N-AM CURAJ SA CONDUC (7)

Raspunsuri - Pagina 14

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns jone spune:

buna ziua soferitelor!

revin si eu cu vesti.
masina e la fel de naspa si pica cand mi-e lumea mai draga.
dar in schimb stiti ce scrie pe fruntea mea:"NAVETISTA AUTO!"

va pup si aveti grija de voi.
vine vara si deja ma dispera traficul.
sic a sa radeti un pic imaginativa o blonda la volan (eu) intrafic de litoral (eu si masina) si fara semnalizari (masina)

scoateam mana pe geam sau gesticulam in masina sa ma vada lumea ca schimb sensul.

va pup


jo si alexandra
recomandari,
***************
home sweet home!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns iepumic spune:


Romana, tora ti-a explicat foarte bine. Eu vreau sa iti spun urmatorul lucru: nu-ti face probleme ca anumite lucruri nu le-ai inteles si retinut de prima data....probabil a fost cantitatea de informatie prea mare. Nu este nici o rusine sa intrebi inca o data, asta arata ca vrei sa inveti iar daca instructorul are ceva de obiectat...spune-i ca asta e meseria lui si pentru asta platesti scoala.

Sper sa nu se supere TORA ca iti mai explic si eu cateva chestii legate de ambreiaj, cu toate ca probabil e prea devreme (o sa ai nevoie de ele cand vei fi mai avansata putin), insa sunt chestii de care m-am lovit si eu si nu intelegeam de ce ma critica sotul mereu...pana mi-a explicat el care era greseala mea:

1. In viteza intai apesi ambreiajul si turezi usor motorul din acceleratie pana ajungi cam la 1000 rot/min (te uiti pe turometru..daca ai asa ceva la masina). Apoi ridici piciorul de pe ambreiaj...in principiu ambreiajul e reglat diferit de la masina la masina dar la toate are un punct la un moment dat unde cupleaza. Care e ideea: cand apesi ambreiajul se decupleaza niste roti zimtate in cutia de viteze care iti permit sa muti schimbatorul din viteza 1 intr-a 2, dintr-a 2 intr-a 3-a etc. (daca vei incerca sa schimbi viteza fara sa apesi ambreiajul vei observa ca se poate dar este foarte greu si se aud niste haraieli groaznice). Dupa ce ai luat piciorul de ambreiaj, rotile zimtate se cupleaza la loc si mentin schimbatorul in viteza dorita (ceea ce inseamna de fapt....ca motorului i-a fost selectat un alt regim de functionare). Asta e o explicatie mai putin tehnica dar cred ca e important sa intelegm DE CE facem anumite lucruri...e mai usor asa si le vom face mai constient decat daca ni se spune CA ASA TREBUIE.
Asa...eram la viteza I: cand ai turat suficient motorul iei piciorul de pe ambreiaj (usor, la inceput, pana ii inveti punctul unde cupleaza/decupleaza).
2. Cand schimbi din viteza I in viteza II: in viteza I stai putin, e o viteza scurta, viteza cu momentul cel mai mare (adica motorul are puterea cea mai mare pentru a pleca de pe loc si a putea urca pante foarte abrupte)...turezi motorul cam la 1500-2000 de rotatii pe minut si schimbi repede in treapta a II a.
3. Schimbarea vitezei dintr-o treapta de viteza inferioara (2 spre 3, 3 spre 4, 4-5) se face in general cam la 2000 de rotatii pe minut....avansatii schimba si la 2500, 3000, 3500 in functie de motorul masinii si de performantele pe care vor sa le obtina de la masina (de ex: cand depasim....turam masina mai mult intr-o treapta inferioara si apoi schimbam in treapta superioara....motorul da practic un moment mai mare in acest fel).
4. Schimbarea vitezei dintr-o treapta de viteza superioara: aici....e mai greu de explicat, nici eu nu stapanesc foarte bine inca acest domeniu...ideea de baza e ca turatia motorului trebuie sa scada foarte mult (implicit si viteza) prin franare sau ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie.Cand turatia a scazut foarte mult (cam la 1000 si chiar mai putin de rotatii pe minut) se schimba in treapta inferioara de viteza...sau chiar cu 2 trepte mai jos (adica...se poate sa schimbam din vit. 4 in vit. 2 fara sa mai trecem prin viteza 3). In general ne putem ghida dupa viteza automobilului dar aici sunt oarece diferente in functie de constructia masinii.
5. Mentinerea constanta a vitezei: in general, intr-un regim de turatie a motorului constant de 1900-2100 rotatii pe minut putem merge cu viteza constanta, motorul nefiind nici subturat, nici supraturat.
Ar mai fi explicat cum e cu frana de motor dar poate e prea devreme.
Sper sa nu va suparati ca m-am intins ca o placinta.
Succese multe!!!


Iepumic
Noi pozici cu Iepi-Mici
Ajutati-l pe Alex!!!

