Scuzati va rog pentru deranj......

Scuzati va rog pentru deranj...... | Autor: rici35

Link direct la acest mesaj

Cit de des folositi expresia asta???
Si asta cind cereti o informatie la gara, cind mergeti la magazin, in viata de toate zilele.
Eu in Romania daca folosesc o expresie obisnuiesc sa o folosesc altfel:
"Stiu ca nu va deranjez, doarece pentru acest serviciu sunteti platit"
Si dupa asta imi spun intrebarea....

Cred ca in Romania clientul trebuie in sfirsit sa priceapa ca el este de neinlocuit, este unic, iar cel din spatele tejghelei, a sticlei ce ne desparte la ghisee poate fii oricind in locuit, si asta de regula cu cineva mai competent....

Oare nu ar fii cazul ca sefii sa impuna sa se afiseze linga ghisee o colanta pe care scrie. "Dragi clienti, nu ne putezi deranja, noi suntem onorati ca va putem servi, pentru ca voi ne asigurati salariile! "

Cum ginditi voi despre asta???


Cu drag

Richard

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Lauraa spune:

PAna nu iasa la pensie generatia de vanzatoare cu "30 de ani vechime in comertz " putem sa asteptam mult si bine. Si astea tinerele is moarte rau,se misca tot in reluare..

Laura

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rici35 spune:

Draga Laura,

poate printre noi sunt multi care au functii de conducere in Romania, si care au posibilitatea de a face un inceput in a impune asta. Sunt sigur ca un om de afaceri bun cind vede asta intr-un loc, va fii tentat sa o afiseze intr-un mod cel putin asemanator si in domeniul lui.

Cu drag
Rici


quote:
Originally posted by Lauraa

PAna nu iasa la pensie generatia de vanzatoare cu "30 de ani vechime in comertz " putem sa asteptam mult si bine. Si astea tinerele is moarte rau,se misca tot in reluare..

Laura

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns iren spune:

Rici,ai perfecta dreptate cu acreala vinzatoarelor,de fapt a functionarilor publici,in general,mie de multe ori mi s-a intimplat sa le intorc spatele si sa ies din magazin,pentru ca erau ori prea acre(i),ori se ocupau cu altceva,ca de ex. pilitu'unghiilor,vb la telefon,cititu',tv-eu,etc...da' nu ma pot impiedica sa observ ca iar ai ceva de criticat vizavi de romani


Iren&Bogdanelu

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns adar spune:

Rici draga, tu ai o parere tare buna despre ce s-ar putea intampla in Romania, doar ca fetele au dreptate: pana nu scapam de TOVARASE, n-avem nici o sansa de reusita. Nu putem schimba o mentalitate veche, expirata, de comunist, intr-o zi. E drept ca un om de afaceri bun, cum il numesti tu, AR TREBUI sa copieze ce e bun de dincolo, dar aici se izbesc de stancile de azbociment ale lui Ceausescu si n-au ce face, iar pe restul prea putin ii intereseaza cum vorbeste sau cum se poarta vanzatoarea cu clientul. Important e sa iasa banul, restul e apa de ploaie. Dar nu stiu cum de nu cunosti chestiile astea, ca doar esti de-al nostru, ce naiba? Sau te-ai occidentalizat de tot??? Iar la faza cu "doar de asta sunteti platit", nu te supara pe mine, nu vreau sa fiu rea, dar nu cred ca faci chestia asta nici macar acolo unde stai, darmite in Romania. Eu una n-as indrazni sa intru in gura unei vanzatoare cu o vechime de peste 30 de ani..........

adar

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Nati spune:

Chiar si aici in Japonia,mai sunt TOVARASE ca la noi in tara,am asteptat vreo 7 minute o vanzatoare ca sa platesc ce am cumparat,dupa ce obosisem sa-i tot spun "ma scuzati",a trebuit sa ridic tonul vocii ca sa ma fac auzita.A batut la casa tot ce am cumparat,ca apoi sa-i spun ca nu mai vreau produsele respective.Si asta ca era ocupata cu colega ei la povesti si erau amandoua numai rasete,iar eu probabil le deranjam cu "ma scuzati".
E ceva neobisnuit in tara asta,sa te lase sa astepti,normal sunt la dispozitia ta in orice secunda,ete ca mai sunt si prin tari bine cotate "TOVARASE".
Dar la noi in tara,situatia e catastrofala,parca ar da pe gratis ceea ce cumperi.
Asta este,poate vor veni vremuri mai bune,doamne ajuta.

Sa auzim numai de bine!!!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rici35 spune:

Draga Adar,

poti sa te duci la Bucuresti in gara, la informatii, aia a patit-o cu mine, m-a inervat la culme cum fiecare incepea conversatia cu :"Nu va suparati doamna"... Si eu am inceput cu: Doamna stiu ca nu va suparati, pentru ca nu aveti pentru ce sa va suparati, fiind platita pentru a ne da raspunsuri, dar in timp ce am stat la rind, si v-am vazut cum va purtati cu clientii... mi-am uitat intrebarea... sau nu mai am chef sa vi-o pun....

Poti fii sigura, ca eu ma iau de cei care nu ma servesc asa cum astept, atit aici cit si in Romania.. desi acolo de regula este cam fiecare al doilea....

