PROTECTIA CONSUMATORILOR
![](images/user_woman.png)
Buna ,am si eu o intrebare si o nelamurire ,daca se poate sa ma ajute careva de pe aici cu niste sfaturi .Acum cateva saptamani bune am fost la fostul Frigocoom si am dat comanda la o canapea si la 2 fotolii care trebuiau ca sa imi soseasca in 3 saptamani acasa.Am dat avans de 600 de Roni si restul de 1300 trebuia ca sa dau la primirea marfii .Sambata trecuta mi s-a zis ca in cateva zile ,dar saptamana trecuta find vorba vine canapeaua dar m-a sunat tocmai Luni si m-a anuntat ca mi-o trimite Marti .Ieri intr-adevar a venit ,dar nu pot ca sa zic in ce hal a putut fi lucrata.Ciupita la spate[noua fiind] ,lemnul din interior nerslefuit asta stiu ca baiatul care mi-a adus-o mi-a trantit-o in curte si mi-a zis ca sa ma deascurc cu ea si sa o desfac si sa o bag bucati ca el este decat sofer si ca trebuia sa vorbesc la firma de mobila de unde am luat-o ca sa imi mai vina un baiat de la ei si sa mi-o desfaca sau ca pot singura ,iar eu habar nu am avut de treaba asta iar sotul meu nu era acasa ,iar ieri stiti si voi ce conditii termice au fost in Bucuresti] si erau niste arici la spate care se desfaceau ca sa desfaci dupa asta prin interior niste ditamai suruburile ca sa desfaci manerele la canapea si care bineanteles cand am tras de unul dintre aricii respectivi ,jumate s-a descusut .Se vedeau capsele cu care era batuta pielea pe lateral si la spate extraordinat de urat .Deci nu va puteti imagina cat de nasoale erau piesele lucrate in bataie de joc si parca la norma iar ce mi-a pus capac a fost ca sefa mi-a vorbit extraordinar de urat la telefon ca eu am vrut ca sa ii fac ordin de plata si ea nu a acceptat ,Acum ,dupa ce am trecut prin toata istoria de ieri ,am curiozitatea daca se poate chema protectia consumatorilor si in ce conditii ,adica ce trebuie ca sa fac ca sa ma duc la ei la firma cu un reprezentant de la protectia consumatorilor ,ca fotoliile sunt la ei si canapeaua ca nu am putut ca sa le bag in casa in halul ala[le-a luat inapoi] ,iar a doua intrebare este daca o firma are dreptul ca sa refuze ordinul de plata ,deci plata prin banca ,mai ales ca mie aproape toti banii imi intra prin ordin de plata?Sper ca prin postarea mea care se vede ca este f grabita se intelege ceva si tin sa va multumesc de pe acum pt raspunsurile voastre .A si sa nu uit ,au zis ca nu imi mai inapoiaza nici avansul .Se poate face ceva in privinta asta?
Raspunsuri
![](images/user_woman.png)
roxanal spune:
Buna,
dupa parerea mea este clar un caz de abuz din partea lor, tb sa faci reclamatie si cu siguranta ca daca nu ai semnat un contract in acest sens, tb sa-ti restituie si avansul...e marlanie curata...in acelasi stil bine definit a la Romania...tb sa ai chitanta cu care ai achitat avansul si orice act doveditor..succes si-mi pare rau de experienta neplacuta
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
alessia105 spune:
Imi pare rau de ceea ce ti s-a intamplat ...eu as face asa ...as face poze pe toate fetele canapelei ( din cate am inteles este inca la tine) ...apoi as mai da un telefon la firma ...iar de data asta as inregistra-o pe tanti atat refuzand ordinul de plata ci si comentand reclamatiile tale ... la fel as proceda si cu fotoliile si soferul care refuza macar un minim ajutor ...eu am ajuns la concluzia ca in ziua de astazi peste tot in lumea asta tot ce vorbesti , iei , comanzi trebuie sa ai dovezi ..tanti o sa spuna ca tu ai fost cea care i-ai vb arogant si ai insultat-o ...soferul la fel ..iar canapeaua asa ai comandat-o ..dau o spaga la protectia consumatorului si is cu fata curata din lipsa de probe ..asa macar ai probe de netagaduit .Eu prima data m-as duce la director si as discuta cu el pe cale amiabila .."domnule ori imi faci treaba treaba ori discutam altfel ".
