Vorbirea: un joc in 2! - metoda Hanen
Raspunsuri - Pagina 3
Otilia spune:
Ma bucur ca nu muncesc degeaba si ca urmariti subiectul!
Eu am inceput sa aplic invataturile de pina acum si am observat progrese evidente in comportamentul fetitei mele. Ea se "bloca" o data ce ieseam din casa si devenea complet muta si pasiva, dar ieri i-am acordat mai multa atentie ca de obicei si... a inceput sa cinte fericita in plin supermarket! Lucru total neobisnuit, asa ca ma gindesc ca metoda e eficace, fata mea pare sa fi devenit mai comunicativa in doar citeva zile.
Gata, sa continuam...
"La beauté est une demi-faveur des dieux, l’intelligence en est une entière."
brindu spune:
Otilia, multumesc mult pentru impartasirea acestei carti cu noi.
Am s-o comand si eu.
Citind ce ai postat tu, mi-am dat seama ca baietelul meu este la nivelul 4 de comunicare, si ca instinctiv am inceput sa exersez intrebarile bune: ce face, unde, cind, de ce?
Dar sa fac acest lucru folosind o metoda ar fi ideal.
Multumesc mult inca o data.
Brindusa si Mihail (2,11 ani)
Otilia spune:
Ca sa rezumam (capitolul 2):
Atunci cind ne adaptam pentru a partaja impreuna cu copilul diferite experiente:
1. Fiind fata in fata =>
- copilul nostru simte ca suntem interesati de ceea ce face
- e predispus sa se joace cu noi
- devine mai constient de ceea ce facem si ce spunem
2. Imitind actiunile, gesturile si sunetele copilului =>
- acesta stie ca a facut sau a zis ceva ce a fost remarcat si apreciat
- citeodata repeta ceea ce a facut intrind intr-un jos in care fiecare la rindul lui are ceva de spus
3. "Traducind" tentativele de comunicare =>
- copilul simte ca a fost ascultat
- stie ca incercam sa-l intelegem
- aude cuvintul corect care corespunde la ceea ce ar fi vrut el sa zica
4. Asteptind activ "fiecare la rindul lui" =>
- copilul simte ca participarea lui este asteptata si apreciata
- recunoaste momentul in care trebuie sa intervina
- are mai multe sanse sa incerce sa comunice si sa participe activ
5. Comentind ceea ce se intimpla, punind adevarate intrebari adaptate la nivelul lui si fiind sensibili la dispozitia si la comportamentul schimbator al copilului =>
- acesta intelege ca suntem interesati de el si de ceea ce are de spus
- poate incerca sa ne raspunda
mihaela amalia spune:
Otilia esti o dulceata.
www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=55265" target="_blank">O poveste minunata...
Site Amalia
Cristina A spune:
Este un cadou minunat pentru mine acest topic si iti multumesc. Desi nu cred ca voi avea probleme de comunicare cu Mariuta(1,2ani) mea cea mica, Mariuta(9,5ani) cea mare are grija sa compenseze acest avantaj oferinu-mi zilnic ocazia sa ma razboiesc cu ea. Se pare ca cel mai tare eu voi avea nevoie de oarece corectii in comunicare, asa ca astept cu interes continuarea.
Christel spune:
Multumim Otilia, fetita mea cea mare face 4 ani in martie si la fel stalceste cuvintele si atunci cand incercam sa o corectam nu mai vrea sa repete si zice intr-una nu, nu, nu, este f. negativista.
ana_a spune:
astept si eu cu mare interes continuarea!Este super!Si iti multumesc si eu ca imparti cu noi aceasta carte!!
Ana, mamica lui Stefan, pui mic si frumos
poze
Haideti sa-l ajutam pe Alex, haideti la bazar!!
spic de grau spune:
Multumesc mult Otilia ptr efortul tau. Esti o dulce!
Am copiat ceea ce ai scris aici si maine pe RER o sa "devorez" paginile.
Si mie mi-e teama ca, din cauza celor 2 limbi pe care le aude Dav, ii e greu sa se hotarasca spre una si a ales-o pe a 3a: pasareasca! Ca zice ceva ce numai el intelege. Chestia e ca se si cearta cu mine pe limba lui si nu pricepe de ce nu inteleg. Eu incerc sa ghicesc ce vrea, si ii repet de mai multe ori cuvintele in romana.
Ce am mai observat ca repeta de multe ori ultima silaba din cuvinte. (ciocolata - e "ta" sau "ata", mersi e "si" si tot asa). Pediatrul nu se impacienteaza..; totusi cred ca ii voi face si un examen ORL sa nu patesc ca Mamica dulce.
Pupici multi la toate!
Lumy- mamica lui www.desprecopii.com/chatnew/Desprecopiichat/PaginapersonalaView.asp?nickname=spic%20de%20grau" target="_blank">David Andréi (11 Martie 2004)
Yesterday was the past, tomorrow will be the future,but today is a gift, that’s why we call it PRESENT