All's Well That Ends Well.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Porumbita spune:

eu chiar te rog sa continui

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rituca spune:

iepumic
ai facut bine ca ai descris cum se schimba vitezele caci chiar daca unele suntem deja soferite ne prinde bine cate o recapitulare,si cum fiecare are un mod de a prezenta ,la fel cum fiecare are un mod de a invata ambele prezentari sunt de folos cu deosebire ca a ta e mai tehnic si mai detailat.Te rog sa mai revii si cu alte prezentari.FELICITARI
Pana la o noua intalnire fetelor curaj ca frica dispare treptat, cu cat veti stapani mai bine teoria cu atat va veti descurca mai bine cu conditia sa o puneti si in practica.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns iepumic spune:


Ok, o sa mai revin cand o sa am timp si inspiratie . Promit.
Sa va povestesc ce am patit eu ieri...e a doua oara cand mi se intampla dar ieri a fost mai neplacut pt. ca am avut de traversat tot Bucurestiul la o ora de varf....am o problema cu niste sigurante...si din cand in cand le apuca sa-si faca de cap si sa nu stea bine acolo, in lacasul lor....drept urmare plec eu fericita nevoie-mare la 17.30 de la servici (Universitate) pana spre Romexpo ...traseu aglomerat, prin Piata Romana si Pta Victoriei.....si descopar ca nu-mi merge semnalizarea!!!!! AM vrut eu sa trag pe dreapta si sa o fac dar fir-ar sa fie nu stiu cum se face - legile lui Murhpy, probabil - nu aveam unde sa opresc nicaieri!!!!! nu mai pun ca nu mergea nici climatizarea si masina nu statuse "decat" vreo 4-5 ore in plin soare...curgeau apele pe mine.....de bine ce ma duceam la o intalnire de afaceri.
Cu semnalizarea...m-am scos eu ....de cate ori voiam sa schimb banda sau sa o iau pe o straduta trebuia sa pun avariile...asta e. Cand am ajuns la destinatie am impins siguranta la loc si am dat drumul la climatizare la maxim sa ma racoresc, ca deja nu mai eram deloc prezentabila pt. intalnire. .
Ah...si inca o chestie....la care sa aveti si voi grija....ieri am mers ceva mai "intzepat" pt. ca aveam multe drumuri de facut si ma cam grabeam....si bineinteles ca exact atunci cand mergeam eu mai tare se arunca cate un pieton pe vreo trecere de pietoni pe care nici nu il vedeai, ca rasarea dintre masini...am pus la frane bruste mai multe decat oricand de cand conduc si mi-am dat seama ca n-ar fi rau sa fiu mai precauta.


Iepumic
Noi pozici cu Iepi-Mici
Ajutati-l pe Alex!!!

All's Well That Ends Well.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns speed spune:

mi-am tot muscat degetele daca sa zic sau nu , si am ani buni de condus (nu zic citi ) da azi am facut ce n-am facut nici ca incepatoare: mi se parea mie ca mi se tot hurduca si ineaca motorul,deja ma vedeam la service,pina m-am trezit (cind am ajuns acasa) ca am mers cu frina de mina trasa!!!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns karinabianca spune:

Iepumic,
toata stima mea pentru tine!..cele mai multe floricele din partea mea pentru tine si pentru modul frumos de prezentare a temei "Ambreiaj"!EXCELENT!!!

pupici,
cu drag,
karina

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns iliuta spune:

IEPUMIC, MAI POVESTESTE-NE

"Prietenia este mana care-ti sterge lacrima atunci cand viata te doare......"

Mihaela

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Siminaf spune:

quote:
Originally posted by speed

mi-am tot muscat degetele daca sa zic sau nu , si am ani buni de condus (nu zic citi ) da azi am facut ce n-am facut nici ca incepatoare: mi se parea mie ca mi se tot hurduca si ineaca motorul,deja ma vedeam la service,pina m-am trezit (cind am ajuns acasa) ca am mers cu frina de mina trasa!!!



Dura de tot!!! Sper ca nu s-a stricat ceva.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ralucutza77 spune:

Of, cat de avansate sunteti fatza de mine....Eu nu am mai condus deloc de vreo 8 ani (adica de cand am luat permisul..).
Am fost si eu ieri cu sotul in poligon. Sunt varzaaaaaa.... Nu mai stiu sa plec de pe loc, mi s-a oprit motorul de nu stiu cate ori....Ma enerveaza ingrozitor treaba cu ambreiajul la plecarea de pe loc, nu stiu cat de tare sa ridic piciorul ca sa plece masina, nu imi dau seama unde e punctul ala minunat cand o ia masina din loc...Nu stiu pe unde vin rotile ca sa pot evita gropile, de ce ma chinui mai tare sa le evit, parca le "nimeresc" si mai bine. Sotul meu imi tot zice ca e bine, ca pentru o prima sedinta chiar ma descurc binishor, dar eu una nu ma vad iesind in trafic niciodata. Si mi-e o ciuda de mor, doar am facut scoala in Bucuresti si pe vremea aia ma descurcam....

Mergi la inceput