vorbirea la copii de 5 ani

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns creem spune:

La logoped pot merge si copii de 2 ani, daca sunt cooperanti si stau cu persoane straine.
De obicei, parintii vin dupa varsta de 4 ani la logoped pentru ca pana atunci asteapta dezvoltarea fireasca a vorbirii, zicand ca "e mai incet", "e baiat si baieii vorbesc mai greu", etc. Cu cat se incepe terapia mai de timpuriu cu atat este mai bine pentru copil.

Sfatul meu este sa mergeti la logoped.

Otilia, sunetele deficitare se pot corecta, dar tot la logoped. Il puteti lasa sa se corecteze "de la sine", dar e posibil sa dureze mai mult, chiar sa intre la scoala, se pot dezvolta automatisme gresite in vorbire si va fi mai dificila corectarea mai tarziu.

Ecaterina o mamica fericita de MARIA SOFIA (7.11.2007)
Poze Maria Sofia
www.desprecopii.com/cover/albumphoto/folderview.asp?bid=&folder=creem" target="_blank">Sunt vedeta DC

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns eu_logoped spune:

exact!!!
ai punctat bine, daca sunt coperanti!
cu un copil de 2 ani care se sperie de persoane straine, sau care nu sta nici macar 1 minut pe scaun, ar fi destul de dificil de lucrat, mai ales ca terapia logopedia presupune multe exercitii reflectate!
dar, de asemenea, dca el are un comportament potrivit, poate incepe terapie logopedica. daca nu stiti unde va puteti adresa, incercati asa: medic pediatru, educatoare gradinita, medic neuropsihatru sau psiholog de la protectia copilului... macar una dintre aceste persoane sigur va pot indruma spre un cabinet de terapie

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns bertha spune:

Creem, Eu_logoped, pt ca sunteti specialiste, v-as ruga sa-mi dati un sfat in privinta baietelului meu de 5 ani care e oarecum in aceeasi situatie cu al Otiliei. Anumite sunete si grupuri de sunete nu ies cum ar trebui, incerc sa transcriu aproximativ ce se aude: j=z, sh=s, ce=tze, ci=ci. Fata de anul trecut se vede o imbunatatire clara, fara a fi lucrat cu un specialist. Chiar sapt trecuta am discutat acest aspect cu educatoarea si m-a asigurat ca sunt probleme mici, care se vor corecta cu siguranata fara interventia logopedului.

Nu stiu daca are importanta pt a va face o parere, dar precizez ca vorbeste extraordinar de mult si are un vocabular f dezvoltat.

PS Este si "rarait", adica "r"-ul lui e f accentuat, dar asta nu mai observa nimeni din familie deja, ca sunt antrenati, in acelasi fel vorbind eu, tata, fratele meu, nepotelul...

Multumesc!

Bertha, mami de frumuseti rare - Darius-Andrei (DN 08.06.2004) si Ioana-Ruxandra (DN 12.11.2008)


poze
Cum s-a nascut Ioana

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns eu_logoped spune:

posibil cu R-ul sa fie ceva genetic, ceva motor ( muschii implicati nu vibreaza suficient), asta pornind de la informatia ca mai multi din familie vorbiti asa.
dar cu sunetele pe care le descrii este alta problema. este vorba de sigmatism (afectara sunetelor siflante).
trebuie sa depistezi cauza: dintre cele mai obsnuite cauze ar fi: dantura usor deformata, punerea limbii intre dinti la pronuntie, suflarea aerului in timpul vorbirii gesit.
mai intai verifica daca mandibula si maxilarul calca perfect la inchidere, apoi pune-l s apronunte sunetele, fara sa dai prea mare importanta dar fii atenta unde are limba, apoi pune-l sa sufle la indicatiile tale prin coltul dreapta/stanga al gurii, sa sufle n sus, in jos, ca sa verifici daca isi poae controla jetul de aer.
asta ar fi asa, un fel de evaluare.
noteaza constatarile si anunta-ma,
iti spun cum sa faci exercitii cu el in continuare

Andreea

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns otiliadenis spune:

draga BERTHA mi/ar face mare placere sa ne mai auzim .fiind in aceeasi situatie poate ca sfaturile uneia ajuta pe cealalta si la fel si cu doamnele specialiste