Acum cu ordinul de plata ..dupa cat era acu cativa ani ( deci nu sunt sigura ca si acum e la fel ) ... in primul rand ca emetoda de plata trebuie mentionata in contract ( comanda ) ..iar ordinul de plata trebuie in prealabiul validat de banca ta ...am intalnit si eu societati care il refuzau ( si nu din rea vointa ci din cauza numarului mare de tepe primte ) si nu era nicaieri reglemetat ca este obligat sa ti-l primeasca ...tot asa a o discutie cu directorul puteti gasi o cale de mijloc .. eu stiu ca se poate verifica telefonic daca o firma este solvabila sau nu ..nu ii spune cat ai in cont ..doar ii confirma ca suma exista ...nu stiu ce procedura trebuie urmata ptr apelul telefonic ,dar clar trebuie sa stie cei de la contabilitatea lor . mama mea era manager de vanzari la o companie de cosmetice si stiu sigur ca suna pe la banci sa i se confirme ca firma x este solvabila .O sa il intreb si pe fratele meu ca lucreaza la o banca .
Deci parerea mea este sa joci tare ...cu dovezi la mana ..sa vada ca nu esti o amatoare ...ptr ca in general firmelor care se stiu cu musca pe caciula cam le tremura popoul cand vad ca au gasit un "fraier" destept ...
----------------------------------------------------
Alessia,Dezbracatu'
si Spiderman
Si ei au dreptul la viata...semneaza si tu
O parte din mine
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
clau2toma spune:
Ce sa va zic e ca nu mai am canapeaua ,ca a si ridicat-o ieri din start ,si pe urma judecand la rece mi-am dat seama de greaseala mare pe care am facut-o si eu si anume sa nu inregistrez pe camera tot si doar aveam camera la indemana fira-r sa fie de treaba ca daca e sa ti se intample se intampla.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
ina78 spune:
Dar ai o chitanta de la achitarea avansului si un contract?
"O viata fara dragoste este asemenea unui an fara primavara."
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
alessia105 spune:
Am intrebat pe fratele meu ..dau raspunsul sau
Poti suna la banca sa intrebi daca cleintul x e solvabil?
" nu poti sa suni la banca unui client sa vezi daca e solvabil sau nu ,tu poti doar sa suni la banca ta care il cauta pe el la centrala incidentelor de plati asta e valabila in romania si atat,nici o banca nu iti da informatii despre clientul ei"
Se poate refuza metoda de plata prin Op?
"Daca nu vrea ,inseamna ca el nu accepta op. Este decizia lui daca te lasa sa platesti cu op cec sau numerar"
Acum ca dovada nu mai ai ..eu as face asa :ai putea ori da telefon si sa ii pui sa recunoasca de ce ai returnat canapeaua ( gasesti tu o modalitate sa ii faci sa recunoasca ) ...intrebi un termen clar ..cand ti se vor remedia defectiunile si ti se va livra marfa ..totul filmat si inregistrat ( zic filmat ca sa se vada ca nu truchezi banda sonora..sa se vada cand formezi numarul de telefon)Cand vine marfa ...faci receptia ...cu soferul de fatza ...filmat . nu iti convine ce iti aduce ii explici in fatza ceea ce nu iti convine si returnezi marfa ...dupa ce vorbesti cu cineva avizat ( ca soferul ala nu are autoritate ( ... si cu contractul ...chitanta si filmul te duci la OPC ...
Ai putea sa te duci si acum la Opc ...nu-i probleme ...ba chiar parca puteai sa le scrii online ..dar stii cum se rezolva in Romania reclamatiile ...ei spun ca nu e adevarat ca tu esti prea pretentioasa ...ca le-ai vorbit urat ...ba ca mai mult ei is aia pagubiti ca dee au trbuit sa faca de doua ori treaba ..tu pagubita si ei mai fraieresc inca 100 de persoane in urmatorul an .
Noi asa am procedat cu niste termopane ... au venit le-au pus erau prea mici ... apoi le-au luat inapoi ca sa le ajusteze ..le-au adus prea mari .. am facut reclamatie la Opc si nu s-a intamplat nimic ..a fost vina noastra ca nu au luat aia dimensiunile corecte...a treia oara i-am inregistrat ..de data asta le-au nimerit dimensiunile dar le-au instalat aiurea de nu se puteau deschide pe verticala...ba in timpul lucrarilor au si recunoscut ce a fost vina lor anterior ca nu au avut echipa calificata... am vb cu directorul care ne-a luat la suturi ca ce a facut treaba de 3 ori si nu suntem multumiti ( termopane de vreo 5000 de euro ) ..e cu astea dovezi ne-am dus la Opc care le-a aplicat o bahtai amenda si i-a obligat ca in termen de 3 zile sa remedieze toate defectiunile ( ca nu mai aveau cum sa o de-a la intors ) ...a doua zi totul era gata facut ... mama lor ..de parca nu puteau sa faca asta cu 3 luni inainte ..scapam si noi de stres si ei de drumuri inutile ,amenzi si spagi ...dar dee ....mult succes si cat mai putin stres ..