De aia si am redus drastic vizitele spre Ro... Vorba aia, imi pot cheltui banii si in alta parte...

Cu drag

Rici

quote:
Originally posted by adar

Rici draga, tu ai o parere tare buna despre ce s-ar putea intampla in Romania, doar ca fetele au dreptate: pana nu scapam de TOVARASE, n-avem nici o sansa de reusita. Nu putem schimba o mentalitate veche, expirata, de comunist, intr-o zi. E drept ca un om de afaceri bun, cum il numesti tu, AR TREBUI sa copieze ce e bun de dincolo, dar aici se izbesc de stancile de azbociment ale lui Ceausescu si n-au ce face, iar pe restul prea putin ii intereseaza cum vorbeste sau cum se poarta vanzatoarea cu clientul. Important e sa iasa banul, restul e apa de ploaie. Dar nu stiu cum de nu cunosti chestiile astea, ca doar esti de-al nostru, ce naiba? Sau te-ai occidentalizat de tot??? Iar la faza cu "doar de asta sunteti platit", nu te supara pe mine, nu vreau sa fiu rea, dar nu cred ca faci chestia asta nici macar acolo unde stai, darmite in Romania. Eu una n-as indrazni sa intru in gura unei vanzatoare cu o vechime de peste 30 de ani..........

adar

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Adriana Radu spune:

Am citit subiectul tau mai devreme si mi-am pus intrebarea de cate ori folosesc eu acest mesaj,ma scuzati...Nu-l folosesc prea des,mai mult atunci cand tonul e cu tottul diferit de ce sugereaza cuvintele,adica ironic, insa folosesc des expresia "sunteti amabila sa...."
Oricum Rici ai mare dreptate,vanzatoarele si functionarii nostri lasa mult de dorit, mai ales atunci cand le dai mai mult de munca.Saptamana trecuta am avut niste colete de pus la posta si am mers la toate cele 3 oficii din orasul meu, la fiecare mi s-a raspuns intr-un alt mod ca nu pot sa le puna vezi doamne,ba ca nu ajung ca.., ba ca ar trebui sa le pun cu prioripost,asa ca suparata nevoie mare m-am dus la diriginta postei care s-a ocupat personal de coletele mele:)iar eu am asteptat in biroul ei,si culmea au fost trimise fara probleme,numai era nici un inconvenient.....singurul inconvenient era ca aveau de lucru vreo jumatate de ora,cam mult nu?

In ceea ce le priveste pe vanzatoare....am vazut o multime de magazine inchise,majoritatea din cauza atitudinii vanzatoarelor de genul:"Doriti sa cumparati ceva ?ca eu trebuie sa inchid"pe un ton.... sau:"V-o dau pe asta(bucata)ca e deja taiata".Da, dar eu nu vreu,o vreau pe aia""AA, si noi ce facem cu asta?"Si pe mine ce ma doare?:)))"Si in final li se strica ambele bucati in magazin
In general in momentul in care sunt tratata asa numai calc pe acolo si se pare ca sunt mai multi ca mine pentru ca in final magazinele respective se inchid.
Insa am intalnit si vanzatoare cu adevarat bune,care te fac sa cumperi un produs fara sa vrei numai datorita reclamei care-l face si a modului dragut in care vorbeste.

Oricum Rici, ideal ar fi sa vorbim cu totii frumos si clienti si vanzatori si atunci.....de ce ne-am mai plange?:))


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Oana_B spune:

Sincer, eu nu sunt impotriva lui "scuzati-ma", si pe aici se foloseste, si nu pot sa spun ca il folosesc numai romanii ca asa au apucat ei vanzatoarele cele deranjate, pe cei mai multi i-am auzit incepandu-si propozitiile asa, spre exemplu intr-un magazin daca am nevoie de ceva si vad un angajat prin zona, il interpelez incepand cu "excuse me...bla-bla-bla", cred ca daca as incepe cu "stiu ca nu va deranjez ca pentru acest serviciu sunteti platit" ar zice ca am "attitude". Nu cred ca faptul ca incepem cu "scuzati-ma" e deranjant ci faptul ca la politete nu se raspunde tot cu politete.

Oana_B

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Adela P spune:

De acord cu Oana B. Si pe aici se foloseste "scuze me" inainte sa te adresezi oricui asa din senin, insa are o cu totul alta conotatie. Si e semn de politete la care ti se raspunde in acelasi fel.

Adela
http://community.webshots.com/user/adela23_1999

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns moka spune:

A folosi expresia "Ma scuzati" nu denota neaparat milogeala, ci mai degraba o nota de bun simt. Modul in care continui fraza si in care folosesti limbajul trupului te tradeaza de cele mai multe ori fata de un angajat care e obisnuit sa lucreze cu clientii: esti milog, esti autoritar, esti nesimtit, esti siktirit - de cele mai multe ori ei isi dau seama. Problema e ca in loc sa-si trateze clientii unitar, multi angajati (in special cei din serviciul public) te speculeaza. Chiar si acest "Stiu ca nu va deranjez... " depinde cum il spui pentru a te face auzit. Unii au arta de a se impune doar din atitudine altii orice ar face sunt luati de fraieri, si pana cand in Romania clientul va fi privit cu respect macar indiferent de situatie, va mai trece mult si bine.

Moka

Mergi la inceput