botezul la copii?

Raspunsuri - Pagina 5

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns zouzounaki spune:

"Nu inteleg ce e asa de greu sa explici cand crezi in ceva, de ce crezi? de ce toata lumea trebuie sa fie literata si documentata pana in dinti sa poata intelege in ce crezi tu.

irina, poate totusi o sa te gandesti si sa-mi spui raspunzi totusi la intrebare...fara sa ocolesti asa raspunsul." incerc sa raspund eu simplu de tot..PENTRU CA A FOST BOTEZATA CU DUHUL SFANT,iar intelegerea vine de la sine..se deschid ochii mintii sa zic asa,e luminata de Dumnezeu si pur si simplu intelege...secretul?BOTEZUL,taina aceasta sfanta...restul vine de la sine...


"Cat asculti de Dumnezeu, atat asculta si Dumnezeu de tine"
Parintele Arsenie Boca

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns crinuta spune:

Zouzounaki, interesant articolul, dar am 3 observatii.
Imi pare rau ca nu am Catehismul Bisericii Catolice ca sa vedeti si viziunea acestei Biserici.

Deci, observatiile mele:

1: afirmatia : " numai Biserica Ortodoxa este mantuitoare" este inacceptabila, ofensatoare. Numai Dumnezeu poate afirma asa ceva, asa ca nu iau deloc in considerare o asemenea afirmatie grava.
N-am auzit in viata mea vreun preot catolic care sa afirma ca doar catolicii se vor mantui.


2: diferenta intre imbaiere si turnare mi se pare total irelevanta si superficiala, deoarece este doar un detaliu care scapa esenta.
Explicatia data mi se pare iarasi puerila.
Importanta Botezeului o da pogorarea Duhului Sfant si nu modul de imbaiere, sa fim seriosi.


3: nu prea inteleg de ce pt fetite trebuie sa fie nasa o femeie iar pentru baieti barbat. Asta iarasi mi se pare o chestiune strict legata de traditie si nu de religie.


Cam astea sunt observatiile mele, dintre care prima mi se pare foarte grava. In rest, sunt discutabile.



Crinuta si Rayan


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cataghe spune:

Am mai pus intrebarea asta si nu mi-a raspuns nimeni, asa ca mai incerc o data: daca nimeni nu ajunge in Imparatia Cerurilor nebotezat si mama care leapada pruncul comite astfel o crima dubla, care este soarta copilului mort in pantecele mamei?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns michelle-usa spune:

quote:
Originally posted by cataghe

Am mai pus intrebarea asta si nu mi-a raspuns nimeni, asa ca mai incerc o data: daca nimeni nu ajunge in Imparatia Cerurilor nebotezat si mama care leapada pruncul comite astfel o crima dubla, care este soarta copilului mort in pantecele mamei?




fetele mai sus au spus ca un copil nebotezat ajunge in Purgatoriu.
Dar in Biblie nu se vorbeste de asa ceva,nu am intilnit nici macar cuv. "purgatoriu", asa ca eu personal inclin sa cred ca e tot o inventie a religiei...


michelle

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns crinuta spune:

Mihaela, inainte sa tragi concluzii mai bine intrebi sau te interesezi ce e cu purgatoriul.
Doar pentru ca tu nu stii sau nu ai auzit nu inseamna ca nu exista.
Sunt carti despre purgatoriu, poti intreba orice preot catolic si ti se va explica, asta daca doresti cu adevarat sa afli si sa nu mai afirm ca este o " inventie" a Bisericii.....

In rai nu putem intra oricum, decat curati, iar pentru a ne curati si a fi demni de Rai trebuie sa intram in purgatoriu, un loc plin de suferinte.

Stii cator sfinti li s-au aratat suflete din purgatoriu rugandu-i sa se roage pentru ei? Toti il descriu la fel.

La mine am o singura carte in acest moment ( nu sunt in tara) si se numeste " Cartea sufletelor din purgatoriu".
Daca as sta sa citez tot ce mi se pare important de aici ar dura ore intregi si nu am timp.
O sa incerc totusi sa scriu cate ceva.

Isus spune: "imic necurat nu va intra in cer" si in ziua judecatii va trebui sa dam seama si de cuvintele spuse fara rost. Dar cine moare in starea harului sfintitor fst nu s-a curatat de pacate lesne iertatoare si nu a ispasit in timpl vietii pedeapsa cuvenita pcatelor iertate, va intra in purgator, unde se va curata de toate pacatele mici si abia atunci va putea intraraiul fericit.

