Clasa a I-a...2012-2013 (5)
Raspunsuri - Pagina 2
Celena2 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Androix Eu am intrebat-o pe invatatoare si mi-a recomandat culegerile dupa care face si la clasa. La matematica doar, ca la romana nu au, exerseaza scrisul, au caiet special si caiet tip 1 unde scriu dictari si transcrieri. Dar la matematica avem vreo 3. Una pe care am luat-o toti parintii odata cu manualele si din care se lucreaza in paralel cu manualul, Arghirescu e autorul, iar dupa ce am vorbit cu ea am luat mate 2000, compentente si performanta si Angelica Calugarita care e pentru clasele I-IV. Asta din urma a zis ca o s-o foloseasca pana intr-a patra si oricum o va cere la clasa, deci o vor lua si ceilalti copii. Mate 2000 e comperul de fapt. |
Androix, merci mult. I-am luat ieri mate 2000 si e OK.
ligia13 spune:
Urmaresc subiectul si uneori ma intreb cum faceti fatza cu asha un ritm alert si cu atatea teme!
La noi ritmul e mult mai lent, temele sunt putinele si doamna mi se pare ok!
Adica la scriere sunt la "ce"!
Temele sunt doar de luni pana joi ! Lunea are tema doar la matematica , iar marti, miercuri, joi la ambele!
Din fericire la matematica se descurca f bine, astfel incat tema la mate nu-i ia mai mult de 15 min ! Are maxim 5 exercitii de facut ca si tema!
La scriere au ca si tema maxim o pagina de scris , dar au deseori si doar cate o jumatate de pagina!
Niciodata nu fac cu el lectia in avans !
Singurul lucru pe care il facem sunt dictarile! face zilnic cu bunica cate o dictare !
Iar duminica face cu mine , cam o ora si matematica si scriere , repetam cam tot ce au facut in saptamana respectiva!
ce mai repet eu cu el sunt lectiile la engleza. Acolo Dna le pune un CD si nu prea se straduieste sa vada daca au inteles toti ! Si acasa , lunea, ca mari au engleza, mai scultam o data lectia, cand avem timp chiar si in avans(desi nu e neaparat buna ideea - pt ca ieri stia de acasa lectia, si s-a gandit sa-si faca un evantai in ora si sa se si vanture cu el! ..si Dna , care e pensionara si cam plictisita , i-a cerut carnetul sa-i puna un I, dar in final i l-a dat inapoi fara nici o nota)
El scrie relativ corect , mai maninca litere, dar are maxim doua greseli la o dictare! O litera mancata si o caciulita la a uitata!
Din nefericire scrie cam urat! Pff ..ce greu e cu asta!
Cam asha e el, aproape la orice "lucrare" sau evaluare sau cum se numeste ea acu , are o greseala! Pt asta ia -FB.
Si la mate, desi se descurca f bine, e ametit , nu asculta f bine ce le cere doamna sau nu citeste cu atentie enuntul si baga cate o greseluta!
Acum in weekend a avut un concurs , de cultura generala , care se face la noi pe judet! "Asii cunosterii" se numeste !
A luat 97 puncte din 100 posibile! Erau 30 intrebari, fiecare valora 3 puncte! Deci clar, a gresit una!Nu s-a dezis nici aici!
Ca are 5 chestii de facut sau 30, el greseste una
Altfel sunt f mandra de el! Se duce cu elan la scoala, e destul de atent la ore (fata de ce aiuristic era el la gradi si la inceput la scoala) si nu se lalaie deloc la teme!
Mie nu-mi place culegerea din care primeste teme!
Nu sunt enunturile clare si are saracul caietul de teme rosu!
Ultima era ceva de genul: compuneti o problema folosind un numar care are zeci si unu care are doar unitati!
si copilul a compus ceva de genul : 11+4=15 (ma rog , cu enunt)
Si i-a taiat , ca cica langa exercitiu, era un arici desenat care tinea o pancarta cu 4 numere scrise pe el! Si trebuia sa se foloseasca de acele numere! Dar nicaieri nu scria asta!
