Atentie soferi.. si pietoni!

Raspunsuri - Pagina 9

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns izabela88 spune:

categoria asta de soferi "jmecheri",nu stiu cat sufera de prostie,sau cat se incred in "fiarele" lor de zeci de mii de euro,pe 4 roti(aici conteaza mult de care)...
as spune ca e vorba de incapacitatea de a gandi in perspectiva,omit sa-si puna intrebari care incep cu "daca...?
cum zicea cineva cu bancul: daca vine alt jmecher????(in intersectie,care taie curba etc)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Am scris cuvantul "generic" exact in fata - eumada - nu intamplator.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns eumada spune:

Ei hai,puteai sa ma faci proasta pe pm....garantat ca toti cei care aproba nu aproba generic.Tot aia i-ai zis si lui Ovidiu cand te-a luat in masina lui?

Never mind....scuze ,te rog.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Eumada ai inteles total gresit. Nu pot sa spun altceva imi pare rau. Mai mult decat atat nu pot sa spun. Nu fac prost pe nimeni. Ok?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cristoiu spune:

Mada nu a spus masina puternica, a spus "solida" si de data asta ii dau dreptate. Noi avem doua masini, una e foita de tigara si alta tanc. Foitza de tigara, cind conduc cu ea pe autostrada si ma depaseste unul cu 220 km/h ma sufla de pe sosea, efectiv ma inclestez pe volanul ala de sa-l rup in doua. Tancul nici nu se misca. In Romania acum ceva ani am avut un accident care doar prin minune nu s-a soldat cu morti. Eram cu o Dacie model nou, nu mai stiu cum ii zicea, era masina noua, tocmai scapasem de un Golf 4. Mi-a iaparut un plug nesemnalizat (fara lumini) in fata ochilor pe autostrada la 12 noaptea. Am virat brusc si am evitat coliziunea, dar dacia cea usurica a zburat de pe sosea si a intrat in sant. Cu golful nu as fi pierdut niciodata controlul la viteza respectiva, era mult mai stabil. Tine de kg masinii si evident, de viteza. Deci da, conteaza al naibii cum te simti in masina cind trec smecherii pe linga tine. Smecheri sunt si in Germania, nu doar in Romania si aici la fel, sau chiar mai periculosi fiindca aici un accident pe autostrada in cele mai multe cazuri se soldeaza cu moarte.

Si tot in apararea Madalinei (desi nici mie nu imi place PR-ul pe care si-l face) sa ridice mina din soferii bucuresteni (nu din cei de weekend) care nu ati incalcat macar o regula de trafic pe zi. Felul in care se conduce si lipsa regularii circulatiei (adica de-adevaratelea, nu ass cum e) te obliga la asta. Am plecat din tara, eram unul din cei mai agresivi soferi bucuresteni. M-am cumintit instant adaptindu-ma traficului canadian. Cind m-am intors in vizita, unchiul meu din oras provincial cuminte si linistit, care incepuse sa viziteze cam des Bucurestiul, a venit sa ma ia de la aeroport. Am crezut ca fac atac de cord in masina cu el, atit de cum cinducea el, cit si ceilalti. Ultima oara cind am fost in tara mi-am bagat nasul intr-o carte si am incercat sa nu ridic ochii la trafic, fiindca imi venea sa sar din masina. Asta e Bucurestiul si nici cind se vor aplica regulile si se vor da amenzi usturatoare, nici atunci traficul nu va arata ca la Oradea. Asa cum nici aici traficul de la Berlin nu se compara cu cel de la Hanovra, asa cum traficul din Barcelona nu se compara cu cel din Tarifa, cel din Toronto cu cel din Elora si asa mai departe. Road rage e un fenomen universal nu doar bucurestean si are legatura cu stresul produs de traficul infernal si orele petrecute mai mult stind pe loc decit in miscare.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ramiris spune:

Citat:
citat din mesajul lui cristoiu

...sa ridice mina din soferii bucuresteni (nu din cei de weekend) care nu ati incalcat macar o regula de trafic pe zi. Felul in care se conduce si lipsa regularii circulatiei (adica de-adevaratelea, nu ass cum e) te obliga la asta. Am plecat din tara, eram unul din cei mai agresivi soferi bucuresteni. M-am cumintit instant adaptindu-ma traficului canadian. Cind m-am intors in vizita, unchiul meu din oras provincial cuminte si linistit, care incepuse sa viziteze cam des Bucurestiul, a venit sa ma ia de la aeroport. Am crezut ca fac atac de cord in masina cu el, atit de cum cinducea el, cit si ceilalti.