In Noul Testament Isus vorbeste despre 2 inchisori: din prima care este iadul, nu se poate iesi si din a doua da, adica din purgator.

In Evanghelia Sf. Matei citim: " Impaca-te cu potrivnicul tau cat esti in drum, ca nu cumva potrivnicul tau sa te dea pe mana judecatorului, care sa te arunce in inchisoare, de unde nu vei iesi pana n vei plati si ultimul banut", adica in timpul vietii ne putem impaca cu toti potrivnicii nostri ca dupa moarte sa nu cadem in mana judecatorului divin care ne poate pedepsi.


Sfantul Pavel, in epistola catre Tesalonicieni spune" Nu vreau fiilor sa ramaneti in nestiinta cu privire la cei care au murit", iar in epistola catre Corinteni spune ca cei cce ajung in fata judecatorului cu fapte ce nu pot sta inaintea lui Dumnezeu se pot mantui prin foc".


Uite ce spune Sfantul Ioan Gura de Aur: " Din Rana Coastei lui Isus, strapunsa de sulita, a iesit sange si apa. Sangele din Inima ranita ce a curs la moartea lui Isus a fost pentru salvarea sufletelor din Purgator.
Apoi, citandu-l pe Sf. Petru, spune: sangele si apa din Coasta lui Isus ne arata calea spre paradis, care sa stinga focul din purgator si sa plateasca datoriile noastre ramase in timpul vietii".

Sfantul Augustin spune ca existenta purgatoriului este propovaduita de apostoli la primii crestini.

Tot Sfantul Augustin spune ca Cristos a asudat sange in gradina Ghetsemani cand s-a rugat a treia oara. Prima data s-a rugat pentru cei cazuti in pacat de moarte ca sa se converteasca si sa se mantuiasca.
A doua oara s-a rugat pentru cei drepti care erau in harul sfintitor pentru a ramane statornici pana la sfarsit.
A treia oara s-a rugat pentru sufletele din purgator ca prin Milostivirea lui Dumnezeu sa-i scape de focul purgatoriului.



As continua dar este mult de scris si nu imi permite timpul
Oricum cartea este foarte interesanta, dandu-se exemple concrete cu suflete din purgator care cer ajutor ( rugaciune) din partea celor ramasi in viata si care descriu purgatoriul ca fiind groaznic, mai precis suferintele nu se compara cu cele de pe pamant.
De aceea este de preferat ca toti sa platim aici pe pamant pentru greselile noastre, oricat de mici ar fi ele, deoarece plata din purgator este greu de indurat, cu toate ca acele suflete stiu ca se vor mantui.

Exista si rugaciuni date Sfintilor, rugaciuni speciale pentru sufletele din purgator.

Nu uita ca exista o zi a mortilor, in care lumea se roaga pentru acele suflete care inca n-au ajuns in Rai.


Mai mult decat atat, sunt Sfinti ( de ex Sf. Francisca Romana) care au vazut purgatoriul.
Sunt Sfinti care au vazut iadul, raiul dar si purgatoriul si le-au descris cu lux de amanunte.


In incheierea cartii exista atat rugaciuni cat si o Litania pentru sufletele din Purgator.



Crinuta si Rayan


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cataghe spune:

Nu nu, pe mine ma intereseaza punctul de vedere al bisericii ortodoxe, care nu recunoaste notiunea de purgatoriu.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns michelle-usa spune:

Crinuta,
inteleg ca sunt multe carti in care se vorbeste de acest purgatoriu. dar eu consider ca, CARTEA dupa care trebuie sa ne luam este numai UNA: BIBLIA.

Salvarea sufletelor este cel mai important subiect din viata fiecaruia si unde vom ajunge dupa ce murim ar trebui sa intereseze pe toata lumea, asa ca daca ar exista acest purgatoriu, Isus ar fi fost foarte clar si ne-ar fi spus.Asa cum mentioneaza raiul , si iadul ar fi spus si de purgatoriu. asta e parerea mea.
Vrei sa fi mai precisa referitor la pasajele din Biblie unde crezi ca este mentionat acest purgatoriu?
cuvantul insine nu exista in Biblie , ca l-am cautat(am un program care cauta orice cuvant din Biblie).

michelle

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

quote:
Originally posted by cataghe

Nu nu, pe mine ma intereseaza punctul de vedere al bisericii ortodoxe, care nu recunoaste notiunea de purgatoriu._
"Nu poti face nimic ca sa ai stil. Pentru ca stilul nu il ai, ci il esti."
(Mircea Cartarescu)


