.
El, de exemplu, e foarte nemultumit pentru ca invatatoarea exagereaza cu matematica si romana. In loc de desen, matematica! In loc de sport, romana! In loc de muzica, la fel! Iar eu cred ca fratele meu are dreptate, pentru ca la 10 ani copilul nu stie sa faca sau sa vorbeasca despre nimic altceva! Nepotul meu o sa treaca, poate, cu brio, niste examene (de romana si matematica, bineinteles), o sa intre la un liceu bun, sa dea Dumnezeu sa-i mai placa si altceva mai tarziu (biologia, sau poate fizica), toate bune din punctul asta de vedere.
Dar frate-meau a ramas cu gura cascata cand i-am povestit ce face Anca la scoala si cand i-am aratat caietele. La istorie, a ajuns pe la epoca renasterii, la geografie au invatat despre tarile Europei, stie care-s capitalele, unde se afla pe harta, varfurile cele mai importante de pe glob etc., educatie civica: regiunea / departamentul / ce e acela un consiliu regional si de ce trebuie sa meregem sa votam; care sunt drepturile copilului stie de cand avea 7 ani... Ora de educatie fizica e ora de educatie fizica, fac ore de educatie rutiera, cunoaste semnele si regulile de circulatie, fac ecologie (poluare, deseuri, triere selectiva a deseurilor), la in ora de desen invata despre Peul Cézanne si despre impresionism... Au ore de acordarea primului ajutor si stie ceva anatomie...
E drept, cate putin din toate, dar e un prim contact! Peste 2 ani cand va intra la colegiu, toate acestea vor fi reluate, dar baza va exista deja!
La matematica fac aproape aceleasi lucruri ca si verisorul din Romania, sunt aproape la acelasi nivel, dar e adevarat ca daca le dam sa faca o problema la amandoi, verisorul o face mai repede! E normal, are exercitiu, dar in afara de asta nu stie nimic!
Imi amintesc ca vara trecuta au venit aici in vacanta. Am venit toti cu masina, am trecut prin cateva tari inainte de a ajunge aici. Cel mic a fost incantat sa descopere toate astea pe harta, sa stie care sun capitalele tarilor respective, sa vada din nou Dunarea pe care o cunostea din Romania, a invatat multe in cele doua zile! Lucruri pe care nu le-a uitat nici acum! Anca invata despre toate astea la scoala, el a trebuit sa traverseze Europa ca sa-si dea seama ca-i place geografia!
Ma opresc aici.
In ceea ce ma priveste, sunt sunt foarte multumita de sistemul de aici, sau poate nu am gasit eu inca partile proaste!
Pe curand!
Lulu
« C’est une grande folie que de vouloir ętre sage tout seul. »
La Rochefoucauld
alycia spune:
Mie nu-mi place sistemul de invatamant din Ro, i incarca pe copii cu multe lucruri inutile si obligatorii...le indeasa pe gat tot felul de chestii care mai incolo nici nu o sa le trebuiasca in viata!
Eu sunt pe principiul ca copilul sa poata alege...sa oi se dea de mik notiunile fundamentale iar apoi cand creste sa poata opta pentru ce il intereseaza!
Alycia si cei doi flacaiasi!
daca vreti sa ne vedeti da-ti clik aici:
http://community.webshots.com/user/penciu
aquariusrpro spune:
quote:
Originally posted by descintec
mah, io fac cu voi ca si cu barbatu-meu ..in loc sa ii spun ce am in cap, astept sa ghiceasca si ma supar daca e pe langa ce am io in scafarlie :)
Multzam fain de idee... acu' pricep si io.. de ce nu pricepe barbatu'mu ce-i in sediul central "la neuronu'" localizat pe ei mei umeri..... Ii lipseste arta "ghicitului" si io nu m-am dumirit de asta!
quote:
Originally posted by descintec
cand vorbeam despre educatie clasica sau moderna ma refeream la faptul ca inainte vreme materiile erau impuse si cunostintele trebuiau sa fie solide ca sa promovezi
Descantec, stai sa vezi ce o sa fie de acum incolo! In loc de examen de liceu sau de amarata asta de capacitate, vor sa organizeze admiterea la liceu pe baza mediilor 5-8! In scolile unde exista profesori buni si severi... o sa fie jale mare. Copii care au sansa de a avea profesori buni vor fi dezavantajati pur si simplu. Cei care au profesori de dau note la "norma", sa scape mai repede vor fi primii in scoli bune. Si sa te tii spagi la profesori, meditatii, copii care simt ca-i "cumparata" scoala, pierderi de capete altfel stralucite ( acei copii cu evolutie mai lenta, super destepti de altfel, mai jucausi de felul lor )... Brrrr..
quote:
Originally posted by lu.more
Pentru ca invatatorul sau profesorul e obligat sa o respecte, si uneori programele sunt asa de incarcate cu lucruri inutile, ca nu le mai ramane timp pentru lucrurile cu adevarat importante.
Cum spui si tu, Pastelurile lui Alecsandri or fi bune la ceva, dar nu sa ramai pe ele o jumatate de semestru...
Sunt o multime de inutilitati in programa, din pacate cam la toate materiile. La noi copilul tre' sa se dezvolte doar in functie de examenele care urmeaza si alea uniforme.. doar mate si romana. Sunt atatea ore de mate si se invata lucruri un pic prea complicate pentru ei in loc sa diversifice, sa aloce ore intr-o proportie aproape egala pentru alte discipline... In loc sa citeasca ceva ce pot intelege la varsta lor... tre' sa citeasca Baltagul.. si apar perlele minunate. Hmm..poate sunt eu subiectiva, baiatul sotului a avut examen de capacitate, au avut discutii nesfarsite ref Baltagul.. nu pricepea copilul reactiile , trairile d'acolo si pace! a invatat ca asa tre' sa scrie! Pai asta-i scoala?!
Hmm... din pacate nu am cum sa schimb sistemul de invatamant, dar ma gandesc cu groaza ca peste 2 ani mergem la scoala si cine stie ce le mai trece prin minte celor de la minister.
Ma intreb cum sa fac sa-i placa sa citeasca, in acelasi timp nu sunt de acord cu invatatul mai devreme al materiilor care se fac in clasa intai. Pai ce fac cu ea atunci .. o sa se plictiseasca la scoala. Ii citesc eu diverse... , discutam despre orice dar ma intreb daca ar trebui sa existe o ordine in aceste dicutii.
Ma intreb cum ar putea copilul meu sa stie ce sa aleaga cand norma scolara este "betonata" in niste tipare fara pic de imaginatie ? Acum vorbim despre plante, animalute, apa, ploaie, ce face mama, ce face tata, ce face un doctor etc. Nu stiu cat ramane in capsorul ei...dar raspund la toate intrebarile.
Descantec ..am descoperit cu maaaaaare placere ca-i place Minunicai muzica clasica ! Deaocamdata ascultam si invatam sa identificam instrumentele dupa sunet!!! E senza! Se zbate in mine "visul" sa o dau la muzica... aiai ce ma gadila ideea! Si tot io ma calmez ca visez aiurea, in locul cupilului!
M-am intins cat o zi de post!
Roxana&Ruxandra
http://community.webshots.com/user/aquariusrpro