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns tnicoleta spune:

eu_logoped In primul rand, bine ai venit!
Am o fetita de 5 ani si are probleme cu pronuntia unor grupuri de litere, ce, ci, ge, gi, tzi. Inlocuieste consoanele din grup cu consoana "#537;" de la sarpe. O corectez si o pun sa repete de cateva ori cuvantul, dupa cateva repetari iese alceva dar nu corect.
Mentionez ca acum cateva luni nu avea nici un defect de vorbire, dar toata vara a fost la tara impreuna cu verisorii, si unul dintre ei, un baietel in varsta de 4 ani, vorbeste asa.

multumesc pentru raspuns

Nicoleta si Bia Ciocarlia Sarbatoarea recolteiwww.dropshots.com/tnicoleta" target="_blank"> Filmulete

"Viata poate fi inteleasa doar privind in urma. Dar poate fi traita doar privind inainte." (Soren Kierkegaard)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns DidiAlex spune:

Citat:
citat din mesajul lui eu_logoped

exact!!!
ai punctat bine, daca sunt coperanti!
cu un copil de 2 ani care se sperie de persoane straine, sau care nu sta nici macar 1 minut pe scaun , ar fi destul de dificil de lucrat, mai ales ca terapia logopedia presupune multe exercitii reflectate!
dar, de asemenea, dca el are un comportament potrivit, poate incepe terapie logopedica. daca nu stiti unde va puteti adresa, incercati asa: medic pediatru, educatoare gradinita, medic neuropsihatru sau psiholog de la protectia copilului... macar una dintre aceste persoane sigur va pot indruma spre un cabinet de terapie

Andreea Nuta


Buna, nu sunt logoped, vreu doar sa impartasesc din experieta noastra: merg de vreun 1 an, cu al meu baiata (5,2 ani) la logoped. El nu are probleme de pronuntzie, am mers pe dezvoltare pt ca nu vorbea in propozitii (problema semnalata si la gradi), evident ca se mai gaseste una alta, in sensul ca litera R nu o pronuntza prea bine, dupa parerea mea, pt ca locuind in germania, R in limba germana nu e asa de important ca in romana, r e mai mult sters..ce vroiam sa scriu, in special tie eu logoped, am observat ca logopezii din cabinetul la care mergem noi, nu lucreaza cu copii doar in sistemul scaun-masa. sunt multi copii "necooperanti", au mocheta pe jos, si e afis mare ca toata lumea intra desculta in cabinete, au o trampolina unde ei pot sari pana cad lati, au multe jucarii, ferme cu animale, bucatarii..unde stau si ii descoase..ca sa spun asa..deci cred ca e fals sa plecam de la premisa ca, daca nu sta pe un scaunel nu poate urma o terapie logopedica.
Noi terminam la sfasitul anului 40 de sedinte, si cred ca niciodata copilul nu a stat 45 minute, atat dureaza sedinta, non stop pe scaun. Si, la anu in 2010 incepe scoala.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns eu_logoped spune:

Citat:
citat din mesajul lui DidiAlex

Citat:
citat din mesajul lui eu_logoped

exact!!!
ai punctat bine, daca sunt coperanti!
cu un copil de 2 ani care se sperie de persoane straine, sau care nu sta nici macar 1 minut pe scaun , ar fi destul de dificil de lucrat, mai ales ca terapia logopedia presupune multe exercitii reflectate!
dar, de asemenea, dca el are un comportament potrivit, poate incepe terapie logopedica. daca nu stiti unde va puteti adresa, incercati asa: medic pediatru, educatoare gradinita, medic neuropsihatru sau psiholog de la protectia copilului... macar una dintre aceste persoane sigur va pot indruma spre un cabinet de terapie