Va pup si va doresc "multa rabdare"!
ellej spune:
Of, chiar cautam un loc unde sa ma plang si eu :). Semestrul I a fost ok, dar acum incepem sa obosim cu totii. Luca isi face temele la after (+ suplimentare) cu doamna invatatoare si n-avem timp nici de sport si nici de alte exercitii suplimentare. Ce am mai putea face intre 7 si ceva cand ajungem acasa si 9-9.30 cel tarziu cand trebuie sa adoarma? Cel mult putin lectura sambata si duminica.
De-abia astept vacanta de vara sa inceapa inotul si poate si alt sport; acum chiar nu mai putem niciunul din noi. Imi zicea copilul zilele trecute "mama, tie nu ti se pare ca trece timpul foarte repede? asta inseamna ca trece si viata mai repede?":)
La mate n-are probleme (ma si asteptam sa se descurce, de mic prefera cifrele), la romana.... mai putin bine, adica scrie cu copitele, mananca â-urile, nu e atent la literele mari etc. Oricum, mi se pare ca avanseaza intr-un ritm foarte rapid; au atatea dictari si exercitii si trebuie sa fie frustrant pentru ei sa treaca de la joaca de la gradi la greul de acum. Incerc sa-l motivez cu scrisul, dar nici nu pot sa-l impovarez mai mult decat este deja. Vreau vacanta!!!
Ana71 spune:
Buna,
Si la noi se lucreaza destul de mult, atat in clasa cat si ca teme. Ce-i drept, unele din teme sunt suplimentare, e specificat clar pe fisa lucrul asta, dar Eva tine neaparat sa le faca. La un moment dat, ramasese in urma cu vreo 2 fise, a tinut sa le faca in week-end-ul respectiv. Dupa ce vine de la scoala, se joaca vreo 2 ore, apoi se apuca de teme. Seara doar verificam. Are totusi timp sa faca karate (de performanta intre 3-5 antrenamente pe saptamana), germana si engleza. Deocamdata nu vrea sa renunte la nimic, le face cu placere. Consider ca a fost un mare avantaj faptul ca stia sa scrie si sa citeasca (cursiv) cand a inceput clasa 1. Nu am facut nimic pentru asta, singura a invatat, pornind de la diverse reviste, enciclopedii si carti ramase de la Victor, fratele mai mare. Si alt mare avantaj:are rabdare in tot ceea ce face, nu-i place sa faca lucrurile superficial. Dar cand imi amintesc prin ce am trecut cu Victor in clasa 1, ma cutremur .....avea gandul numai la joaca (nici acum in clasa a 7-a nu s-a schimbat prea mult, doar joaca e evoluat), nu nota ce teme are decat atunci cand avea chef, manca litere intr-o disperare, se plictisea repede scriind si citind...si daca apuca sa se plictiseasca era evident ca nu avea sens sa mai insist cu temele. Dar in schimb e foarte sociabil, tolerant, isi face prieteni in orice mediu necunoscut foarte usor.
In alta ordine de idei, la Eva au inceput concursurile . Sincer, ma cam amuza ideea de concurs in clasa 1, dar ea e dornica sa participe. A fost la evaluarea in romana (a luat 100 pct.....ma laud si eu, dar chiar nu am avut niciun merit ), azi au un concurs de logica si perspicacitate ( a venit si cu o carte data in cadrul acestui concurs, era foarte incantata de ea), maine cangurul la mate, iar sambata evaluarea in educatie la matematica. Initial la ultimul nu voiam s-o las (sunt si campionatele nationale de karate in aceeasi zi) dar m-a convins ....campionatele incep de la 12. Binenteles ca Victor nici nu a vrut sa auda de concursul de mate (se organizeaza ptr clasele 1-8)...doar are scuza perfecta: sunt nationalele de karate. Cam face misto de ea cand o vede asa "dedicata" scolii, ii zice ca va deveni tocilara clasei daca nu se opreste la timp .
ligia13 spune:
Ana , felicitarei studioasei!
Si Radu vroia la "evaluare prin educatie" , dar eu ca o mama denaturata nu l-am incurajat, i-am zis sa duca mai bine la schi!
