Crestinismul intre credinta si indoctrinare

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

fanatic=dominat de fanatism
fanatism=atasament excesiv, patimas pentru o convingere, o persoana, dublat de o totala intoleranta fata de convingerile altora
intoleranta=lipsa de ingaduinta
doctrina=Totalitate de principii, de idei fundamentale ale unui sistem filozofic, politic, științific etc
dogma= Învățătură, teză etc. fundamentală a unei religii, obligatorie pentru adepții ei, care nu poate fi supusă criticii și nu admite obiecții. 2. Teză, doctrină politică, științifică etc. considerată imuabilă și impusă ca adevăr incontestabil.
Biserica crestina a formulat inca din primele veacuri un set de dogme,adica invataturi despre Sf.Treime,Biserica,Sf. Taine,etc..Acestea au fost formulate de Sfintii Parinti ca reactie la atacul dinafara al ereziilor,la Sinoadele Ecumenice ale Bisericii.Un crestin nu are cum sa puna mai presus dogma decat pe Dumnezeu,fiindca dogma reprezinta o formulare clara a adevarului despre Dumnezeu.Dogma corecta a aparat credinta crestina de ratacirea ariana si altele care au lovit Biserica lui Hristos si invatatura ei de-a lungul veacurilor.Este foarte importanta dogma,caci de n-ar fi asa,n-ar mai conta daca suntem ortodocsi,martori ai lui Iehova sau mormoni,de exemplu,ca doar toti zic ca au credinta in Dumnezeu si-l pomenesc si pe Hristos.Nu conteaza doar sa ai credinta(si dracii cred-si se cutremura) ci conteaza sa ai credinta adevarata si lucratoare.Biserica Ortodoxa(de dreapta credinta) cheama la mantuire pe orice om din lume,fiindca pentru toti a murit Hristos,si inca din inceputuri a anatemizatt orice erezie prin care cel rau incearca sa-i piarda pe oameni si chiar si pe fii Bisericii,uneori.
Un crestin ortodox nu poate tolera credintele ratacite,adica nu poate sa spuna ca sunt adevarate si ele,cand nu e asa,caci exista un singur adevar,nu mai multe,dar este chematsa iubeasca toti oamenii,indiferent de credinta lor.Irina si bb Ilinca(26apr04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
ILINCA

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns impreuna spune:

Fanaticii religiosi au existat de cand lumea. Chiar Biblia vorbeste de ei.
Am mai facut undeva comparatia asta, dar o reamintesc si aici. In timpul Domnului Isus existau multi fanatici: majoritatea oamenilor "religiosi" ai vremurilor respective. La fel ca si astazi, ei declarau sus si tare ca au credinta dreapta, originara, de la parintele lor Avraam. Dar Isus le spune clar ca totul e egal cu ZERO. Degeaba pazeau o multime de reguli, ca astea il loc sa ii ajute, le-au ingustat mintile. Isus vine si le da peste cap toate traditiile si le arata care este de fapt calea cea dreapta, dar erau prea orbi sa vada. Sau prea orgoliosi sa accepte.
Asa ii vad ei eu pe unii oameni din ziua de azi, care se bat cu pumnul in piept ca sunt religiosi, ca in afara de ei nu vor fi si altii in rai.Ca ei si doar ei detin credinta dreapta, ca au niste reguli lasate de la parintii spirituali, dar care de fapt nu au nimic in comun cu Biblia (majoritatea). Si regulile astea absurde constituie un etalon. Oricine nu se incadreaza, este complet pe dinafara, pt el nu mai exista mantuire. Asta consider eu fanatism crestin.

Impreuna = mami Flavia, tati Mircea si puiutza Sara

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:


"Numai o perceptie distorsionata, profund simplificatoare, poate sustine cu seninatate aroganta faptul ca Biserica Ortodoxa (si Catolica) ar fi o simpla Biserica a riturilor, cu alte cuvinte, ar zadarnici contactul omului cu Dumnezeu prin ritualuri, în timp ce bisericile neoprotestante ar oferi oamenilor prin predicarea Bibliei (ca si cum cuvântul Scripturii si interpretarea lui nu ar fi si ele o forma de mijlocire!) un contact direct si imediat cu Hristos, o relatie personala cu Iisus. "În Ortodoxie si în Catolicism - ne declara stupefiant si autosuficient un predicator baptist autohton (nota mea: este vorba de Iosif Ton si de lucrarea sa Sa ne cunoastem crezul) - omul este lasat sa traiasca fara Dumnezeu", numai cu Biserica si Traditia, ce s-ar interpune - chipurile - între om si Dumnezeu. Ca nu asa stau lucrurile o arata experienta exemplara a sfintilor, singurii în care se poate vedea ce înseamna adevarata "personalizare a religiei" si adevaratul "realism evanghelic", în sensul lor efectiv. La sfinti se poate vedea cel mai bine ca adevarata cunoastere a lui Dumnezeu nu înseamna nici speculatia abstracta sau meditatia rationala la cuvintele Bibliei, nici o traire pur sentimentala a lui Iisus, care nu este o simtire reala a prezentei lui Hristos ca Dumnezeu, nici o fuziune de tip panteist, ci o comuniune reala (care uneste fara sa contopeasca) de iubire si lumina între persoana omului credincios despatimit cu Persoana lui Dumnezeu si persoanele semenilor, comuniune care echivaleaza cu intrarea în Împaratia cerurilor ca Împaratie a Slavei, Luminii si Vietii Sfintei Treimi."Dr.Ioan Ica,in prefata cartii "Discursurile Teologice si Etice ale Sfantului Simeon Noul Teolog"Irina si bb Ilinca(26apr04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
ILINCA

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lucia_cs spune:

quote:
Originally posted by irina.c.

Un crestin ortodox nu poate tolera credintele ratacite,adica nu poate sa spuna ca sunt adevarate si ele,cand nu e asa,caci exista un singur adevar,nu mai multe,dar este chematsa iubeasca toti oamenii,indiferent de credinta lor.



La ce credinte te referi cand spui "credintele ratacite"?

_

La 7 luni are cancer, dar si 80% sanse sa traiasca. Haideti sa o ajutam!



Aici poti face viata unui copil mai acceptabila!


Noi ajutam pe unii, altii ajuta pe altii, astfel toti pot fi ajutati!


Lucia sotia lui Csaba
www.cisst.org/ftp/Lucia/" target="_blank">
Poze Bunny

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns impreuna spune:

Irina, aceeasi intrebare din partea mea pe care a pus-o Lucia.

Si pe mine nu m-ai lamurit cu textul de mai sus, prefer sa imi spui parerea ta.

Impreuna = mami Flavia, tati Mircea si puiutza Sara

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

Citind inca odata ce am scris ,mi se pare ca reiese din context care sunt credintele ratacite.Este vorba de orice invatatura care incalca dogmele Bisericii formulate la Sinoadele Ecumenice.Irina si bb Ilinca(26apr04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
ILINCA

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lucia_cs spune:

quote:
Originally posted by irina.c.

Citind inca odata ce am scris ,mi se pare ca reiese din context care sunt credintele ratacite.Este vorba de orice invatatura care incalca dogmele Bisericii formulate la Sinoadele Ecumenice.



Eu inteleg din spusele tale ca toate credintele din afara Ortodoxismului sunt credinte ratacite.



Crezul

Cred într-unul Dumnezeu, Tatal Atottiitorul, Facatorul cerului si al pamântului, vazutelor tuturor si nevazutelor.

Si într-unul Domn Iisus Hristor, Fiul lui Dumnezeu, Unul-Nascut, Care din Tatal S-a nascut mai înainte de toti vecii. Lumina din Lumina, Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat, Nascut, nu facut; Cel de o fiinta cu Tatal, prin Care toate s-au facut.

Care pentru noi oamenii si pentru a noastra mîntuire S-a pogorît din ceruri si S-a întrupat de la Duhul Sfînt din Maria fecioara si s-a facut om.
Si S-a rastignit pentru noi în zilele lui Pontiu Pilat si a patimit si S-a îngropat.
Si a înviat a treia zi, dupa Scripturi.
Si S-a înaltat la ceruri si sade de-a dreapta Tatalui.
Si iarasi sa vina cu slava, sa judece vii si mortii, a Carui împaratie nu va avea sfîrsit.

Si întru Duhul Sfînt, Domnul de viata Facatorul, Care de la Tatal purcede, cel ce împreuna cu Tatal si cu Fiul este închinat si slavit, Care a grait prin prooroci.

Într-una sfânta, soborniceasca si apostoleasca Biserica.

Marturisesc un Botez, întru iertarea pacatelor.
Astept învierea mortilor.
Si viata veacului ce va sa vie.
Amin!


Tatal Nostru

Tatăl nostru care esti în ceruri! Sfintească-se Numele Tău; vie împărătia Ta; facă-se voia Ta, precum în cer si pe pământ.
Pânea noastră cea de toate zilele dă-ne-o nouă astăzi; si ne iartă nouă greselile noastre, precum si noi iertăm gresitilor nostri; si nu ne duce în ispită, ci izbăveste-ne de cel rău. Căci a Ta este împărătia si puterea si slava în veci.
Amin!