Buna, nu sunt logoped, vreu doar sa impartasesc din experieta noastra: merg de vreun 1 an, cu al meu baiata (5,2 ani) la logoped. El nu are probleme de pronuntzie, am mers pe dezvoltare pt ca nu vorbea in propozitii (problema semnalata si la gradi), evident ca se mai gaseste una alta, in sensul ca litera R nu o pronuntza prea bine, dupa parerea mea, pt ca locuind in germania, R in limba germana nu e asa de important ca in romana, r e mai mult sters..ce vroiam sa scriu, in special tie eu logoped, am observat ca logopezii din cabinetul la care mergem noi, nu lucreaza cu copii doar in sistemul scaun-masa. sunt multi copii "necooperanti", au mocheta pe jos, si e afis mare ca toata lumea intra desculta in cabinete, au o trampolina unde ei pot sari pana cad lati, au multe jucarii, ferme cu animale, bucatarii..unde stau si ii descoase..ca sa spun asa..deci cred ca e fals sa plecam de la premisa ca, daca nu sta pe un scaunel nu poate urma o terapie logopedica.
Noi terminam la sfasitul anului 40 de sedinte, si cred ca niciodata copilul nu a stat 45 minute, atat dureaza sedinta, non stop pe scaun. Si, la anu in 2010 incepe scoala.
sigur ca da! te rog nu pleca de la premisa ca la noi se lucreaza numai traditionalul masa-scaun, exista foarte multe prin cabinetele logopedice, inclusiv pernute pentru covor, musama pentru pictat cu manutele, covoras muzical pentru dansat..etc. dar, cum ai spus si tu, baietelul tau nu avea dificultati de pronuntie...
cand un copil inlocuieste majoritatea consoanelor cu T, prefer sa repetam cuvinte, sa stam in fata oglinzii ca sa invete unde trebuie sa puna limbuta pentru diferitele sunete, sa ma vada si pe mine repetand cu el , ca nu cumva sa consolideze prountia deja icorecta si sa se corecteze mai greu...
sau terapia scris-citiului, se face arasi foarte bine si predilect la masuta
dar bineinteles ca sunt necesare si multe jocuri, trebuie dezvoltata si motricitatea, si atentia, se lucreaza pe mai multe arii...depinde foarte mult de fiecare copil in parte si de diagnosticul respectiv (recunosc ca am lucrat in principal cu tulburari grave si probabil de aici mi se trage tendinta pedagogia)


Andreea

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns eu_logoped spune:

Citat:
citat din mesajul lui tnicoleta

eu_logoped In primul rand, bine ai venit!
Am o fetita de 5 ani si are probleme cu pronuntia unor grupuri de litere, ce, ci, ge, gi, tzi. Inlocuieste consoanele din grup cu consoana "#537;" de la sarpe. O corectez si o pun sa repete de cateva ori cuvantul, dupa cateva repetari iese alceva dar nu corect.
Mentionez ca acum cateva luni nu avea nici un defect de vorbire, dar toata vara a fost la tara impreuna cu verisorii, si unul dintre ei, un baietel in varsta de 4 ani, vorbeste asa.

multumesc pentru raspuns

Nicoleta si Bia Ciocarlia Sarbatoarea recolteiwww.dropshots.com/tnicoleta" target="_blank"> Filmulete

"Viata poate fi inteleasa doar privind in urma. Dar poate fi traita doar privind inainte." (Soren Kierkegaard)
Uf! imitatia asta e d emulte ori o cauza a stalcirii cuvintelor, probabil cei din jur s-au amuzat de baietel, l-au imitat si fetita ta s-a simtit incurajata sa pronunte la fel...
aici nu e cazul de exerciti de logopedie, pentru ca daca a vorbit corect stie instinctiv cum sa le pronunte corect, cred ca ai putea icepe cu motivare pozitiva.
explica-i de ce e important sa pronunte toate sunetele corect, dar fara cine stie ce informatii academice, pune accentul mai mult pe cat de fericita vei fi u daca ea va pronunta asa cum o facea inainte.
ca sa exemplifici, foloseste o inregistrae - pe telefon sau o aparatura ceva, nu trebie ceva sofisticat. adica nregistreaza-i vocea in timp ce spune cuvinte cu sunetele afectate, ca ea sa se poata auzi ( intotdeauna intelegem altfel problema abia cand ne auzim propria voce inregistrata) apoi repeta-le tu corect, ca ea sa poata face diferenta intre propuntia corecta si propria ei pronuntie.
apoi acorda-i timp sa prelucrze informatiile, dar promite-i asa intr-o dara ca pronuntia corecta se va solda cu un premiu, asa , de incurajare pentru efort.

spune-mi cum a recationat la acest exercitiu si vedem ce mai e de facut

Andreea

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns diana21 spune:

Buna! Si eu am o fetita de cinci anisori care inca nu-l zice pe "r". Citind ce au scris si celelalte mamici, remarc ca mai are si alte problemute, si ea pronunta gresit, in fraza, unele cuvinte, si ea "papa" litere". Pana acum nu m-a ingrijorat aspectul asta, eu credeam ca doar "r"-ul este problema. Deci nu se rezolva de la sine? Trebuie s-o duc la un logoped? Fara logoped ce se va intampla? Sa inteleg ca de-acum incolo e cam...tarziu sa mai apara "r"-ul de la sine?

Eu_logoped, ti-as fi recunoscatoare daca ti-ai activa pm-ul, as vrea sa discut cu tine, insa nu vreau sa monopolizez discutia, nu era vorba despre fiica-mea aici :).


Mergi la inceput