Am inteles ca nu a fost f usor, deci chiar aveti cu ce va lauda ..100 puncte.
Carate ..de performatza...bravo!
si Radu are o activitati extrascolare si nici nu ma gandesc sa renuntam, pentru ca astea il motiveaza sa invete, sa scrie repede, sa nu doarma cu caietul in fata!
Lunea merge la tenis, miercurea are sah , joia merge la inot si sambata are dimineatza germana si apoi maninca ceva si merge la schi pana seara!
Nu sunt f incantata ca samnbata e asha aglomerat, dar se termina imediat zapada si nu mai are unde schia!
De fapt mai mult imi pare rau ca nu sta cu noi sambata! Dar daca noi suntem doi impiedicati si nu schiem nu tre sa sufere si copilul!
Ce mi-as dori si eu o fetita asha meticuloasa .
oramona spune:
No, nu pot sa zic ca ma bucur, dar vad ca tot mai multi copilasi care in sem.1 au fost ok, acum o mai scartaie. Eu zic ca ne-am trezit la timp sa lucram acasa suplimentar, nu-mi place ca nu mai are timp de joaca, calculator , dar asta e. sambata si duminica a facut suplimentar pana la 12, apoi masa, somn si cate o ora seara din nou. in timpul sapt. musai bagam cam 1.5-2 ore, de la 6 pana pe la 8. incet, incet vad ca se corecteaza. Le-a cerut caiet tip 2, au scris vreo doua pagini si apoi gata, au revenit la tip 1.
Hai ca vine vacanta acusi si va fi bine!
natalia_nica spune:
oramona, mi se pare infernal programul copilului tau . M-am intristat cand am citit...
La noi temele nu sunt multe si nici grele. Are de scris in medie o pagina la romana (nu scrie prea frumos, mai uita o virgula, o majuscula la inceput de propozitie, dar eu sunt foarte multumita de el - mai ia cate o fata zambitoare la temele frumoase), iar la mate au maxim o pagina de exercitii (aici nu are nevoie de nici un ajutor, i se par foarte usoare temele - insa mai ia si cate un -FB pentru ca nu e prea atent; de ex. spune 5 si scrie 2 ). Vinerea au doar abilitati practice, educatie plastica si educatie fizica, asa ca temele la romana si mate le facem joi pentru luni. Duminica facem doar tema pentru cunoasterea mediului (care e considerata distractie). In plus nu facem decat foarte rar, daca observ ca are o deficienta (cum a fost de ex. cu scrisul cifrelor 3 si 5 - ieseau tare urate, nu prea aratau a ce trebuie sa fie ), sau il mai ia pe el avantul sa invete sa scrie litere de mana in avans (noi suntem acum la 'F', dar a vrut sa invete saptamana trecuta 'z' si 'x'). Face dans de 2 ori pe saptamana, iar de sapt viitoare incepem karate. El e putin cam... prea "bine facut", asa ca sportul va fi de acum si mai important in viata noastra.
Scoala a fost un cosmar pentru Denis la inceput, cand nu intelegea de ce are teme in fiecare zi, de ce trebuie facute, obosea din 2 randuri scrise. Acum insa e ok, se apuca singur, incepe cu ce e mai greu (aka romana), termina intr-o ora - o ora si jumatate cel mult. S-a obisnuit cu ideea ca va avea teme multi ani de-acu'
Aaa, s-a inscris la Smart, la mate, asa a vrut el, l-am lasat, om vedea cum o fi
scolareii!
Laura25 spune:
Oramona, ai grija sa nu fortezi lucrurile prea mult, totusi. Mie mi se pare mult ce zici tu ca faci cu ea suplimentar. Dar na, tu stii mai bine. si mi se pare firesc sa aiba capul la jucarii si joaca, nu numai scoala pt ca e un copil mic si asta e preocuparea lor principala acum: joaca. e firesc sa fie asa.