----------------------------------------------------
Alessia,Dezbracatu'
si Spiderman
Si ei au dreptul la viata...semneaza si tu
O parte din mine
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/dicirstea/dicirstea.jpg)
dicirstea spune:
Cand ai platit avansul ati semnat ceva?
In orice conditii, du-te direct pa protectia consumatorului, e pe avrig, la dreapta, intr-o casa. Sunt acolo 2 d-ne cu par lung amandoua, f amabile. Daca ma strofoc am si un nr de tel al uneia. Le poti spune deschis care e treaba si te ajuta. Nu e chiar asa faza cu spaga. Chiar nu ii sufera pe hotomani si iti recupereaza banii. Iti spun pt ca am lucrat la o firma la care primeam saptamanal reclamatii.. Dar m-am inarmat cu stas-ul care tb respectat, sau cand venea cineva cu o reclamatie o sunam si ii expuneam situatia si ne spunea direct cine are dreptate si dc tb sa dam banii inapoi, sau ce alte solutii erau. In orice caz, nu te lasa intimidata si nici calcata in picioare.
mamica lui Matei Constantin (21.05.2007)
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
clau2toma spune:
of ,mersi frumos fetelor de sfaturi si pt ca mi-ati raspuns f repede la problemele mele .Il astept pe sotul meu ca sa vina din cursa si sa vedem ce decizie luam maine,adica azi dupa masa .La protectie oricum fac sesizare pt aceasta firma .De semnat nu mai stiu daca a semnat ceva sotul meu ,factura o am la contabila mea si o sa o rog ca sa imi trimita o copie de pe avans si astea probe le am.O sa fac in alt fel ca poate maine ,adica azi dupa masa sa merg cu sotul meu la ei la firma cu tot cu camera si sa o maschez daca pot si sa vad ce imi zic in fata .Oricum drumurile ma ucid si tocmai de astea am fugit si tot de drumuri am parte aiurea.
Dicirstea ,unde este Avrig?
Imi poti da mai multe detalii sau un punct de reper te rog?
Alessia105 ,daca asa stau lucrurile ,ce sa mai zic?Sper sa recuperez ceva macar.Oare au voie ca sa imi opreasca avansul ca le-am refuzat marfa?
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
alessia105 spune:
Clau ...depinde ce scrie in contract ..daca partile covin sau nu in cazul refuzarii marfii sa se restituie sau nu avansul ...vezi daca ai contract sau nu ... oricum poti intreba clar la OPC ei trebuie sa stie clar ultimele legi ..uite cateva adrese de contact :
Call Center ANPC
Informare si consiliere consumatori
TELCONS (telefonul consumatorului) 0800 080 999 - apel gratuit
9660 - apelare cu tarif normal
Oficiul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti va pune la dispozitie pentru reclamatii urmatoarele numere de telefon 310.63.75 si 3.10.63.77.
Fax: 021/310.63.80
Email: office@bucuresti.ojpc.ro
Adresa:
Str. Transilvaniei nr. 2 sector 1 cod postal: 010798
Program de Audiente: MIERCURI orele 15:00-17:00
Servicii Sef serviciu
Serviciul produse nealimentare Ion Stefan cel Mare
Serviciul produse alimentare Duchin Constantin
Serviciul prestari servicii George Ursu
Laboratorul pentru Analiza Calitatii Vinurilor si Bauturilor Alcoolice Elena Daniela Potmischil
www.anpc.ro/anpcro/index.php?option=com_content&task=view&id=991&Itemid=44" target="_blank">Opc Bucuresti
-----------------------------------
Alessia,Dezbracatu'
si Spiderman
Si ei au dreptul la viata...semneaza si tu
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
clau2toma spune:
Mersi mult fetelor .
Alessia ,te pup si eu si sotul meu pt toate informatile.
Mi-ati fost de ajutor cu informatiile postate aici.Va tin la curent
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
clau2toma spune:
of Fetelor am luat canapeaua pana la urma .A mers sotul meu la ei si s-a uitat la ele si a zis ca sunt ok ,a platit diferenta de pret si le-a luat .Acum ,cand a ajunsa cu ele acasa ,eram si eu curioasa cum de i-au placut lui ciurucurile care le-am refuzat eu si stupoate ,ori ca erau altele ,ori ca le-au rectificat unde nu erau in regula .Nu am castigat pe partea financiara ca tot cum au vrut ei a iesit si anume ca le-am dat banul ches si nu au vrut sub nici o forma cu plata prin banca ,dar asta e o alta mancare de peste .Oricum ,ei au pirdut un client ca le mai comandam 3 seturi de canapele .Asta e .Oricum va multumesc mult fetele de sfaturi .Am sunat si la OPC si mi-a raspuns o tanti f draguta care imi dadea castig de cauza dar a zis ca tr ca sa fac o plangere smd ,si eu cu birocratia asta ......sa astept o luna pana ce imi vine randul smd ..
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)