_

La 7 luni are cancer, dar si 80% sanse sa traiasca. Haideti sa o ajutam!



Aici poti face viata unui copil mai acceptabila!


Noi ajutam pe unii, altii ajuta pe altii, astfel toti pot fi ajutati!


Lucia sotia lui Csaba
www.cisst.org/ftp/Lucia/" target="_blank">
Poze Bunny

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

quote:
Originally posted by lucia_cs

quote:
Originally posted by irina.c.

Citind inca odata ce am scris ,mi se pare ca reiese din context care sunt credintele ratacite.Este vorba de orice invatatura care incalca dogmele Bisericii formulate la Sinoadele Ecumenice.

Eu inteleg din spusele tale ca toate credintele din afara Ortodoxismului sunt credinte ratacite. ize=1]
Poze Bunny[/size=1][/url]

Toate credintele care incalca hotararile celor 7 Sinoade Ecumenice sunt credinte ratacite/eretice.E mai clar asa?"Pentru Biserica Ortodoxa sint obligatorii definitiile celor sapte Sinoade ecumenice sau a toata lumea, despre care facem amintire in continuare: Sinodul I de la Niceea (325), care s-a pronuntat impotriva ereziei sustinuta de preotul Arie din Alexandria (Egipt), care invata ca Fiul lui Dumnezeu, Domnul Iisus Hristos, ar fi mai mic decit Dumnezeu Tatal, subordonat Tatalui, fiind cea dintii dintre fapturile umane create. Sinodul I ecumenic a stabilit invatatura ca Fiul este de o fiinta (sau consubstantial) cu Tatal, cele trei persoane ale Sfintei Treimi fiind de o fiinta sau substanta: Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat.Sinodul al II-lea ecumenic (Constantinopol, 381) a condamnat doua erezii ale timpului: erezia lui Macedonie, care nega deplina dumnezeire a Duhului Sfint, si erezia lui Apolinarie, care nega prezenta sufletului rational in Domnul Iisus Hristos, acesta fiind inlocuit cu Cuvintul. Sinodul al II-lea ecumenic a hotarit ca: Duhul Sfint, Domnul de viata-facatorul, Care din Tatal purcede (porneste), cela ce impreuna cu Tatal si cu Fiul este inchinat si marit, care a grait prin prooroci. Sinodul al II-lea ecumenic a completat crezul de la Niceea in 7 articole cu inca 5 articole despre Duhul Sfint (art. 8), despre Biserica (art. 9), despre Botez – Sfintele Taine (art. 10) si despre viata viitoare (art. 11 si 12). Simbolul de credinta <<niceo-constantinopolitan>> a devenit normativ si obligatoriu pentru intreaga Biserica si el este marturisit la primirea botezului, ca si in timpul Sfintei Liturghii de catre credinciosi impreuna cu clericii slujitori.Sinodul al III-lea ecumenic (431, Efes) s-a tinut contra lui Nestorie, expiscop de Constantinopol, care invata ca in Hristos exista doua persoane corespunzatoare ce cele doua firi ale Sale, umana si divina. Sinodul a stabilit invatatura ca exista numai o singura persoana a Fiului, preexistenta intruparii, in care s-au unit cele doua firi, divina si umana fara de pacat, si Maica Domnului nu este Maica trupului sau Nascatoare de Hristos, cum sustinea Nestorie, ci Nascatoare de Dumnezeu, fiindca a nascut un singur ipostas sau o singura presoana in doua firi, umana si divina, si a ramas Pururea Fecioara Maria.Sinodul al IV-lea ecumenic (451, Calcedon) a condamnat monofizitismul, erezie care sustinea ca Domnul Hristos nu are decit o singura fire sau o singura natura, cea dumnezeiasca, pe cind trupul Sau uman a fost luat in aparenta. Sinodul a stabilit ca Domnul Iisus Hristos exista doua firi sau doua naturi depline, cea dumnezeiasca si cea omeneasca, unite intr-o singura persoana sau intr-un singur ipostas. Persoana sau ipostasul in care sint unite cele doua firi este Cuvintul vesnic, Domnul Iisus Hristos. Cele doua firi sint unite intr-o singura persoana: neimpartite si nedespartite, neschimbate si neamestecate.Sinodul al V-lea ecumenic (553, Constantinopol) a condamnat in cele <<Trei Capitole>> afirmatiile unor teologi influentati de monofizitism si de nestorianism, afirmind ca Domnul Iisus Hristos pastreaza cele doua firi si dupa ce a avut loc unirea acestora intr-un singur ipostas.Sinodul al VI-lea ecumenic (noiembrie 680 – septembrie 681, Constantinopol) a condamnat erezia monotelitismului, care afirma existenta unei singure vointe a Mintuitorului si a stabilit existenta a doua vointe naturale si doua lucrari, corespunzatoare celor doua firi, insa vointa Sa umana conlucreaza in mod perfect cu cea dumnezeiasca, fiind pe deplin indumnezeita.Sinodul al VII-lea ecumenic (787, Niceea) a condamnat erezia iconoclasmului, care respingea cinstirea icoanelor, pe motivul ca ar fi idolatrie, Sinodul a aratat ca icoana nu este o imagine a lui Dumnezeu cel nevazut, ci a lui Dumnezeu si recunoaste cinstirea umanitatii indumnezeite a Fiului lui Dumnezeu. In cinstirea icoanelor nu materialul lor din care sint confectionate este cinstit, ci persoana pe care ele o reprezinta.Dupa anul 787 nu s-au mai tinut sinoade ecumenice ale Bisericii intregi universale, din cauza evenimentelor istorice vitregi care au urmat in Rasaritul ortodox. In secolul al XVII-lea intesnificindu-se controversele confesionale au aparut Marturisirile de credinta pentru a feri pe crestinii ortodocsi de ratacirile eretice, alcatuite de : Mitrofan Kritopulos (1625); de Petru Movila, numita Marturisirea Ortodoxa, formulata de Sinodul de la Iasi in 1642; de patriarhul Dositei al Ierusalimului, numita Pavaza Ortodoxiei, cunoscuta si cu numele de Marturisirea Patriarhilor Ortodocsi, fiind lucrarea aprobata a Sinodului de la Ierusalim din 1672. O marturisire de credinta este si Enciclica Patriarhilor Ortodocsi, fiind lucrarea aprobata a Sinodului de la Ierusalim din 1672. O marturisire de credinta este si Enciclica Patriarhilor Ortodocsi de la 1848 (in romaneste, textul si traducerea de prof. Teodor M. Popescu, Bucuresti, 1935). Aceste Marturisiri de Credinta ortodoxa se bazeaza pe Traditia apostolica preluata si transmisa de Barbatii apostolici, de Sfintii Parinti si de Scriitorii bisericesti si ea este invatatura Bisericii Ortodoxe, sub indrumarea si acoperamintul Duhului Sfint.Sfinta Traditie se afla cuprinsa si in cartile de slujba si de ritual ale Bisericii. Biserica lui Hristos este cea care a statornicit adevarurile de credinta prin invataturile si canoanele Sfintelor Sinoade ecumenice, ale Sinoadelor locale, prin Marturisirile de credinta si in cartile ei simbolice si de cult bisericesc."
www.crestinism-ortodox.ro/html/index.html" target="_blank">ce este Sfanta TraditieIrina si bb Ilinca(26apr04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
ILINCA