Ai mei sunt ok, pe caiete au in general FB, -FB, mai cate un B, dar chiar nu ma crizez deloc, ci doar ii incurajez sa fie mai atenti. La romana sunt la tz mic, iar la matematica au facut numerele peste 10, dar din ce am vazut inca nu fac adunari cu numere peste 10.
De ex, ieri au avut ca tema la romana sa scrie 6 propozitii cu cuvintele ce contin 'î' din i si din a. la scrisul lor pe tip I le-a iesit aproape o pagina jumatate. Dar asta a fost tot ... la matematica nu au avut nimic.
In general, mai au pe caietul de scriere (asta : www.librariaeminescu.ro/media/produse/2012/9/Carmen-StanculescuCaiet-de-scriere-clasa-I-Ana-130.jpg" border="0">) cate un rand doua de completat. La matematica au de facut exercitii din carte (cam cate o pagina inrteaga le da din manual, dar sunt cu poze mult si 'rasfirate', adica efectiv de lucru destul de putin) sau din unul din cele 2 auxiliare. La romana citim odata textul lectiei curente si odata (de 2 ori daca e mai lung, mai complicat) textul lectiei urmatoare.
In clasa am vazut ca la romana le preda o litera noua (scriu litera pe caietul de scriere, cuvinte de acolo cu litera noua), apoi le da dictare, sau scriu (copie, nu stiu exact) ceva text cu cuvinte cu litera noua, despartiti in silabe, sau cuvinte la singular - plural. Pt tema de acasa sau dictarile din literele invatate deja doamna e mai stricta, le scade nota si pt litere scrise urat sau caciulite nepuse, asezat nu tocmai perfect in pagina. La dictarile din litera noua, e putin mai indulgenta, dar in general la 2-3 greseli le scade din calificativ.
Eu mai lucrez in we cu ei, in general pe fise de la concursuri (modele de exercitii sau subiecte din anii din urma) sau ce mai gasesc pe net si ii pun sa mai citeasca (din carti de povesti, nu din manual). In timpul saptamanii nu prea fac suplimentar, doar citit.
Anka74 spune:
Pentru mamicile de bobocei cu "mici problemute" la scriere.. eu zic sa nu va faceti griji, in clasa a doua se sedimenteaza cunostintele dobandite, se reiau grupurile de litere, lucreaza m inainte de b/p, x - cand e cs si cand e gz, scrierea cu doi de i/scrierea cu un i, pluralul, sinonimele, antonimele (ma rog, fara a le spune asa). Usor usor vor incepe ortogramele, le vor relua apoi si in a III- a..E drum lung de parcurs, important e sa le placa, sa prinda drag de ceea ce fac, sa nu devina corvoada.
Al meu e a II-a, mai mananca o litera...mai uita o caciulita. Nu-i un capat de tara. Per ansamblu marge foarte bine, insa e doar un copil ,nu un robotel. Important e ca ii place la scoala.
Hai, ca mai e un pic pana la vacanta!
ligia13 spune:
La sedinta din toamna doamna ne spunea ca cele mai grele luni sunt februarie si martie! Copiii obosesc, au astenie de primavara..pur si simplu nu mai au aceeasi concentrare !
Apoi cand o mama s-a plans ca parca nu le da teme destule, i-a recomandat sa lucreze suplimentar, daca ea crede asta si ne-a atentionat totusi ca n-ar trebui sa-i punem sa scrie mai mult de 15 minute!
Chiar a invitat-o pe mama respectiva sa ia un creion si un caiet si sa scrie 15 minute continuu , frumos, caligrafic!
Asha ca noi i-am urmat sfatul .
In plus niciodata nu-i spun facem lectii jumna de ora !
Ii spun, uite facem lectii 12 minute! Numerele astea nu f rotunde il sperie mai putin decat 15minute, juma de ora, o ora!
Azi e cangurasul! :) Aseara la 9 (NOUA) si-a amintit ca-i trebuie pix cu guma! Avea unu , dar in weekend a facut integrame la bunica si apoi a bagat pixul in ruccsac la tati, care tati e plecat cu rucsacul!
Asha ca aseara la 9 sunam la usa unor vecini sa imprumutam un pix cu guma!