Eu conduc zilnic in Bucuresti si dupa standardele mele sunt modelul de sofer calm si prevazator. Chiar in trafic mi se aminteste asta destul de des :).
De incalcat reguli zilnic... nu stiu ce sa spun. Mai trec pe galben, dar asta e mai mult la limita legii.
Ca sa recapitulez, desi eu si cei din jur spunem ca sunt soferul de Bucuresti atipic, atunci cand imi mai vin colegi din diverse parti ale lumii si se intampla sa ajunga sa mearga cu mine cu masina par destul de speriati. Ei spun ca de la trafic li se trage . O colega din Africa de Sud m-a intrebat cate accidente am avut pana acum, i-am spus ca nici unul, niciodata de cand am permis si n-a parut sa ma creada.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ladyJ spune:

Cristina, dar nu e vorba de asta.
Era vorba despre masinile ´´tanc´´ din cauza carora(sau datorita carora-depine cum privesti) iti permiti sa fii nesimtit in trafic, sa incalci reguli si sa treci peste toti, pentru ca, nu-i asa ´´te ajuta masina´´.

off topic:
accidentele de care pomenesti se produc in mare parte din cauza lui X de pe banda dreapta care considera ca Y de pe banda din stanga, care poate avea o viteza foarte mare in zonele fara restrictii, trebuie sa franeze si sa il lase sa intre. Adica ii taie pur si simplu calea.
Nu se asigura suficient si te trezesti cu el in fata. Uneori nu mai ai cand frana.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns histamina spune:

eu am tanc rusesc, siberian, lada Niva, plus doau bulbare,pe fata si pe spate din teava de fier de un tol.si un nesimtit cu mitzubishi,dar nu de teren, a plecat,a demarat de fapt de pe loc, fara sa dea prioritate de dreapta, ca se grabea.
tancul meu mergea regulamentar si ne-a izbit si ne-a zburat 5 m.
el masina praf, dar soferul verde si nevatamant, sotul nimic,tabla nimic, puntea mea rupta,la fel si pivotul si eu, aflata la capatul celalat al impactului, am binevoit sa preiau tot socul.
inca mai am doua degete paralizate,ca de, leziunea d eplex brahial, nu e chiar o gluma.
si de ce?
pentru ca smecherul cu mitzubishi se grabea,ca are masina de viteza, nu "asa o vechitura" ca a mea, din 2007.

toate certificatele medico legale din lume,toate suspendarile de permis nu imi sterg din creier cosmarul accidentului, pe care inca il mai am, groaza ca strumf putea fi cu noi, si durerile infioratoare pentru care nu pot lua niciun calmant..........

domnu' smecher are atelier de preparat masini de viteza....il doare fix in ambreiaj............

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ab5174 spune:

Citat:
citat din mesajul lui cristoiu

Mada nu a spus masina puternica, a spus "solida" si de data asta ii dau dreptate. Noi avem doua masini, una e foita de tigara si alta tanc.


Ce se intelege in Romania prin masina solida?
Sau ce se intelege prin tanc?

Aici in scoli/colegi la cei care se apropie de virsta condusului, vine politia si face niste prezentari de "Drive safely".
Cele la "don't drink and drive" sint extrem de dure, eu la citeva nici nu pot sa ma mai uit.
Ceva de genul:

https://www.youtube.com/watch?v=zGsw3xneor8

https://www.youtube.com/watch?v=vBsQc0a_8sE



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Marcia03 spune:

Si eu sunt de acord ca cei care incalca regulile de circulatie (soferi sau pietoni) sa fie amendati. Am rude care atunci cand veneau in Bucuresti lasau masina la intrare, pt ca le era frica sa conduca in oras. Asta acum ft multi ani. Acum este si mai rau. Cand a venit prima oara in Bucuresti al meu sot (2002), m-a intrebat de ce au romanii masini asa de scumpe (multe dintre ele in Elvetia nu existau) si de ce in Bucuresti iti trebuie un "tanc". I-am spus ca eu cred ca gropile din Bucuresti sunt de vina Gropile insa au cam disparut, dar "tancurile" au ramas in continuare.

