Clasa a I-a...2012-2013 (5)
Raspunsuri - Pagina 7
Laura25 spune:
'Neata!
Cum explici unui copil de cl. I ca se rezolva urmatorul exercitiu :
"Aflati trei numere egale a caror suma este : 30, 64 (?!), 24, 12, 18, 60, 90."
Eu in afara de impartire la 3 (ceea ce nu e cazul la cl. I) nu stiu cum sa le zic. Aveti ceva idei?
maria_alexia spune:
chiar e asta problema de clasa 1??!?!?
ce-mi vine acum in minte: prin incercari repetate:
facem de proba un 5+5+5, vedem cam cat e de mare rezultatul.
incercam un 10+10+10
si tot asa...
altfel, metoda grafica simuland impartirea, dar nu mi se pare fair.
Androix spune:
Cu betisoare, nuci, numaratoare si ce mai aveti la indemana. 64 cred ca e din greseala pe-acolo.
Laura25 spune:
Da, e problema in auxiliarul asta http://www.librariaeminescu.ro/isbn/973-8418-80-1/Elena-NicaMatematica-evaluare-clasa-I , pag. 47, ex. 17
boticelina spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Laura25 'Neata! Cum explici unui copil de cl. I ca se rezolva urmatorul exercitiu : "Aflati trei numere egale a caror suma este : 30, 64 (?!), 24, 12, 18, 60, 90." Eu in afara de impartire la 3 (ceea ce nu e cazul la cl. I) nu stiu cum sa le zic. Aveti ceva idei? |
Cred ca prin descompunere pe zeci si unitati. Adica pe 30 ii pui sa il descompuna in 3 zeci, pe 63 (probabil) in 6 zeci si 3 unitati si apoi sa le repartizeze in mod egal in fiecare multime/gramajoara.
Sau din aproape in aproape prin descompunere.
Adica 24 = 1+1+22 = 2+2+18 = 3+3+16 = 4+4+14 = 5+5+15 = 6+6+12 = 7+7+10 = 8+8+8
maria_alexia spune:
ups, o avem si noi, dar n-am mai deschis-o de multisor
nu stiu daca e cazul sa carcotesc, dar Doamna noastra face matematica ultra-distractiva (dupa gustul meu). multe jocuri, proiectii, jocuri didactice , inclusiv pe calculator. si extrem de putin buchisit din culegeri.
mergem pe mana ei, ce sa facem, e imposibil sa-l fac pe-al meu sa puna osul "daca n-a zis Doamna". dar cand citesc pe-aici cat lucreaza altii...
Laura25 spune:
nuci, nuci ... dar 60? 90 nuci ? in clasa nu au nici nuci , nici betisoare .... Le-am tras un "?" mare in dreptul exercitiului si le-am zis sa o roage pe doamna sa le explice ... Ma gandesc sa le fac desene cu liniute ... dar astept totusi si versiunea invatatoarei
maria_alexia spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui boticelina
Cred ca prin descompunere pe zeci si unitati. Adica pe 30 ii pui sa il descompuna in 3 zeci, pe 63 (probabil) in 6 zeci si 3 unitati si apoi sa le repartizeze in mod egal in fiecare multime/gramajoara. Sau din aproape in aproape prin descompunere. Adica 24 = 1+1+22 = 2+2+18 = 3+3+16 = 4+4+14 = 5+5+15 = 6+6+12 = 7+7+10 = 8+8+8 Monica si Nancy, 04.07.2008 "If you are unware of your choices, then you have none" |
nu cred ca merge prin descompunere pe zeci si unitati: cu 24 ce faci??
si nici n-are sens sa te apuci sa-i predai algoritmul de impartire ca sa rezolve o problema.
si a doua metoda mi se pare mult prea muncitoreasca.
scopul exercitiului e sa lucreze adunari, din cate imi dau seama...
raman la ideea mea: prin incercari repetate de a aduna de 3 ori acelasi nr. Sunt curioasa ce raspunde doamna: Laura, te rog sa ne spui!
Laura25 spune:
Pag. 47 (tot ce e pe pagina) e tema de luni pana maine (azi sunt acasa, doamna e la cerc pedagogic, deci au timp sa lucreze).
Multumesc pt idei! Eu acu cica eu lucrez ( se vede, nu? ) si mai facem ce nu au reusit singuri, cand am pauza de pranz.
Androix spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Laura25 nuci, nuci ... dar 60? 90 nuci ? in clasa nu au nici nuci , nici betisoare .... Le-am tras un "?" mare in dreptul exercitiului si le-am zis sa o roage pe doamna sa le explice ... Ma gandesc sa le fac desene cu liniute ... dar astept totusi si versiunea invatatoarei 'Cos what I feel is the only truth for me |
Boabe de fasole