Unde se afla sufletele copiilor avortati si care va fi soarta lor la judecata de apoi?Copiii care mor nebotezati, din motive independente de vointa parintilor sau a preotilor, se pot considera partasi la botezul dorintei, ca si dreptii Vechiului Testament, sau prin analogie cu vindecarile facute de Iisus Hristos la rugaciunile parintilor sau ale prietenilor. Caci Dumnezeu nu pedepseste pe cel nevinovat, ci dimpotriva, caci El a creat pe om spre fericire. Totusi, parintii copiilor se vor spovedi si li se va randui canon potrivit cu grija sau nepasarea lor. Adica sa boteze sau sa creasca un copil sarac, sa viziteze un loc sfant, sa faca milostenie, sa fara metanii, sa tina post etc. Iata ce spune Sfantul Chiril al Ierusalimului in Cateheza a III-a, cap. 10: "Daca cineva nu primeste botezul, nu se mantuieste, afara numai de mucenici care primesc imparata si fara de apa ( botez). Mantuitorul, cand a mantuit lumea prin Cruce si cand I s-a impuns coasta, a slobozit sange si apa, ca sa se boteze cu sangele Lui cei care se boteaza in timpul persecutiilor. Mantuitorul numeste mucenicia botez, caci zice: <>"; (Marcu 10, 38). "Mucenicii si-au facut marturisirea de credinta, facandu-se priveliste lumii, ingerilor si oamenilor" (I Corinteni 4, 14). Sinodul VI Ecumenic in canonul 83, spune: "Cei morti nu pot fi botezati, dupa cum nu pot fi nici impartasiti". Deci copiii avortati, nascuti fara de vreme, pierduti fara voie, sau care mor indata dupa nastere, fara a primi botezul, nu pot fi botezati nicidecum dupa moarte, pentru ca nu mai sunt vii. Nu pot fi pomeniti nici la biserica, pentru ca nu sunt botezati si nu au nume. Ei nu sunt membrii Bisericii lui Hristos. Pentru cei ucisi de parinti cu voia lor, intreaga raspundere ramane asupra parintilor. In Pravila Bisericeasca a Arhimandritului Nicodim Sachelarie, cap. 178, citim urmatoarele despre acest lucru: "Pentru copiii avortati si care mor nebotezati nu se afla nicaieri invatatura, nici in Sfanta Scriptura, nici la Sfintii Parinti, fiindca viata oamenilor, atat a celor maturi, cat si a celor necrestini, este in mana Facatorului lor, care nu poate fi obligat sa descopere toata iconomia providentei Sale muritorilor, nici sa cunoasca ceea ce nu le este de folos. Chemarea glasului Sau rasuna mereu in lume si cei ce aud au datoria sa raspunda, numai in masura de ei inteleasa si pentru ei data. De buna seama ca Dumnezeu nu pedepseste pe cei ce nu cunosc legile si mai ales pe copiii nebotezati. Ba, dimpotriva. El a creat pe om spre fericire si, deci, copiii care n-au putut folosi libera lor vointa si putere in virtutea scopului pentru care omul a fost creat, El ii fericeste pentru existenta lor, asa cum si ei Il lauda pentru aceeasi existenta nevinovatasi frumoasa creatiune naturala. Astfel, ei sunt randuiti la fericirea naturala a existentei, dar nu la cea a rasplatirii dupa merite, intrucat nu au fapte virtuoase"."Fericirea naturala o da Dumnezeu direct si necesar, fara a mai fi nevoie de efortul omului, nici nu mai este nevoie de a se vorbi de ea intre oameni. Ci, revelata divina ne arata numai pe acea fericirie la care si omul contribuie" (II Corinteni 12, 4; Apocalipsa 21, 22). Pravila lui Matei Basarab, in capitolul 153, spune despre copiii nebotezati: "Iar cati coconi ai crestinilor mor nebotezati, asijderea si ai paganilor, aceia nu merg nici in imparatia cerurilor, nici in munca, ci numai la un loc luminos. Iar cand se boteaza se deschid cerurile pe care le incuiase Adam pentru neascultare si au fost tot inchise pana cand a venit Domnul nostru Iisus Hristos si a dat darul Sfantului Botez in lume" (Ibidem, 154).
sursa:http://www.orthodoxphotos.com/readings/avortul/cleopa.shtmlIrina si bb Ilinca(26 aprilie '04)
"Traim intr-un paradis al nebunilor."
Serafim Rose

Mergi la inceput