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lucia_cs spune:

Am inteles perfect inca de la inceput.

E un subiect la care se discuta despre asta, scuze ca am intervenit aici.

_

La 7 luni are cancer, dar si 80% sanse sa traiasca. Haideti sa o ajutam!



Aici poti face viata unui copil mai acceptabila!


Noi ajutam pe unii, altii ajuta pe altii, astfel toti pot fi ajutati!


Lucia sotia lui Csaba
www.cisst.org/ftp/Lucia/" target="_blank">
Poze Bunny

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns impreuna spune:

quote:
Originally posted by irina.c.

Toate credintele care incalca hotararile celor 7 Sinoade Ecumenice sunt credinte ratacite/eretice.E mai clar asa?





Te ratacesti :) Asta ii exemplu de indoctrinare
Nu mai conteaza ce zice Biblia, doar ce zic ortodocsii..., poate ne aduci si ceva argumente Biblice referitor la subiect.
Atata timp cat asa ceva nu scrie in Biblie, pentru mine nu are nici o valoare. Sunt reguli facute de oameni, care probabil l-or crezut pe Dumnezeu incompetent si s-au gandit sa completeze...ca ce a zis El in Biblie nu a fost destul...
La fel cu toate obiceiurile pagane care ortodocsilor li s-au parut mai interesante decat ce spune Biblia despre calea cea dreapta...
Si mai cred ca indoctrinarea il desparte pe om de Dumnezeu in loc sa il apropie.

Impreuna = mami Flavia, tati Mircea si puiutza Sara

Mergi la inceput