Cand am venit eu prima oara in Elvetia (2002) si am vazut cum se circula, cat de calma este lumea la volan, cat de politicosi sunt soferii vis-a-vis de partenerii de trafic si pietoni, am ramas socata.
Cateva remarci :
*claxonatul este interzis (eu mai claxonez cand cel din fata mea doarme la volan la stop, desi e verde de ceva timp)
*centura este obligatorie (si in spate, daca masina e dotata cu centuri)
*scaunul de masina este obligatoriu pt copii pana la 12 ani (sau 1.50m)
*vorbitul la telefonul propriu-zis este interzis (handsfree si blue-tooth sunt acceptate)
*mersul pe linia de tramvai e interzis (amenzile sunt usturatoare, in jurul a 1000 de franci, ti se poate ridica si permisul de conducere in anumite cazuri)
*masinile ambulantei, politiei, pompierilor sunt lasate sa treaca (asa disciplina nu am mai vazut, sa vedeti cum se inghesuie pe unde nimeresc, pt a le face loc)
*daca cel din fata ta schimba banda de mers, esti obligat sa ii cedezi trecerea
*daca este un pieton in apropierea trecerii, soferii opresc automat
*daca exista o strada/autostrada cu 2 benzi si la un moment una dintre ele dispare (ramanand doar una), esti obligat sa mergi pana la capat si apoi sa te incadrezi pe banda ramasa, soferii de pe acea banda fiind obligati sa-ti cedeze trecerea
*in orase exista zone ft multe unde se circula cu 30 km/ora (daca depasesti si ai ghinionul sa fie vreun radar, se poate ajunge la dosar penal - iar amenda este si ea usturatoare, incepand de la 1000 franci)
*depasirea prin dreapta este interzisa (un coleg a depasit pe autostrada pin dreapta, a primit amenda de 1000 de franci si i s-a suspendat si permisul 3 luni)
*daca ai in fata un biciclist sau tractor, ai voie sa depasesti cand e linie continua, daca traficul bineinteles iti permite

Am fost in Romania de cateva ori cu masina (ultima oara anul trecut) si in Bucuresti am avut impresia ca toata lumea este intr-o goana nebuna, se merge in zig-zag (stanga, dreapta), daca ai ghinionul sa vii de pe o strada laterala, poti astepta mult si bine, daca trebuie sa te incadrezi pe o alta banda, la fel poti astepta mult si bine, de claxonat si vorbe “dulci” nu mai vorbesc, iar daca vrei sa traversezi strada pe la trecerea de pietoni, e aproape misiune imposibila. Eu ma intreb cum or fi luat multi dintre soferii din Bucuresti permisele de conducere, ca parca nu au invatat mai nimic la scoala, doar poate cum sa incalce regulile de circulatie.

Aici dupa ce iei permisul ai o perioada de 3 ani de proba, dupa perioada asta mai dai niste teste. Iar daca incalci regulile in perioada asta, trebuie sa dai examenul din nou.

Exista si aici soferi care incalca regulile de circulatie, care merg ca la raliu, care fac curse, dar nr lor este ft mic. Iar majoritatea lor sunt emigranti (fosta Iugoslavie in general, care iubesc masinile ft scumpe si luxoase, la ei masina fiind un simbol de statut social - masinile sunt luate insa in leasing, nu cumparate).

Aici in oras ft periculosi sunt biciclistii, care trec pe rosu, se baga printre masini, iti apar brusc in fata de te miri unde. Cu toate ca aici se da examen la mersul cu bicicleta (in clasa a 5-a), cred ca multi biciclisti uita regulile ft repede.

Pe autostrada se circula civilizat si cu viteza adecvata, este insa adevarat ca exista si ft multe radare. Cine vrea sa fuga, are banda din stanga, cine nu, sta pe dreapta. Daca esti pe banda de fuga si cineva vine din spate cu viteza si vrea sa te depaseasca, automat te muti pe banda din dreapta (aici nu se poarta flash-urile ca in Romania, cand vine cineva tare din spate si vrea sa te depaseasca).

Cunosc si traficul din Germania, pt ca mergem destul de des acolo. Au ft multe autostrazi cu portiuni unde viteza este nelimitata, se merge cu viteza ft mare, dar noi nu depasim 150-170 km/ora. Masinile nemtilor trec insa pe langa noi precum rachetele. Ce ma enerveaza la nemti : dupa ce te depasesc, se baga brusc in fata ta (iti cam taie fata); l-am intrebat pe un coleg neamt de ce si mi-a zis ca asa invata la scoala (dupa ce ai depasit, te bagi repede pe dreapta; mie insa mi se pare ca se baga prea repede).

Mergi la inceput